Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Jeg syns storyen er helt fantastisk, faktisk den beste i noen spill jeg har prøvd de siste årene. Det minner meg egentlig om en storslått film hele greia, en blanding mellom Aliens og Prometheus. Satt med klump i halsen og nesten tårer i WoL, og i HotS med gåsehud. Det er så utrolig bra gjennomført alt sammen, typisk Blizzard kvalitet.

 

Er rimelig sykt at dem klarer å gjøre et RTS såpass interessant i singleplayer. Klarer ikke å se for meg hvor episkt det blir når Protoss kommer for fullt inn i bildet, håper på at Xel Naga (Gudene som skapte zerg og protoss) kommer inn i bildet også.

 

Sittet med WoL siden lansering, så ufattelig mye innhold og blir nok det samme med HotS. Uten tvil beste investeringen man kan gjøre å kjøpe disse spillene.

 

HotS er i hvert fall en solid opptur etter skuffelsen Diablo 3. Får en mild depresjon av å tenke på hvor lenge det er til jeg får oppleve siste del av trilogien, og det er da et tegn på at HotS er et godt spill :) Likevel er jeg litt skuffet også. Det føles som om WoL hadde endel mer innhold og jeg spør meg litt om det var verdt å vente over 2 1/2 år på HotS. Føles som om Blizzard overdriver og tar seg altfor god tid. Det var jo i utgangspunktet meningen å gi ut alt som ett spill, og når man da ender opp med å dele spillet i 3 og gi det ut over en periode på 5-6 år så er det i overkant. Dog hadde det naturlig nok ikke hatt like mye innhold hadde alle 3 kampanjer blitt sluppet på samme tid.

 

Men jeg skjønner selvfølgelig at SC2 hovedsaklig er et multiplayer spill og at det er dette som tar så lang tid. Håper nesten at Blizzard gir ut siste del av singleplayer kampanjen når den er ferdig, tar betaling for den og slipper multiplayer delen etterpå som en gratis oppdatering, selv om det aldri kommer til å skje. Det er vel kanskje ikke mulig heller for alt jeg vet.

 

Jaja, bare 2-3 år til trilogien er komplett nå folkens :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, syns det var lenge og vente på for en forsåvidt kjapt gjennomført singleplayer del, og som du sier 2-3 år til trilogien er komplett,

men hva med hvor HOTS ga seg, er det vi kommer til å stanse som Protoss, eller kommer det i en ekstrapakke om 5-6 år? :p

 

 

spoiler for de som ikke har gjennomført HOTS, dog ingen store avsløringer,

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar

Fair enough, var ikke ment superiøst. Håper de blir bedre countered fremover tho så det ikke blir standarden. Var f. eks morsomt å se hvordan MC rett og slett ikke lot MVP komme i den situasjonen hvor han kunne droppe overalt ved å spille superaggro.

 

Nå er jeg superpsyked for Life vs MC :D

 

Overraskende nok vant Life hele greia, det hadde jeg faktisk ikke trodd etter hvordan det så ut som Terran skulle banke alt!

Blir en smule lang jobbdag i dag kjenner jeg :p

Lenke til kommentar

Var litt skuffa over det merker jeg, var veldig klar for MC-Flash i finalen. Life spilte meget bra for all del, men det føltes mer som å se på WoL når han slo MC og Flash, bare at han vant stort sett før broodlord/infestor ville skjedd :p

 

Overall syns jeg det var en bra turnering, peak på 135k seere i finalen tror jeg er ny rekord for sc2, de lå faktisk stort sett 10-20k seere over hva LoL hadde, veldig overraskende, men nok bare et engangstilfelle med HotS nettopp utgitt.

 

Ikke savnet jeg open bracket eller losers bracket heller. Veldig befriende og vite hva som var kvartfinale, semifinale osv

Lenke til kommentar

Overraskende nok vant Life hele greia, det hadde jeg faktisk ikke trodd etter hvordan det så ut som Terran skulle banke alt!

Blir en smule lang jobbdag i dag kjenner jeg :p

Fyren er helt vill. Var en i Twitch chat'en som sa at Life var patch zerg, da måtte jeg le litt :p

Satt oppe til halv 7 på lørdagen, så er småtrøtt selv kan du si.

 

Var litt skuffa over det merker jeg, var veldig klar for MC-Flash i finalen. Life spilte meget bra for all del, men det føltes mer som å se på WoL når han slo MC og Flash, bare at han vant stort sett før broodlord/infestor ville skjedd :p

Hadde allerede sett MC spille mot top terran i HotS (MVP), så var egentlig mer keen på Life vs MC. Ble litt overrasket over at Life vant så "lett". Life brukte kanskje mest WoL-units, men han hadde noen tweaks for å ta forbehold for endringene til Terran/Protoss.

 

Overall syns jeg det var en bra turnering, peak på 135k seere i finalen tror jeg er ny rekord for sc2, de lå faktisk stort sett 10-20k seere over hva LoL hadde, veldig overraskende, men nok bare et engangstilfelle med HotS nettopp utgitt.

Veldig godt gjennomført. Satt med double stream for det meste, var ofte pause når den andre matchen holdt på.

"Avslutningsseremonien" var tam tho.

Lenke til kommentar

Får håpe det blir noe stort på Blizzcon, pleier ta fri fra jobben da, så da spiller det ingen rolle om det blir som sist det var Blizzcon der finalen slutta litt etter klokka 7 om morran om jeg husker rett :)

 

Og ja.. avsluttningseremonien var en liten nedtur, men det er kanskej ikke helt det viktigste tross alt :)

Lenke til kommentar

Liker kampanjen i HoTS så langt, fine cinematics, helt grei dialog, bra stemmeskuespill.

Litt brutalt å spille på brutal da :p

 

Edit:

 

Har zerg spillere begynt å bruke Overseer mer på grunn av widow mines?

 

Valgte de å gi Hydra mer speed på off creep som upgrade, eller ble det bare bedre, eller ble det ingen forandring?

Kan man bevege burrowed banelings, eller ble det ikke noe av det heller?

Lenke til kommentar

Liker kampanjen i HoTS så langt, fine cinematics, helt grei dialog, bra stemmeskuespill.

Litt brutalt å spille på brutal da :p

 

Edit:

 

Har zerg spillere begynt å bruke Overseer mer på grunn av widow mines?

 

Valgte de å gi Hydra mer speed på off creep som upgrade, eller ble det bare bedre, eller ble det ingen forandring?

Kan man bevege burrowed banelings, eller ble det ikke noe av det heller?

 

Både Zerg og Terran har fått units som gjør detection påkrevd om man skal angripe de, iallefall om det er såpass sent at mines og swarmhosts er en reel fare.

Lenke til kommentar

Snute skal jo spele i helga, men nokon som veit akkurat kortid? Rart at det skal vere vanskeleg å finne ei oversikt over dette.

 

http://esetukmasters.com/ står det veldig lite. Det er ei programoversikt på Twitch som streamar eventen, men eg finn ikkje ut kva gruppe Snute er i.

 

Prøvar å følge litt meir med på SC2, men synest det er gjennomgåande vanskeleg å få oversikt over heilt enkle ting. Er det noko eg ikkje har fått med meg?

Lenke til kommentar

Har du fått med deg TeamLiquid?

 

http://www.teamliqui...topic_id=403975

 

http://wiki.teamliqu...Stage_-_Group_A

 

TL har stort sett alt du trenger om du lurer på noko om SC2 enter via hovedsida eller liquipedia.

Ser ut som at kampane i A og B byrjar 12 britisk tid, eller 13 her. Akkurat når Snute vil spele er vel ikkje heilt klart enda, ettersom det pågår BYOC-turnering i dag.

Endret av archanios
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Byttet til zerg etter å ha gjort endel av campaign i HotS. Liker mye bedre hvordan du macroer som zerg enn terran, slipper å tenke så mye på plassering av byggninger og shitloads med control groups. Injects er uansett ikke noe stress med | som "next base" og alle queens på en group.

 

Uansett, vil sterkt anbefale fenn3rs fundamentals. Spilte noen matches på AI, og så gikk jeg rett på ladder uten noen erfaring. Kom rett opp i gold på en kveld :p Greit nok at det ikke er vanskelig å følge en build når du har inne core, men guiden fokuserer mye på akkurat at du har en god base for videre strats.

Lenke til kommentar

Har du fått med deg TeamLiquid?

 

Takk for linkane! :) Har jo forsåvidt hengt ein god del på TL, men mest for builds og så vidare. Har automatisk tenkt at kvar turnering "burde" ha si eiga oversikt og undervurdert kor viktig TL er i den samanhengen. Synest framleis det kan vere litt vanskeleg å finne fram på liquipedia, men det tar vel litt tid å komme inn i alle forkortingane og turneringane.

Lenke til kommentar

Er ikkje nødvendigvis det enklaste å finne fram til alt ein vil ha. Det spørs også kven som har oppretta side for turneringane og sånne ting. Til veldig mykje er TL og LP heilt genialt, men det har enkelte begrensningar frå tid til anna.

 

In other news er det ei gruppe lokalt her som skal starte opp med småturneringar og sånt framover og prøve å bygge opp litt miljø for esport og spesielt SC2. Veldig spennande.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg slå Skytoss som zerg? Han hadde 3 baser, jeg hadde 5-6, sendte først en runde maxet army med hydra roach mot det(200 army), deretter gikk jeg ling,hydra,muta(Nokk en 200 army) og så bare corrupter men ingenting virket i det hele tatt mot hans army som bestod av:

 

Tempest Voidray, og litt zealot archon.

Lenke til kommentar

Hmm, ble akkurat ferdig med kampanjen, likte den veldig godt.

Angående achievements, jeg mangler "Xel' naga secrets", hvis jeg har forstått det riktig, så må jeg snakke med han

Zerg/terran fyren (han med russisk aksent)

, jeg snakket med alle sammen hver gang jeg var ferdig med en mission, men jeg fikk ikke denne. Nå som jeg har fullført det, kan jeg ikke lenger snakke med han, fins det en annen løsning? Vet ikke om jeg orker å spille gjennom hele kampanjen bare for en achievement... :p

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg slå Skytoss som zerg? Han hadde 3 baser, jeg hadde 5-6, sendte først en runde maxet army med hydra roach mot det(200 army), deretter gikk jeg ling,hydra,muta(Nokk en 200 army) og så bare corrupter men ingenting virket i det hele tatt mot hans army som bestod av:

 

Tempest Voidray, og litt zealot archon.

 

Air krever mye ressursser ifra protoss det å scoute builden tidlig er viktig og denie den 3 basen, om du kan catche en protoss tidlig før han har en deadball av air er viktig. long gone is the day når zerg kunne sitte å turtle i basen og vente på gglords og winfestors :)

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...