Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anyway, bedre tilbakemelding ønskes så jeg har sjans til å lære noe av det.

FWIW - jeg tittet litt på galleriet ditt fra Svalbard - et par landskapsbilder der som var ganske ok (fint å se at noen er så heldige å få litt fint lys der oppe... :roll:) og et par fine som så ut som om de var fra Barentsburg. Generelt syns jeg kanskje du har gått litt bananas med vidvinkelen. Det store landskapet der oppe fungerer ikke så himla bra i vidvinkel IMHO (med et par hederlige unntak), og interiørbildene får i overkant med fortegning.

 

Edit: De bildene som "ser ut som om de er fra Barentsburg" ser sikkert sånn ut fordi Sovjetarkitektene ikke hadde så stort spillerom - er vel fra Pyramiden de også...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Kjære vene artie, disse 3 bildene er jo ingenting. Ingenting i fokus, og bare søl. Virker som du tilfeldigvis har kommet bort i utløseren uten å se hva du har tatt bilde av.

 

Det er vanskelig å fotografere ingenting, har jeg klart det ser jeg for meg at jeg blir verdensberømt.

 

At <ingenting> ikke er i fokus gjør det jo naturlig å anta at <ingenting> ikke skulle være i fokus.

 

At du ikke liker bildene er en helt annen sak.

 

Forøvrig er <ingenting> en svidd pizza grandiosa jeg våknet opp til rett før klokken 7 i morrest.

 

Personlig synes jeg bildet av <ingenting> og at <ingenting> ikke er i fokus beskriver følelsen av å våkne bakfull og jævlig til en svidd grandis på en nokså god måte.

 

Forøvrig trodde jeg denne tråden, i motsetning til "bildekritikken" var et sted der man kunne legge ut de bildene man ville, uten å måtte bekymre seg om man har <noe> på dem i motsetning til <ingenting> og hvorvidt dette er i fokus eller ei.

 

Du har forresten helt rett i at en svidd grandis er "søl".

Endret av artie
Lenke til kommentar

Tingen med bileta er at det er umulig å sjå kva det er. Eg trudde det var bølger eller vatn. Dei kommunisere veldig dårlig. Mykje, eller heile, poenget med fotografering er å kommunisera, å dela øyeblikk med andre. Johan Brun sa ein gong til ein ung fotograf: "Bli ikke kunstner! Lag ting som appellerer til mennnesker, noe som kommuniserer".

Lenke til kommentar
..

 

Forøvrig trodde jeg denne tråden, i motsetning til "bildekritikken" var et sted der man kunne legge ut de bildene man ville, uten å måtte bekymre seg om man har <noe> på dem i motsetning til <ingenting> og hvorvidt dette er i fokus eller ei.

 

Du kan selvfølgelig poste hva som helst i denne tråden, men jeg forbeholder meg retten til å si min mening om et bilde så lenge det blir postet her.

 

Sett nå heller litt pris på litt ærlige tilbakemeldinger istedenfor å komme med en tirade av motangrep. Men jeg kan godt la være å si min mening om dine bilder neste gang.

Lenke til kommentar

Likte idéen din, artie. Ble også tendenser til en ganske kul stemning over bildene, men det kunne vært bedre gjennomført. Og at det var en Grandiosa hadde jeg ikke trodd ut fra bildene da jeg først så dem!

 

Og den der kunne du spart deg for ole.e, nå må jeg nemlig på butikken med en gang :p

 

4934541840_384014ebf8_z.jpg

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig poste hva som helst i denne tråden, men jeg forbeholder meg retten til å si min mening om et bilde så lenge det blir postet her.

 

Takk for advarselen. Hvis det er sånne sure, ikke-konstruktive rants man risikerer å bli møtt med hvis man poster ett bilde som ikke faller i smak hos alle, har jeg definitivt postet mitt siste bilde her på forumet.

 

Jeg for min del ønsker artie velkommen og håper han vil fortsette å utforske og uttrykke sin kreativitet gjennom bilder, og at sånne unødvendige demotiverende nedsablinger ikke tar fra han motivasjonen :)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig poste hva som helst i denne tråden, men jeg forbeholder meg retten til å si min mening om et bilde så lenge det blir postet her.

 

Takk for advarselen. Hvis det er sånne sure, ikke-konstruktive rants man risikerer å bli møtt med hvis man poster ett bilde som ikke faller i smak hos alle, har jeg definitivt postet mitt siste bilde her på forumet.

 

Vel, jeg syns det går an å si fra hvis man ikke liker bilde også, eller skal vi anta at alle som IKKE sier noe om et bilde IKKE liker det?

 

Hvis du er livredd for å få kritikk så bør du selvfølgelig ikke poste ut bilder på Internett.

 

Jeg var kanskje litt krass ved at jeg startet setningen med "Kjære vene", men det var konstruktivt det jeg sa. Det var sølete og uskarpe bilder.

 

 

edit : @Snikpellik : meget bra bilde! Digga lyssettinga!

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke en krangel på forumet her på grunn av noen abstrakte grændisbilder som jeg syntes hadde et ok uttrykk, men jeg vil likevel presisere at det ikke var meningen å komme "med en tirade av motangrep" mot deg d0ppler.

 

Forsøkte å være morsom ved å fokusere på at et bilde ikke kan være ingenting.

 

Forøvrig passer jo beskrivelsen din av bildene på alle abstrakte bilder. Eksistensiell setter heller ikke pris på dem, og det er jo en ærlig sak.

 

Personlig likte jeg noen av bildene, og jeg postet dem vel her for å se om noen andre kanskje gjorde det også. Syntes det var merkelig at en grandiosa kunne se ut som så mye rart.

 

Et interessant spørsmål er jo om det ville hatt noen betydning om dere visste at det var en grandiosa. Kunne dere da sett det "morsomme" i bildene?

 

Den andre grunnen til at jeg posta dem var at jeg ville ha sympati. Det suger å bli vekt av en brannalarm tidlig om morran. :-)

 

Edit:

@Snikpellik Jævlig kul lyssetting i bildet

post-141369-1282994592,8082_thumb.jpg

Endret av artie
Lenke til kommentar

Snikepellik: Heftige saker.

 

artie: Det kjem jo ann på smak og behag, du skal få lov til å fotografera kva du vil. Litt morsomt at det er trudde var bølger eigentleg var ein pizza, sjølv om eg likte det siste bilete mykje betre. Syns det får fram stemninga ganske godt. :)

 

 

9EnHR.jpg

Har fått ein meget sterk kjærleik for fotografering av folk i det siste.

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar

Kan du spesifisere hva som var så dårlige med de to andre bildene?

Jeg kan spesifisere at jeg synes "Pyramiden kulturhus" var det beste av de. Faktisk det eneste jeg tok meg selv å kikke litt ekstra på. Jeg synes du er inne på noe bra her. Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Forøvrig passer jo beskrivelsen din av bildene på alle abstrakte bilder. Eksistensiell setter heller ikke pris på dem, og det er jo en ærlig sak.

Jeg kan ikke si de ga meg noe spesielt heller, selv om jeg godt kan like abstrakte bilder. Men nå er jeg vel ikke like fyllesyk som deg i dag antakelig.

 

Det siste bildet ditt derimot, var riktig så bra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Anyway, bedre tilbakemelding ønskes så jeg har sjans til å lære noe av det.

FWIW - jeg tittet litt på galleriet ditt fra Svalbard - et par landskapsbilder der som var ganske ok (fint å se at noen er så heldige å få litt fint lys der oppe... :roll:) og et par fine som så ut som om de var fra Barentsburg. Generelt syns jeg kanskje du har gått litt bananas med vidvinkelen. Det store landskapet der oppe fungerer ikke så himla bra i vidvinkel IMHO (med et par hederlige unntak), og interiørbildene får i overkant med fortegning.

 

Edit: De bildene som "ser ut som om de er fra Barentsburg" ser sikkert sånn ut fordi Sovjetarkitektene ikke hadde så stort spillerom - er vel fra Pyramiden de også...

 

Det utvalget som er "fremkalt" hittil gir nok inntrykk av at jeg har gått litt vel bananas med vidvinkel. Jeg hadde med meg ca. 600 bilder hjem, og brukte 70-200 veldig mye. Alt i alt brukte jeg nok tele på kanskje 40% av bildene jeg tok. Jeg synes det er vanskelig å finne roen til å planlegge hvert enkelt bilde når man er på slike turer. Det blir alt for dårlig tid til å planlegge utsnitt og slikt når guidene har satt et så pass stramt program.

 

Uansett, man lærer av sine feil, så neste gang jeg er på tur på Svalbard skal jeg ta med egen rifle så jeg ikke er avhengig av to bevæpnede guider for å holde sultne isbjørner på avstand. :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Kan du spesifisere hva som var så dårlige med de to andre bildene?

Jeg kan spesifisere at jeg synes "Pyramiden kulturhus" var det beste av de. Faktisk det eneste jeg tok meg selv å kikke litt ekstra på. Jeg synes du er inne på noe bra her.

 

Smaken er som baken, ja. Hehe...

Selv likte jeg det best slik det er, men vurderer å lage en mørkere variant i S/H slik som cruelphotography foreslo.

Lenke til kommentar

Et "delvis abstrakt" bilde.

Opprinnelig et bilde jeg la ut på foto.no for å vise at håndholdt supertele på lav hastighet ikke er noen god ide.

Fikk så mange gode tilbakemeldinger på det at jeg setter det inn her også. Det er så godt som ubehandlet (litt justering av WB og fjernet en støvflekk). Bilde kunne med fordel ha blitt crop'et litt i toppen, men velger å legge det ut slik det ble.

 

800mm på DX, f/5.6 og 1/10s håndholdt mot en trestamme.

Måser over vannet

post-31719-1283002339,2081_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprinnelig et bilde jeg la ut på foto.no for å vise at håndholdt supertele på lav hastighet ikke er noen god ide.

Argh! Jeg forsøker å jobbe litt med teknikken, men det er vanskeligere enn man skulle tro å få severdige bilder på denne måten. Ditt "arbeidsuhell" er et meget godt bilde i sjangeren :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...