Gå til innhold

Kamptråd -Spania vs Paraguay (Kvartfinale)


Teipball

Anbefalte innlegg

 

 

Samme med Messi og Ronaldo

 

Spania med dommeren med seg igjen

 

Messi og Ronaldo har jo vært gode.

 

Ronaldo som ble kåret til banens beste alle 3 kampene i gruppespillet. Selv om det kanskje ikke var helt riktig. Men har hatt 1 mål og 2 kanon skudd som har troffe stolpen. Så Ronaldo får godkjent.

 

Messi kunne blitt kåret til VM beste spiller vis hans Argetina hadde kommet til en finale, ihvertfall bronsefinale. Fikk ikke sett kampen idag, men i de andre kampene har Messi vært helt outstanding. Så han får godtkjent han å.

 

Men det er mange som har vært helt på tryne i forhold til de har vært på klubb laget. Og på den lista er det mange franske spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er blir for svakt, Spania. Og det er ikke vanskelig å se hva dem mangler; Bevegelse. Pasningsalternativene er som regel få noe som til vanlig er svært uortodoks for Spania å være. De to X'ene på midten, Xavi og Xabi, blir hemet med disse manglene, det går stort sett i støttepasninger og et håpløst blikk til det fremste leddet. Hvorfor Torres spiller er for meg uforståelig. Verdens beste avslutter, i min bok, fremstår langt, langt under pari, noe han har gjort under hele mesterskapet. Han viser ingen vilje og tildels svært giddalaus. Til vanlig er han en bevegelig spiss, med øyet for mål - Nå viser han ingen av dela.

 

Ut med Torres, og inn med enten pigg David Silva eller Jesus Navas, forså å flytte David Villa oppover på en ordentlig spissplass. Med en slik spiller på banen får Spania en ny angrepsdimensjon; Da kan de angripe gjennom flankene også. Med Iniesta på den ene og Navas/Silva på den andre, og ikke bare angripe gjennom midten. Dette virker det som Paraguay leser relativt greit. Et slikt bytte gjør også at den åpenbart nervøse Martino må endre på taktikken, med mindre han anser troppen som sterk nok til å forflytte seg fra side til side, samtidig som å ha kontroll på midten. Det regner jeg med han ikke tror.

 

Registrerer også at Xavi ofte trekker nedover på Capdevilla's venstreback, forhåpentligvis er dette bare en frustrasjons reaksjon fordi han ikke deltar nok med ballen, og ikke en manøver del Bosque har prenta inn i han.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Svakt av Spania.

 

Synes vi skal skryte litt av Paraguay også, de har lykkes perfekt med å stoppe spanias spill. Men Spania bør klare bedre også.

Enig i at Paraguay kan få litt skryt for måten de har forsvart seg på. Uansett skal Spania med ekstremferdighetene hos enkelte greie å få flere skudd på mål.

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

Utrolig at Spania spilte så mye bedre mot Portugal, som etter min mening er et bedre lag en Paraguay. Men det er vel heller treneren til Paraguay som vet det å forsvare seg defensivt.

Nå har tilfeldigheter, nerver, press etc mye å si. Ikke "utrolig" men de er i avvente av et mål nå. Spania er det kjedeligste laget i verden å se på 0-0.

Lenke til kommentar

Er så lei av Mekonomen-reklamene :no:

Lei av reklamer generelt. De sender 1 minutt med VM-studio og 14 minutter med reklame i hver pause

 

Skru av Tv'en i 15 min ;)

 

Men jeg tror Spania går videre. For det er et lag som har mye større bredde i stallen i Paraguay også har de rett og lstte mange bedre fotballspiller. Kan gått være at det går til ekstraomgang og kanskje til og med straffe, men jeg tror Spania har det som skal til å vinne uten å overbevise, dessverre.

Lenke til kommentar

Torres er jo helt malplassert. Han må jo ha klippekort på landslaget? Hva har han gjort i VM? Ingenting, uten om å brenne en haug av sjanser. Han er helt ute av det.

 

Neineinei. Llorente inn for Torres og flytter Villa lenger inn i banen for å hente nedfallsfrukten fra hodeduellene til Llorente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...