Gå til innhold

10 spørsmål til kristne


Anbefalte innlegg

 

Du har alltid ett svar :) Og du finner alltid småarrogante måter å fremme dem på.

 

Greit, så da er det altså svaret, du kan snakke nedlatende om ikke-kristne, og fortsatt være ett ekte menneske, slik som Jesus.

Pssst. Hvilket svar? Gjentakelse av trosgrunnlag uten nærmere forklaring er ikke et svar. Det er en ERKLÆRING!!

 

Hehe IHS hadde jo ett svar, hvis det er slik at Jesus ikke omtaler andre en Guds tilhengere som brødre, så har han ett lite poeng. Dessverre for hans del så blir poenget at han står fritt til å snakke nedlatende om ikke-kristne, hva nå enn det skal være godt for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du har alltid ett svar :) Og du finner alltid småarrogante måter å fremme dem på.

 

Greit, så da er det altså svaret, du kan snakke nedlatende om ikke-kristne, og fortsatt være ett ekte menneske, slik som Jesus.

En ting til, Tenklitt

 

Jesus Kristus > Og den som gir en av disse små om så bare et beger kaldt vann å drikke fordi han er disippel – sannelig, jeg sier dere: Han skal slett ikke miste sin lønn.»

 

draft_lens1510863module3554575photo_water_glass2.jpg

 

Prøv å husk disse ordene, det lønner seg !

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hehe IHS hadde jo ett svar, hvis det er slik at Jesus ikke omtaler andre en Guds tilhengere som brødre, så har han ett lite poeng. Dessverre for hans del så blir poenget at han står fritt til å snakke nedlatende om ikke-kristne, hva nå enn det skal være godt for.

Glemt at disse tilhengerne kaltes for Jøder? Det er merkelig at Jesus gang på gang kan understreke at han ikke ønsker å ta kål på den jødiske tro. Så kommer Paulus inn på banen og jødene er plutselig på utsiden (det har selvsagt noe med "kundegrunnlaget" til Paulus å gjøre, dog respektløst blir det jo).

Lenke til kommentar

 

Du har alltid ett svar :) Og du finner alltid småarrogante måter å fremme dem på.

 

Greit, så da er det altså svaret, du kan snakke nedlatende om ikke-kristne, og fortsatt være ett ekte menneske, slik som Jesus.

En ting til, Tenklitt

 

Jesus Kristus > Og den som gir en av disse små om så bare et beger kaldt vann å drikke fordi han er disippel – sannelig, jeg sier dere: Han skal slett ikke miste sin lønn.»

 

Prøv å husk disse ordene, det lønner seg !

 

Jeg er noe forvirret nå. Jeg føler jeg utfordret deg på din egen holdning mot ikke-kristne, og dette er svaret ditt? Mulig det er noe jeg ikke forstår her, men hvilke sammenheng har dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Først må vi bli abonnent av guden din. Og det er dessverre mange (flertallet faktisk) som ikke abonnerer på guden din. De fleste tror faktisk ikke på Jesus.

Lenke til kommentar

Først må vi bli abonnent av guden din. Og det er dessverre mange (flertallet faktisk) som ikke abonnerer på guden din. De fleste tror faktisk ikke på Jesus.

Nei, dette ordet gjelder for troende og ikke troende. Det du gjør for eller imot Jesu Kristi søsken (brødre og søstre) gjør du for eller imot Jesus Kristus, uavhengig om du tror det eller ikke.

Lenke til kommentar

Nei, dette ordet gjelder for troende og ikke troende. Det du gjør for eller imot Jesu Kristi søsken (brødre og søstre) gjør du for eller imot Jesus Kristus, uavhengig om du tror det eller ikke.

Heh?

 

Han mener at dersom du er grei mot en disippel, så er du også grei direkte mot Jesus (selv om du ikke gjør det bevisst)

 

Og igjen, dersom du er slem mot en disippel, er du også slem mot Jesus

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Jeg har noen alternative forklaringer på spørsmålene.

 

Hvorfor hjelper ikke gud sultende?

Fordi gud er ond, og liker å se folk lide.

 

Hvorfor må så mange uskyldige dø?

Ditto.

 

 

Hvorfor er Gud en så stor talsmann for slaveri i Bibelen?

Ditto.

 

Hvorfor skjer dårlige ting med gode mennesker?

Ditto.

 

Hvordan forklarer vi det faktum at Jesus aldri har vist seg for deg?

Fordi gud også er arrogant, og ikke ønsker å ha noe med oss mindreverdige, dødliges, hverdag å gjøre.

 

 

En annen forklaring er at gud ikke fins.

 

Problemet med å argumentere med religiøse er at de baserer argumentene sine på religiøse tekster, eller uttalelser fra andre religiøse. Dette gjør at det dessverre er helt umulig å "tilbakevise" synspunktene des, og det man ender opp med er en debatt hvor de samme synspunktene blir gjentatt gang etter gang.

 

Er man for naiv til å stole på vitenskaplig metode, men heller setter sin lit til meget gamle bøker, får det være ens egen sak.

 

 

Selv er min leveregel svært enkel:

Man skal ikke plage andre,

 

man skal være grei og snill,

og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hva med lignelsen om den gode Samaritan da? Er ikke det ett godt eksempel på at du skal behandle og hjelpe til og med fienden når det er nødvendig.

 

Og, kanskje ikke bare når det er nødvendig. Å være vennligsinnet og oppføre seg bra kan bygge opp noe bra. Fiender kan bli venner de også. Hva er det som leder til vennskap? Litt innsats fra egen side!

 

Hva med "bjelken i øyet"-oppfordringen?

 

En skal oppføre seg bra er oppfordringene! Å kalle folk for idioter er ikke berettiget.

Endret av G
Lenke til kommentar
3. Hvorfor krever Gud død over så mange uskyldige mennesker i Bibelen?

Hvor er det Gud gjør dette?

 

Det sies at gud drepte mange mill mennesker, og sata drepte bare 2/5. (Hvorfor sier de da at gud var den gode, og satan de onde?)

Jeg har vanskelig for å tro at alle disse millionene var "skyldige".

 

Gud kan gå å brenne

Hørte en gang en kristen leder forklare at den regnbuen en ser på himmelen er Guds måte å vise menneskene at han har lagt ned sverdet, og at Gud aldri skal gjøre noe liknende igjen for å straffe menneskene.

 

Litt rart da at så mange menneskestammer må lide lenge etter syndefloden!! Skal en forklare dette med ulike antall skjebner? Eller skal en si at ett knippe skjebners død er verdt noe de også?

 

Elementet med regnbuen som symbol er jo fint, men hva med det ulogiske bildet som bibelen skaper her, når mange må lide etterpå likevel?

Lenke til kommentar

Hørte en gang en kristen leder forklare at den regnbuen en ser på himmelen er Guds måte å vise menneskene at han har lagt ned sverdet, og at Gud aldri skal gjøre noe liknende igjen for å straffe menneskene.

Ifølge 1. Mos 9 bestemte Gud at en syndeflod aldri skulle skje igjen, med regnbuen som pakt. (1. Mos 9:8–17)

 

Det er altså en merkbar forskjell fra det den kristne lederen sa og det som faktisk står i Bibelen.

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...