Gå til innhold

Nok et problem med min "fantastiske" HTC Desire... Alarmklokka.


Anbefalte innlegg

Finishen på skjermen på iPhone er også bedre. Spesielt siden den er varmefølsom. Om man drar Desire opp av lomma vil den reagere på all kontakt med skjermen, også tøy. iPhone reagerer kun på fingre som er varme.

 

Må nesten rette deg opp her. Både Desire og Iphone har kapasitive skjermer. Det vil si at skjermen føler kapasitansen i fingeren eller hva det måtte være. Leste et sted at noen bruker små pølser på skjermen som stylus om vinteren, fordi fingrene var i hansker.

 

Det er en vanlig misforståelse at kapasitive skjermer er varmefølsomme :)

 

Korriger meg gjerne

 

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finishen på skjermen på iPhone er også bedre. Spesielt siden den er varmefølsom. Om man drar Desire opp av lomma vil den reagere på all kontakt med skjermen, også tøy. iPhone reagerer kun på fingre som er varme.

 

Må nesten rette deg opp her. Både Desire og Iphone har kapasitive skjermer. Det vil si at skjermen føler kapasitansen i fingeren eller hva det måtte være. Leste et sted at noen bruker små pølser på skjermen som stylus om vinteren, fordi fingrene var i hansker.

 

Det er en vanlig misforståelse at kapasitive skjermer er varmefølsomme :)

 

Korriger meg gjerne

 

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

 

 

Man har fortsatt problemet med at man accidentally avviser anropet når telefonen ringer og man skal fiske den opp av lomma for å ta den. (Hvis man da er så heldig at man har bukser som faktisk har store nok lommer til en HTC desire)

Lenke til kommentar

Finishen på skjermen på iPhone er også bedre. Spesielt siden den er varmefølsom. Om man drar Desire opp av lomma vil den reagere på all kontakt med skjermen, også tøy. iPhone reagerer kun på fingre som er varme.

 

Må nesten rette deg opp her. Både Desire og Iphone har kapasitive skjermer. Det vil si at skjermen føler kapasitansen i fingeren eller hva det måtte være. Leste et sted at noen bruker små pølser på skjermen som stylus om vinteren, fordi fingrene var i hansker.

 

Det er en vanlig misforståelse at kapasitive skjermer er varmefølsomme :)

 

Korriger meg gjerne

 

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

Da ber jeg deg teste følgende, så gjør jeg det samme med brors Iphone 3G etterpå: Ta et kaldt stykke kjøtt og berør skjermen med det. Funker på Hero i alle fall.

(Men for alt jeg vet kan det være forskjellig mellom de forskjellige Iphonene.)

Lenke til kommentar

 

 

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

 

Klær funker ikke på kapasative skjermer... Det som skjer når du har den i lommen er at du mest sannsynlig har den med skjermen inn mot låret og når du drar den opp så åpner du tastelåsen (mest fordi tastelåsen på Sense er så tåpelig at du drar den ned i stedet for til siden som på stock Android og iOS). Dette fordi stoffet i lommen er såpass tynt at huden din leder gjennom det. Ta et litt tjukkere stykke tøy og prøv igjen, det fungerer bare med objekter som har samme elektriske egenskaper som fingrene dine.

 

For å oppsummere: Nei, det skjer ingenting når man tar tøy inntil en kapasativ skjerm.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

For å oppsummere: Nei, det skjer ingenting når man tar tøy inntil en kapasativ skjerm.

 

Prøvde å stryke Heroen min på senga mi her, den oppfattet strykene på skjermen. Kan vel heller konkludere med at noe tøy har innvirkning på kapasitive skjermer.

Lenke til kommentar

 

Ja kommer nok til å gjøre det. Heldigvis ingen som tvinger meg nei.

Skal prøve å holde ut ei uke til for å se det an. Kanskje ser jeg lyset og venner meg til den.

 

Når det er sagt er den jo mad dyr i drift. Blir dyre strømregninger på meg så ofte som denne lille krabaten må lades opp...

 

Generelt så vil det ta et par dagers bruk før batteriet får bedre levetid, så regn med en plass mellom 5 - 10 laddninger før det blir en merkbar forskjell.

Desverre så er Batterilevetiden et av Desire's svake punkter, men om man ønsker det har man mulighet til å forbedre det merkbart :

 

*Sørge for å slå av Bluetooth og Wi-fi når det ikke er i bruk.

*Være flink til å lukke applikasjoner som man ikke bruker.

 

Er man fortsatt en storbruker og føler 1400mah blir for lite finnes det et par batterier på ca 1600 og 1800 i samme størrelse som desire sitt batteri, men hvor bra disse fungerer vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

For å oppsummere: Nei, det skjer ingenting når man tar tøy inntil en kapasativ skjerm.

 

Prøvde å stryke Heroen min på senga mi her, den oppfattet strykene på skjermen. Kan vel heller konkludere med at noe tøy har innvirkning på kapasitive skjermer.

Bare ting som leder kapasistans har innvirkning på en kapasitiv skjerm. Tøy har ingen effekt. Hud, pølser og andre kapasitive ledere er det eneste som kan få en kapasitiv skjerm til å reagere. Prøv igjen uten å holde noen fingre bak tøyet.

 

Og nei, iPhone skjermen er ikke varmefølsom.

Lenke til kommentar

Begge er kapasitive, men det er ikke poenget her. iPhone sin er varmefølsom og det er ikke Desire sin. Fordelen med varmefølsom er at den kun reagerer på fingre. Da slipper man at foreksempel klær påvirker det som skjer på skjermen. Det er poenget.

For å oppsummere: Nei, det skjer ingenting når man tar tøy inntil en kapasativ skjerm.

 

Prøvde å stryke Heroen min på senga mi her, den oppfattet strykene på skjermen. Kan vel heller konkludere med at noe tøy har innvirkning på kapasitive skjermer.

Bare ting som leder kapasistans har innvirkning på en kapasitiv skjerm. Tøy har ingen effekt. Hud, pølser og andre kapasitive ledere er det eneste som kan få en kapasitiv skjerm til å reagere. Prøv igjen uten å holde noen fingre bak tøyet.

Jeg holdt på siden av mobilen og strøk den på lakenet, var ingen fingre i kontakt med skjermen.

Lenke til kommentar

 

Ja kommer nok til å gjøre det. Heldigvis ingen som tvinger meg nei.

Skal prøve å holde ut ei uke til for å se det an. Kanskje ser jeg lyset og venner meg til den.

 

Når det er sagt er den jo mad dyr i drift. Blir dyre strømregninger på meg så ofte som denne lille krabaten må lades opp...

 

Generelt så vil det ta et par dagers bruk før batteriet får bedre levetid, så regn med en plass mellom 5 - 10 laddninger før det blir en merkbar forskjell.

Desverre så er Batterilevetiden et av Desire's svake punkter, men om man ønsker det har man mulighet til å forbedre det merkbart :

 

*Sørge for å slå av Bluetooth og Wi-fi når det ikke er i bruk.

*Være flink til å lukke applikasjoner som man ikke bruker.

 

Er man fortsatt en storbruker og føler 1400mah blir for lite finnes det et par batterier på ca 1600 og 1800 i samme størrelse som desire sitt batteri, men hvor bra disse fungerer vet jeg desverre ikke.

 

 

Ah! Så da kan det hende at batteriet varer lengre etterhevrt altså!

Vel jeg har skrudd av bluetooth osv, og bruker ikke kamera så veldig lenge, og har stilt på slik at skjermen går i svart etter 5 sekunder elns.

 

Synes det er rart at den hevder at facebook ikke eksisterer da...

Lenke til kommentar

Gjør følgende:

Gå inn på alarmklokke der du kan velge hvilke alarmer du vil ha aktiv, trykk på menu, velg innstillinger. Da kan du sette flere innstillinger enn om alarmklokken skal vibrere som du kan gjøre der du stiller alarmtiden

 

TAKK. Det var DER problemet lå.

Thank god. Var redd HTC hadde lurt seg til en måte å tvinge meg inn på sine sider for å laste ned crap fra dem nå.

 

Er Iphone bedre enn dette svineriet?

Med macer og ipods er jeg mer fan av Apple enn jeg er av HTC... For å si det mildt...

 

Jeg har begge telefonene og iPhone ligger fint i en skuff. Mulighetene du har på Desire og i Android overgår iPhone en høy gang på des fleste områder. Muligheter, begrensninger, personalisering, batteri, service og pris.. Men... selv Desire har møtt sin over"mann" i Samsung i9000 ;)

 

Stort sett skyldes problemer med SMS at:

1: Du ikke har kalibrert skjermen

2: ikke har hentet ned norsk tastatur og ordbok på Marked. ( Norwegian Dictionary og Scandinavian Keyborad ab Trygve Aaberge) vil også anbefale deg å laste ned handcent SMS ( husk ha å deaktivere motatt varling av sms i programmet meldinger som følger med Desire... Meldinger - trykk på menu -> innstillinger -> huk av mottatt varsling.

Lenke til kommentar

Tror nok det er du som tuller om den sier at Facebook ikke finnes , men for all del gi en god feilbeskrivning på problemet ditt så kan vi som er i tråden prøve å hjelpe deg om du ønsker å få det til. Gjerne illustrer litt med bilder.

 

Står med bitteliten skrift oppi hjørnet "Siden du leter etter finnes ikke."

Dypere feilbeskrivning kan man ikke gi.

Lenke til kommentar

Tror nok det er du som tuller om den sier at Facebook ikke finnes , men for all del gi en god feilbeskrivning på problemet ditt så kan vi som er i tråden prøve å hjelpe deg om du ønsker å få det til. Gjerne illustrer litt med bilder.

 

Står med bitteliten skrift oppi hjørnet "Siden du leter etter finnes ikke."

Dypere feilbeskrivning kan man ikke gi.

Å titte på facebook i mobilbrowseren er knotete vil jeg påstå. Last ned Facebook for android på market å prøv.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kan godt poste en video som beviser at skjermen på min Hero reagerer på sengetøyet mitt senere, er på båten atm.

 

@Ciklide: Som tidligere nevnt, en kapasitiv skjerm gir f*en i temperaturen i fingeren. Jeg kunne fint trykke på ikoner med kjøttdeig fra kjøleskapet på min Hero, full respons. Anbefales dog ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...