Icedragon520 Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 (endret) Hei lurer på om noen har en guide/tips til åssen jeg får byttet/fikset vanntempraturmåler(den som sitter i displayet) og viftestyringen til varmen/kulden. Tempmåleren legger seg på normal og går nesten ned til kald igjen og går opp og ned mens jeg kjører. ikkeno problem egentlig men kan være greit å ha en som funker. Viftestyringen funker kun på 1 og 4 hakk. EDIT: ops Volvo 850 GLE 93 mod Endret 26. juli 2010 av Icedragon520
agvg Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Og du er sikker på at det er måleren og ikke tempen som varierer? Du kan ha en defekt termostat.
Icedragon520 Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Skrevet 27. juli 2010 Ja det er nok termostatet ja for noen ganger legger den seg på under 0. ' Hvor mye koster slik? Er det vanskelig å bytte selv?
Opelduude Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Vet ikke hvor tempmåleren som går til instrumentet sitter, men det er 2 forskjellige. En som går til hjernen og en som går til instrumentet. Det er lett å skifte tempmålern for den er bare skrudd inn i motoren så det er fort gjort. Det med at vifta funker på 1 og 4 hakket er motstandene på 2 og 3 har tatt kvelden. Endret 27. juli 2010 av Gryterett
Complexity Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Termostat koster ikke mye penger gitt, men du kan enkelt skjekke om den du har funker ved å bruke vann og en tempmåler. Fyll en kjele med vann på komfyren å legg termostaten nedi, fyr på full effekt å se på hvilken temperatur den åpnet ved å bruke en tempmåler. Ellers så har eldre volvo problemer med dårlig kontakt i instrumentpanelet. 1
L O G I M A N Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Termostat koster ikke mye penger gitt, men du kan enkelt skjekke om den du har funker ved å bruke vann og en tempmåler. Fyll en kjele med vann på komfyren å legg termostaten nedi, fyr på full effekt å se på hvilken temperatur den åpnet ved å bruke en tempmåler. Ellers så har eldre volvo problemer med dårlig kontakt i instrumentpanelet. Skal man teste en termostat slik, skal den henge i en tråd, så den ikke berører bunn av kjelen. Et termometer er også nyttig da den bør åpne som spesifisert på termostaten. Enkleste er bare å sette inn en ny når man først peller den gamle ut. En termostat koster fra 100 - 250kr. På en del biler tar det få sekunder å bytte. På andre igjen har de gjemt denne bak mye krims krams og det vil kreve mye demontering.
Complexity Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Stemmer det logiman, glemte å nevne tråden Termostat til min bil var det ikke enkelt å få tak i, så jeg testa min å fant ut at den var ikke problemet, så bryderiet ble spart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå