Gå til innhold

SC 2:Zerg, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å macroe som en helt i slike situasjoner og gå for mutas

vordan macroer man som en helt på 1base?(går jo mer eller mindre ikke ann å faile på macro på 1base mener jeg) regner med du mener muta-rushe?

 

btw noen som har prøvd 2hatch queen mot dette? har hørt det skal være en ganske effektiv cheese mot dette faktisk(in-base hatch)

Skrevet

du scouter det sannsynligvis med 9. drone. Da kan du i stedet for å gå tidlig pool gå en del ekstra workers og gå rett for lair + spire uten å skaffe units.

 

Hvis du kjører dobbel gas hele veien til det er oppe får du opp en god del mutas så snart spire er ferdig og får lagt press på eventuell expo han har.

Skrevet

Jeg sliter med å får brukt min. noen tips? Zerglings er ikke sååå bra massed ;):D

 

Roaches?

 

Det hadde ikke tatt deg så lang tid å skrive "minerals" eller "mineraler" forresten, så hadde setningen din blitt mye mer forståelig.

Skrevet

I starten av en kamp burde du alltid ha som mål å expande to ganger før pool. Hvorvidt du faktisk utfører det kommer an på hva motstanderen din gjør. Om du ser han f.eks gå 13-14 gate må du nøye deg med én expo før pool. Går han to tidlige gates må du gå pool før expand.

 

Nøkkelen til godt zerg-spill er økonomisk ledelse. Expand når du har muligheten, lag så mange drones du kan komme unna med uten å dø.

Skrevet (endret)

I starten av en kamp burde du alltid ha som mål å expande to ganger før pool. Hvorvidt du faktisk utfører det kommer an på hva motstanderen din gjør. Om du ser han f.eks gå 13-14 gate må du nøye deg med én expo før pool. Går han to tidlige gates må du gå pool før expand.

 

Nøkkelen til godt zerg-spill er økonomisk ledelse. Expand når du har muligheten, lag så mange drones du kan komme unna med uten å dø.

 

Ehm, du expander aldri dobbelt før pool. Det er rimelig standard nå å expande først dog, så enten gas+pool eller pool+gas, og så bare gå for å defende defende defende.

 

Zerg er en fryktelig defensiv rase tidlig i spillet. Her må du i tilegg bruke zerglings og overlords aktivt for å hele tiden holde tabs med hva motstanderen driver med.

 

Fordelen med å spille Zerg er Larva, som gjør at om du scouter godt, kan du ha klart f.eks et Roach Warren, kun ha drones og et par lings, og når du ser han pusher ut lager du akkurat hva du trenger for å holde pushet.

Er det f.eks et timingattack med MM+Stim, så kan du pumpe ut akkurat hva du vet du kan holde angrepet med ( dette krever øvelse ), og deretter går du tilbake til å lage drones og f.eks expande på nytt.

Endret av Detectable
Skrevet

Ehm, du expander aldri dobbelt før pool.

Joda, men det er få tilfeller man har mulighet.

 

Et par eksempler er mot toss som går forge+fast expand, eller mot terran på lost temple, hvor terran utelukkende går for tank/thor drop. Nok av tid, og både jeg og profesjonelle spillere har gjort det med stor suksess.

Skrevet (endret)

Any build orders?

 

Feks.

 

bla bla vs Terran

 

Blah blah vs Protoss

 

blæh blæh vs Zerg? :D

 

edit: Er 9 overlord bedre enn 10 overlord (+ extractor trick?)

Endret av kleshenger
Skrevet

Uff, zerg er en fryktelig defensiv race fordi du gjør det til en fryktelig defensiv race, det har jo mer med spillestil å gjøre... finnes veldig mange zergs for tiden som gjør fast +1 attack og speed på lings og går for en offensiv start over til xpo, racen er det du gjør den til, du kan f.eks fast expande med terran akkurat som en zerg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...