Gå til innhold

Om effekt, lydtrykk, følsomhet, og heftige diskusjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med andre ord – så lenge en høyttaler får tilført ren lyd, så kan den tåle nærmest hva som helst. Til og med mer enn den opplyste makseffekten!

http://www.hifiklubben.no/bibliotek/artikler/lyd/566.htm

 

så det er bare tull det du sier der hårek.... om du har en 1000watts forsterker og kobler på 60watts høytalere så vil de forstatt spille fint og greit. det er bare at du kan ikke vri volumet på max da høytalerne når sitt max volum lenge før forsterkeren har volumknappen på max...

 

de høytalerne jeg har som jeg tenkte jeg skulle bruke til pc`en.. 60watts til forsterkeren min (ikke bi-amping) så den fikk 95watt i seg og jeg skrudde opp vulomet uten noen som helst problemer...

 

problemet ligger i det at uansett høytaler så kan du ikke få den oppgitte db på 1w på 1m... du må ha veldig mange flere watt for å få det volumet...

 

det er greit nok at en høyere følsomhet gir mer lettdreven og bedre lyd og slike ting. og tabellen er heller ikke problemet. men problemet ligger i at jeg kan ikke få 89db på mine NS-777 med kun 1 eneste watt...

høytalerne er oppgitt med rms effekt på 100w og max effekt på 250w og jeg kjøre en forsterker med bi-amping så det blir 190watt per høytaler. når jeg da skrur opp volumet ordentlig. altså over 0 så kommer forvrengt lyd også skrur forsterker seg av fordi høytaler krever mer watt enn hva forsterker klarer å gi.

du kan se videoen min for det eksemplet, kanskje ikke perfekt eksempel men et godt eksempel på det.

 

så hvordan kan jeg da spille 89db med 1w nå jeg ikke kommer over 80db på volumknappen, og at høytaleren krever mer enn forsterker gir???

 

hvis jeg kun hadde trengt 1watt så hadde jeg jo ikke trengt forsterker da jeg kunne loddet de sammen til minijack åsså brukt hodetelefon utgangen på tv`en til å drive NS-777 fordi det hadde jo gitt 89db med kun 1watt..

 

nei vettu hva, den der blir for dum...

 

det trengs 100w+++ for å spille den opgitte db på 1m på studio monitor og det trengs veldig veldig mye mindre for å gjøre det samme med stadium horn men fortsatt langt over 1watt (10x rettere sakt)

Lenke til kommentar

 

så hvordan kan jeg da spille 89db med 1w nå jeg ikke kommer over 80db på volumknappen, og at høytaleren krever mer enn forsterker gir???

 

hvis jeg kun hadde trengt 1watt så hadde jeg jo ikke trengt forsterker da jeg kunne loddet de sammen til minijack åsså brukt hodetelefon utgangen på tv`en til å drive NS-777 fordi det hadde jo gitt 89db med kun 1watt..

 

 

Jeg prøvde å forklare deg litt om dette igår. Når de måler følsomheten til en høyttaler tilfører de 2,83 V signal. Så ser de hvor mange dB de har en meter unna høyttaleren.

P=U x I dvs P=U x U / R

2,83 x 2,83Volt / 8ohm =1W

 

Men man er avhengig av nok strøm, U= RxI så da må man ha en forsterker som kan gi ut 0.35A minimum.

 

Det finnes masse litteratur om dette rundt på nettet, men du må lese alt, ikke bare bruddstykker, og forstå det du har lest.

 

Jeg har utdanning innen elektronikk og har drevet med dette i 22 år, Lyd har vært hobbyen min i over 30 år....

Endret av westa
Lenke til kommentar

du kunne gjerne fortsatt å forklart da ossen man klarer å få flere hundre watt målt ned til 1w..

 

 

med NS-77 kan du ikke spille i 89db lydvolum med 1watt. det trengs mer spenning og amper enn det for å få det til.

på papiret kanskje i specs ja men ikke i praksis i realiteten.

 

flere og flere sider jeg ser nevner dette. du har en følsomhet på 89db/1w/1m men du trenger ***** watt for å gjøre det (altså så og så sterk forsterker)

 

(***** = forskjellige valgmuligheter. altså 89db så og så mange watt og 125db så og så mange watt)

 

er det virkelig ingen her som skjønner at de 2 der overlapper hverandre. du kan spille på 89db med 1watt men du trenger så og så mange watt for å gjøre det.. skjønner ikke folk at det strider imot hverandre.. at hvis du kan spille 89 db på 1watt så kan du spille på 1watt og ikke så og så mange watt.... må du ha så og så mange watt så kan du ikke si at du kan spille 89db på 1watt

 

(så og så mange watt er byttet ut med tall fordi jeg ikke har giddet å regne på dette for det er prinsipielt eksempel)

(pluss alle her vet nå at NS-777 krever 100w rms og 250w max og jeg bruker 190watt på de)

(så vennligst ikke kveruler på det når dere skjønner hva jeg mener.. hold dere til saken nå som det går ann å diskutere på greit nivå)

Lenke til kommentar

... om du har en 1000watts forsterker og kobler på 60watts høytalere så vil de forstatt spille fint og greit. det er bare at du kan ikke vri volumet på max da høytalerne når sitt max volum lenge før forsterkeren har volumknappen på max...

Det er helt greitt. Men det har lite å gjøre med resten av diskusjonen

 

så hvordan kan jeg da spille 89db med 1w nå jeg ikke kommer over 80db på volumknappen

Begynner å lure på om du blander sammen merkingen på volumknappen med lydtrykk. Det kan forklare hvorfor du har kommet så totalt skjevt ut.

dB er en angivelse av forholdet mellom to mengder. Følsomheten på en høyttaler er angitt i dB i forhold til en definert referanse. For å måle følsomheten trenger man en lydtrykksmåler som er kalibrert.

Skalaen på volumknappen har ingenting med dette å gjøre. Den angir i beste fall bare spenningen på utgangen, i forhold til null signal.

 

 

 

Lenke til kommentar

jeg er fullstendig at volumknappen og følsomheten er 2 forskjellige ting og ja jeg vet jeg sa noe anna tidligere men her ser dere bare et eksempel på at jeg kan innrømme feil og jeg er ikke redd for å innrømme det (i motsetning til visse andre)

 

jeg er fullstendig klar over at 80db på volumknappen ikke er 80db på høytalere men det var ikke det som var pointet heller. brukte det kun som et prinsipielt eksempel på at volumknappen er snart fullt vrengt opp på max...

 

Det er helt greitt. Men det har lite å gjøre med resten av diskusjonen

det som er pointet der er at:

 

Det som står er at studio monitoren har en sensitivitet på 94dB. Den tåler 200 W. Derfor kan den ikke gi 125 dB.

 

 

Men på en eller annen måte ser det ut til at du leser noe helt annet.

 

så det var svar på at det spiller liten rolle hva den tåler for har den en ren og klar lydsignal så klarer den fint 400watt så det du svarte på der blir helt feil ettersom det kan brukes 400watt på høytaleren. sevý?

Lenke til kommentar

Spesifikasjonen sier at den tåler 200 W, og da er det et relevant tall å forholde seg til. 

 

Hvis vi da går ut fra tabellen som sier 256W på 119 dB, så vil 400W fremdeles bare gi 122 dB. Du må ha 800 W for å få 125 dB. 

Hvis du mener at det er greitt å kjøre 800 W på en slik høyttaler, så får du gjerne tro det. Men jeg ville ikke forsøkt det med min høyttaler, man må regne med varmgang eller revnet oppheng.

 

 

 

Lenke til kommentar

men det er så rart at audio eksperter sier at du trenger mange hundre watt får å oppnå desibel nivået som er oppgitt i sensitiviteten...

 

du kan ikke få 89/95/105/125 db på 1w på 1m uansett ossen du vrir og vrenger på det... du trenger mange hundre watt for å få det til... og alle de høytalerne spiller omtrant samme volum, du trenger bare ulik mengde strøm på de

 

Kan du da forklare meg hvordan jeg kan spille så jeg får vondt i ørene med en forsterker på 18 watt? Og da har jeg fortsatt litt igjen å vri på. (volumhjulet)

Lenke til kommentar

men det er så rart at audio eksperter sier at du trenger mange hundre watt får å oppnå desibel nivået som er oppgitt i sensitiviteten...

 

du kan ikke få 89/95/105/125 db på 1w på 1m uansett ossen du vrir og vrenger på det... du trenger mange hundre watt for å få det til... og alle de høytalerne spiller omtrant samme volum, du trenger bare ulik mengde strøm på de

 

Kan du da forklare meg hvordan jeg kan spille så jeg får vondt i ørene med en forsterker på 18 watt? Og da har jeg fortsatt litt igjen å vri på. (volumhjulet)

 

enkelt: diskant høytalere. svært lav bass og mye mellomtone og diskant. ikke noe som slår i magen med andre ord..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430843

disse for eksempel.

 

du har ikke akkurat noe dobbel 8" høytalere da....

 

og det nytter ikke å komme å si at du har det eller lignende høytalere fordi jeg har testet her selv med 60watts høytalere til pc for eksempel som drar ca 30watts høytalere av lydkortet og det var såvidt jeg kunne høre en dritt så enten har du de teipa inntil ørane eller så har du lettdrevne høytalere som er små slik som de jeg fant fram

Lenke til kommentar

Det har jo vært et stort poeng for deg å hevde at 1W ikke kan gi lydtrykk på 89 dB eller over. Ref en håndful sitater fra deg:

 

...uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

...jeg kan ikke få 89db utav NS-777 med 1w

...du kan ikke få 89db eller 105db eller 125db eller noe slikt på bare 1 watt utav av studio monitor høytalere. det er ikke mulig. det går bare ikke ann. det er ingen i verden som klarer det uansett. det har aldri skejdd og kommer aldri til å skje.

man må ha 400watt for å få 89/95/105 db på 1m på vanlige høytalere...

...du kan ikke få 89/95/105/125 db på 1w på 1m uansett ossen du vrir og vrenger på det... du trenger mange hundre watt for å få det til...

 

Jeg ba deg finne ett enkelt sitat som støttet denne påstanden, men det klarte du ikke.

 

La meg komme med et sitat selv som referanse. Det burde ikke være mulig å misforstå, det er som alle vi andre her har påpekt:

 

One watt of power is delivered to the speaker and the level meter measures the volume in decibels. The output level results in a measure of efficiency. Speakers range in efficiency or sensitivity from about 85dB (very inefficient) up to 105dB (very efficient)

http://stereos.about.com/od/stereoscience/a/amppower.htm

Lenke til kommentar

men det er så rart at audio eksperter sier at du trenger mange hundre watt får å oppnå desibel nivået som er oppgitt i sensitiviteten...

 

du kan ikke få 89/95/105/125 db på 1w på 1m uansett ossen du vrir og vrenger på det... du trenger mange hundre watt for å få det til... og alle de høytalerne spiller omtrant samme volum, du trenger bare ulik mengde strøm på de

 

Kan du da forklare meg hvordan jeg kan spille så jeg får vondt i ørene med en forsterker på 18 watt? Og da har jeg fortsatt litt igjen å vri på. (volumhjulet)

 

enkelt: diskant høytalere. svært lav bass og mye mellomtone og diskant. ikke noe som slår i magen med andre ord..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430843

disse for eksempel.

 

du har ikke akkurat noe dobbel 8" høytalere da....

 

og det nytter ikke å komme å si at du har det eller lignende høytalere fordi jeg har testet her selv med 60watts høytalere til pc for eksempel som drar ca 30watts høytalere av lydkortet og det var såvidt jeg kunne høre en dritt så enten har du de teipa inntil ørane eller så har du lettdrevne høytalere som er små slik som de jeg fant fram

 

Under 220Hz bruker jeg to 15" element som tåler 150W RMS. Disse drives av en forsterker på 2x22W (8ohm). Over 220Hz bruker jeg to 8" element oppgitt til å tåle 100W. Disse drives av 2x3W. Denne kombinasjonen får huset til å riste hvis jeg ønsker det, noe som stemmer dårlig med dine teorier.

 

Frode

Lenke til kommentar
Jo, med 300watt så hadde du kunnet på papiret spille ca 113db med de høytalerne (NS-777).

her sier du det selv også sier du jeg sier imot meg selv. du trenger 300watt ja. ikke 1watt..

 

LES det jeg skrev en gang til, samt hva svarte på. Du har ikke klart, igjen, å få med deg hva som virkelig står i en enkelt setning.

 

Les det, der står det ganske klart hva folket her mener samt hva som ER riktig.

http://www.integrate...sensitivity.pdf

les den så leser du hva som ER riktig....

 

Igjen, din egen link som du bruker for å "motbevise" våres påstander kommer faktisk oss i favør. Det er helt fantastisk at du ikke helt klarer å se det selv. LES din egen link opptil flere ganger og så kom tilbake til oss.

 

Har du ikke klart å forstå det til da så er det rett og slett noe galt med deg. Har du lese og skrivefansker? Isåfall er det jo forståelig, men hvis ikke... Nei da vet jeg ikke helt hvordan du i det hele tatt noengang kommer til å forstå.

 

Når du nå først gjør en såpass stor uttalelse at jeg faktisk mobber deg så kan du jo finne quotes?

i de 2 trådene det har foregått verst og du har vært med mest med slike ting er stengt og fjernet fra forumet og det vet du au. i den siste tråden der klarte du å la være med å komme med noe særlig..

 

Jøss, du sier faktisk at jeg mobber deg konstant, hele tiden. Samtidig klarer du ikke finne et eneste bevis på at jeg faktisk har gjort det?

 

Må du faen slutte med pisspreiket ditt. Hvertfall spre falske rykter.

 

Du driter deg ut på så mange punkter at det blir for enkelt å påvise deg og dine feil.

Og når du først forstår at du taper i en diskusjon så på en merkelig grunn så blir alle utenom deg i tråden rapportert og tråden blir stengt. Din måte å "ikke tape" på. Tåpelig.

seriøst??? da har du misforstått totalt.... jeg har kommet med tusenvis av linker og beviser på alt jeg sier. dere påstår kun tilbake. dere viser kanskje 1 link per 100 jeg gir så jeg vet ikke hvem som taper. dere overgår fra diskusjon til personangrep og mobbing pga dere har tapt men nekter å innrømme det. jeg har innrømmet flere feil enn alle på 3dhue har til sammen (snakk om de verste mobberne her)

Det at tråden blir stengt og fjernet er fordi dere skal begynne med mobbing. ta athidi og misfortune for eksempel så er det aller verste som kom med bilder og lignende. husker du det eller??

 

Problemet ditt er at dine egne linker kommer i våres favør som sakt. Les dine egne linker opptil flere ganger så ser du kanskje at du er litt på jordet angående dine uttalelser.

 

Et spørsmål: Hvorfor er det kun én på 3dhue som i det hele tatt nevner "mobbing" og "plaging"?

 

Hvis det forumet er så ille som du sier så er det da rart at du er den eneste som i det hele tatt nevner de ordene. Hvorfor ville dem da ikke ha plaget og mobbet andre der?

 

En tanke kan kanskje være at du som her lager din egen regelbok rundt emner du har totalt missforstått. Vi sier ifra, og du klikker. Og det er da folk spør om du faktisk er seriøs i det du driver på med.

 

Men det som så ofte skjer ar at HVIS noen ikke er enige med dem så fyrer du deg opp og skal bevise alt og alle at du MÅ ha rett ettersom på en eller annen måte så er du wikipedia, lov-verket og alt samlet i en person. Dette selv etter å ha blitt forklart med hele t-skjeer og gafler, ja hele servicet at du kanskje ikke helt har så 100% rett som du trur du har.

som sagt så har jeg innrømmet flere feil enn noen andre på 3dhue.. jeg kan ikke huske at 1 eneste person har innrømmet feil på 3 tråder (de 2 stengte og fjernte og HIFI)

jeg kan huske du innrømmet 1 feil inn på om han skulle formatere elelr ikke når det var snakk om cpu sockets, jeg fikk sjokk når jeg leste det.

jeg legger fram tusenvis av beviser men det finnes ingenting som er godt nok for deree, forums er ikke godt nok og hjemmsider og lover og wikipedia, ingenting er godt nok bevis for dere. nei dere stritter enda imot og kommer med masse tull. og nå begynner du å linke til forums selv som beviser for ting? må du heller skjerpe deg litt

 

Hvorfor skal folk "innrømme" feil på punkter de ikke har feil på?

 

Det samme skjer her. Den eneste som burde innrømme noe som helst er du DrHawkings, ettersom det er du som ikke har forstått det.

 

Og som du sa, jeg har innrømmet feil når jeg forstår at jeg blinkset og skrev noe som var galt. Det er da det man gjør når man er på et forum. Eller så ender man jo å anbefale saker og ting til folk som overhodet ikke stemmer.

 

Samt sakt. Du har en tendens til å komme med linker som faktisk motbeviser ditt eget argument kontra det å støtte det. Problemet ditt er at du ikke helt klarer å skjønne hva som faktisk står i en simpel setning. Det samme skjer her.. Igjen.

 

Du finner ikke én tråd der jeg er grunnen for at folk blir rapportert samt at tråden ender med at den enten blir:

1. Slettet

2. Stengt.

ikke meg heller... Athidi og misfortune er de 2 største grunnene.. det var au en hel gjeng som slang seg på bølgen som var grunnen... hadde diskusjonen kunne holdt seg slik vi diskuterer her så hadde den enda vært åpen den dag i dag... og det var ikke jeg som starta og fortsatte med å ødelegge totalt. ja jeg hadde noen poster ja det hadde jeg men jeg var ikke starten eller slutten eller årsaken til stenging eller slettet eller noe sånt...

 

Athidi og misfortune har ikke vært deltagende i alle de trådene som er blitt stengt/fjernet. Av en eller annen grunn så har du det...

 

Det finnes en rød tråd her, og det er deg.

 

 

Ja, for som alltid starter du aldri med barnslige utrop.... Du har jo alltids rett, det vet jo alle.

det er vanskelig for folk å kunne forstå at det går ann å ha et bredt kunnskapsområdet. en person trenger ikke å kunne 3d 100% også resten bare 10% (booksmart) han kan ha et bredere kunnskapsområde som der han vet litt om alt men ikke alt om alt og har ikke noe spesialisert felt (streetsmart) men dere har store problemer med å skjønne forskjell på booksmart og streetsmart og dere har vanvittig vanskeligheter og er sjalue for at 1 person kan være streetsmart...

 

for dere har alltid rett? jeg starter aldri med barnslige utrop nei, det er først etter folk har starte med barnslige utrop mot meg jeg starter

 

slenger folk dritt mot meg så får de dritt igjen. er de greie så få de greit igjen. så enkelt...

jeg har vært i tusenvis av slosskamper men aldri starta en eneste 1...

 

Jeg skal love deg at ingen er sjalue på deg DrHawkings.

 

Du har vært i tusenvis av slosskamper, men du har aldri startet én eneste én?

Det beviser jo for faen mitt argument. Du er der problemene er, imens er det aldri du som starter dem... Rart det der.

 

 

Jeg er kanskje den beste til å se den røde tråden du legger igjen etter deg. Slutt med å være så bastant så går det bedre for deg. Og ja, jeg setter spørsmål etter din intelligens ettersom mye av det du skriver er så heelt på jordet at jeg begynner å lure på om du troller, eller om du faktisk er sånn.

jeg diskuterer ikke der jeg har ikke har peiling så derfor blir det slik at når jeg trår inn så er det noe jeg kan.

 

Du har da "trådd" inn her, og her er det jo ganske åpenbart at du har absolutt null peiling "whatsoever".. Mulig det er slik det er i de andre tilfellene også?

 

Hva mener du? At jeg er to forskjellige personer på to forskjellige forum? Hvorfor i allverden skulle jeg ha vært det?

du opptrer deg helt anderledes her enn på 3dhue (spesielt de 2 stengte og fjerna trådene)

og det er det en grunn til og en av grunnene har jeg nok skrevet det er bare hvilken av de?

 

Igjen, hvis du husker det så godt. Hva var det jeg sa som var "mobbende" ovenfor deg?

 

Som sakt. Kanskje det ikke er alle de andre det er noe galt med?

som sakt. det er langt ifra alle. det er bare en liten gjeng som rotter seg sammen som på et punkt har fått nok og da skal de bare lage kvalme og være ekle og spydige.. det gjelder noe få bastante folk som ikke gokjenner direkte lovverk som bevis men godkjenner avis og bok som bevis. som sakt. dra deg utav boksen og se det selv

 

Igjen beviser du vell at du ikke har kunnskapene til å forstå en enkelt setning. Les engang til. Hva mener jeg egentlig med den setningen?

 

Ganske rart at det aldri er krangler så lenge ditt navn ikke er oppført blant trådens deltagere. Tenk over det.

på 3dhue: det er fordi det er ingen som diskuterer en dritt der. kommer en med et arbeid som er ganske bra men har noen små feil så sier dere kun awesome og ingenting mer.

er det noen nybegynnere som kommer så diksuterer dere ikke det heller men dere gir råd.

 

Kødder du? Er du tilstedeværende i det hele tatt? Skal jeg finne tråder for deg hvor folk har gitt konstruktiv kritikk? Hvis ja, send PM.

 

dere har hatt et par små tråder om cpu og kabinett og jeg kunne deltatt og hatt det like greit der som trådene har gått. det har vi hatt flere beviser på i andre tråder, men når dere begynner å slenge dritt så får dere dritt igjen så er det hele igang..

 

Jaja, er alltids vi som slenger dritt...

 

Problemene kommer når noen lever i en fantasiverdenen der han har brukt sin egen fantasi og slutninger til å forså samt lage et regelverk ut av det.

ja for det er jeg som har skrevet lovdata.no og det er jeg som har diktet opp alle beviser som finnes på nettet og alt sammen. jeg har linket og quotet til tusenvis av forskjellgie ting som wikipedia og lovdata og andre slik seriøse ting men det godtar dere absolutt ikke. det er det jeg som har funnet opp...

tenk deg for god sake om hva du sier for noe..

det er nok dere som aldri tør å innrømme feil så når det skjer så kommer personangrep og lignende så starter det hele fordi da har dere ingenting bedre å komme med... for ei bok eller artikkel i avisa er mer bevis enn wikipedia eller lovdata.no eller lignende... det er noe av det største bullshiten jeg har vært med på...

 

Som sakt. Du har problemer med å faktisk forstå de linkene du selv bruker for argumenter.

 

Og ja, selvfølgelig er det vi som blir "utkonkurert" ettersom du alltids har rett. Har du det ikke så kommer ord som "LOL", "Trolling" og "Mobbing" inn i bildet. Merkelig.

ja for du skjønner ikke betydningen av ordene så du skjønner ikke sammensetningen i de. når jeg kommer med de ordene så er det reinspekka bullshit som folk kommer med personangrep eller lignende...

 

Hvorfor skulle jeg ikke ha skjønt de begrepene? Kommer du med nye utsagn som du trekker ut av ræva igjen?

Lenke til kommentar

Under 220Hz bruker jeg to 15" element som tåler 150W RMS. Disse drives av en forsterker på 2x22W (8ohm). Over 220Hz bruker jeg to 8" element oppgitt til å tåle 100W. Disse drives av 2x3W. Denne kombinasjonen får huset til å riste hvis jeg ønsker det, noe som stemmer dårlig med dine teorier.

 

Frode

 

Rørforsterkere regner jeg med? ^^

 

Vurderer å oppgradere til det jeg også sånn etterhvert.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det kun én på 3dhue som i det hele tatt nevner "mobbing" og "plaging"?

skal svare deg på denne: hmm kanskje det ikke var meg som først kom ut med det men admins i gjennom PM og jeg ga det ut videre. og grunnen er fordi jeg tør å stå på mine meninger. jeg tør å diskutere. jeg driter oppi om dere ikke liker meg eller hva men iallefall vær voksne nok til å ikke lage bilder og kalle meg ditten og datten og påstå masse dritt som ikke stemmer en plass. problemet ligger i at dere ikke forstår dere på verden men dere kan 3d. dere er booksmarte mens jeg er streetsmart men det klarer dere ikke å fatte. den eneste grunnen til at det blir drittslenging er fordi dere har ikke noe bedre å komme med fordi da har jeg egentlig fått lagt det ordentlige fallende ordet så da går det over på navnekalling og diverse diverse.

 

 

i PM fra admin på 3dhue

Hvis du vet at folk bare skriver ting for å krange bare ikke post reply. Det fungerer sjeldent å overtale noen som i utgangspunktet er uenig med deg. Da er det bare å bare ignorere personen.

dette har jeg nå tenkt til å gjøre så jeg gidder ikke å fore deg med noe mer trolllet...

du viser her at du enda ikke kan innrømme en eneste feil eller deltagelse eller den minste lille ting mens jeg har innrømmet mange ting men mange ting står jeg på fordi jeg har bevist det med ordentlige fakta som dere ikke skjønner... dere kommer med aviser og bøker og jeg kommer med lovdata og wikipedia. hvem skal vi bruke som bevis.. hvilket er ordentlig bevis materiale? hmmmm... det skjønner ikke dere... jeg skjønner veldig godt hva som står der og hva det betyr men problemet er at dere har ikke snev av peiling på juss.

 

det er en grunn til at jeg engasjerer meg i slike forum som dette. og det fordi her finner du folk som har peiling på alt.. altså ikke en å samme person men spør om hva som helst så er det garantert noen her inne som kan det ifra jobben eller utdanningen sin. det eneste det finnes på 3dhue er 3dhuer som ikke kan hardware engang. se athidi som til og med innrømmet det. han har jobbet i funcom og han hater de og bla bla bla. men hardware kan han ikke. pc kan han ikke.. tror du for faen da han kan juss eller??? når han ikke engang har bredere kunnskap enn kun 3d. og slik foregår det meste av folk på 3dhue...

 

@fhl

hahahahaha jeg ler meg skakk ihjel. da har du virkelig bomma totalt. jeg vet at du kan få "svake" forsterkere som er gode og slike ting og jeg vet du kan drive 250watts høytalere med en 30watts forsterker. men du får faen ikke noe god lyd eller høy lyd utav det...

kjøper du en forsterker som utgir 2x22watt til 300 000 så kanskje.. men jeg tviler stort på du har det...

 

og det er veldig enkelt for deg å sitte der å bare si det slik på den måten uten å ha noe bevis ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Hvorfor er det kun én på 3dhue som i det hele tatt nevner "mobbing" og "plaging"?

skal svare deg på denne: hmm kanskje det ikke var meg som først kom ut med det men admins i gjennom PM og jeg ga det ut videre. og grunnen er fordi jeg tør å stå på mine meninger. jeg tør å diskutere. jeg driter oppi om dere ikke liker meg eller hva men iallefall vær voksne nok til å ikke lage bilder og kalle meg ditten og datten og påstå masse dritt som ikke stemmer en plass. problemet ligger i at dere ikke forstår dere på verden men dere kan 3d. dere er booksmarte mens jeg er streetsmart men det klarer dere ikke å fatte. den eneste grunnen til at det blir drittslenging er fordi dere har ikke noe bedre å komme med fordi da har jeg egentlig fått lagt det ordentlige fallende ordet så da går det over på navnekalling og diverse diverse.

 

Hvis admins har noe imot en post, så tar jo ikke de å reporterer posten? Hvorfor i allverden skulle de ha laget et ledd til for å øke jobben de allerede har?

 

Har admins et problem med en post så går det jo direkte over posteren, enten gjennom advarsler eller lignende.

 

Og det er helt i orden at folk diskuterer, det er måten du gjør det på som irriterer mange.

Du er for bastant til å ikke forstå at du har feil før det er AAAALT for seint.

 

Denne tråden er vell et perfekt eksempel.

 

Samt det å påstå at du er "streetsmart" samt vi "andre" kun er "booksmart" blir jo litt rart.

Du har jo selv sakt at det meste du kan kommer fra google, research osv.

 

Vet du igrunn forskjellen på "streetsmart" samt "booksmart"?

 

Og igjen, jeg har aldri mobbet deg, det har jeg sakt flere ganger. Dog jeg har stilt spørsmål rundt din alder samt din forståelse for å forstå simple setninger, det grunnet din måte å diskutere på. Ditt svar til fhl i den samme posten her er vell et perfekt eksempel der du starter svaret ditt med "hahahahahahha". Skjønner du ikke hvor barnslig og lite voksent det er?

 

 

i PM fra admin på 3dhue
Hvis du vet at folk bare skriver ting for å krange bare ikke post reply. Det fungerer sjeldent å overtale noen som i utgangspunktet er uenig med deg. Da er det bare å bare ignorere personen.

Da foreslår jeg at du fra nå av prøver å diskutere litt mer voksent. Prøv å se synspunktet fra begge sider samt sist men ikke minst, prøv for all del å forstå hva du selv linker til.

 

Det er helt gret at man kan være uenige i ting man kanskje kan diskutere rundt. Eksempel kan jo være religion samt livssyn. Dog når man snakker om ting som er fastsatt, slike ting som nettopp her - følsomheten til høytalere, samt om lyd er elektronisk eller ikke, så nytter det ikke å gjøre som du gjør.

 

Les mer om det, lær om det, så kan du komme tilbake og diskutere det. For det du har vist her viser jo at du ikke akkurat har så mye erfaring rundt dette.

 

Du krangler mot folk som har hatt Hi-Fi som en hobby over generasjoner der du selv har akkurat startet.

 

Vi har forsøkt å forklare deg gjennom formler, linker samt hva den generelle forståelsen rundt emnet er, men allikevel så står du på ditt.

 

Vi sier at 1+1= ~2.

Du sier at 1+1= ~100.

 

"Its that easy".

 

@fhl

hahahahaha jeg ler meg skakk ihjel. da har du virkelig bomma totalt. jeg vet at du kan få "svake" forsterkere som er gode og slike ting og jeg vet du kan drive 250watts høytalere med en 30watts forsterker. men du får faen ikke noe god lyd eller høy lyd utav det...

kjøper du en forsterker som utgir 2x22watt til 300 000 så kanskje.. men jeg tviler stort på du har det...

 

og det er veldig enkelt for deg å sitte der å bare si det slik på den måten uten å ha noe bevis ;)

 

Jeg sier bare "uff".

 

Vær så snill. Ta deg en tur til avforum.no og vis dem denne tråden. Spør så folket hva de mener om saken.

Der vil du få svar av personer som kan det meste om emnet, og der vil du få det samme svaret som du har fått her. Tro det eller ei.

 

EDIT: Link gjerne til tråden når du først har gjort det så vi kan følge med der også.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

DrHawk: Du sier det er folk på forumet som kan mye, og som jobber med faget til daglig f. eks ... Du er klar over at du prøver å sette deg høyere opp på kunnskapsstigen enn mange andre? I hver eneste diskusjon så kommer du med påstander som at folk har lite peiling og at du er så smart osv ... HVOR ARROGANT ER IKKE DET?? I hver eneste tråd du diskuterer har du ALLE imot deg, absolutt alle, og likevel tror du at du er den som har rett hele tiden! TA HINTET. Du tror virkelig at du er et levende leksikon.. Men det er du ikke, for du har dritet deg ut så mange ganger nå, og vist at du har mye lavere kompetanse enn du tror! Helt latterlig at du fortsetter å lage kvalme på dette forumet.

 

Hvem tror du det er noe galent med? Deg eller absolutt alle du diskuterer med? "Forventer vel at du sier at absolutt alle andre er brødhuer, mens du er den smarteste av alle."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@fhl

hahahahaha jeg ler meg skakk ihjel. da har du virkelig bomma totalt. jeg vet at du kan få "svake" forsterkere som er gode og slike ting og jeg vet du kan drive 250watts høytalere med en 30watts forsterker. men du får faen ikke noe god lyd eller høy lyd utav det...

kjøper du en forsterker som utgir 2x22watt til 300 000 så kanskje.. men jeg tviler stort på du har det...

 

og det er veldig enkelt for deg å sitte der å bare si det slik på den måten uten å ha noe bevis ;)

 

Hvordan skal man bevise at man har god lyd?

 

Frode

Lenke til kommentar

@randeboy

det er her du tar fullstendig feil. se i denne tråden, kan ikke jeg lære nye ting av folk som har bedre kunnskap enn meg? jo det kan jeg og det har jeg gjort her i denne tråden men jeg ber dem om å forklare det enkelt og greit hvorfor og hvordan man kan få ***db på 1watt når det trengs flere hundre watt samtidig som alle skriver....

og alle imot meg? ja det var dagens du. jeg har deg og noen få andre. veldig mange enige med meg og.

gå for eksempel på stavanger aftenblad (aftenbladet.no) og delta i noen av de avstemniungene som er der. der vil du se at noen mener det og noen mener det og slik er det her au og slik er det over alt. derfor.....

 

jeg er ikke bastant og jeg sier ikke at når jeg sier det er slik så er det slik men jeg skriver på en måte som det kan tolkes slik ja men det er spørsmål og alt mulig i ett egentlig.

akkurat som om jeg skulle ha skrevet shoot me if im wrong på de aller fleste postene mine...

men det forstår ikke dere

 

nei her må vi skrive kan du være så snill å forklare meg den og den saken og jeg tror og tipper og tenker at det er slik og slik og jeg har søkt litt på nettet og finner en god del ting om dettet som kan tyde på det...

det er ikke så forbanna vanskelig for meg å skrive slike ting men det er ikke så forbanna vanskelig for dere å forstå det i første omgang heller...

 

@oophus

du er mye mer arrogant og kocky enn det jeg er. kan ikke innrømme en eneste ting omtrent. 1 ting ever har jeg sett du har innrømmet... som sagt så har jeg innrømmet veldig mange feil både her og der mens dere nei dere har rett uansett og jeg har galt. hvor arrogant er ikke det for å bruke randeboy sin formulering..

 

så jeg er bare en tulling som ikke har peiling på en eneste ting og som bare er komplett på trynet ja. mhm.. artig.. ja for det er ikke mulig at en person har kunnskaper. nei det er komplett umulig.

 

jeg har vært borti det aller meste i livet. you name it... det er ikke en folkslag jeg ikke har vært borti (junkies, homoer, trekanter, rusa, kongen av markedet, fattiglus, rikinger, lovlydige, kristne etc etc)

jeg har gjort utrolig mye i livet mitt som jeg har lært vanvittig mye av...

 

nei det er ikke mulig av en person det...

jo det er faktiskt det...

 

så tenk litt på deg selv og de andre au før du begynner å nekte på alt igjen

 

 

 

@fhl

mange måter det. mikrofon. video. skype. vpn. bilder

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...