Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

img1285sv.jpg

Vakkert, men kanskje det kunne blitt croppet litt; ble litt mye tåke i øvre halvdel

Det ironiske her var at jeg tenkte AKKURAT det samme i det jeg så bildene når jeg la de ut. Skal fikse dette før jeg legger dem ut på face flickr (bank i bordet).

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Et par fra dagens tur ved Unneberg i Sandefjord.

 

post-141583-1279658534,7441_thumb.jpg

 

Denne billa hadde vepse-lignende tegninger på ryggen. Noen som vet hva den heter?

post-141583-1279658556,314_thumb.jpg

 

Begge: Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 macro

(Redigert i gimp på laptop med dårlig skjerm. Mulig fargene er helt på jordet...)

 

Billa du har tatt bilde av tror jeg er en Blomsterbukk. Mulig Rutpela maculata men vanskelig å si uten å se vesnet fra oversiden.

sommerfuglen du tok bilde av ligner på en Oransjegullvinge (Lycaena virgaurea) av hannkjønn

Lenke til kommentar

Panorama av Bergen by

*bild*

 

edit: Større format kommer :)

 

Stilig. Jeg tok tre bilder @ 16mm (fullformat) i dag for å lage panorama, men den tåken der gjør det ikke verdt å legge sammen. For ikke å nevne vignetteringen som 16-36L har @ 16mm. :lol:

 

Takk :)

Irritert på meg selv egentlig, at jeg ikke tok flere bilder så jeg fikk med festplassen ordentlig, samt den store damen :hm:

Ditt ble veldig flott! :thumbup:

Lenke til kommentar

Et par fra dagens tur ved Unneberg i Sandefjord.

 

post-141583-1279658534,7441_thumb.jpg

 

Denne billa hadde vepse-lignende tegninger på ryggen. Noen som vet hva den heter?

post-141583-1279658556,314_thumb.jpg

 

Begge: Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 macro

(Redigert i gimp på laptop med dårlig skjerm. Mulig fargene er helt på jordet...)

 

Billa du har tatt bilde av tror jeg er en Blomsterbukk. Mulig Rutpela maculata men vanskelig å si uten å se vesnet fra oversiden.

sommerfuglen du tok bilde av ligner på en Oransjegullvinge (Lycaena virgaurea) av hannkjønn

 

Takk for hjelp! Jeg tror du har rett i begge, så vidt jeg kan se fra wikipedia. :thumbup:

 

Her er et litt mer avslørende av billa:

post-141583-1279660970,5446_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sjekk pjokken på fisketur. 7 år gammel og kjemper med sin første laks. Er langt unna, en crop fra et bilde tatt på 400mm (200mm+2ggr.ext)

 

 

Onkelen som rodde for ham tok båten inn til land så han fikk ta den inn der.

 

 

Og liten stolt gutt som viser frem fangsten til "tante" og bestefar.

 

 

Og jeg filmet kampen med 7D'en. De to nederste er bilder jeg tok mens jeg filmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...