Gå til innhold

Veldig høy GPU temperatur?


L4ngley

Anbefalte innlegg

Pratet nettop med Dustin.

 

De vil IKKE at jeg skal prøve å flashe kortet selv med den fungerende bios'en. Forstå det den som vill.

 

Men nå er jeg drit lei, de sender returlapp og jeg returnerer begge kortene. Så får jeg kjøpe meg andre kort eller kjøpe lokalt, hvor jeg kan sjekke biosversjon først.

 

Hadde vert veldig kjekt å forsøkt, men det er så pass dyre kort å leke med at det utgår.

Derfor blir det ikke noe forsøk på å flashe.

 

Vil bare få takke alle som har brukt sin dyrbare tid og bidratt i tråden, og spesielt :thumbup: Chavalito og thiscouldbeanyone

 

Synd det ikke går an å gi cudos/poeng til folk.

Endret av L4ngley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min GPU(vis det er skjermkort :p(kan nada om data)) står på 70-72 til vanlig, men når jeg spiller Cod som jeg spiller på fult går den opp til 82-85, er det farlig eller skadelig for skjermkortet?

 

 

Er det et HD 5970 kort også? Det er ikke farlig med 85 grader fordi GPU skal tåle opp til 116 grader tror jeg det er. Det er ikke ønskelig å ha høy temperatur, men farlig er det ikke. Skal helv... mye til før du greier å "steke" en GPU.

 

By the way, har du 70-72 grader uten belastning, så er det litt høyt ja, men ikke farlig.

 

Nei, men nå ligger den på 69, men har et drittkort. :(

Lenke til kommentar

@L4ngly

Skjønner ikke at Dustin mener du ikke bør flashe kortet igjen med nåværende bios. Jeg tror faktisk at det muligens var den flash.bat filen som rotet det til, men never mind. Så lenge de tar kortene i retur så er jo det i orden.

Skjønner godt at du ikke vil prøve å flashe igjen, som du sier det er ikke billige kort det er snakk om.

 

Bare hyggelig å prøve å hjelpe det lille jeg kan, det er derfor jeg roter rundt i forumet her.

 

Nei, tror jeg skal støvsuge der inne.

 

Forsiktig med støvsuging, det kan skape statisk elektrisitet som ikke er bra. Beste er å blåse med trykkluft på boks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående støv i pc har jeg hatt stor hell med trykkluft (vanlig trykkluft fra kompressor som mange har hjemme)

 

Det kan jo tenkes denne luften er en smule fuktig, men så lenge du lar maskinen være av noen timer før du skrur den på så bør kondensen/fuktigheten forsvinne, får mye mer trykk med det en med boks. Koster lite gjør det også. Vet ikke hvor godt vifter har av dette, men du kan jo sette en strips i dem om du ikke vil de skal spinne i xxxxxxxxxxxxRPM :)

 

På eget ansvar.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Normalt er det ca 7 bar (kg/cm2) trykk på en slik kompressor, men det kan være opp til 10 bar også. Bruker du det, blir det ikke mye igjen av komponenter i PCen din. :innocent:

 

hehe sant. Normalt så kan du jo regulere trykket med en bryter/vrider, eventuelt bare justere trykket manuelt når du bruker "avtrekkeren". Eller bare holde god avstand.

Lenke til kommentar

Tja, har vel et igjen da, som er det sist innkjøpte, et Sapphire HD 4870 Vapor-X kort. Med mindre jeg roter nå da, mener da å huske at jeg satte Toxic kortet i madamen sin PC. :hmm:

 

Problemet er jo at jeg residerer i Spania og ikke Norge.

 

jeg residerer i ungarn og ikke i norge:P

men vi kunne kanskje fikset noe lurt her?

 

edit: leif

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann, har hatt 3 stk 5970 siden sist vi pratet.. Trur det er di "gamle" de som kom først på markedet som har en del bugs i seg. Netshop bestilte meg kort rett fra xfx det ligger på 35-45grader :D Som sagt regner med du har fått kort som har vært på lager en stund.. får du kortene til å fungere så rocker de alt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...