Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen konspirasjon at de har lyst å bruke mapsene de selv har laget. Men idioti er det.

tror du virkeli at de velger mapsene kun fordi de har laget dem selv? (da er dette helt nytt for meg, for under scbw turneringen hostet av blizzard brukte de ofte user-made maps.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen konspirasjon at de har lyst å bruke mapsene de selv har laget. Men idioti er det.

tror du virkeli at de velger mapsene kun fordi de har laget dem selv? (da er dette helt nytt for meg, for under scbw turneringen hostet av blizzard brukte de ofte user-made maps.

Ja. De velger mapsene kun fordi de er selvprodusert. Det kalles, som sagt, stolthet. Blizzard er for stolte til å gi etter for at communitiet lager bedre maps enn de, og holder derfor igjen så mye de kan for at folk skal bruke deres maps istedet for fan-produserte maps.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Queen inject teknikk, hvilken er den enkleste for en noob?

Bruker for tiden alle queens på 4, og hatcheries på 5, bruker minimappet.

du har nok den beste å lære seg da,

selv bruker jeg hatcheries på 5,6,7,8,9 queens er unbinded, teknikken min er helt jævli, men blir for mye jobb å lære seg noe nytt

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Ha alle queens på en hotkey og bruk shift+backspace, så får du injecta alt ganske kjapt. Tar kanskje 2-3 sekunder å injecte 3-4 hatcheries om queensa står der de skal.

Lenke til kommentar

Det er mange forskjellige måter å gjøre det på. De har alle sine fordeler og ulemper. Metoden med å ha alle hatcheries på èn hotkey og bla gjennom med backspace er nok den raskeste, men du har problemer med at du ikke har kontroll på hvor unitene spawner, og om et hatchery er uten queen eller en queen ikke har nok energi, så begynner de å trave over hele mappet.

 

Det jeg gjør er at jeg har mainen på 3, expo på 4,5,6 og oppover. Dette går greit når man er på bare noen få baser, og da har man den fordelen at man har god kontroll på hvilke hatches som lager roaches og hvilke du droner på etc. Ulempen er at du får bare 2 hotkeys til units. I tillegg vil man når man får mange nok baser ha problemer med å injecte raskt nok. Derfor tar jeg og i lategame hotkeyer alle queens på 9 og alle hatcheries på 0 og injecter på minimappet om jeg føler tiden er inne for det.

Lenke til kommentar

Ha alle queens på en hotkey og bruk shift+backspace, så får du injecta alt ganske kjapt. Tar kanskje 2-3 sekunder å injecte 3-4 hatcheries om queensa står der de skal.

 

Er det slik at jeg er nødt til å velge queen, deretter ta musen ca i midten av skjermen?

Jeg forstår tankegangen, er bare hvor mine hender/fingrer skal være som gjør meg forvirret :o

Det er mange forskjellige måter å gjøre det på. De har alle sine fordeler og ulemper. Metoden med å ha alle hatcheries på èn hotkey og bla gjennom med backspace er nok den raskeste, men du har problemer med at du ikke har kontroll på hvor unitene spawner, og om et hatchery er uten queen eller en queen ikke har nok energi, så begynner de å trave over hele mappet.

 

Det jeg gjør er at jeg har mainen på 3, expo på 4,5,6 og oppover. Dette går greit når man er på bare noen få baser, og da har man den fordelen at man har god kontroll på hvilke hatches som lager roaches og hvilke du droner på etc. Ulempen er at du får bare 2 hotkeys til units. I tillegg vil man når man får mange nok baser ha problemer med å injecte raskt nok. Derfor tar jeg og i lategame hotkeyer alle queens på 9 og alle hatcheries på 0 og injecter på minimappet om jeg føler tiden er inne for det.

Kan prøves

Lenke til kommentar

Queen inject teknikk, hvilken er den enkleste for en noob?

Bruker for tiden alle queens på 4, og hatcheries på 5, bruker minimappet.

Trykk backspace for å gå gjennom de forskjellige

Med venstre hånda da? Ser ikke helt hvordan jeg skal klare det :o

Du kan endre hotkey så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...