Gå til innhold

SC 2:Zerg, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Reaper rush stoppes LETT av et par spine crawlers og noen speedlings. Mass reapers can stoppes av mass speedlings, og selvfølgelig spine crawlers til å hjelped med og beskytte bygninger og workers. Hellions blir tatt ut av air eller så tror jeg at man kan bruke roaches? Er ikke helt sikker på den, men roaches er vel heavy armor, og hellions gjør kun extra skade mot light units? Spine crawlers hjelper en del også. Banshee rush er jeg ikke flink til å stoppe, men overseer og hydras burde da ta seg av det.

reaper rush kontres ikke av spinecrawlers min venn... han kan fortsatt danse rundt basen din og skyte på ting og for å dekke en hel base med spines trenger du 3 (3*300 minerals+3*50 minerals) for ikke å nevne at det kosta deg 3 tidlige larvas, vist dette er scenarioet kan terranen bare trekke tilbake reapersene sine og allikavel ha tjent på det, og vist du har xpo vel da er du fucked.

 

Eneste måten å kontre reaper rush jeg har funnet ut er velplassert spawningpool+å rushe ut queenen litt, men har terranen leet micro og går over til 5rax reaper etterpå så vil han fortsatt ligge forann etter noe slikt, og 5racks reaper er en orentlig bitch!, da må man ha sånn 5 roaches ut minst, og helst ha speed og, og vist terranen plutselig slacker litt på reapersene (noe som er jævlig vanskelig å merke) så kan han plutselig få en skjult factory+starport opp og få ut 1 eller 2 banshees og knuse deg helt

 

dette er selvfølgelig ikke et problem for pros som machine, cool, slush etc fordi de kan faktisk merke at reapersene kommer 19 sec senere men det klarer helt ærlig ikke jeg

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det nå, men det har funket for meg. Scouter jeg reapers kan jeg få opp 2 spine crawlers og noen speedlings før de er hos meg. Da hopper reapers vanligvis rett inn i rekkevidden av spine crawlers, siden de går for workers. Puller de tilbake for å ta bygninger har du speedlings til å stoppe det. Nei det er ikke den mest effektive måten å stoppe de på, men for min del liker jeg den metoden. Hvorfor? Fordi da har jeg mindre området og passe på, så jeg kan samtidig som jeg passer på bygninger med speedlings også fortsette med teching og bygge units.

 

Har heldigvis ikke møtt noen som går 5 rax reaper til banshees, så mest sansynlig hadde jeg ikke greid å kontre det, men så lærer man av å spille også. Når jeg måter på det kan jeg letter finne ut av hvordan jeg vil kontre det.

utdyp din league plz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har heller aldri prøvd å si noe annet. Men etter de siste få postene her, så virker det som de fleste av dere i plat/diamond league forenter at alle andre skal enten være i samme league eller ha like god kunnskap om hvordan man best kontrer etc. Før dere tar helt av over hvordan noens måte å kontre på er forskjellig fra high lvl spillere, så kanskje tenk dere om 2 ganger (eller 3) med hvordan dere svarer.

 

Fra starten av har jeg aldri noen gang prøvd å si at de taktikkene jeg bruker er de beste, bare at de funker på mitt nivå. Mulig noen andre rundt silver league kan prøve og se om det funker for de også.

Lenke til kommentar

Det kan godt tenkes at den stratten din funker i din liga korial pga manglende reaper micro noe som er essensielt når du går reapers ;) Men du må forstå at vi vil bare gi deg strategier som fungerer enda bedre for din bruk og samtidig er brukbare når du blir bedre slik at du ikke må lære ny strategi for hvert ferdighetsnivå du går opp ;)

Lenke til kommentar

Ser den så klart, men tenker mest på andre som ikke er fult så flinke med micro (noe jeg egentlig ikke er), så hjelper faktisk 2 spine crawlers ved mineral linja UTROLIG mye, da det blir mindre man trenger å passe på. Eller for å si det sånn da, mindre plass for den andre spilleren å bevege seg på. :)

 

Er ikke sånn at jeg ikke har spilt mot noen high lvls heller. Var i grunn ganske uheldig med placement matchen, og havnet dermed i platinum 1v1 grunnet leavers og 1 utrolig dårlig spiller, samt en som slo meg i en kamp som var veldig gjevn og morsom. Så jeg har gått opp imot både platinum og diamond spillere, men blir gruset der siden jeg fortsatt lærer meg noen forskjellige build orders, counters og micro. >_> Så mangler ikke akkurat noen å trene mot, siden jeg syntes i hvertfall men lærer mer av å spille mot andre som er bedre.

 

Strategien jeg har brukt var vel mer rettet mot folk i samme liga eller under, som kanskje har litt problemer med micro også. Da kan det være de får det noe lettere mot reaper rush. Selv om noen er klar over at man ikke må ha de for å stoppe et reaper rush. Er klar over det selv og, for har sett veldig mange videor fra både HuskyStarcraft og HDStarcraft, samt noe fra Day(9). Men så er det en forskljell på det å vite at det går og faktisk få det til.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

6 pool kan til og med funke mot pros spesielt mot protoss.. Choken har ikke så mye og si bare og sende noen drones ut før lingsa så du kan blocke choken for bygninger.

 

Vil ikke anbefale og bruke denne stratten noe særlig da den lett kan faile og man ikke lærer sælig mye om spillet om man stort sett går det ;)

Lenke til kommentar

6 pool kan til og med funke mot pros spesielt mot protoss.. Choken har ikke så mye og si bare og sende noen drones ut før lingsa så du kan blocke choken for bygninger.

 

Vil ikke anbefale og bruke denne stratten noe særlig da den lett kan faile og man ikke lærer sælig mye om spillet om man stort sett går det ;)

i tillegg har du tapt om du blir scouta :C

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvor burde man starte om man vil lære å spille zerg? Da mener jeg helt fra bunnen av. Finnes det noen gode video- tutorials eller lignende som kan være til hjelp? Eller så regner jeg med at man burde spille mot computers først?

 

Vurderer å konvertere fra Terran, lyst til å prøve noe annet :)

Lenke til kommentar

Kan ha med at de er fra før patch 1.1. Noen har problemer med å se replays fra før patchen.

 

Du kan jo bare finne noen andre replays av zerg spillere. Anbefaler også at du sjekker noen turtorials / tips for zerg osv. Day[9], HDStarcraft, PsyStarcraft - vet iallefall at de tre har en del som dreier seg om zerg.

 

Day[9] funday monday no queens anbefales på det sterkeste for alle zerg. Faktisk ganske sykt hva man kan greie hvis man dropper queens i starten (eller hele gamet som vist på funday monday). I den episoden har du 1 time med latter fra start til slutt :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...