Gå til innhold

Trenger litt hjelp ved kjøp av ps3


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter å vurdere om jeg skal kjøpe en ps3, men trenger noen forslag til gode spill, og er det noe mer enn blue ray, spilling, avspilling av filmer/musikk man kan bruke ps3 til?

 

Noe av grunnen til at jeg ville ha ps3 er fifa spill, liker også bil spill, hvordan er gran turismo f.eks, og har GT5 kommet ut enda? 

 

Er det også slik at man kan overføre filmer, serier, musikk osv. til ps3 og spille av der? Kan den spille av de fleste formater? Og kan man bruke undertekst filer? 

 

Også lurte på, hørte noe om PlayTv, selges det her i Norge? Og hvordan funker det egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest kurrante er å streame mediefiler direkte over nettverket til Ps3'en , noe jeg selv gjør med Ps3Mediaserver.

Det finnes dog andre programmer som kan brukes , deriblandt Vlc og Windows Media player om disse er riktig satt opp.

Ps3 kan fint brukes til å vise fram bilder og har også fått støtte for Opplastning av videor og redigering av disse, siste oppdatering 3.40 ga mange nye funksjoner : http://uk.playstatio...%28ver-3-40%29/

 

Vidzone er også en genial feature for Ps3, men personlig likte jeg mest de første versjonene av Vidzone.

 

Spill som jeg virkelig likte :

 

*Uncharted 1&2

*Resistance 1&2

*Killzone 2

*Metal Gear Solid IV.

*Demon's Souls

*Resident Evil V (men ikke favoritten i RE serien).

*GTA IV

*Valkyria Chronicles.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det mest kurrante er å streame mediefiler direkte over nettverket til Ps3'en , noe jeg selv gjør med Ps3Mediaserver.

Det finnes dog andre programmer som kan brukes , deriblandt Vlc og Windows Media player om disse er riktig satt opp.

Ps3 kan fint brukes til å vise fram bilder og har også fått støtte for Opplastning av videor og redigering av disse, siste oppdatering 3.40 ga mange nye funksjoner : http://uk.playstatio...%28ver-3-40%29/

 

Vidzone er også en genial feature for Ps3, men personlig likte jeg mest de første versjonene av Vidzone.

 

Spill som jeg virkelig likte :

 

*Uncharted 1&2

*Resistance 1&2

*Killzone 2

*Metal Gear Solid IV.

*Demon's Souls

*Resident Evil V (men ikke favoritten i RE serien).

*GTA IV

*Valkyria Chronicles.

 

 

 

Takk for kjapt svar, tenkte mest på å ha pcen av imens jeg skulle brukt ps3'en til video avspilling, siden pcen allerede gjør rommet mitt sykt varmt :p og pcen må vel være på for å streame. Vet du noe om PlayTV forresten?

 

 

## quoting og kommentar av slettet post fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ok, men er det noen som har forslag til gode bil spill? Need for speed undercover, NFS shift eller Gran turismo f.eks, er de å anbefale? 

 

Også lurte jeg på, er det mye forskjell på fifa 10 og 2010 FIFA World Cup? Er det noe spesielt nytt eller ekstra med VM spillet som ikke er i fifa 10, utenom at det faktisk er vm da? ;) 

Lenke til kommentar

forslag til gode spill?

 

uncharted (1 og 2) veldig bra spill og eksklusivt til ps3

heavy rain jeg syntes det er bra, bra historie.det er også eksklusivt

ratchet & clanck har ikke spillt de nyeste, men til ps2 husker jeg at jeg digga det som mindre(men tror ikke det er dårlig for folk som er eldre...)eksklusivt

 

gta iv bra. bra oppdrag og historie. heller ikke dumt å kjøre rundt og hoppe og bli lit full.

red dead redemption samme som gta bare i western stil. drikke tre drinker bli full og falle. etter 20 sec liggende på gulvet reiser han seg opp og er helt normal.

 

bil spill.

gt5 skal jo komme. det ser drit bra ut.

 

der har du noen forslag. håper det var noe hjelp.

:)

Endret av D02
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er også fjernet fra tråden. En kommentar og quoting av dette er ogs Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det også slik at man kan overføre filmer, serier, musikk osv. til ps3 og spille av der? Kan den spille av de fleste formater? Og kan man bruke undertekst filer? 

 

Også lurte på, hørte noe om PlayTv, selges det her i Norge? Og hvordan funker det egentlig?

 

Man kan overføre filer til PS3 eller bruke en ekstern harddisk. Dessverre er PS3 ikke altspisende av formater, derfor så er streaming programmer som PMS (Ps3MediaServer) greie, for de konverterer filmer mens de streames til PS3'en og støtter derfor mange flere formater av både musikk og film.

 

Spesielt underteksting er en sak for seg selv på PS3.

 

PlayTV selges ikke i norge siden det bare er 3 NRK kanaler som i teorien kan taes imot, alle andre RiksTV kanaler krever kort og PlayTV har ikke kort-leser.

Lenke til kommentar

Ja, er nok det.

 

Bestilte akkurat ps3 slim 250gb med fifa10, fifa wc, nfs shift og nba live 10, så gleder meg til å motta det nå :D

 

Om noen har forslag til andre spill eller tilbehør til ps3, så er det bare å komme med forsåvidt.

 

Tenkte litt på en ekstra kontroll til en grei pris (frister ikke veldig å kjøpe ekstra kontroll for 4-500 kr), trenger ikke nødvendigvis være original så lenge den funker med i hvert fall disse spillene. Om noen vet om et sted som selger litt billig.

 

 

 

 

Forresten, funker ps2 kontroll til ps3? (hvis man kjøper en overgang, f.eks. denne

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

[quote name='Christoffer

Om noen har forslag til andre spill eller tilbehør til ps3, så er det bare å komme med forsåvidt. 

 

Resistance 1 og 2 er værd en titt. Killzone 2 er ett must i mine øyne. liker du online shooter burde du sjekke ut MAG. Ingenting slår 256 player moden "herredømme".. helt rått :D

Lenke til kommentar

PS2 kontrollerne har jo heller ikke SIX AXIS funksjonen (altså den registerer bevegelse i høyde , bredde og dybde -xyz ) så jeg kan ikke akkurat anbefale å bruke disse.

Jeg har SIX AXIS uten dualshock funksjonen og greier meg nok fint uten vibrasjonen, føler på en måte at jeg får konsentrert meg langt bedre i spill med den av enn på.

Lenke til kommentar

Forresten, funker ps2 kontroll til ps3? (hvis man kjøper en overgang, f.eks. denne

 

Såklart funker det, ellers hadde de vel ikke solgt det, men ser ikke hvorfor du heller vil ha en med ledning enn den trådløse originalen til PS3

Tenkte mer på om det vil funke med alle spill, siden ps3 kontrollen har vel noe ekstra som ps2 kontrollen ikke har? Og fordi det koster 30-40 kr for en overgang, og ps2 kontroll har jeg allerede, mens det koster 4-500kr for den originale, har bare tenkt å ha den som 2. eller 3. kontroll multiplayer uansett.

Lenke til kommentar

Jaja, opp til deg hva du vil bruke den til, men personlig syns eg det blir litt... dust å bruke en PS2 kontroller til PS3, og 400 kroner er ingenting for en genial sixxaxis kontroller.

 

Den (ps2 kontrolleren) vil nok fungere med alle spill, men du vil såklart ikke få bruke sixxaxis funskjonen og rumble funksjonen 8 dersom du har en Dual Shock kontroller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...