Gå til innhold

Trøbbel for App Store


Anbefalte innlegg

http://www.macdailynews.com/index.php/weblog/comments/apple_silently_includes_malware_prevention_update_in_mac_os_x/

 

"Though the new protection wasn't specifically listed in any of Apple's documentation accompanying Mac OS X 10.6.4, security firm Sophos discovered the update in the XProtect.plist file, which contains signatures of potential Mac threats," Marsal reports. "The new threat, dubbed HellRTS by Apple, has been distributed by hackers since April in the form of iPhoto."

 

Marsal reports, "Referred to as OSX/Pinhead-B by Sophos, the Trojan monitors browser activity unbeknownst to Mac users. It also makes a machine remotely accessible to the attacker, who can take complete control of the computer."

 

Apple driver jo og sniker igjennom sikkerhetsoppdateringer ser det ut som. så kan apple fanboys gå rundt og si at det ikke finnes virus til Mac :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mye for det gestapo-opplegget.

Hvordan blander du Windows i dette?

Hvordan blander du Gestapo inn i dette? Windows er i det minste relevant i og med at en svært stor del av brukerne i App Store kjører Windows.

 

Viruset er vel påpekt til å være på iPhone ifølge de kildene jeg finner, og ikke noen PC-platformer.

Virus? Hvor i artikkelen nevnes det noe om virus?

Virus? Hvor i artikkelen nevnes det noe om virus?

Skal jeg bla frem definisjonen på virus eller holder det at jeg hinter litt?

 

* World War (iPhone app)

* Uautoriserte handlinger

* Tap av penger

Nei takk, trenger ikke mer dikting fra deg.

Lenke til kommentar

Dette er et eksempel på argumentasjonen om at Android Marked er mye mer usikkert enn App Store ikke holder vann.

 

Android Marked har svakheter og en del ulemper med at det er så åpent, men Apple sin strenge kontroll er ikke noe garanti mot ondsinnede applikasjoner.

 

Slik jeg ser så er det lurt å være kritisk til hva man installerer uansett plattform.

 

 

Skjønt, det som VIL skje er jo at koreaapplikasjoner der man kjøper poeng inne i applikasjonen vil forsvinne, og bra er forsåvidt det. Forøvrig burde alle apps fra den tredje verden blokkeres, da man ikke har noen måte å slå tilbake på svindlere derfra.

Å blokkere applikasjoner fra den såkalte "tredje verden" er et utrolig tøvete forslag.

 

Kan du definere den tredje verden? Og hva med landene i den tredje verden, skal de blokkere applikasjoner fra oss og resten av den vestlige verden siden de vanskelige kan straffeforfølge personer her?

Lenke til kommentar

http://www.macdailynews.com/index.php/weblog/comments/apple_silently_includes_malware_prevention_update_in_mac_os_x/

 

"Though the new protection wasn't specifically listed in any of Apple's documentation accompanying Mac OS X 10.6.4, security firm Sophos discovered the update in the XProtect.plist file, which contains signatures of potential Mac threats," Marsal reports. "The new threat, dubbed HellRTS by Apple, has been distributed by hackers since April in the form of iPhoto."

 

Marsal reports, "Referred to as OSX/Pinhead-B by Sophos, the Trojan monitors browser activity unbeknownst to Mac users. It also makes a machine remotely accessible to the attacker, who can take complete control of the computer."

 

Apple driver jo og sniker igjennom sikkerhetsoppdateringer ser det ut som. så kan apple fanboys gå rundt og si at det ikke finnes virus til Mac :)

Du får be Gavekort forklare deg forskjellen på virus og trojanere, han har visstnok definisjonene klar... ;)

 

EDIT: Beklager, han hadde visst ikke det likevel.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

En trojaner er et virus. Trojanere er hovedsaklig en RAT som åpner bakdører i systemet for hackere, og dermed kan stjele informasjon eller ta over PCen.

 

Virus er det som er henvist i denne artikkelen, der programmet i skjul gjør uønskede oppgaver.

 

Var det forklaring nok for deg, eller skal du fortsette å være ekkel uten å ha noen gode poeng?

Lenke til kommentar

En trojaner er et virus. Trojanere er hovedsaklig en RAT som åpner bakdører i systemet for hackere, og dermed kan stjele informasjon eller ta over PCen.

 

Virus er det som er henvist i denne artikkelen, der programmet i skjul gjør uønskede oppgaver.

 

Var det forklaring nok for deg, eller skal du fortsette å være ekkel uten å ha noen gode poeng?

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

Lenke til kommentar

Newton, siden du vet hva forskjellen på trojaner og virus er. Kan ikke du forklare dette?

 

Nei, Newton kunne vist ikke det...

Newton kan det, men for å spare seg selv for unødvendig skriving gjør Newton slik:

 

"A computer virus is a computer program that can copy itself[1] and infect a computer. The term "virus" is also commonly but erroneously used to refer to other types of malware, including but not limited to adware and spyware programs that do not have the reproductive ability."

 

"Malware includes computer viruses, computer worms, Trojan horses, most rootkits, spyware, dishonest adware and other malicious and unwanted software, including true viruses. Viruses are sometimes confused with worms and Trojan horses, which are technically different."

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_virus

 

 

"A Trojan horse, or Trojan, is malware that appears to perform a desirable function for the user prior to run or install but instead facilitates unauthorized access of the user's computer system."

http://en.wikipedia.org/wiki/Trojan_horse_(computing)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Kan du definere den tredje verden?

 

Takk, glad du spurte!

Land der iphone ikke blir distribuert/der apple, som har øverste myndighet ihht. hva som blir godtatt av applikasjoner,

ikke har mulighet til å slå tilbake på utviklere som lager programmer som brukes til å svindle appstore kunder.

 

http://thenextweb.com/apple/2010/07/04/app-store-hacked/

Ikke akkurat CNN, men du tar poenget.

 

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

 

Kult, poe er tilbake. Savnet deg og den ufrivillige komiverdien din.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Så faren din sa at intervjuet sa at hackeren sa at han kunne det, ja.

Rart at ingen har giddet enda?

Av grunnen at en såpass stor del bruker windows, det er derfor hackere ikke går hardt ut på apple sine produkter.

Lenke til kommentar

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

 

Kult, poe er tilbake. Savnet deg og den ufrivillige komiverdien din.

Hvem er "poe", og hvilken komiverdi sikter du til? At stakkars Gavekort tar feil mer enn en gang? Jo, det har en viss komiverdi med folk som ikke vet forskjell på trojanere og virus, som tror at det står noe om virus i en artikkel som overhodet ikke nevner virus, og som synes at jeg er "ekkel" :D

Lenke til kommentar

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

 

Kult, poe er tilbake. Savnet deg og den ufrivillige komiverdien din.

Hvem er "poe", og hvilken komiverdi sikter du til? At stakkars Gavekort tar feil mer enn en gang? Jo, det har en viss komiverdi med folk som ikke vet forskjell på trojanere og virus, som tror at det står noe om virus i en artikkel som overhodet ikke nevner virus, og som synes at jeg er "ekkel" :D

 

Det er i det minste en mer forståelig feil enn å skylde på en sikkerhetsfeil i windows XP for at det er sikkerhetsproblemer i appstore...

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk, glad du spurte!

Land der iphone ikke blir distribuert/der apple, som har øverste myndighet ihht. hva som blir godtatt av applikasjoner,

ikke har mulighet til å slå tilbake på utviklere som lager programmer som brukes til å svindle appstore kunder.

 

Et land blir nevnt i denne saken, og det er Vietnam. Såvidt jeg har klart å funnet så har Apple en vietnamisisk Apple Store og jeg vil anta de har kontor i Vietnam. Da vil jeg også anta at de har muligheten for å anmelde lovbrudd som er skjedd i Vietnam på lik linje med lovbrudd som er skjedd i Norge.

 

Eller kanskje du mener land hvor politiet prioriterer og har ressurser til å oppklare slike saker?

 

Hmmm...ser overskriftene..."Apple stenger norsk eplebutikk"

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan tråder som omhandler Apple og deres produkter tiltrekker seg "haters" momentant. Ser ikke at Microsoft og Android trådene er fulle av Apple fanbois?

 

Så til saken. Dreier ikke dette om et såkalt phising angrep? I så tilfelle har det ingenting med Windows, OSX, Itunes, Appstore osv å gjøre. Da handler det om at brukere har blitt svindlet. Akkurat som Paypal-svindelen.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan tråder som omhandler Apple og deres produkter tiltrekker seg "haters" momentant. Ser ikke at Microsoft og Android trådene er fulle av Apple fanbois?

 

Så til saken. Dreier ikke dette om et såkalt phising angrep? I så tilfelle har det ingenting med Windows, OSX, Itunes, Appstore osv å gjøre. Da handler det om at brukere har blitt svindlet. Akkurat som Paypal-svindelen.

 

Noen av de mer bisarre bortforklaringende som kommer fra fansen virker jo også litt merkelige i mine øyne. Det er kanskje et tema som engasjerer mange?

 

AtW

Lenke til kommentar

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

 

Kult, poe er tilbake. Savnet deg og den ufrivillige komiverdien din.

Hvem er "poe", og hvilken komiverdi sikter du til? At stakkars Gavekort tar feil mer enn en gang? Jo, det har en viss komiverdi med folk som ikke vet forskjell på trojanere og virus, som tror at det står noe om virus i en artikkel som overhodet ikke nevner virus, og som synes at jeg er "ekkel" :D

 

Det er i det minste en mer forståelig feil enn å skylde på en sikkerhetsfeil i windows XP for at det er sikkerhetsproblemer i appstore...

 

AtW

Les gjerne hva jeg har skrevet i tråden én gang til, f.eks når jeg svarer "Det vet vi ikke, men det er definitivt en mulighet."

Mener du at det ikke er en mulighet at folks iTunes-kontoer er hacket gjennom en eller annen sikkerhetsbrist på deres Windows-maskiner?

For å gjøre det helt klart, feløpig vet vi altså ikke nøyaktig hvordan folks iTunes-kontoer har blitt kompromittert, så det blir feil å dra konklusjoner basert på såpass tynn informasjon som disse artiklene/blogginnleggene gir. Vi kan mene noe som er mulig, hva som ikke er mulig, hva som er sannsynlig eller hva som ikke er sannsynlig ut fra foreliggende informasjon - that's it.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Feil.

 

Feil.

 

Feil.

 

Kult, poe er tilbake. Savnet deg og den ufrivillige komiverdien din.

Hvem er "poe", og hvilken komiverdi sikter du til? At stakkars Gavekort tar feil mer enn en gang? Jo, det har en viss komiverdi med folk som ikke vet forskjell på trojanere og virus, som tror at det står noe om virus i en artikkel som overhodet ikke nevner virus, og som synes at jeg er "ekkel" :D

 

Det er i det minste en mer forståelig feil enn å skylde på en sikkerhetsfeil i windows XP for at det er sikkerhetsproblemer i appstore...

 

AtW

Les gjerne hva jeg har skrevet i tråden én gang til, f.eks når jeg svarer "Det vet vi ikke, men det er definitivt en mulighet."

Mener du at det ikke er en mulighet at folks iTunes-kontoer er hacket gjennom en eller annen sikkerhetsbrist på deres Windows-maskiner?

For å gjøre det helt klart, feløpig vet vi altså ikke nøyaktig hvordan folks iTunes-kontoer har blitt kompromittert, så det blir feil å dra konklusjoner basert på såpass tynn informasjon som disse artiklene/blogginnleggene gir. Vi kan mene noe som er mulig, hva som ikke er mulig, hva som er sannsynlig eller hva som ikke er sannsynlig ut fra foreliggende informasjon - that's it.

 

Det jeg leser er at du prøver å bortforklare problemer med appstore med at det også finnes sikkerhetshull i OS, ja det gjør det, man kan selvsagt ikke utelukke at dette sikkerhetshullet også har vært med for å bumpe opp salgene av de tviilsomme appene, mene saken begynte i 2009, så det man kan utelukke er at dette hullet er det eneste som står bak. Kjernen i problemet er de tvilsomme applikasjonene, uten de, ingen svindel. Dette i motsetning til din påstand: "Sorry, men Apple kan ikke forhindre noen i å legge inn en keylogger på Windows-boksen din som gir en eller annen dude i Asia full tilgang til alle dine hemmeligheter....", men så var det dette med å dra konklusjoner på tynn informasjon da... Det er tydligvis helt greit når du gjør det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...