Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt en del matches som Zerg igjen, sliter mest mot mirror matchup, og folk som faker build, eller de som gjør rare build (rar rekkefølge på ting), blir litt usikker på hvordan å reagere ofte da.

 

En som holdet på å lage en Spire, tok en cancel med engang overlord døde, 5 min seinere, haugevis av roaches :o

Er ofte mindgames. Er ofte små-ting som kan gi vekk hvorvidt det du ser kan stemme eller ikke. Var han på en eller to baser? Hvor mye gas minet han?

 

Her om dagen faket jeg robo når han var i basen min, drepte proben, canclet og kjørte en ~10 sec delayed 4gate. Funket fjell. Problemet var at jeg kun minet fra én gas. Man skaffer ikke robo fra én gas. Hadde han lagt merke til det, hadde han skjønt at det var noe fishy som skjedde.

 

Poenget mitt er; se etter detaljene. Ikke kun det opplagte. Når i gamet var det her?

 

PS. Uavhengig av om han går roaches eller mutas burde du skaffe infestors. De eier begge deler either way. Roaches er armored. Mutas har lite HP.

Lenke til kommentar

Spilt en del matches som Zerg igjen, sliter mest mot mirror matchup, og folk som faker build, eller de som gjør rare build (rar rekkefølge på ting), blir litt usikker på hvordan å reagere ofte da.

 

En som holdet på å lage en Spire, tok en cancel med engang overlord døde, 5 min seinere, haugevis av roaches :o

Er ofte mindgames. Er ofte små-ting som kan gi vekk hvorvidt det du ser kan stemme eller ikke. Var han på en eller to baser? Hvor mye gas minet han?

 

Her om dagen faket jeg robo når han var i basen min, drepte proben, canclet og kjørte en ~10 sec delayed 4gate. Funket fjell. Problemet var at jeg kun minet fra én gas. Man skaffer ikke robo fra én gas. Hadde han lagt merke til det, hadde han skjønt at det var noe fishy som skjedde.

 

Poenget mitt er; se etter detaljene. Ikke kun det opplagte. Når i gamet var det her?

 

PS. Uavhengig av om han går roaches eller mutas burde du skaffe infestors. De eier begge deler either way. Roaches er armored. Mutas har lite HP.

Husker ikke helt, er en noen kamper siden sist, tror det var rundt 10 min mark, han hadde 2 baser, og hadde kun to extractors (av begge basene).

 

Jeg gikk for Hydras, han hadde upgrades også.

Lenke til kommentar

Spørs vel på hvilken league det er snakk om, men er jo noe som heter "You can't metagame stupid", ie. noen ganger gjør folk ting fordi de rett og slett ikke vet bedre, ikke nødvendigvis fordi de prøver å lure deg. :p

Føler det skjer ganske ofte! :p

 

Jeg syns Terran på silver/gold nivå ikke er så vanskelig å slå, protoss er mye verre, zerg litt fæl også, vanskeligere å håndtere, spesielt helt i begynelsen.

 

Corruptor mot collesus, vanskelig :(

Foretrekker infestors, iallefall hvis jeg presser motstanderen veldig.

Lenke til kommentar
Can I buy one from you?

No. I apologize for not being able to supply the community with my fan art but it would be a breach of TL forum policy as well as infringe upon Blizzards intellectual property rights. If that changes in the future I will post up here.

Lest den, men må være en mulighet at andre lager slike. Hvilke maskiner bruker man?

Lenke til kommentar
Can I buy one from you?

No. I apologize for not being able to supply the community with my fan art but it would be a breach of TL forum policy as well as infringe upon Blizzards intellectual property rights. If that changes in the future I will post up here.

Lest den, men må være en mulighet at andre lager slike. Hvilke maskiner bruker man?

Bruker en CNC maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...