Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

So startet med campaignen klokken 2400, skulle bare sjekke om det var en ny cgi film i starten. Det avr det ikke så jeg ville bare sjekke det ut. Ferdig 0915 om morgenen 15 min før slovakisk timen min startet(studerer medisin i slovakia). Sovna i anatomi timen og på lesesalen. Thanks Blizzard.

 

Singelplayeren var vel ikke noe kunststykke føltes ut som en svær tutorial, for å rekke siste biten kjørte jeg causual zergling(raptor strain) rush på alt funka fett på causal (ville bare bli ferdig med campaignen). Føler at historien var veldig lett å gjette seg til den suger deg liksom ikke inn, noe WoL helle ikke gjorde. Middelmådig campaign der jeg til sist bare spilte for CGI videoen på slutten. Men det er jo custom games og ladder som er starcraft2.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hmm, høres litt nedtur ut, WoL sin campaing var jo også middelmådig, slipper vi i det miste at nesten halvparten av missionene har en tidsfrist (enten en faktisk nedtelling, eller en gitt hendelse som lager tidsfrister) så vi kan kose oss litt med en "vanlig mission" fra tid til annen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm, høres litt nedtur ut, WoL sin campaing var jo også middelmådig, slipper vi i det miste at nesten halvparten av missionene har en tidsfrist (enten en faktisk nedtelling, eller en gitt hendelse som lager tidsfrister) så vi kan kose oss litt med en "vanlig mission" fra tid til annen?

 

AtW

 

ja det er bygg base missioner der man ikke har tid. Når du har tid på deg er det ikke base bygging som regel. Nå har jeg faktisk bare 38% completed rusha ting ganske mye etterhvert.

Lenke til kommentar

Veldig uenig egentlig men. WoL er vel eneste spillet med unntak av Metal Gear Solid 1 som vekte ekte følelser for karakterne. Syns det var epic og det samme er HotS i enda større skala. Det er en utrolig interessant historie og at dem har fått til dette i et RTS spill gjør det rimelig unikt.

 

Det er Blizzard kvalitet som vanlig og alt dem gjør er storslagent. Jeg spiller det på Brutal da og selv det er egentlig ganske lett for en WoL Platinum spiller. Men jeg spiller det for historien sin del. 10/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns campaignen var helt ok. Min største beef var de sideoppdragene man "måtte" gjøre for å få spesialupgrades til enhetene. Det føltes bare som filler for å få campaignen til å vare lenger, og ødela flyten litt for meg. Hadde også håpet på litt flere missions som bare er helt vanlig "bygg base og ødelegg fienden sin base"-stil, det var noe jeg savnet fra WoL også. Får en 6/10 (sterk firer) fra meg.

Lenke til kommentar

Syntes campaignen var noe piss, storien er vel det jeg hatet mest, men også vanskelighetsgraden.

Storien er vel litt hit me noen miss me andre, kjærlighetsskvis erke helt min ting, spesielt i et rts, hvor er skribentene av wc3/sc1 stories? :(

 

"Helten" nådde et slikt overpowerness nivå at jeg mer eller mindre gjorde 90% av oppdragene kun med å bruke ho...

 

At man kan gjør oppdrag med å kunn produsere en unit har jeg forsåvidt ikke noe imot, skulle bare ønske gamesan var overall litt vanskeligere, spesielt irriterende er det at du aldri føler NOE press, hvorav andre rts'er som har "bedre" campaigns i mine øyne ofte får deg til å føle at defense til tider kan være delvist utfordrende...

 

(her er det basicly send ut helten drep alt, send ho tilbake for defense, jeg blir ikke overasket om noen runder alle missions hvor du har helt tilgjengeli med å kun bygge drones)

 

Nå spilte jeg vel og merke kun på hard, men likevel, det burde vel være "vanskelig" på hard?

Endret av Gnurk!
Lenke til kommentar

Synes også selve "kontrollen" av helten var alt for svak (pga interface). Når de først skal gjøre det til en så stor del av campaignen, bør det minst være like bra som det WC3 gjorde for 10 år siden. Forbedring av dette hadde også i stor grad styrket custom gamesa i spillet.

 

Syntes egentlig bare de kunne kutta vekk Kerrigan og andre helteunits fra oppdragene. RPG-aspektet syntes jeg skal være Warcraft sin greie, mens Starcraft bør fokusere på store hærer og taktikk rundt det.

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns storyen er helt fantastisk, faktisk den beste i noen spill jeg har prøvd de siste årene. Det minner meg egentlig om en storslått film hele greia, en blanding mellom Aliens og Prometheus. Satt med klump i halsen og nesten tårer i WoL, og i HotS med gåsehud. Det er så utrolig bra gjennomført alt sammen, typisk Blizzard kvalitet.

 

Er rimelig sykt at dem klarer å gjøre et RTS såpass interessant i singleplayer. Klarer ikke å se for meg hvor episkt det blir når Protoss kommer for fullt inn i bildet, håper på at Xel Naga (Gudene som skapte zerg og protoss) kommer inn i bildet også.

 

Sittet med WoL siden lansering, så ufattelig mye innhold og blir nok det samme med HotS. Uten tvil beste investeringen man kan gjøre å kjøpe disse spillene.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Merker jeg har et ambivalent forhold til Starcraft. Liker universet og settingen, men liker ikke RTS (er ræv på micromanagement :) ).

Personlig skulle jeg ønske det var en annen sjanger. Kjøpte WoL, men endte med at jeg ikke spilte gjennom campaign engang :)

Lenke til kommentar

Likte campaignen, når det gjelder RTS er det egentlig trauste greier til tider. Mange er det mer som skirmish maps med tech restriksjoner, andre gjør litt mer utav det. Heart of the Swarm går kanskje LITT overboard, man mangler en kjerne å jobbe rundt til tider, men etter å ha rundet starcraft 1 remake i starcraft 2 var WoL og HotS så fantastisk forfriskende.

 

Spesialutviklingen av units var også utrolig artig, digget valgene. Fleste såpass likestilte at man ikke kunne gjøre direkte dårlige valg.

 

Storyline er jeg ganske fornøyd med også, bare en ting jeg merket meg.

 

 

Hvor kom alt det med primal zerg ifra? Det er jo ikke det som er bakgrunnshistorien deres i 1'eren i det hele tatt. At de endrer ting er i seg selv ikke ett problem, men jeg aner ikke hva av det gamle som fortsatt gjelder og hva som ikke gjør det lengre...

 

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Angående det nevnt over:

 

 

Hva mener du med dette ghanduan?

 

jeg har sagt mye negativt om campaignen men det er da ingen konfliksjoner ift zerg historien, dette med "primal zerg" skjer før svermen dannes og den endeløse krigen med protoss, trodde dette var opplagt :\

 

 

 

Lenke til kommentar

Angående det nevnt over:

 

 

Hva mener du med dette ghanduan?

 

jeg har sagt mye negativt om campaignen men det er da ingen konfliksjoner ift zerg historien, dette med "primal zerg" skjer før svermen dannes og den endeløse krigen med protoss, trodde dette var opplagt :\

 

 

 

 

I den opprinnelige storylinen var zerg små parasitter på en planet med ildstormer som Xel'Naga "oppløftet.

I starcraft 2 virker det mer som de var beist som spiste og tilegnet seg essensen til andre vesen før Xel'Naga "fiklet" med de?

http://starcraft.wikia.com/wiki/Zerg_history

Lenke til kommentar

Terrancraft 2 - Drop in the Swarm

 

Veldig mange gode matchups i MLG Pro Circuit i helga.

Gratis 720p stream. Gogo Leenock \o/

 

Kjedelig mange terran wins kun pga. drops vs P/Z. Håper ikke det blir TvT i finalen :|

I alle fall mer interessant enn gg-lord/winfestor.

Also, jeg spiller ikke ladder, så har ingenting spesielt imot terran.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Syns det er litt tidlig å trekke konklusjoner enda. Alle terrans i mlg unntatt Thorzain er Koreanere. Storyen for meg er mer at foreigner vs korean står 0-12 etter de to første dagene.

 

Ser man på foreigner vs foreigner var det bare thorzain mot killer som ikke var mirror, og der vant killer (zerg).

 

Korean vs korean har det vært bare 5 non-mirrors hittil. 2 TvZ, (en seier hver), og 3 TvP (2 protoss seire), ingen PvZ enda.

 

Når det er sagt er jeg enig i at drops virker for bra nå. Jeg spiller random btw, så ingen spesiell bias :p

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har gått glipp av noe.

Men før kunne man veldig enkelt gå inn på 'custom game' og velge creat game og velge brette man ville spille.

Mens nå må man først finne et brett etter man har klikket seg inn på custom game. Noe som kan ta en evighet med å scrolle ned på listen.

 

Så, gjør jeg noe feil?

Jeg vil bare spille imot AI og selv velge brette.

Men det virker så tungvindt å gjøre det på den måten jeg beskriver, som ser ut som er å være den eneste måten.

Lenke til kommentar

Syns det er litt tidlig å trekke konklusjoner enda. Alle terrans i mlg unntatt Thorzain er Koreanere. Storyen for meg er mer at foreigner vs korean står 0-12 etter de to første dagene.

Fair enough, var ikke ment superiøst. Håper de blir bedre countered fremover tho så det ikke blir standarden. Var f. eks morsomt å se hvordan MC rett og slett ikke lot MVP komme i den situasjonen hvor han kunne droppe overalt ved å spille superaggro.

 

Nå er jeg superpsyked for Life vs MC :D

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...