Gå til innhold

Om effekt, lydtrykk, følsomhet, og heftige diskusjoner


Anbefalte innlegg

så du har ikke giddet å klikke på linken å lese engang... hmmmmm

 

du må lese det selv for å forstå teksten. det er tatt opp visse eksempler i specs og slike ting. les alt så kanskje du forstår hva jeg mener

 

 

legg også godt merke til hvor mange watt som trengs får å utgjøre den lyden (sensitivitet speccet lyden)(altså hvor sterk forsterker man trenger) (går det da ann å bruke 1 watt forsterker på 1000watt høytaler med den sensitiviteten og få den lyden på 1 meter? nei)

Herregud. Er det mulig. I fra den utrolig spennende linken din kan vi altså lære: en høyttaler med 99dB følsomhet spiller høyere med en watt enn en høyttaler med 96dB følsomhet. Begynner det å se ut som hva jeg har prøvd å hamre inn i skallen din (dog på norsk)? Og for å spille like høyt, må altså den med 96dB ha omtrent dobbelt så mye watt for å spille like høyt som den med 99dB. Fy faen. Det hadde jeg aldri tenkt på selv. Tusen takk for den meget informative linken.... :roll:

 

og jo; med en watt wil en høyttaler spille i følge sin oppgitte følsomhet. Har høyttaleren oppgitt følsomhet på 90dB vil den spille 90dB med en watt målt på en meters avstand. Og den vil spille dobbelt så lavt med en watt som en høyttaler med 93dB følsomhet. Men den vil spille like høyt som en med 93dB følsomhet hvis du mater den med dobbelt så mange watt. Og dobbelt så høyt som en med følsomhet 87dB og den på 87dB vil spille like høyt som den på 90dB hvis den får to watt. A-V-A-N-S-E-R-T!

Endret av freke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Let's compare two similar speakers, one is 1000 watts and the other is 500 watts. Which is better? Well,

we can't answer that yet because we don't know the sensitivity of each speaker! Let's say the 1000-watt

speaker is rated at 94dB sensitivity and the the 500-watt speaker is rated at 98dB sensitivity. The 1000-watt

speaker will produce 124dB/1m and the 500-watt speaker will produce 125dB/1m. Which one is louder?

Well to be honest, they are roughly the same (your dog may hear a difference.) The difference is that the

1000-watt speaker needs twice as much power to produce as many decibels.

 

 

Another way to look at this comparison is to ask the question "How big an

amplifier do I need to create 125dB at 1 meter?" The answer is the studio monitor cannot reach 125dB

as it cannot handle 400 watts necessary for the task, but the stadium horn can reach 125dB with only a

10 watt amplifier.

 

http://en.wikipedia..../Studio_monitor

sjekk bildet på hva det er for eksempel eller:

Studio monitors, also called reference monitors, are loudspeakers specifically designed for audio production applications such as recording, film, television and radio studios where accurate audio reproduction is crucial.

 

http://www.proacoust...cts.php?sId=240

stadium horn speakers

 

 

det er forskjell å lage en bipe lyd som pc`en din gjør hvis du koble i den intergrerte høytaleren enn å bruke 2x15" golvhøytalere til film, musikk eller lignende

 

 

skjønner du hvor jeg vil hen?

du kan ikke få 1watt til å spille på 105db med NS-777 for eksempel (dobbel 8") (studio monitor) du må nemlig opp i 400 watt...

 

men du kan få 105db på 10watt hvis du bruker roper/megafon eller lignende (stadium horn)

 

du kan ikke få det på 1watt om du bruker horn engang. fatter du eller????

 

 

 

1000w høytaler vil trenge dobbel så mye strøm som 500w høytaler sier han.. han nevner ingenting om at du trenger dobbel så mye strøm på 3db mer...

 

det er forskjell på dobbel så høy støy og dobbel så høy strømforbruk. du trenger ikke dobbel så mye strøm til 3db mer altså dobbel så mye støy

 

det står au at 1000w spiller like høyt som 500w høytaler (omtrent. umerkbart i våres ører)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

89db/1w/1m

 

men tok eksemplet. uansett så kan du ikke få 89 db på 1w på 1m

 

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

 

 

 

se min edit au av forige post.

 

nå kverulerer du bare... har du ikke noe bedre å komme med nå enn å kverulere på specs til NS-777??? det var noe vi absolutt alle visste at de ikke hadde 105db/1w/1m....... men det var langt ifra det som var pointet....

 

igjen. pointet overså du men kverulere skal du

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

89db/1w/1m

Ja, da spiller den 89 fordømte decibel med en jævla watt. Ikke 105. Så gratulerer. Der hadde du rett. En høyttaler med 89dB følsomhet spiller ikke 105dB med en watt. Du kommer deg. Hadde du hatt vett til å skjønne hvorfor du misforsto resten av linken din, hadde det vært riktig så bra.

Lenke til kommentar

IGJEN SÅ KVERULERER DU ISTEDENFOR Å SE POINTET

 

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

uansett hvilke høytalere så får du ikke den oppgitte sensitiviteten (db) på 1w på 1m

 

 

 

 

Let's compare two similar speakers, one is 1000 watts and the other is 500 watts. Which is better? Well,

we can't answer that yet because we don't know the sensitivity of each speaker! Let's say the 1000-watt

speaker is rated at 94dB sensitivity and the the 500-watt speaker is rated at 98dB sensitivity. The 1000-watt

speaker will produce 124dB/1m and the 500-watt speaker will produce 125dB/1m. Which one is louder?

Well to be honest, they are roughly the same (your dog may hear a difference.) The difference is that the

1000-watt speaker needs twice as much power to produce as many decibels.

 

 

Another way to look at this comparison is to ask the question "How big an

amplifier do I need to create 125dB at 1 meter?" The answer is the studio monitor cannot reach 125dB

as it cannot handle 400 watts necessary for the task, but the stadium horn can reach 125dB with only a

10 watt amplifier.

 

http://en.wikipedia..../Studio_monitor

sjekk bildet på hva det er for eksempel eller:

Studio monitors, also called reference monitors, are loudspeakers specifically designed for audio production applications such as recording, film, television and radio studios where accurate audio reproduction is crucial.

 

http://www.proacoust...cts.php?sId=240

stadium horn speakers

 

 

det er forskjell å lage en bipe lyd som pc`en din gjør hvis du koble i den intergrerte høytaleren enn å bruke 2x15" golvhøytalere til film, musikk eller lignende

 

 

skjønner du hvor jeg vil hen?

du kan ikke få 1watt til å spille på 105db med NS-777 for eksempel (dobbel 8") (studio monitor) du må nemlig opp i 400 watt...

 

men du kan få 105db på 10watt hvis du bruker roper/megafon eller lignende (stadium horn)

 

du kan ikke få det på 1watt om du bruker horn engang. fatter du eller????

 

 

 

1000w høytaler vil trenge dobbel så mye strøm som 500w høytaler sier han.. han nevner ingenting om at du trenger dobbel så mye strøm på 3db mer...

 

det er forskjell på dobbel så høy støy og dobbel så høy strømforbruk. du trenger ikke dobbel så mye strøm til 3db mer altså dobbel så mye støy

 

det står au at 1000w spiller like høyt som 500w høytaler (omtrent. umerkbart i våres ører)

 

 

 

LES ALT NØYE EN GANG TIL....SPESIELT SLUTTEN

 

 

Jeg innrømmer iallefall når jeg har feil jeg mens du bare er sta som esel.. noe du tydeligvis ikke klarer. jeg kan lære av feil og denne og andre diskusjoner. det kan tydeligvis ikke du fordi da hadde du ikke svart slik

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

1000w høytaler vil trenge dobbel så mye strøm som 500w høytaler sier han.. han nevner ingenting om at du trenger dobbel så mye strøm på 3db mer...

 

Du er åpenbart full. Når du blir edru så kan du lese det du selv har skrevet og oppdage at 1000w høyttaleren har lavere (omtrent 3dB) følsomhet enn 500w høyttaleren. Og hva er det resten av verden vet? Jo, at da må 1000 watteren ha dobbelt så mange forpulte watt for å spille omtrent like høyt som 500 watteren som er omtrent 3 dB mer føkkings følsom. WOW. Igjen. Utrolig komplisert.

Lenke til kommentar

ja ta en titt på hvor mange som blir tstengt pga min deltagelse... hmm none (maybe 1-2) sjekk hvor mange tråder på 3dhue som du har deltatt i krangel og mobba. hmmmm alle...

 

Når du nå først gjør en såpass stor uttalelse at jeg faktisk mobber deg så kan du jo finne quotes?

 

Det jeg har gjort er å gi deg linker og diverse bevis som har bevist feilene du har tatt gjennom utallige tråder. Det er ikke mobbing selv om du kanskje føler det slik.

 

Du driter deg ut på så mange punkter at det blir for enkelt å påvise deg og dine feil.

Og når du først forstår at du taper i en diskusjon så på en merkelig grunn så blir alle utenom deg i tråden rapportert og tråden blir stengt. Din måte å "ikke tape" på. Tåpelig.

 

ta å sjekk heller hvor mange rykter jeg har og hvor mange jeg har hjulpet og hvor fin tone vi kan ha. ser du de 4 sidene du sitter i nå? fint da kan du kanskje se at her går det iallefall ann å ha en diskusjon saklig og relevant uten at det blir bullshit. selv om det ble bull i denne tråden så betyr ikke det at det blir det i hver tråd.

 

Det er flott at du prøve å hjelpe folk. Men det som så ofte skjer ar at HVIS noen ikke er enige med dem så fyrer du deg opp og skal bevise alt og alle at du MÅ ha rett ettersom på en eller annen måte så er du wikipedia, lov-verket og alt samlet i en person. Dette selv etter å ha blitt forklart med hele t-skjeer og gafler, ja hele servicet at du kanskje ikke helt har så 100% rett som du trur du har.

 

jeg har hatt 3 tråder her, 2 tråder på 3dhue og 1 tråd på itavisens forum der jeg har vært for ille i tonen og vært barnslig og lagd kvalme.

 

Du finner ikke én tråd der jeg er grunnen for at folk blir rapportert samt at tråden ender med at den enten blir:

1. Slettet

2. Stengt.

 

men som sagt tidligere så er ikke jeg drittsekk før noen blir det mkot meg. så lenge folk er greie og hyggelige med meg så er jeg det i retur. men du har veldig store problemer med å skjønne det at det er du og de andre egentlig starter.

 

Ja, for som alltid starter du aldri med barnslige utrop.... Du har jo alltids rett, det vet jo alle.

 

sant skal sies oophus at du er ikke den verste på 3dhue, men du er blant dem verste..

Jeg er kanskje den beste til å se den røde tråden du legger igjen etter deg. Slutt med å være så bastant så går det bedre for deg. Og ja, jeg setter spørsmål etter din intelligens ettersom mye av det du skriver er så heelt på jordet at jeg begynner å lure på om du troller, eller om du faktisk er sånn.

 

jeg ser stor forskjell i din måte å skrive på og ordlegge deg i fra her og 3dhue så jeg lurer bare på hva som utgjør forskjellen?

Hva mener du? At jeg er to forskjellige personer på to forskjellige forum? Hvorfor i allverden skulle jeg ha vært det?

 

du kan se utallige eksempler på jeg har ordentlige samtaler/diskusjoner med folk uten at det skjer en eneste ting selv om folk (inkl meg) tar feil noen ganger... mens sier jeg et ord på 3dhue så blir jeg kalt det ene og det andre og direkte mobba. skulle tro jeg var tilbake på barneskolen...

 

men det har du utrolig vanskeligheter med å forstå. samt de andre...

 

Som sakt. Kanskje det ikke er alle de andre det er noe galt med?

 

men det er igrunnen rart at et forum med 2500medlemmer klarer å ha flere krangler enn et forum med 190 000 medlemmer, syns du ikke?

 

Ganske rart at det aldri er krangler så lenge ditt navn ikke er oppført blant trådens deltagere. Tenk over det.

 

jeg bare lurer på hva som er greia til dette?? hva er grunnlaget?? fordi jeg står på mine meninger? fordi jeg tør å si imot??? fordi dere blir utkonkurert???

 

Problemet er ikke at folk har forskjellige meninger. Problemene kommer når noen lever i en fantasiverdenen der han har brukt sin egen fantasi og slutninger til å forså samt lage et regelverk ut av det.

 

Og ja, selvfølgelig er det vi som blir "utkonkurert" ettersom du alltids har rett. Har du det ikke så kommer ord som "LOL", "Trolling" og "Mobbing" inn i bildet. Merkelig.

Lenke til kommentar

Putter dette i en egen post ettersom det sikkert blir oversett hvis ikke.

 

DrHawkings:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/54901-folsomhet-sensitivity.html

 

 

Les det, der står det ganske klart hva folket her mener samt hva som ER riktig.

 

La oss se på mitt oppsett:

Dynavoice M65, sensitivitet 93dB

Yamaha RXV659, 7x100 watt RMS

93dB = 1 watt

96dB = 2 watt

99dB = 4 watt

102dB= 8 watt

105dB=16watt

108dB=32watt

111db=64watt

114dB=128watt

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

1000w høytaler vil trenge dobbel så mye strøm som 500w høytaler sier han.. han nevner ingenting om at du trenger dobbel så mye strøm på 3db mer...

 

Du er åpenbart full. Når du blir edru så kan du lese det du selv har skrevet og oppdage at 1000w høyttaleren har lavere (omtrent 3dB) følsomhet enn 500w høyttaleren. Og hva er det resten av verden vet? Jo, at da må 1000 watteren ha dobbelt så mange forpulte watt for å spille omtrent like høyt som 500 watteren som er omtrent 3 dB mer føkkings følsom. WOW. Igjen. Utrolig komplisert.

 

wow du er langt ute å kjører...

 

skjønner ikke du med dokumentasjon at du kan ikke få 1watt til å spille på 89db med NS-777 for eksempel (dobbel 8") (studio monitor) du må nemlig opp i ca 300 watt...

 

men du kan få 105db på 10watt hvis du bruker roper/megafon eller lignende (stadium horn)

 

skjønner ikke du forskjellen på en diskant og et svært basse element???

 

How big an

amplifier do I need to create 125dB at 1 meter?" The answer is the studio monitor cannot reach 125dB

as it cannot handle 400 watts necessary for the task, but the stadium horn can reach 125dB with only a

10 watt amplifier.

 

skjønner du virkelig ikke dette??? jeg kan ikke bruke 60watts høytalere på pc`en å spille med de.. jeg kan ikke få 89db utav NS-777 med 1w... du kan ikke få 105db utav klipsch med 1watt

 

du kan til og med ikke få 125db utav en megafon med 1w.

 

på loadspeakers (golvhøytalere) så må du opp i flere hundre watt får å nå det lydnivået... med megafon kan du klare det på 10watt (noe lydkortet mitt kunne klart men de kan ikke dra 60watt satelitt høytalere (studio monitor))

 

hvis du kunne fått 89db/105db utav NS-777/klipsch med 1 forbanna watt så hadde ikke forsterkere eksistert den dag i dag. og de hadde iallefall ikke vært på mange hundre watt. hva er det du tenker med???

 

vet du hvor lite 1 watt er???

 

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

her kan du se at ei 140x140mm vifte til dataen trekker 3watt.. skjønner du hvor lite 1 watt er???

 

oljeovnen din er mellom 500w-2kwatt

varmekablene i golvet ligger rundt 2kwatt

dataen din trekker mange hundre watt

et tv trekker flere hundre watt (i standby trekker det som regel 3-5watt)

 

du kan ikke få 89db eller 105db eller 125db eller noe slikt på bare 1 watt utav av studio monitor høytalere. det er ikke mulig. det går bare ikke ann. det er ingen i verden som klarer det uansett. det har aldri skejdd og kommer aldri til å skje..... det går heller ikke med stadium horn og det sier litt

 

det er for faen ikke så vanskelig å forstå

 

@oophus.

svarer deg imorra da det blir mye stress akkurat nå

 

Lenke til kommentar

Du roper konstant " Det er for faen ikke så vanskelig å forstå".

 

Er jo det folk roper til deg hele tiden. Du har tilogmed fasiten i dine egne quotes. Jeg vet ikke om du ikke klarer å lese eller hva som er problemet, men du sier imot dine egne argumenter.

 

Og nå som du har brukt en hel side på at folk alltid er frekke mot deg, så ser man vell igrunn hvor det hele starter..

 

du kan ikke få 1watt til å spille på 89db med NS-777 for eksempel (dobbel 8") (studio monitor) du må nemlig opp i ca 300 watt...

Jo, med 300watt så hadde du kunnet på papiret spille ca 113db med de høytalerne (NS-777).

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

DrHawinks blander igjen begreper. Han sier at specs er viktige, men når noen sier at høyttaleren han har kan spille 89 dB/ 1m/ 1 w så tror han ikke på det, selv om spesifikasjonene sier det.

 

Som tidligere vist i tråden:

 

89 dB = 1W

92 dB = 2W

95 dB = 4W

98 dB = 8W

101 dB = 16W

104 dB = 32W

107 dB = 64W

110 dB = 128W

113 dB = 256W

116 dB = 512W

119 dB = 1024W

 

Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 95 dB/ 1m/ 1W på vil tabellen se slik ut:

 

95 dB = 1W

98 dB = 2W

101 dB = 4W

104 dB = 8W

107 dB = 16W

110 dB = 32W

113 dB = 64W

116 dB = 128W

119 dB = 256W

 

Forsterkeren trenger altså bare å være en fjerdel så kraftig. Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 105 dB/ 1m / 1W

på blir tabellen slik:

 

105 dB = 1W

108 dB = 2W

111 dB = 4W

114 dB = 8W

117 dB = 16W

120 dB = 32W

Lenke til kommentar
Jo, med 300watt så hadde du kunnet på papiret spille ca 113db med de høytalerne (NS-777).

her sier du det selv også sier du jeg sier imot meg selv. du trenger 300watt ja. ikke 1watt..

Les det, der står det ganske klart hva folket her mener samt hva som ER riktig.

http://www.integrate...sensitivity.pdf

les den så leser du hva som ER riktig....

 

Når du nå først gjør en såpass stor uttalelse at jeg faktisk mobber deg så kan du jo finne quotes?

i de 2 trådene det har foregått verst og du har vært med mest med slike ting er stengt og fjernet fra forumet og det vet du au. i den siste tråden der klarte du å la være med å komme med noe særlig..

 

Du driter deg ut på så mange punkter at det blir for enkelt å påvise deg og dine feil.

Og når du først forstår at du taper i en diskusjon så på en merkelig grunn så blir alle utenom deg i tråden rapportert og tråden blir stengt. Din måte å "ikke tape" på. Tåpelig.

seriøst??? da har du misforstått totalt.... jeg har kommet med tusenvis av linker og beviser på alt jeg sier. dere påstår kun tilbake. dere viser kanskje 1 link per 100 jeg gir så jeg vet ikke hvem som taper. dere overgår fra diskusjon til personangrep og mobbing pga dere har tapt men nekter å innrømme det. jeg har innrømmet flere feil enn alle på 3dhue har til sammen (snakk om de verste mobberne her)

Det at tråden blir stengt og fjernet er fordi dere skal begynne med mobbing. ta athidi og misfortune for eksempel så er det aller verste som kom med bilder og lignende. husker du det eller??

 

Men det som så ofte skjer ar at HVIS noen ikke er enige med dem så fyrer du deg opp og skal bevise alt og alle at du MÅ ha rett ettersom på en eller annen måte så er du wikipedia, lov-verket og alt samlet i en person. Dette selv etter å ha blitt forklart med hele t-skjeer og gafler, ja hele servicet at du kanskje ikke helt har så 100% rett som du trur du har.

som sagt så har jeg innrømmet flere feil enn noen andre på 3dhue.. jeg kan ikke huske at 1 eneste person har innrømmet feil på 3 tråder (de 2 stengte og fjernte og HIFI)

jeg kan huske du innrømmet 1 feil inn på om han skulle formatere elelr ikke når det var snakk om cpu sockets, jeg fikk sjokk når jeg leste det.

jeg legger fram tusenvis av beviser men det finnes ingenting som er godt nok for deree, forums er ikke godt nok og hjemmsider og lover og wikipedia, ingenting er godt nok bevis for dere. nei dere stritter enda imot og kommer med masse tull. og nå begynner du å linke til forums selv som beviser for ting? må du heller skjerpe deg litt

 

 

Du finner ikke én tråd der jeg er grunnen for at folk blir rapportert samt at tråden ender med at den enten blir:

1. Slettet

2. Stengt.

ikke meg heller... Athidi og misfortune er de 2 største grunnene.. det var au en hel gjeng som slang seg på bølgen som var grunnen... hadde diskusjonen kunne holdt seg slik vi diskuterer her så hadde den enda vært åpen den dag i dag... og det var ikke jeg som starta og fortsatte med å ødelegge totalt. ja jeg hadde noen poster ja det hadde jeg men jeg var ikke starten eller slutten eller årsaken til stenging eller slettet eller noe sånt...

 

 

Ja, for som alltid starter du aldri med barnslige utrop.... Du har jo alltids rett, det vet jo alle.

det er vanskelig for folk å kunne forstå at det går ann å ha et bredt kunnskapsområdet. en person trenger ikke å kunne 3d 100% også resten bare 10% (booksmart) han kan ha et bredere kunnskapsområde som der han vet litt om alt men ikke alt om alt og har ikke noe spesialisert felt (streetsmart) men dere har store problemer med å skjønne forskjell på booksmart og streetsmart og dere har vanvittig vanskeligheter og er sjalue for at 1 person kan være streetsmart...

 

for dere har alltid rett? jeg starter aldri med barnslige utrop nei, det er først etter folk har starte med barnslige utrop mot meg jeg starter

 

slenger folk dritt mot meg så får de dritt igjen. er de greie så få de greit igjen. så enkelt...

jeg har vært i tusenvis av slosskamper men aldri starta en eneste 1...

 

 

Jeg er kanskje den beste til å se den røde tråden du legger igjen etter deg. Slutt med å være så bastant så går det bedre for deg. Og ja, jeg setter spørsmål etter din intelligens ettersom mye av det du skriver er så heelt på jordet at jeg begynner å lure på om du troller, eller om du faktisk er sånn.

jeg diskuterer ikke der jeg har ikke har peiling så derfor blir det slik at når jeg trår inn så er det noe jeg kan. når jeg linker direkte til lover og eller skjønner jussen bak det så blir jeg slakta og dere setter tvil på min intelligens og ser røde tråder. ja da har dere ikke mye håp i første omgang..

jeg er fleksibel, åpen for løsninger, villig til å lære, ærlig og kan innrømme feil... jeg har ikke sett 1 av de punktene i noen av dere (utenom du med cpuen)

som sagt så legger jeg fram ordentlige beviser til lover og slike ting mens dere kommer med bøker eller artikler imot. wtf? det sier litt altså. så påstår dere at bøkene har rett og lovene har feil og at jeg er helt på jordet. ja ikke sant. da burde du dra ditt eget hodet utav deg selv å se på deg selv og andre..

kom dere utav den firkanta boksen

 

Hva mener du? At jeg er to forskjellige personer på to forskjellige forum? Hvorfor i allverden skulle jeg ha vært det?

du opptrer deg helt anderledes her enn på 3dhue (spesielt de 2 stengte og fjerna trådene)

og det er det en grunn til og en av grunnene har jeg nok skrevet det er bare hvilken av de?

 

Som sakt. Kanskje det ikke er alle de andre det er noe galt med?

som sakt. det er langt ifra alle. det er bare en liten gjeng som rotter seg sammen som på et punkt har fått nok og da skal de bare lage kvalme og være ekle og spydige.. det gjelder noe få bastante folk som ikke gokjenner direkte lovverk som bevis men godkjenner avis og bok som bevis. som sakt. dra deg utav boksen og se det selv

 

Ganske rart at det aldri er krangler så lenge ditt navn ikke er oppført blant trådens deltagere. Tenk over det.

på 3dhue: det er fordi det er ingen som diskuterer en dritt der. kommer en med et arbeid som er ganske bra men har noen små feil så sier dere kun awesome og ingenting mer.

er det noen nybegynnere som kommer så diksuterer dere ikke det heller men dere gir råd.

 

på itavisen eller her: tusenvis av krangler og stenginger og advarsler og suspansjoner som blir utdelt hele veien utan at jeg i det hele tatt har sett tråden eller lagt merke til en ting. men det foregår av fjortiser og trolls som regel

 

dere har hatt et par små tråder om cpu og kabinett og jeg kunne deltatt og hatt det like greit der som trådene har gått. det har vi hatt flere beviser på i andre tråder, men når dere begynner å slenge dritt så får dere dritt igjen så er det hele igang..

 

Problemene kommer når noen lever i en fantasiverdenen der han har brukt sin egen fantasi og slutninger til å forså samt lage et regelverk ut av det.

ja for det er jeg som har skrevet lovdata.no og det er jeg som har diktet opp alle beviser som finnes på nettet og alt sammen. jeg har linket og quotet til tusenvis av forskjellgie ting som wikipedia og lovdata og andre slik seriøse ting men det godtar dere absolutt ikke. det er det jeg som har funnet opp... tenk deg for god sake om hva du sier for noe..

det er nok dere som aldri tør å innrømme feil så når det skjer så kommer personangrep og lignende så starter det hele fordi da har dere ingenting bedre å komme med... for ei bok eller artikkel i avisa er mer bevis enn wikipedia eller lovdata.no eller lignende... det er noe av det største bullshiten jeg har vært med på...

 

Og ja, selvfølgelig er det vi som blir "utkonkurert" ettersom du alltids har rett. Har du det ikke så kommer ord som "LOL", "Trolling" og "Mobbing" inn i bildet. Merkelig.

ja for du skjønner ikke betydningen av ordene så du skjønner ikke sammensetningen i de. når jeg kommer med de ordene så er det reinspekka bullshit som folk kommer med personangrep eller lignende...

 

tror du brude ta deg en runde rundt å sjekke jeg. tror du trenger å lære masse.. dere på 3dhue er booksmarte mens jeg er streetsmart, dere har vanskeligheter med å akseptere at jeg har et bredt kunnskapsområde.

alt jeg sier kan jeg backe opp og det har jeg gjort i alle forums au.

 

jeg har hatt faste kontakter med admin på 3dhue og v@la og de spør meg om hjelp og jeg spør dem om hjelp og lignende og vi diskuterer ordentlig og saklig og pent angående alt... de vet veldig veldig godt at jeg ikke er aleine om dette og at det burde vært flere suspansjoner, men de ønsker å finne løsninger på dette på andre måter helst.

 

på et forum der arbeidstaker og arbeidsgiver kommer inn så oppfører man seg ikke slik som dere har gjort mot meg og jeg oppfører meg ikke slik jeg har gjort mot dere i visse poster... det skal ikke skje på et slikt forum...

 

itavisens forum elelr her er noe helt annet

 

gå på nav.no (hvis de hadde hatt forum elelr lignende) å start krangling der

 

http://www.linkedin.com/

gå inn her og start mobbing og barnslige utrop her... du/dere like jo slike seriøse plasser å utgi dere som dritsekker så versegod, en av verdens største marked for dere ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

DrHawinks blander igjen begreper. Han sier at specs er viktige, men når noen sier at høyttaleren han har kan spille 89 dB/ 1m/ 1 w så tror han ikke på det, selv om spesifikasjonene sier det.

 

Som tidligere vist i tråden:

 

89 dB = 1W

92 dB = 2W

95 dB = 4W

98 dB = 8W

101 dB = 16W

104 dB = 32W

107 dB = 64W

110 dB = 128W

113 dB = 256W

116 dB = 512W

119 dB = 1024W

 

Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 95 dB/ 1m/ 1W på vil tabellen se slik ut:

 

95 dB = 1W

98 dB = 2W

101 dB = 4W

104 dB = 8W

107 dB = 16W

110 dB = 32W

113 dB = 64W

116 dB = 128W

119 dB = 256W

 

Forsterkeren trenger altså bare å være en fjerdel så kraftig. Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 105 dB/ 1m / 1W

på blir tabellen slik:

 

105 dB = 1W

108 dB = 2W

111 dB = 4W

114 dB = 8W

117 dB = 16W

120 dB = 32W

 

det er langt ifra tabellen jeg har noe problemer med for tabellen er riktig og det har jeg sakt for leeeenge siden..

 

det som er problemet er at i virkeligheten er det ingen høytalere i verden, hverken studio monitor eller stadium horn som virkelig klarer å produsere 89/95/105 db på 1 eneste 1 watt... stadium horn klarer det på 10 watt mens studio monitor klarer det på flere hundre watt.. det er det dere ikke klarer å forstå

 

som han sier i pdf fila som stammer fra http://integratedaudio.com/ som visstnok ikke gjelder fordi disse kan jo ingenting akkurat som hifiklubben tar bare feil men 1 manns blogg elelr forum er virkelige beviser.....

 

man må ha 400watt for å få 89/95/105 db på 1m på vanlige høytalere...

man må ha 10watt for å få det på megafoner eller lignende høytalere...

 

er det virkelig så intenst vanskelig å forstå?

 

hvis det så kutter jeg ut hele diskusjonen fordi da er dere trangsynte nekter å gi dere, så kan vi se hvem som virkelig er bastante her...

 

 

 

fra 89db/1w/1m tabbelen....

hvor mange watt trengs for å spille 20db 40db 60db da ????????

 

 

hvorfor kan jeg ikke spille oppgitte sensitivitet på høytalerne med lydkortet mitt i pc`en når de er spesifisert til 60watt rms???

http://www.hifi-foru...hp?f=21&t=17900

hvorfor klarer ikke lydkortet mitt å dra disse hvis det kun trengs 1watt for å få 80db eller hva sensitiviteten på de er???

 

lydkortet klarer fint å dra ca 30watts høytalere men ikke dissen, jeg får ikke halve volumet av det de skal klare engang på de høytalerne jeg har her.

 

jeg har koblet de opp mot forsterkeren min og testet de men på pc`en via 600kr lydkort får jeg bare lyd så jeg såvidt kan høre hva de sier på film og i musikk så er det null bass og hører nesten ingenting..

 

hvorfor det når det kun trengs 1w????

 

fordi det trengs en forsterker til som kan dra de. fordi du kan ikke få den oppgitte sensitiviteten på kun 1watt... du trenger mange flere watt for å få det til

 

 

ifølge dere så trenger man kun 1watt uansett hvilke høytalere det er så lenge sensitiviteten er høy. det kan være 1 milliard Octa watts høytalere... spiller ingen rolle så lenge sensitiviteten er høy for hvis de er speccet med 125db/1w/1m så trenger man kun 1w for å spille 125db....

 

skjønner dere virkelig ikke at det blir feil.

 

man måtte hatt en forsterker med strømforsyning på størrelse med 1 hus for å drive de høytalerne som jeg nevnte der som eksempel nå med utgangseffekt på lik linje med watt kravet

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Det er nok ikke så vanskelig å forstå. Høyttalerens følsomhet måles ved at man kobler til et signal på 1W effekt og måler lydtrykket, og man måler da faktisk f.eks 89 dB.

Det som er umulig å forstå er hvorfor du argumenter mot dette.

 

Dette sitatet fra innlegg #35 sier vel mye om nivået du diskuterer på:

1w er kanskje 93db trykk i luften men det er ikke 93db lyd i ørene... 1w er såvidt 10db (har ikke peiling men tipper)

 

Og denne:

dere har vanskeligheter med å akseptere at jeg har et bredt kunnskapsområde

Ja, vi glemmer ikke den tråden som nå heter "Lydbølger er ikke fysikk.. det er elektronikk"

Maken til kunnskapsløst vissvass skal man lete lenge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så 1 tråd så skal dere pirke.. nå begynner du...

ja for hvis man gjør 1 feil så har den personen aldri rett og er bare komplett idiot og er bare kverulant og alt ..

 

har du ikke noe bedre å komme med on topic av off topicen???

det viser litt

 

forumveilederen begynner personangrepet og kranglinga... haha morro(etter det har roa seg ned)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

DrHawinks blander igjen begreper. Han sier at specs er viktige, men når noen sier at høyttaleren han har kan spille 89 dB/ 1m/ 1 w så tror han ikke på det, selv om spesifikasjonene sier det.

 

Som tidligere vist i tråden:

 

89 dB = 1W

92 dB = 2W

95 dB = 4W

98 dB = 8W

101 dB = 16W

104 dB = 32W

107 dB = 64W

110 dB = 128W

113 dB = 256W

116 dB = 512W

119 dB = 1024W

 

Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 95 dB/ 1m/ 1W på vil tabellen se slik ut:

 

95 dB = 1W

98 dB = 2W

101 dB = 4W

104 dB = 8W

107 dB = 16W

110 dB = 32W

113 dB = 64W

116 dB = 128W

119 dB = 256W

 

Forsterkeren trenger altså bare å være en fjerdel så kraftig. Dersom man har en høyttaler som har en følsomhet på 105 dB/ 1m / 1W

på blir tabellen slik:

 

105 dB = 1W

108 dB = 2W

111 dB = 4W

114 dB = 8W

117 dB = 16W

120 dB = 32W

 

det er langt ifra tabellen jeg har noe problemer med for tabellen er riktig og det har jeg sakt for leeeenge siden..

 

det som er problemet er at i virkeligheten er det ingen høytalere i verden, hverken studio monitor eller stadium horn som virkelig klarer å produsere 89/95/105 db på 1 eneste 1 watt... stadium horn klarer det på 10 watt mens studio monitor klarer det på flere hundre watt.. det er det dere ikke klarer å forstå

 

som han sier i pdf fila som stammer fra http://integratedaudio.com/ som visstnok ikke gjelder fordi disse kan jo ingenting akkurat som hifiklubben tar bare feil men 1 manns blogg elelr forum er virkelige beviser.....

 

man må ha 400watt for å få 89/95/105 db på 1m på vanlige høytalere...

man må ha 10watt for å få det på megafoner eller lignende høytalere...

 

er det virkelig så intenst vanskelig å forstå?

 

hvis det så kutter jeg ut hele diskusjonen fordi da er dere trangsynte nekter å gi dere, så kan vi se hvem som virkelig er bastante her...

 

 

 

fra 89db/1w/1m tabbelen....

hvor mange watt trengs for å spille 20db 40db 60db da ????????

 

 

hvorfor kan jeg ikke spille oppgitte sensitivitet på høytalerne med lydkortet mitt i pc`en når de er spesifisert til 60watt rms???

http://www.hifi-foru...hp?f=21&t=17900

hvorfor klarer ikke lydkortet mitt å dra disse hvis det kun trengs 1watt for å få 80db eller hva sensitiviteten på de er???

 

lydkortet klarer fint å dra ca 30watts høytalere men ikke dissen, jeg får ikke halve volumet av det de skal klare engang på de høytalerne jeg har her.

 

jeg har koblet de opp mot forsterkeren min og testet de men på pc`en via 600kr lydkort får jeg bare lyd så jeg såvidt kan høre hva de sier på film og i musikk så er det null bass og hører nesten ingenting..

 

hvorfor det når det kun trengs 1w????

 

fordi det trengs en forsterker til som kan dra de. fordi du kan ikke få den oppgitte sensitiviteten på kun 1watt... du trenger mange flere watt for å få det til

 

 

Jeg begynner å synes litt synd på deg, du finner det ikke litt rart at alle er imot deg og ingen støtter dine synspunkter? Årsaken er at du tar feil og vi andre har rett. Høyttalerene sine ( Yamaha) er oppgitt til å tåle 250W kontinuerlig, dersom du gir dem mer effekt enn dette vil spolene mest sannsynlig brenne av. Men for all del prøv med 400W...

Lenke til kommentar

men det er så rart at audio eksperter sier at du trenger mange hundre watt får å oppnå desibel nivået som er oppgitt i sensitiviteten...

 

du kan ikke få 89/95/105/125 db på 1w på 1m uansett ossen du vrir og vrenger på det... du trenger mange hundre watt for å få det til... og alle de høytalerne spiller omtrant samme volum, du trenger bare ulik mengde strøm på de

Lenke til kommentar
Let's compare two similar speakers, one is 1000 watts and the other is 500 watts. Which is better? Well,

we can't answer that yet because we don't know the sensitivity of each speaker! Let's say the 1000-watt

speaker is rated at 94dB sensitivity and the the 500-watt speaker is rated at 98dB sensitivity. The 1000-watt

speaker will produce 124dB/1m and the 500-watt speaker will produce 125dB/1m. Which one is louder?

Well to be honest, they are roughly the same (your dog may hear a difference.) The difference is that the

1000-watt speaker needs twice as much power to produce as many decibels.

 

 

Another way to look at this comparison is to ask the question "How big an

amplifier do I need to create 125dB at 1 meter?" The answer is the studio monitor cannot reach 125dB

as it cannot handle 400 watts necessary for the task, but the stadium horn can reach 125dB with only a

10 watt amplifier.

 

http://en.wikipedia..../Studio_monitor

sjekk bildet på hva det er for eksempel eller:

Studio monitors, also called reference monitors, are loudspeakers specifically designed for audio production applications such as recording, film, television and radio studios where accurate audio reproduction is crucial.

 

http://www.proacoust...cts.php?sId=240

stadium horn speakers

 

 

det er forskjell å lage en bipe lyd som pc`en din gjør hvis du koble i den intergrerte høytaleren enn å bruke 2x15" golvhøytalere til film, musikk eller lignende

 

 

skjønner du hvor jeg vil hen?

 

du kan ikke få 1watt til å spille på 105db med NS-777 for eksempel (dobbel 8") (studio monitor) du må nemlig opp i 400 watt...

 

men du kan få 105db på 10watt hvis du bruker roper/megafon eller lignende (stadium horn)

 

du kan ikke få det på 1watt om du bruker horn engang. fatter du eller????

 

 

 

1000w høytaler vil trenge dobbel så mye strøm som 500w høytaler sier han.. han nevner ingenting om at du trenger dobbel så mye strøm på 3db mer...

 

det er forskjell på dobbel så høy støy og dobbel så høy strømforbruk. du trenger ikke dobbel så mye strøm til 3db mer altså dobbel så mye støy

 

det står au at 1000w spiller like høyt som 500w høytaler (omtrent. umerkbart i våres ører)

 

nå har jeg kun bolda ut der det står direkte hvor han trenger 400watt for vanlige høytalere mens han trenger 10watt for megafoner og lignende

samt:

 

http://www.integrate...sensitivity.pdf

http://www.integratedaudio.com/

er ikke dette en audio ekspert eller?

 

du kan også sjekke ut:

http://www.hifiklubb...er/lyd/2480.htm

http://www.hifiklubb...ler/lyd/566.htm

dette har ikke noe med sensitiviteten å gjøre da men det beskriver at man trenger mange hundre watt for å få det til det volumet bare ikke direkte men på en anna måte.

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...