Gå til innhold

Sende info til en annen table ved å krysse av en checkbox?


Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noe kode som tillater meg å få sendt info fra en table over til en annen ved å huke av en checkbox?

Jeg lager et avls-program for kaniner og da ønsker jeg at man kan legge inn planlagte kull, også når det kullet er født kan man bare huke av for det også blir hele det kullet sendt over til en table som lagrer info om fødte kull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du først lese ut info fra table1 (select) og lagre dette i table2 (insert), men jeg ville nok vurdert å gjøre det litt annerledes.

 

Tabell 1 for alle kull med en kolonne for født(Ja/Nei).

Tabell 2 med info om fødte kull.

En KullID i begge tabeller.

 

Da slipper du å flytte data, og kan heller linke disse to tabellene.

Lenke til kommentar

Men hvordan får jeg til å sende "kull" over til "fødte kull" gjennom linking?

Er det jeg har gjort til nå,men skjønner ikke hvordan jeg kan få sendt over "kull" til "fødte kull" ved å trykke "ja". Vil gjerne at data i "kull" blir slettet når den blir lagret i "kull fødte".

Lenke til kommentar

Siden du allerede bruker SQL så regner jeg ned at du vet hvordan du leser, lagrer og sletter data fra en tabell.

 

Det du i dette tilfellet må gjøre er å lese ut de verdiene fra tabellen "Planlagte Kull" som du vil flytte.

Disse verdiene kan du lagre i variabler.

Deretter lagrer du det du har i variablene i tabellen "Fødte Kull".

Til slutt sletter du den opprinnelige posten fra tabellen "Planlagte Kull".

 

Om å benytte seg av linkede verdier er et alernativ, så trenger du ikke flytte data.

Da blir oppsettet noe i denne duren:

 

Tabellen "Planlagte Kull" inneholder de detaljene du trenger for planlagte kull, 1 kolonne for "Kull ID" samt en kolonne for "Født Ja/Nei".

 

Tabellen "Fødte kull" inneholder de kolonnene du trenger samt en "Kull Id" som senere vil samsvare med "Kull Id" i forrige tabell.

 

Når et kull da fødes, så merker du av for "Født Ja" og lagrer ytterligere data om dette kullet i tabellen "Fødte Kull".

Når du da henter data om et kull vil du hente grunnlegende info fra "Planlagte.." og ytterligere info (Hvis født) fra "Fødte.."

 

Om dette er kaudervelsk, så fortell oss hva du programmerer i (VB6?), hvilke metode du bruker for å koble til databasen og hvor du eventuelt står fast.

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...