Gå til innhold

Ifølge bibelen kommer bare 144.000 til himmelen. Hva synes dere kristne om det?


Anbefalte innlegg

Great scott hvor du tuller.... 

 

En masse tøvete og kunstige synder, funnet opp av religiøst forstyrrede mørkemenn for at en fiktiv oppdiktet person, jesus, skulle være frelsen for denne innbilte "synden"... 

 

Blir som å brekke bena til noen og tilby dem å leie krykker etterpå...

 

Mor Theresa? Hun var ikke bare en synder hvis du trodde det, men et uvanlig ondt og lite menneske kjært menneske som dessverre ble urettmessig kjent fordi BBC sendte et filmteam med en usedvanlig overtroisk (kristen) produser, som faktisk var kristen nok til å tro at kodaks nyeste film, ISO 800, var "divine light"... Les deg opp på denne fæle dama som den katolske forbryter banden (Jepp, de som har prester som har misbrukt 100 000 vis av smågutter oppover... også kjent som pedolikker...) med forbryter kongen paven i spissen har helgen gjort... Fy pokker for ei grusom og hatsk dame, hun stiller seg effektivt i kø rett bak hitler og lignende lite tiltalende mennesker ved sine gjerninger, gjerninger hun i bunn og grunn gjorde for å se om gud kunne stoppe henne, noe han såklart ikke gjorde, som vanlig fra den kanten...

 

 

Når det gjeld vald mot homofile, kjenner eg ingen kristne som støttar å kaste folk utifrå høge bygningar. For øvrig er omgrepet legning for meg fullstendig meiningslaust. Dette er menneskeskapt og ikkje noko å skulde Gud for. 

 
 

Er seksuell legning fullstendig meningsløst? Så bra, da har du ikke noe i mot trans personer og at de kalles hen heller da... :)

 

Mange kristne som er helt enige i behandlingen ISIS gjennomførte mot en rekke homofile, har selv hørt interviuer der kristent hat ikke er langt unna det hatet ISIS og saudi barbaria oppviser. Men her i landet kan ikke kristne mørkemenn handle slik og godt er det..

 

Men igjen, til mer religiøs man er (ihvertfall om man følger en av disse infame ørken religionene) til mer inhuman er man. For skal man virkelig følge disse skriftene som denne guden liksom påstår så er man i prinsipp et veldig dårlig menneske... Til mer religiøs til dårligere er mennesket... 

 

Så takke meg til de du kaller "ufrelste"... De har en langt bedre moral og etikk en blodkristne og grunnen er faktisk, ironisk nok, at de IKKE følger skriftene de tror er sanne til punkt og prikke...

 

Hvordan hadde du reagert om din bror eller søster (om du har noen) kom hjem med en kjæreste av samme kjønn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er seksuell legning fullstendig meningsløst? Så bra, da har du ikke noe i mot trans personer og at de kalles hen heller da... :)

 

Hvordan hadde du reagert om din bror eller søster (om du har noen) kom hjem med en kjæreste av samme kjønn?

Omgrepet legning er fullstendig meiningslaust. Det er skapt av samfunnet for å unnskylde synda og normalisere seksuell umoral. Det er som alkoholisme eller kleptomani, nokre menneske har ei tilbøyelighet for å utføre visse handlingar. Men vi har framleis ein fri vilje, og menneske med homofil tilbøyelighet kan velgje å ikkje leve homoseksuelt. Eller enno betre, la Jesus få frigjere ein frå syndige kjensler og drifter. Eg trur Jesus kan frigjere frå alt mørker og slaveri. Til sist, lat meg repetere at Bibelen er 100% tydeleg på at homoseksualitet er synd.

 

Viss ein av syskena mine stod fram som homofil, ville eg møtt han/ho med kjærleik. Det er sjølvsagt trist, men ikkje noko eg kan gjere noko med. Utanom éin ting, eg kan be. Bøn er det einaste som hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

og menneske med homofil tilbøyelighet kan velgje å ikkje leve homoseksuelt.

Og der beviste du at du er en sånn hatefull mørkemann som hele tiden juger til deg selv for å gjøre helt naturlige ting unaturlig... Der ser du, til mer religiøs du er til mer hatsk og intolerant er du... 

 

Kan du bare velge å bli homofil? Nei? Hva i all verden er det som får deg til å tro at de bare kan velge å bli hetrofile da? Jeg kan heller ikke bare velge å bli homofil, eller bi fil for den sakens skyld, men så er jeg så trygg på min legning at jeg ikke føler meg truet av det heller da...

 

Veldig fristende å spørre deg om du virkelig er så dum at du faktisk tror dette, men som en mørkemann lever du etter en agenda og du er derfor nødt til å møte mennesker som ikke faller innafor innskrenkningen av kjærlighet som kristendommen tilbyr med slike fantastisk idiotiske og hatske oppgulp... så religiøs er du med andre ord at du allerede har blitt så avstumpet at du ikke evner å se at oppgulpet ditt ER hat til mennesker som IKKE har valgt å bli homofile, men er det av helt naturlige årsaker... Men det kortslutter vel agendaen din å ta til deg fakta, så hvorfor prøve...

 

 

For ingenting endrer seg, personen er fremdeles den samme som FØR du visste legningen... Har en homofil kompis som "kom ut" (trodde han da...) på et utdrikkningslag når jeg var midt i tyveårene,,, sånn 1990 tenker jeg... Vi andre i gjengen hadde allerede forstått at han var homofil lenge før han valgte å gå ut med dette til oss, og dette var helt greit for oss, for vi forstår at "selv" om et menneske er homofilt så kan det fremdeles være et omtenksomt, snilt og godt menneske, legningen endrer ikke slikt. Det endret ikke noe. Så her innbilles du kun til å tro at noe som ikke skader andre er skadelig, altfor ofte på bekostning av nettopp homofile, som har hatt et helvette når de levde under mørkemenn som deg selv... Men hey, de er vel ikke mennesker engang i dine øyne og du anser deg sikkert som både god og snill og har helt sikkert en unnskyldning på lur for hvorfor noe som er naturlig er galt...

 

Homofili forekommer i omtrent 10 % av ALLE pattedyr og er derfor totalt naturlig... De primitive og hatske påstandene du fremmer er tillært og overhodet ikke naturlig, så det er vel liten tvil om hva vi bør ta vare på... Nei, ikke mørkemenn som deg.... Vi må rett og slett gjøre kål på religion, da du er et levende bevis på hvor mye hat som finnes i religiøse overbevisninger og hvor lite mottagelig man blir for ordentlig viten og kunnskap.... 

 

 

for om du hater synden men ikke synderen så hater jeg hatet men ikke hateren... Hateren kan faktisk gjøre noe for å kvitte seg med hatet, synder er man i følge doktrinene du tror på samme hva... 

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vel samtlige plasser allerede tatt? Alle som blir til overs kommer til helvete. Eller.. Hvor mange er det plass til der?

Yepp. Dommedag var for nesten 2000 år siden og de 144000 har dratt for lenge siden.

 

Dersom Gud, Jesus, himmel og helvete finnes så har alle siden dengang og i all fremtid går/gått i ildsjøen.

Bortsett fra ateister, som ikke tror på det og har derfor ingenting å bekymre seg over.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Hvis Bibelen skulle være sann, huff som jeg hadde gruet meg til dødsdagen. Det hadde jo vært forferdelig uansett hvor jeg hadde havnet.

 

Alternativ Helvete: Brenne i evig pinsel

 

Alternativ Himmelen: Vite at der "nede" brenner det mennesker i evig pinsel. Og, for ikke å snakke om, måtte forholde meg til den jævelen av en gud som har sendt dem dit fordi de de var mennesker på godt og vondt, og fordi de ikke så noen som helst grunn til å tro på og underkaste seg denne guden.

 

Takk gode ... eh, tannfe for at denne guden bare er fantasi trukket ut av sitteredskapen til ignorante, maktsyke mennesker.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Vet om kristne som ville storkost seg om mange de kjenner hadde blitt kastet i helvette... Tror faktisk de får stram tiss av å tenke på det.. Så for dem ville himmelen definitivt vært himmelen... For andre mer humane mennesker som ikke er avstumpet av religiøst galskap så måtte det jo vært helt jævlig å sitte i himmelen og vite at de du var glad i, men som ikke trodde på påstandene fordi de brukte hjernen de var født med, ble torturert... Det ville ikke akkurat vært noen fryd nei...

 

Men dette tenkte ikke disse ignorante mennene som drømte opp dette røret på... For makan til dum gud skal en vel lete kun i koranen for å finne en enda mer dum gud, og det er jo den samme stupide jødiske fantasien de har bukt som gud også, så det er ikke så rart at det forblir dumt.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet om kristne som ville storkost seg om mange de kjenner hadde blitt kastet i helvette... Tror faktisk de får stram tiss av å tenke på det.. Så for dem ville himmelen definitivt vært himmelen... For andre mer humane mennesker som ikke er avstumpet av religiøst galskap så måtte det jo vært helt jævlig å sitte i himmelen og vite at de du var glad i, men som ikke trodde på påstandene fordi de brukte hjernen de var født med, ble torturert... Det ville ikke akkurat vært noen fryd nei...

 

Men dette tenkte ikke disse ignorante mennene som drømte opp dette røret på... For makan til dum gud skal en vel lete kun i koranen for å finne en enda mer dum gud, og det er jo den samme stupide jødiske fantasien de har bukt som gud også, så det er ikke så rart at det forblir dumt.. 

Mot normalt, er jeg sterkt uenig med deg.

 

Den innbilte Gud som kristne, muslimer og jøder tror på er ikke dum. Tenk bare på hvor mange rimelig oppegående mennesker som tror på "ham" og innretter sine liv etter "hans" ønske. "Han" er en genistrek!

Riktig nok en ond genistrek, men en som har fått disse rimelig oppegående mennesker til å tro at han elsker dem.

Lenke til kommentar

 

 

Den innbilte Gud som kristne, muslimer og jøder tror på er ikke dum. Tenk bare på hvor mange rimelig oppegående mennesker som tror på "ham" og innretter sine liv etter "hans" ønske. "Han" er en genistrek!

 

Hvor mange som tror på bibelen eller GT/NT har ingen sammenheng med intelligensen til guden bøkene fremmer.

Å hjernevaske mennesker fra tidlig alder, eller ved å normalisere absurditeter er ingen genistrek, det er overgrep og svindel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Den innbilte Gud som kristne, muslimer og jøder tror på er ikke dum. Tenk bare på hvor mange rimelig oppegående mennesker som tror på "ham" og innretter sine liv etter "hans" ønske. "Han" er en genistrek!

 

Hvor mange som tror på bibelen eller GT/NT har ingen sammenheng med intelligensen til guden bøkene fremmer.

Å hjernevaske mennesker fra tidlig alder, eller ved å normalisere absurditeter er ingen genistrek, det er overgrep og svindel.

 

Ok, kanskje ikke en genistrek, men utmerket markedsføring - og seff overgrep og svindel.

Lenke til kommentar

Markedsføringen kan jeg være enig i at er genial, det er ikke mye annet som smitter fra foreldre til barn og fra bekjent til bekjent som de utbredte religionene vi har nå i dag, hvor enn kynisk taktikken nå enn måtte være.

 

Tenk om Apple hadde klart å overtale 50 familier til å følge Apple produkter sånn som Koranens følgere gjør med Allah, GT med Jahve og NT med Jesus.

 

1. Du vil bli sendt til evig lykke etter din død om du er trofast til Apple samt følger Apple's skriverier.

2. Du vil bli brent og torturert i en evighet om du er utro mot Apple, slutter å bruke Apple sine produkter eller om du går imot Apple's skriverier, vel om du ikke underkaste deg Apple og ber Apple om tilgivelse for å så følge punkt 1.

3. Du skal ikke ha andre produkter enn Apple.

4. Du skal ikke misbruke Apple's navn.

 

Ikke bare har Apple sikret seg mot at kjøperne ikke vil gå til noen av konkurrentene men de har også sikret seg mot at folk laget sine egne produkter i stede for å kjøpe noen av disse produktene de ønsker å selger deg. Og dette ville ikke kun vært gjeldene hos menneskene i de opprinnelige 50 familiene, men barna deres, barnebarna osv, etter tusener av år så blir det en god del mennesker, mennesker som ønsker alle sine medmennesker de møtte på sin vei om å underkaste seg Apple så de ikke skal måtte lide men få oppleve lykke når livet er over. De vil jo bare hjelpe sine med mennesker.

 

Med teknologi som maskiner som trykker bøker og deler informasjon over et netverk linket til store deler av verdens befolkning så har heldigvis tendensen snudd. Det har endelig begynt å gå opp for folk at det dem selger ikke kan bevises at i det hele tatt eksisterer.. og at familien deres mest trolig har blitt svindel i generasjoner.

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedsføringen kan jeg være enig i at er genial, det er ikke mye annet som smitter fra foreldre til barn og fra bekjent til bekjent som de utbredte religionene vi har nå i dag, hvor enn kynisk taktikken nå enn måtte være.

 

Tenk om Apple hadde klart å overtale 50 familier til å følge Apple produkter sånn som Koranens følgere gjør med Allah, GT med Jahve og NT med Jesus.

 

1. Du vil bli sendt til evig lykke etter din død om du er trofast til Apple samt følger Apple's skriverier.

2. Du vil bli brent og torturert i en evighet om du er utro mot Apple, slutter å bruke Apple sine produkter eller om du går imot Apple's skriverier, vel om du ikke underkaste deg Apple og ber Apple om tilgivelse for å så følge punkt 1.

3. Du skal ikke ha andre produkter enn Apple.

4. Du skal ikke misbruke Apple's navn.

 

Ikke bare har Apple sikret seg mot at kjøperne ikke vil gå til noen av konkurrentene men de har også sikret seg mot at folk laget sine egne produkter i stede for å kjøpe noen av disse produktene de ønsker å selger deg. Og dette ville ikke kun vært gjeldene hos menneskene i de opprinnelige 50 familiene, men barna deres, barnebarna osv, etter tusener av år så blir det en god del mennesker, mennesker som ønsker alle sine medmennesker de møtte på sin vei om å underkaste seg Apple så de ikke skal måtte lide men få oppleve lykke når livet er over. De vil jo bare hjelpe sine med mennesker.

 

Med teknologi som maskiner som trykker bøker og deler informasjon over et netverk linket til store deler av verdens befolkning så har heldigvis tendensen snudd. Det har endelig begynt å gå opp for folk at det dem selger ikke kan bevises at i det hele tatt eksisterer.. og at familien deres mest trolig har blitt svindel i generasjoner.

Du glemmer en ting!

 

Dersom "produktet*" skulle bevise seg å være dritt, så vil de frelste nekte å tro det, uansett!!!!

 

* Skriver "produktet" fordi jeg ikke vil kalle Apple "Dritt".

Lenke til kommentar

 

Er seksuell legning fullstendig meningsløst? Så bra, da har du ikke noe i mot trans personer og at de kalles hen heller da... :)

 

Hvordan hadde du reagert om din bror eller søster (om du har noen) kom hjem med en kjæreste av samme kjønn?

Omgrepet legning er fullstendig meiningslaust. Det er skapt av samfunnet for å unnskylde synda og normalisere seksuell umoral. Det er som alkoholisme eller kleptomani, nokre menneske har ei tilbøyelighet for å utføre visse handlingar. Men vi har framleis ein fri vilje, og menneske med homofil tilbøyelighet kan velgje å ikkje leve homoseksuelt. Eller enno betre, la Jesus få frigjere ein frå syndige kjensler og drifter. Eg trur Jesus kan frigjere frå alt mørker og slaveri. Til sist, lat meg repetere at Bibelen er 100% tydeleg på at homoseksualitet er synd.

 

Viss ein av syskena mine stod fram som homofil, ville eg møtt han/ho med kjærleik. Det er sjølvsagt trist, men ikkje noko eg kan gjere noko med. Utanom éin ting, eg kan be. Bøn er det einaste som hjelper.

 

Kun et sykt sinn kan skrive noe slikt! I min oppfatning bør kristen tro erklæres en diagnose! Tvungen psykiatrisk behandling må til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den innbilte Gud som kristne, muslimer og jøder tror på er ikke dum. Tenk bare på hvor mange rimelig oppegående mennesker som tror på "ham" og innretter sine liv etter "hans" ønske. "Han" er en genistrek!

Riktig nok en ond genistrek, men en som har fått disse rimelig oppegående mennesker til å tro at han elsker dem.

Nå er bibelen skrevet og funnet på av mennesker da... Mennesker som ikke klarte å forestille seg hvordan verden faktisk henger sammen og som derfor ikke klarte å forestille seg en gud som annet enn et dumt monster heller...

 

Løsningen for alle disse bestialske ørken gudene er drap. . Denne guden er så dårlig til å planlegge at han blir sint og lar det gå ut over uskyldige når planene hans ikke følges, til tross for at han vet alt på forhånd.... Drukner millioner når planen hans ikke lykkes...Liker lukten av døde dyr som brenner. Godtar alt i sin himmel så lenge de tror.... Viten og kunnskap blir sett ned på og tilhengerne lærer seg til å være ignorante og hate kunnskap fordi de tror ignoranse er en dyd.... 

 

Litt av en "smart" gud må jeg si... 

 

Denne guden ville, som sagt, ikke ha fått lov til å tømme pissepottene våre engang så dum er han... Og dette innbiller flere milliarder mennesker seg at er universets orginator? Ha ha, bare tanken er jo latterlig! Hvor dum er det mulig å bli liksom.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ok, jeg gir meg. Gud er dum! Er da de som tror på ham enda dummere?

At de har en "blind" flekk på akkurat dette området er vel hevet over enhver tvil? Enten så tørr de ikke å innse at den bibelske guden yahwe er så langt unna kjærlighet det er mulig å komme eller så vil de ikke innse det... Og vi mennesker er nå en gang skrudd sammen slik at hvis vi gjentar en løgn mange nok ganger så blir det løgnen vi husker som "sannhet"...

 

Gjorde et artig lite forsøk på akkurat det selv her for et år siden. Da skrev jeg opp en hendelse akkurat slik den hendte i et word dokument og programmerte en liten program snutt i visual basic som startet i bakgrunn hver gang jeg starter maskinen og som startet dette word dokumentet på den datoen, eller første gang maskinen startet etter den datoen den samme datoen i år før jeg begynte å gjenfortelle, både til meg selv og andre, en helt annen versjon av den hendelsen... Så du kan tro jeg ble overrasket de den ordentlige versjonen plutselig poppet opp på skjermen min for vel en måned siden... 

 

Jeg lykkes faktisk ganske bra med å juge til meg selv med den falske versjonen, for jeg husker at det var "noe" som ikke helt stemte, men ikke helt hva og min egen hjerne har faktisk vært og "fyllt" igjen hullene på en fortreffelig måte . (Dette var jo også en hendelse som det ikke er så farlig å juge litt med, det skaddet ingen og ingen ble fornærmet eller annet...Det var jo akkurat derfor jeg valgte akkurat den hendelsen....)

 

Selvsagt husker jeg den faktiske hendelsen når jeg leste den, men det var FRYKTELIG rart å bli korrigert i det jeg trodde var "sant" med det som faktisk var sant. Satt flere ganger og ristet på hodet mens jeg leste, for jeg HUSKER jo den falske hendelsen, det var jo den som var "sann"...

 

Så ja, vi klarer HELT KLART å juge så vi tror på det selv. Greit at dette var en engangs test der kun jeg var involvert, men jeg er ikke så forskjellig fra andre mennesker heller, faktisk ganske så lik... Dette er egentlig noe alle burde prøvd, om ikke annet for å faktisk få det stadfestet hvor viktig det er å forholde seg til empiriske bevis på ting i livet. For våre hjerner er mestere til å fylle inn med ting, falske minner, ting som vi har hørt av andre etc, hvis det er noe som ikke stemmer... 

 

Det rare er at samtlige religiøse TROR selv at de følger sannheten og ser HELT bort i fra at de ikke har et eneste bevis som kan underbygge det jeg har begynt å kalle religiøse fantasier... Der det ikke stemmer fyller fantasien deres inn det som passer, enten med unnskyldninger eller like uærlige "bortforklaringer"... Er vel ikke for ingenting at det omtrent er like mange versjoner av kristendom som det er troende.... 

 

Den gangen min egen kristne tro begynte å hangle var det faktisk akkurat dette jeg slet med, å "forklare/unnskylde" håpløse ubekreftede påstander med enda flere påstander og det var noe jeg ikke klarte å kombinere med å være ærlig. Fakta har alltid betydd mye for meg og det er ihvertfall ikke slik man forholder seg til fakta...

 

Men at kristne og andre religiøse er DUMME over hele linja er jeg ikke enig i. Har truffet noen som er fryktelig ignorante da, men det er ikke det samme som dum. Problemet med en sånn ignoranse i dag er at den må velges... Man kan ikke lenger si at man ikke visste noe fordi man ikke har tilgang til viten... Det blir derfor et valg å være ignorant... 

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, jeg gir meg. Gud er dum! Er da de som tror på ham enda dummere?

 

Nå er etter all sannsynlighet førstnevnte kun en fantasifigur i hodet på sistnevnte. Så jeg regner da med at "Gud" (uansett hvilken av de millioner man mener) ikke er smartere enn det den enkelte har evne eller vilje til å fantasere seg fram til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

For en løgner du er Gavkort. 144 000 er tallet på kor mange av de levende som blir redda fra jorda ved dommedag. Ikke kor mange som kommer til himmelen.

 

Det er heller ikke en oversikt over hvem av isralittene som kommer til himmelen i bibelen.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

 

 

144 000 er tallet på kor mange av de levende som blir redda fra jorda ved dommedag. 

Er så fint når folk spinner videre med egne fantasier på andres fantasier syntes jeg... Blir liksom fornuft av det da, ikke sant?

 

Dommedager, reise til "himmelen" (hva enn det måtte være...), 144000... joda, høres troverdig ut dette... Var det noen som spurte om vedkommende som fant opp dette her siklet når han våknet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...