Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

AMD skrur opp frekvensen på Radeon HD 6800

 

Radeon HD 6850

Codename: Barts Pro

Teknologi: 40 nm

Stream Prosessorer: 800 stk

GPU frekvens: 775 MHz

Minnefrekvens: 4000 MHz

Memory Bus: 256- bit

Minne: 1GB GDDR5

 

 

Radeon HD 6870

Codename: Barts XT

Teknologi: 40 nm

Stream Prosessorer: 960/ 1120 stk . ( ? )

GPU frekvens: 900 MHz

Minnefrekvens: 4200 MHz

Memory Bus: 256- bit

Minne: 1GB GDDR5

 

 

Ifølge de nyeste dataene AMD lander frekvenser over 50 MHz høyere enn tidligere angitt , det vil si 775 og 900 MHz for GeForce 6850 og 6870. Andre spesifikasjoner som minne frekvens, mengde minne og buss bredde gjenstår å se.

 

Men det er en reservasjon... Anmeldelse kopier av Radeon HD 6870 som hadde blitt sendt til partneren produsentene indikerer 1120 stream -prosessorer i driverne og programmet GPU - Z , høyere enn 960 stykker som AMD først sa. Det synes også å være noen feilmålinger . For Bart 's Pro synlige 800 stream -prosessor - samme antall som på papiret .

 

En mulig forklaring er at AMD sender grafikkort med fullt aktivert GPU og at en rekke av stream prosessorer vil bli deaktivert i en fremtidig firmware oppdatering. Muligheten finnes imidlertid at AMD planlegger å overraske med en kraftig grafikkort enn forventet.

 

Sist men ikke minst, mottatte rapporter om lanseringsdato. En pressekonferanse med media embargo vil bli avholdt den 14. oktober i Los Angeles og den offisielle lanseringen vil finne sted neste uke. Det viser alle at Radeon HD 6800 -serien ser dagens lys 21/22 oktober, avhengig av tidssone .

 

Skal jo bli spennende å se om dette stemmer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer snadder å lese :!:

 

Displayport 1.2 i framtida AMD Eyefinity

 

Kilder nær AMD sier selskapet tar sikte på å oppgradere DualView Eyefinity med Display Port 1.2, som gir støtte for flere skjermer til samme forbindelsen.

 

Med bare uker igjen til lanseringen av de første modellene i Radeon HD 6000-serien er nynner det for full av hva AMD faktisk har planer med den nye grafikk kortene. Er det bare en optimalisert krets, eller det er flere nyheter under panseret?

 

En av de heteste ryktene bekymringer om gjennomføringen av Display Port 1.2 i multi-screen system Eyefinity. Den nyeste versjonen av grensesnittet dobler båndbredden 10,8 til 21,6 Gbps, noe som gir noen interessante muligheter.

 

For bare Eyefinity er støtte for multi-streaming mest interessante, muligheten til å sende flere uavhengige signaler over samme kabel. En enkelt tilkobling for Display Port 1.2 kan lage kjeder med opptil fire skjermer i 1920 x 1200 eller to 2560 x 1600 piksler (60 Hz).

 

Nå er det snakk om fremtidige Radeon HD 6870 støtter Display Port 1.2. Under et bilde av en Tidlig test card som lekket på nettet, har den modellen doble utganger i form av mini-kontakter. I AMD's donasjon ville gi støtte i minst seks skjermer, tre skjermer for hver Mini Display Port 1.2. Hvis dette gjelder for referanse design eller bare en spesialutgave som Eyefinity 6 er foreløpig uklart.

 

DisplayPort 1.2 er en fullstendig logisk skritt i utviklingen av flere skjermer, og viser at teknologien er ikke opp til Radeon HD 6000-serien er bare et spørsmål om tid før konkurrentene har oppdaget fordelene med høyere båndbredde og flere kanaler.

:w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD Radeon HD 6800 Dokument Lekkasje

 

Skjermbilder av et PDF-dokument som beskriver den kommende Radeon HD 6800-serien har nå lekket ut på nettet, med opprinnelse fra IT.com.cn, postet på Chiphell. Selv om dokumentet er i forenklet kinesisk, mange av de avsløre detaljer - slik som nomenklatur og varemerkebeskyttet funksjoner - er på engelsk. Som forventet, Radeon HD 6870 har GDDR5 minne og PCI Express 2.1 x16-støtte, med DirectX11. I tillegg til Eyefinity, noe som kalles "EyeSpeed" har blitt lagt til. UVD 3 er nevnt, men detaljene er på kinesisk. Ikke overraskende, er AMD endelig introdusere sitt alternativ til NVIDIA 3D Vision - AMD HD3D. Det avgjørende informasjon kommer senere - Barts XT er AMD Radeon HD 6870 og Barts Pro er AMD Radeon HD 6850

 

De ryktene mill har lenge trodd at Barts er mainstream Juniper erstatning, med Cayman er den ytelsen Cypress erstatning, med dual-Cayman danner entusiast Antillene produktet. Dette førte til en logisk konklusjon som Barts vil bli HD6700, Cayman HD 6800 og HD 6900 Antillene. Ryktet om Barts være HD 6800 i stedet for HD 6700 har eksistert en stund, og var i utgangspunktet forkastet av noen entusiaster. Men, antar dette PDF er legitim og hvis Barts er faktisk HD 6800, hvordan passer Cayman og Antillene i? Jada, kan Cayman bli 6950/70 HD, men hva med Antillene? Lysbildet nevner også at i henhold til AMD nomenklatur, gyldige nok er "30", "50" og "70". Så, er HD6990 usannsynlig. Foruten dette ikke faktor i det ryktet Antillene Pro. Og hvis Barts er HD6800, betyr dette det vil ende opp langsommere enn eller knapt raskere enn HD5800?

 

Selvfølgelig, det er mye forvirring og avvik mellom de forskjellige rykter, og mye av det har å gjøre med oppfattet nomenklatur.

 

I tillegg er Chiphell plakater spekulere prisene på HD 6800 er mindre enn 2000 CNY, som er mindre enn US $ 300.

 

oversatt med google translate, overse derfor gramatikken :roll:

Endret av Kent -amdme-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke poenget med å bytte navnet på Eyefinity. Det blir bare forvirrende og er totalt unødvendig. I tillegg synes jeg Eyespeed var et elendig navn på funksjonen.

 

Slik jeg forstår det er "Eyespeed" en tilleggsfunksjon og ikke en erstatter til "Eyefinity" ;)

I tillegg til Eyefinity, noe som kalles "EyeSpeed" har blitt lagt til.

Du har helt rett, det var nok bare for anstrengende for meg så tidlig på morgenen å lese så mange linjer kjørt gjennom google translator hehe.

 

EDIT:

Søren at vi ikke ser strømkontaktene på 6870

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt snacks :)

 

More Leaks/Rumors on AMD 6800 series

 

I snagged this post from my other Fav Hardware site. Thought some of you might enjoy having the latest look-see.

 

Posted by Sampsa Kurri (Admin and writer in Muropaketti)

 

AMD Radeon HD 6800 Series GPU Detailed Feature Summary

 

AMD Radeon HD 6870 GPU Feature Summary:

 

* GDDR5 memory interface

* PCI Express® 2.1 x16 bus interface

* Eye-Definition graphics

* Second generation graphics with full DirectX® 11 support

* Shader Model 5.0

* DirectCompute 11

* Programmable hardware tessellation unit

* Accelerated multi-threading

* HDR texture compression

* Order-independent transparency

* Image quality enhancement technology

* AMD Eyefinity multi-display technology

* AMD EyeSpeed visual acceleration3

* AMD Accelerated Parallel Processing (APP) technology

* OpenCLSupport

* DirectCompute 11

 

 

Accelerated video encoding, transcoding, and upscaling

 

o UVD 3 dedicated video playback accelerator

o Enhanced Video Quality features

 

* Advanced post-processing and scaling

* Dynamic contrast enhancement and color correction

* Brighter whites processing (Blue Stretch)

* Independent video gamma control

* Dynamic video range control

 

 

AMD HD3D technology

 

o Stereoscopic 3D display/glasses support

o Blu-ray 3D support

o Stereoscopic 3D gaming

o 3rd party Stereoscopic 3D middleware software support

 

AMD CrossFireX multi-GPU technology

 

o Dual GPU scaling

 

Cutting-edge integrated display support

 

o Integrated dual-link DVI output with HDCP

o Integrated DisplayPort 1.2 output

o Integrated HDMI 1.4a with support for stereoscopic 3D

o Integrated VGA output

 

Integrated HD audio controller

 

o Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required

o Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats

 

AMD PowerPlay power management technology

 

o Dynamic power management with low power idle state

o Ultra-low power state support for multi-GPU configurations

 

AMD Catalyst graphics and HD video configuration software

 

o Certified drivers for Windows 7, Windows Vista, and Windows XP

o AMD Catalyst Control Center - AMD Catalyst software application and user interface for setup, configuration, and accessing features of ATI Radeon products

o Unified Graphics display driver - AMD Catalyst software enabling other PC programs and devices to use advanced graphics, video, and features of AMD Radeon products

 

 

6800 planned Oct. 19 release, the original 6870 production early August was going quite well (we visit it its own calculation of Distribution), the end product, 6900 Series is scheduled for release in November. ...... First burst so much, next time be adjourned to the ......

 

There was what appeared to be an Internal AMD Memo posted with this but it didnt contribute any specs . It just issued warnings stating these were guidelings for OEMs.

 

EDIT: Seems to match pretty nicely to "leaked" NDA info which is ment for OEM people

 

Da ser det ut som at det blir julaften likevel. 6900 serien er planlagt å lanseres i November :dribble:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg hat fått med alt i første posten :)

 

Takker "Kent -amdme" som er aktiv i spore opp info :woot:

 

Ingen tvil om at mitt 4870 blir byttet ut før nyttår :)

 

Bare hyggelig :thumbup: gleder meg enormt til disse nye kortene kommer på markedet, da blir nok 4870 kortet mitt byttet ut :!:

 

Har pappapermisjon for tiden så jeg har god tid til å tråle nettet når lille snuppa sover :love:

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg hat fått med alt i første posten :)

 

Takker "Kent -amdme" som er aktiv i spore opp info :woot:

 

Ingen tvil om at mitt 4870 blir byttet ut før nyttår :)

 

Jøss, det var mye godsaker.

Eneste jeg er usikker på er prisen, men har hørt at det er samme team og filosofi som stod bak 4xxx serien så det er gode håp om å få tak i gode kort til en fin pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...