Gå til innhold

Er det lov med 2 jobber?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber for øvrig som lærling i kommunen. Som det sier seg selv tjener jeg da ikke like mye som jeg kunne tenkt meg. Derfor kunne jeg tenke meg å begynne å jobbe på en deltidsjobb i tilegg.

 

Arbeidsdagene som lærling er 7,5 timer hver dag hele uken. Så kunne jeg tenke meg å jobbe i deltidsjobb for eksempel 2 ganger i uken etter at jeg er ferdig på fastjobben min. Kanskje også noen helgedager hvor jeg jobber i helgene.

 

 

Det er vel ingen problemer i dette? Er det noen bestemte regler for hvor mye man har lov å jobbe i uken? Det er vel ingen som kommer til å bry seg om dette? Jeg er jo bare et menneske som er villig til å jobbe litt ekstra?

 

 

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være noen problemer det nei, men det er litt avhengig av hva arbeidskontrakten din sier.

 

Som regel har de fleste arbeidsgivere med en reservasjon hvis din andre jobb går utover den joben du allerede har. Nå jobber du allerede nesten full arbeidsuke, men noen timer kveldstid og helg går sikkert greit.

 

Jeg hadde likevel forhørt meg med arbeidsgiver av lojalitetsgrunner, i tilfelle det skulle bli tvist om dette.

 

I tillegg må du også levere inn del 2 av skattekortet ditt til din andre arbeidsgiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I tillegg må du også levere inn del 2 av skattekortet ditt til din andre arbeidsgiver.

 

 

off topic, men jeg bare begynte å lure litt da jeg så dette..

hva mener du med del 2 av skattekortet? :S

 

jeg jobba litt for adecco tidligere i sommer og leverte da skattekort der. Hun rev av halve arket og ga andre halvdelen til meg.. den delen er nok borte..

så fikk jeg meg ny jobb og 'slutta' da hos adecco.. men leverte nytt skattekort til den nye jobben...

er det feil?

eller er det bare om man har to jobber samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...