Gå til innhold

SC 2:Zerg, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Zerg latterligvanskelig for newbs dersom motstanderen er Terran og går Thors+Helion? I går spilte jeg en kamp hvor motstanderen bygget seg inne med 2 baser. Jeg gikk da først 3 så 4 baser. Hadde en haug av zerglings til Thors, men de ble grilla av Helions. Så prøvde jeg å gå en litt mindre haug zerglings + roaches, hvor jeg også møtte veggen. På det tidspunktet hadde han sikkert 8-10 Helions og 6-7 Thors.

 

Endte opp med at jeg forsvarte meg i rundt en time før han var tom for resurser - men det virker for meg som om jeg ikke hadde noen units som var god mot Thors+Helions.

 

Jeg hadde et par inferstors etterhvert og burde kanskje kjørt disse ut tidligere.

Lenke til kommentar

Mass-Roach skal normalt sett høvle over Hellions/Thors. Husk at du regener lynraskt om du har Burrow (noe som strengt tatt burde ha for lenge siden om han har 6-7 Thors). Ellers fungerer vel også Brood Lords "ok", men veit ikke om du har tid til å teche så høyt så tidlig. Ta med deg en queen eller to så har du healing også.

Lenke til kommentar

Er Zerg latterligvanskelig for newbs dersom motstanderen er Terran og går Thors+Helion? I går spilte jeg en kamp hvor motstanderen bygget seg inne med 2 baser. Jeg gikk da først 3 så 4 baser. Hadde en haug av zerglings til Thors, men de ble grilla av Helions. Så prøvde jeg å gå en litt mindre haug zerglings + roaches, hvor jeg også møtte veggen. På det tidspunktet hadde han sikkert 8-10 Helions og 6-7 Thors.

 

Endte opp med at jeg forsvarte meg i rundt en time før han var tom for resurser - men det virker for meg som om jeg ikke hadde noen units som var god mot Thors+Helions.

 

Jeg hadde et par inferstors etterhvert og burde kanskje kjørt disse ut tidligere.

 

Ultralisks + Hydra

Lenke til kommentar

Mass roach hadde kontret enhetskombinasjonen hans. Hellions ville ikke mye skade, og fordi attack speed til roaches er så treg ville heller ikke armor til Thor spilt en stor rolle.

 

Burrow og Tunneling Claws er å anbefale, for regen og mulighet til å bevege seg mens en er burrowed.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Tidlig var det nå ikke. Han hadde bygget seg inne med Turrets, Siegetanks og han gikk så smått rundt og tok ut en og annen expo med Thors-Helions samt en et par tre-fire Banshees. Han hadde også gen Raven tidlig i spillet, men jeg gikk all in og fikk tatt den ut etterhvert..

 

Jeg prøvde tidlig med 3 Ultra mot 3 Thor, og fikk juling, så jeg slo meg til ro med at det ikke fungerte. Burde kanskje kjørt mer på den, og etterfylt med Hydra.

 

Edit:

Er Hydra "light" unit?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Slå deg selv i hodet. Sånne tekniske tabber er unødvendig. Hvis jeg ikke har spilt på noen dager så hender det at jeg driter meg ut.

Flere ganger har det skjedd at jeg tenker "Nå er det på tide å pumpe roaches og overkjøre fienden"

Men, hvor i svarte helvete er roach warren?

Eller, "ja da er det på tide å sette ned en spire" Men, så har jeg ikke startet Lair engang.

 

Eller være supplyblocked når du minst trenger det. Er vel klassikeren hos meg.

Lenke til kommentar

Slå deg selv i hodet. Sånne tekniske tabber er unødvendig. Hvis jeg ikke har spilt på noen dager så hender det at jeg driter meg ut.

Flere ganger har det skjedd at jeg tenker "Nå er det på tide å pumpe roaches og overkjøre fienden"

Men, hvor i svarte helvete er roach warren?

Eller, "ja da er det på tide å sette ned en spire" Men, så har jeg ikke startet Lair engang.

 

Eller være supplyblocked når du minst trenger det. Er vel klassikeren hos meg.

 

Åh ja, jeg hadde et game i går der jeg hadde en god økonomi, satt på 3 baser. Scoutet at han angrep og tenkte, jaja, nå skal jeg pumpe 20 roaches og knuse han.

 

SHPAOWN MOAR OVERLOARDS!

 

 

Jeg bare trykket meg ut av spillet uten gg :p

Lenke til kommentar

enkleste måten å deale med den typiske thor/hellion tacten som så altfor mange terrans er så glad i i dag er å gjøre drop-roaches, det handler om å hele tiden splitte opp armeen hans, få opp spiren din senere, og lag mulig 3-4 mutas som distraksjon og for harass, dette er egentlig bare fordi du har lyst å få ut dine brood-lords så fort som mulig, iåmed at broodlords knekker denne arme typen :)

 

Men thor/hellion er noe man må konstant holde locka i basen, fordi de fleste terrans vil etterhvert adde tankser når de ser roaches, derfor er drop-tech veldig nyttig (eventuelt nydus vist du foretrekker dette) personlig syntes jeg drop-tech er best pga du kan gjør baneling drops i mineral line etc senere drop overalt og expand masse så slår du dette (ble litt rotete sorry)

Lenke til kommentar

hydra er light og får deng av hellions.. Vil anbefale mass roach/mass ling evt noe spinedefense med roaches og ling runby

Ikke nødvendigvis min venn, det har mer arme-posisjonering og mye med vilken map, hydras kan fungere veldig fint mot hellions på LT f.eks vist du bare har naturalen å beskytte, men når du skal ta din 3rd sliter du

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål, er interessert i folks basis-respons til en forge fast expand med doubble pylon+canonblock på deres ramp?

 

er ikke interessert i va som man "burde gjøre" men er bare interessert i diverse folks standard respons til dette? (hadde vært veldig greit vist dere la inn vor ofte det funker, og ligaen også :) )

Lenke til kommentar

Prøve å drepe probe fort, og løpe forbi kanone hans hvis det er mulig (går hvis han setter kanoner i basen din) og hvis de er nærme highground går det jo an å ta dem derifra.

 

Er plat 1 men er litt usikker hva som er "best" tho, utenom å scoute

Endret av Cola911
Lenke til kommentar

@cola911 tror ikke du forstod helt hva jeg mente, jeg er nok litt dårlig til å ordlegge meg, det veldig mange protosser gjør, er at før ditt spawning pool i det hele tatt er ferdig, så plasserer de 2 pylons på bunnen av rampen din, (som totalt blokker at noe som helst kan komme gjennom (inkludert drones som trykkes på minerals) og etter dette putter de en canon imellom der, på f.eks maps som Lost temple eller steppes of war

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...