Gå til innhold

I Kina spises det baby!


Anbefalte innlegg

tja, hvorfor skal det være så galt å spise et allerede dødt menneskebarn når det er greit å drepe for så spise andre dyr?

Vell, det blir jo i form av kannibalisme.

Men er egentlig kannibalisme noe verre en å spise andre arter?

Spør du fordi du helt ærlig ikke ser hva som skiller kannibalisme fra å spise andre arter, eller er du ute etter å trolle?

 

Klart ville jeg ikke funnet på noe slikt, men er det egentlig noen grunn til at kannibalisme er galt?

 

"Det er ekkelt" er ingen god grunn.

 

Kan like greit spørre deg og hva som er galt med å spise min egen dritt. Det er respektløst å spise døde mennesker, det er kvalmt, ekkelt, forferdelig og motbydlig. Hvis du trenger en ytterligere grunn ser jeg heller at du legger deg inn på psykisk avdeling.

Det er ingenting galt i det, og fult lovlig, men er ikke anbefalt pga det kan være farlig (bakterier osv)

Dette er det eneste som kanskje er ok argumentasjon, men hvorfor ikke vise lik respekt for dyr?

Dette er helt urelevant, noen syns fisk er ekkelt, motbydelig osv, men man forbyr da ikke det av den grunn.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, hvorfor skal det være så galt å spise et allerede dødt menneskebarn når det er greit å drepe for så spise andre dyr?

Vell, det blir jo i form av kannibalisme.

Men er egentlig kannibalisme noe verre en å spise andre arter?

Spør du fordi du helt ærlig ikke ser hva som skiller kannibalisme fra å spise andre arter, eller er du ute etter å trolle?

 

Klart ville jeg ikke funnet på noe slikt, men er det egentlig noen grunn til at kannibalisme er galt?

 

"Det er ekkelt" er ingen god grunn.

 

Kan like greit spørre deg og hva som er galt med å spise min egen dritt. Det er respektløst å spise døde mennesker, det er kvalmt, ekkelt, forferdelig og motbydlig. Hvis du trenger en ytterligere grunn ser jeg heller at du legger deg inn på psykisk avdeling.

Det er ingenting galt i det, og fult lovlig, men er ikke anbefalt pga det kan være farlig (bakterier osv)

Dette er det eneste som kanskje er ok argumentasjon

Dette er helt urelevant, noen syns fisk er ekkelt, motbydelig osv, men man forbyr da ikke det av den grunn.

 

Noen synes sikkert det er greit å pisse på på folk og drepe mennesker også, skal vi tillate det fordi noen synes det er greit? Hvis spørsmålet er hva som er galt med kannibalisme, er heller spørsmålet hva som er galt med deg.

 

 

Han snakket vel om kanibalisme, ikke eting av daue fostere? Jeg ser forresten poenget hans.

Om det er helt greit å drepe dyr for å spise dem, hva er så galt med å spise mennesker (Personelig synes jeg det er kvalmt, men jeg ser hva han mener)?

 

Hvis det er greit å drepe dyr hvorfor er det da galt å drepe mennesker? Spørsmålet er like latterlig..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Han snakket vel om kanibalisme, ikke eting av daue fostere? Jeg ser forresten poenget hans.

Om det er helt greit å drepe dyr for å spise dem, hva er så galt med å spise mennesker (Personelig synes jeg det er kvalmt, men jeg ser hva han mener)?

 

Hvis det er greit å drepe dyr hvorfor er det da galt å drepe mennesker? Spørsmålet er like latterlig..

Jeg vil ikke si det er et latterlig spørsmål.
Lenke til kommentar

En diskusjon rundt kannibalisme og hvorfor det blir sett ned på i dagens samfunn er uten tvil en interessant diskusjon, men denne tråden handler om at det i Kina eksisterer et marked for suppe med døde fostre. Kan dere flytte kannibal-diskusjonen til en egen tråd (hvis det ikke allerede eksisterer), eller blir jeg nødt til å gjøre det for dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han snakket vel om kanibalisme, ikke eting av daue fostere? Jeg ser forresten poenget hans.

Om det er helt greit å drepe dyr for å spise dem, hva er så galt med å spise mennesker (Personelig synes jeg det er kvalmt, men jeg ser hva han mener)?

 

Hvis det er greit å drepe dyr hvorfor er det da galt å drepe mennesker? Spørsmålet er like latterlig..

Jeg vil ikke si det er et latterlig spørsmål.

 

Jeg synes det er latterlig nettopp fordi du setter mennesker og dyr som likeverdige.

 

Greit Runar, nuff said om kannibalisme for min del

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Nokon grunn til at denne tråden ikkje har blitt flytta til OT-baren eller (syk)humor?

Jeg ser på ingen måte noe humoristisk i det denne tråden handler om. Det jeg derimot ser er trådstarters ønske om å høre hva vi, brukerne av forumet, mener om saken. Tråden oppfyller også de krav som stilles for tråder i Oppslagstavlen. Disse kravene finner du her.

 

Hvis du er uenig og mener den passer bedre i en annen del av forumet, sender du meg en privat melding eller rapporterer posten for å sette en ny veileder/moderator på saken.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Det humoristiske er at dette er ein myte/vandrehistorie og det ser ut til at dei fleste i tråden er troll eller forferdeleg lettlurte.

Hadde dette vore dokumentert og slått opp i skikkelege media, hadde Kina hatt eit helvettes problem med menneskerettigheitsdomstolane. Er det derimot snakk om kriminelle handlinger er det nettopp kriminalitet vi snakkar om og som sådan ikkje noko som kan påstås å vere eit kinesisk fenomen, vi har hatt kannibal-saker i fleire andre land også.

Lenke til kommentar

Det humoristiske er at dette er ein myte/vandrehistorie og det ser ut til at dei fleste i tråden er troll eller forferdeleg lettlurte.

Hehe, greit nok. Da skal jeg innrømme at jeg er en av de lettlurte.

 

Jeg mener fortsatt tråden er plassert i riktig forum, men hvis du er uenig rapporterer du tråden så blir den diskutert internt.

Lenke til kommentar

Eg bare regna med at det var dårleg uttrykt ironi frå dei som deltar i diskusjonen, eg trudde ikkje folk faktisk kunne ta dette alvorleg. Plasseringa har eg ingen problemer med i det sistnevnte tilfellet (bryr meg ikkje nevneverdig uansett).

 

Så eg ikkje blir heilt offtopic: Dersom det er sant er det ikkje noko eg kan få meg til å forstå eller godta, og dersom det er praksis i Kina å gjere slikt høyrer saka heime i menneskerettigheitsdomstolane.

Lenke til kommentar

Ja, det er en vandrehistorie som dukket opp for 2 år siden og har selvsagt ikke noe sannhet i seg at kinesere spiser babyer for å få øket sexlyst.

 

Egentlig er selve "konseptet" med å spre løgner om denslags kannibalisme noe som vel stammer helt tilbake til Kristus tid. Både sigøynere, heskser og jøder osv. har opp gejnnom historien blitt beskylt for det samme;

 

"The claim that eating babies or fetuses is a common and accepted practice in China (or Thailand, Japan, Korea, or Israel, etc.) is essentially a modern version of an ancient form of prejudice known as "blood libel" — one group accusing another of murdering infants during the course of ritual sacrifices. According to the Greeks, the Jews did it; according to the Romans, the Christians did it; according to the Christians, it really was the Jews who did it; and so on since time immemorial"

 

Selve bildene (et performance show, "Eating People") som vandrehistorien er spunnet rundt, stammer fra en kinesisk avantgarde-kunstner ved navn Zhu Yu. Bildeserien har vært ustillt på diverse modern-art ustillinger worldwide og bl.a. Shanghai 2000 Biennialen. Samme kunstneren står visstnok også bak et annent kontroversiellt art-performance stunt ved navn "Canned Humans Brains"

Lenke til kommentar

 Likevel, det ser ut til også å eksistere genuine rapporter av at lignende hendelser faktisk har funnet sted, og det er vel heller ikke så overraskende i et gigantisk land som Kina, med sin utbredte tradisjonelle medisin? Hvis det faktisk kun har blitt brukt fostre, som altså aldri har vært levende, synes jeg vel også at det kommer i en moralsk gråsone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...