Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken liga spiller dere i? Er bare litt nysgjerrig. Jeg spiller selv i bronseligaen, men har naturligvis ambisjoner om å avansere.

 

Jeg er litt usikker på hvordan man avanserer: Jeg har lest at man går opp en liga etter å ha vært blant de beste i ligaen under "en stund". Er det noen som vet hvor lenge man må ligge i teten for å kvalifisere seg? Holder det at man f.eks. er blant de 10 beste, eller må man være blant de 2-3 beste?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg er i silver, men har ikke spilt mer enn 40 kamper 1v1 ca. Man går opp ved å vinne over de som er i ligaer over deg. Er du i bronze og vinner mye, så møter du motstandere fra silver og muligens gold etterhvert. Vinner du noen av disse så avanserer du.

Lenke til kommentar

Jeg er i silver, men har ikke spilt mer enn 40 kamper 1v1 ca. Man går opp ved å vinne over de som er i ligaer over deg. Er du i bronze og vinner mye, så møter du motstandere fra silver og muligens gold etterhvert. Vinner du noen av disse så avanserer du.

 

Ah, det forklarer hvorfor jeg har møtt noen spillere fra sølvligaen. Jeg tjente massevis med poeng når jeg slo disse (+46). Ironisk nok var disse lettere å slå enn andre bronsespillere generelt, men det kan jo skyldes litt tilfeldigheter.

 

EDIT: Glemte en ting: Regner med at dette gjelder begge veiene? Dersom man f.eks. spiller i gold, og taper flere ganger mot bronze- eller silver, så faller man vel ned i ligaen under?

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Rankingsystemet er helt håpløst. Jeg spiller en del 3v3 med to kompiser, vi er i bronze og rykker rett og slett ikke opp. De siste 15-20 kampene har vi ALDRI møtt et annet lag med kun bronze-spillere. De fleste lagene har minst en i Gold eller over (ofte Platinum og til og med Diamond noen ganger), og ofte er 2/3 og 3/3 Gold eller høyere. Noen ganger møter vi til og med rene Platinum-teams, som vi til og med har slått noen ganger. Hvorfor rykker vi ikke opp? Vi møter jo aldri bronze-spillere og silver-lag slår vi uten problemer, så hvorfor er vi i bronze-league? Kan også nevne at vi har vunnet de siste 8 kampene, i tillegg til at vi sikkert har vunnet 16 av de siste 20 kampene. Helt håpløst system...

Endret av SPRCO
Lenke til kommentar

Hei, jeg forstår ikke helt ladder systemet. Jeg spilte de 5 kampene for å bli satt i en ladderplassering (1vs1) og ble satt i Silver på sånn 70 plass. Jeg tapte masse kamper og datt i rank i begynnelsen fordi jeg ble rusha av de der jævla photon cannons men ble etter hvert flink til å stoppe rushene og endte opp med å vinne sånn 15 kamper og tapte 2, slik at jeg havnet på en 50 plass men rundt 22 wins og 19 losses. Plutselig fikk jeg beskjed at jeg ble plassert i Bronze? Altså når jeg vant masse kamper ble jeg degradert? Eller hang det litt igjen? Er snakk om flere dager i så fall. Og hvordan får folk mer poeng? Kun med å slå folk som er mer favored enn seg selv eller er det andre faktorer? Jeg ser folk med kun 10 kamper med samme win/lose ratio og som har masse mer poeng.

Lenke til kommentar
Og hvordan får folk mer poeng? Kun med å slå folk som er mer favored enn seg selv eller er det andre faktorer? Jeg ser folk med kun 10 kamper med samme win/lose ratio og som har masse mer poeng.

Du får dobbelt opp med poeng hvis du har poeng i bonus pool. Bonus pool bygges opp ved inaktivitet, og tappes altså når du spiller. Dette for at folk som geeker konstant ikke skal klatre ustoppelig i forhold til de som faktisk tar pauser. Tror man får 1 bonuspoeng per time inaktivitet.

 

Edit:

I tillegg er det ikke mulig å synke under null. Han kunne altså ha tapt sine 5 første kamper, for så å slå 5 relativt gode spillere. Dette kan fort gi 40-46 poeng per seier.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Jeg fant litt mer informasjon om ladder-systemet her:

 

http://starcraft.wikia.com/wiki/League_%28StarCraft_II%29#cite_note-LadderFAQ-1

 

Reevalueringsintervallet er hemmelig (men jeg så en tråd der det kunne se ut som intervallet er på rundt 10 partier):

 

After a hidden period of time, their skill level will be reevaluated.

 

Players gain points for defeating opponents, especially stronger opponents. Before a match starts, players can compare their ratings – usually, one player will be "favored" over the other. If a player defeats a favored opponent, they will gain more points than if they defeat a weaker opponent. Players also gain points from a bonus pool (sometimes called "rested points") for periods of time they have not been playing for. Players gain these points at a slow rate when they're not playing, up to a cap at the end of the season. When a player who has accumulated bonus points wins a match, they gain a share of bonus points equal to the number of points gained for winning the match.

 

When a player gains points, they increase their rank and may even shift leagues. A player that loses points will, in turn, lose rank and can fall to a lower league.

 

On occasion, a player will face opponents from a higher league, in order to test their skill.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Reevalueringsintervallet er hemmelig (men jeg så en tråd der det kunne se ut som intervallet er på rundt 10 partier):

 

 

Som du sier er vil ikke Blizzard si noe konkret om intervallet, men de har uttalt i intervjuer at det er rundt 30 kamper mellom hvert "checkpoint". Derfor ser vi flere eksempler på spillere som har 20-25 seiere på rad med uten opprykk.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...