Gå til innhold

Viktig! Falske blizzard eposter.


Anbefalte innlegg

Sikkert mange av dere som vet dette fra før av, men jeg lager denne tråden for å fortelle dere om de ekstremt mange Falske emailene som er blitt sendt ut, her er noen eksempler på FALSKE Eposter (ADVARSEL: ikke trykk på disse linkene!)

 

Battle.net Account Management

From: Blizzard Entertainment <[email protected]>

 

Dear customer,

 

This is an automated notification sent from our account security system. You logined your account successfully at 4:27 on July 10th form the (Sensurert IP adresse).* range, but our system shows the (sensurert IP).* IP range exists a large number of hackers. As too many customer complaints, the (sensurert IP).* IP range has been blacklisted. We are concerned about whether your account has been stolen. In order to guarantee the legitimacy of your account, we need you check your account status here as soon as possible. If you have any questions, please visit :

 

(link fjernet)

 

Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

 

Regards,

 

Blizzard account system

Blizzard Entertainmentc

 

___________________________________________________________________

 

Battle.net Account Management

From: Blizzard Entertainment <[email protected]>

 

World Of Warcraft: Cataclysm Beta Test Invitation!

 

Get those opt-ins ready for the World of Warcraft: Cataclysm closed beta! The sundering of Azeroth is nigh, and you don’t want to be left out in the cold of Northrend when you could be enjoying the sun-drenched beaches on the goblin isle of Kezan. To ensure you’re opted-in and eligible as a potential candidate, you’ll need a World of Warcraft license attached to your Battle.net account, have your current system specifications uploaded to the Battle.net Beta Profile Settings page, and have expressed interest through the franchise-specific check boxes.

 

Get the Installer - Log in to your Battle.net account:

 

(link fjernet)

 

** IMPORTANT ** To avoid graphical bugs and other technical issues, please ensure your video card drivers are up-to-date.

 

Enjoy the game!

 

Blizzard Entertainment, Inc.

 

http://www.blizzard.com/support/wowindex/

 

___________________________________________________________________

 

 

World of Warcraft - Account

From: [email protected] <[email protected]>

 

Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the

account in question is being sold or traded.

As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here:

WoW -> Legal -> End User License Agreement

and Section 8 of the Terms of Use found here:

WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the

action to be taken against your account.

If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can,

and will be suspended/closed/or terminated. In order to keep this from occurring,

you should immediately verify that you are the account.

To verify your identity please visit the following webpage:

 

(link fjernet)

 

Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues.

Thank you for your time and attention to this matter,

and your continued interest in World of Warcraft.

Blizzard Entertainment Inc Account Administration Team

P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623

Blizzard Entertainmen

_______________________________________________

 

 

Det var noen eksempler, det er ikke alle, men det er noen, håper dere tar dette til dere og ikke gjør som disse epostene sier.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et klart skille mellom mine ulike e-postadresser. Jeg har en som jeg vanligvis bruker, og det er den vanligvis registrerer spill på. Jeg har en annen som jeg bruker på alle fan-sider, addonsider osv. Det er kun den andre e-postadressen som får e-poster fra "Blizzard" og da er det enkelt å vite at det ikke er viktig. Blizzard har jo ikke den adressen.

Lenke til kommentar

Det er relativt lett å se hvilke mailer som er falske og hvilke som er ekte. Blizz vil f.eks bruke navnet ditt og ikke bare "customer" eller mailadresse, og det er jo noe av det første man ser når man leser mailen.

 

Etter at kontoen min ble hacka (2 ganger på rappen, faktisk) har det rydd inn falske mails i innboksen min, blir gal av de sleiple jævlene snart! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den følger ihverfall samme mal som min SC2 beta-invite gjorde. Har du disablet bilder osv i e-posten din? Jeg har fullt opp med SC2 grafikk i header og i bunnen av e-posten, og fin bagrunn og ramme rundt teksten. Jeg er litt skeptisk til den e-posten siden du ikke har med noe slik grafikk i den. All fake blizzard-e-post jeg har fått er uten grafikk og bilder.

 

Uansett, det de ber deg gjøre er å logge inn på battle.net for å laste ned og installere installeren osv. For å være helt safe kan du jo bare gå til battle.net på den vanlige måten (enten du allerede har bookmarket den, gå via de offisielle WOW-sidene, eller google det og følge riktig treff [dvs ikke de sponsede treffene]), og ikke via lenkene i e-posten. Når du har logget deg på Battle.net vil du finne ut av om e-posten er ekte eller ikke.

 

Edit: la til siste to setninger i første avsnitt etter å ha tenkt meg om en ekstra gang.

Endret av Maltas
Lenke til kommentar

Logget meg inn på battle.net (ikke fra linkene i eposten) og der lå det en invite å ventet på meg. Så er nok bare jeg som eventuelt har slått av grafikken. Ikke har jeg noen mulighet til å slå på visningen av bilder/grafikk i denne eposten heller, noe jeg som regel kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...