Gå til innhold

Ifølge bibelen kommer bare 144.000 til himmelen. Hva synes dere kristne om det?


Anbefalte innlegg

Nå er det kristne som fremsetter bibelen som sann da, UTEN bevis, så da er det vel også de kristne som burde ha kommet med noen beviser snart, noe de overhodet ikke har klart selv etter 2000 år... Hvorfor somler de så fælt lurer jeg på da?

 

For det som kan påstaes uten bevis kan nemlig avfeies uten beiver også og det er jo det vi driver med, vi avfeier tullet i bibeler som tull nettopp på grunn av den skrikende mangelen på beivs fra den kanten.

 

Så du har helt rett, de som fremsetter påstander er de som må bevise dem også, så hva i all verden venter du på? Har du ikke bevis sier du? Hvorfor det? Men hvorfor avfeier du det ikke da, når det ikke kan bevises?

 

Og hvorfor er ALLE kristne så utrolig sikre på at DE kommer til himmelen men fremdeles er de livredde for å dø... Henger ikke på greip i min bok ihvertfall... :)

 

Nå har jo jeg lagt fram mange beviser, men dere ateister benytter dere uansett av dette jeg nevnte om ikke troverdig osv.

Dette har dere gjort så til de grader behagelig for dere selv at dere mener at om websidene ikke er laget av ateister så er de ikke troverdige, samt at om websidene og dokumentasjonen er lagt fram av en kristen person så er dokumentasjonen heller ikke troverdig.

Så dere er jo ganske helgardert her.

 

Kristne kommer forøvrig ikke til himmelen om de dør, men blir gravlagt, råtner og blir til jord som de fleste andre.

Og det er jo heller ikke noe rart om kristne ikke vil dø, vi er jo mennesker alle sammen og vi liker å leve.

Kristendommen fokuserer ikke på døden som islam, eller forherliger død og elendighet og drap på "vantro" slik islam gjør. Muslimer tror jo de lever videre i himmelen, men det gjør de jo ikke. De blir gravlagt og råtner som alle andre.

 

Kristendom fokuserer på livet, og på kjærlighet til livet, mennesker og Guds skaperverk.

 

Kristendom handler også om å følge Jesus, og Hans budskap og eksempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan kan du vite noe om det ? Var du der da kristendommen kom til Norge ?

Idiotargumentet har vi hørt før. F.eks. om Big Bang: Var du der da Universet ble til?

 

Dette er ikke noe "idiotargument" Men med vilje satt på spissen for å fremprovosere en evt. mangfoldig og entydig dokumentasjon.

Når man kan hevde å være så skråsikker på noe som skjedde for over 1000 år siden, så må man jo enten ha vært til stede selv eller legge frem en helt bombesikker og entydig dokumentasjon.

En tom påstand holder ikke, for den kommer kun av eget hat og egne fordommer mot kristendommen.

 

Fulgte du ikke med i historietimen? Jeg skal ikke påstå at jeg husker så mye selv, men jeg husker noe om korstogene som gikk gjennom Europa og jeg tør påstå at de på en eller annen måte var innom Norge en tur også. Hadde det ikke vært for dette hadde vi kanskje fortsatt holdt oss til den norønne mytologi?

 

Ingen korstog kom til Norge.

Norge ble kristnet dels av munker fra England og dels av misjonærer fra Hamburg/Bremen.

Olav Trygvason kom senere, og han brukte nok en del trusler og vold. Men mange var også allerede kristne pga påvirkning fra vesteuropa. Og på vestlandet er det funnet rester etter kristne bosetninger så tidlig som på 700-tallet.

 

Olav Trygvason brukte vel neppe så mye vold heller, siden vi ennå har stavkirker med hedenske symboler. Og nettopp dette er jo tegn på at det gikk mer fredelig for seg, siden folket jo fikk beholde mye fra den gamle religionen.

 

Men folk var jo også mer voldelige på den tiden, og det var en del brenning av kirker og drap på kristne også.

Å framstille det slik at den ene part(kristne) var onde og voldelige, mens de andre var som fredelige engler blir helt feil uansett.

 

Offisiell historie som du lærer på skolen er skrevet av sosialister og ateister. Og å tro at du kan få nøytral informasjon om kristendommen fra kristendommens fiender som ennå i dag gjør alt for å bli kvitt alle spor av kristendom, det er som å tro på julenissen.

 

De som hater kristendom vil selvsagt ikke gi deg noe nøytral informasjon om kristendom, men produsere løgner og halvsannheter, samt vinkle alt slik at kristendommen blir framstilt på verst mulig måte.

 

 

Har du hørt om Olav den hellige? Det var han som etablerte kristendommen i Norge. Før dette var kristen tro og praksis heller laber og halvhjertet. Statskirken ble etablert under kirkemøtet i 1023, samt de kirkelover som var nødvendig for å få bukt med diverse hedenske tradisjoner. Det var Olav II som samlet nasjonen Norge under den kristne fanen, og han var ikke redd for å bruke makt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan du vite noe om det ? Var du der da kristendommen kom til Norge ?

Idiotargumentet har vi hørt før. F.eks. om Big Bang: Var du der da Universet ble til?

 

Dette er ikke noe "idiotargument" Men med vilje satt på spissen for å fremprovosere en evt. mangfoldig og entydig dokumentasjon.

Når man kan hevde å være så skråsikker på noe som skjedde for over 1000 år siden, så må man jo enten ha vært til stede selv eller legge frem en helt bombesikker og entydig dokumentasjon.

En tom påstand holder ikke, for den kommer kun av eget hat og egne fordommer mot kristendommen.

 

Fulgte du ikke med i historietimen? Jeg skal ikke påstå at jeg husker så mye selv, men jeg husker noe om korstogene som gikk gjennom Europa og jeg tør påstå at de på en eller annen måte var innom Norge en tur også. Hadde det ikke vært for dette hadde vi kanskje fortsatt holdt oss til den norønne mytologi?

 

Ingen korstog kom til Norge.

Norge ble kristnet dels av munker fra England og dels av misjonærer fra Hamburg/Bremen.

Olav Trygvason kom senere, og han brukte nok en del trusler og vold. Men mange var også allerede kristne pga påvirkning fra vesteuropa. Og på vestlandet er det funnet rester etter kristne bosetninger så tidlig som på 700-tallet.

 

Olav Trygvason brukte vel neppe så mye vold heller, siden vi ennå har stavkirker med hedenske symboler. Og nettopp dette er jo tegn på at det gikk mer fredelig for seg, siden folket jo fikk beholde mye fra den gamle religionen.

 

Men folk var jo også mer voldelige på den tiden, og det var en del brenning av kirker og drap på kristne også.

Å framstille det slik at den ene part(kristne) var onde og voldelige, mens de andre var som fredelige engler blir helt feil uansett.

 

Offisiell historie som du lærer på skolen er skrevet av sosialister og ateister. Og å tro at du kan få nøytral informasjon om kristendommen fra kristendommens fiender som ennå i dag gjør alt for å bli kvitt alle spor av kristendom, det er som å tro på julenissen.

 

De som hater kristendom vil selvsagt ikke gi deg noe nøytral informasjon om kristendom, men produsere løgner og halvsannheter, samt vinkle alt slik at kristendommen blir framstilt på verst mulig måte.

 

 

Har du hørt om Olav den hellige? Det var han som etablerte kristendommen i Norge. Før dette var kristen tro og praksis heller laber og halvhjertet. Statskirken ble etablert under kirkemøtet i 1023, samt de kirkelover som var nødvendig for å få bukt med diverse hedenske tradisjoner. Det var Olav II som samlet nasjonen Norge under den kristne fanen, og han var ikke redd for å bruke makt.

 

Kristendommen hadde lenge vært i Norge på Olav den Helliges tid. Men det er riktig at Olav den Hellige har fått æren for å offisielt kristne Norge, dette skjedde imidlertid ikke i så mye med vold og tvang, siden kristendommen allerede hadde eksistert lenge i Norge, og mange var allerede kristne, bortsett fra indre østlandet og trøndelag.

 

At Olav brukte vold er ikke unormalt, han var konge i Norge. Og på den tiden måtte kongen vise seg sterk ved å bruke vold om nødvendig, fordi voldsbruk var vanlig på den tiden.

 

http://www.adressa.no/meninger/kronikker/article1123378.ece

 

Men det var først etter at Olav den Hellige ble drept på stiklestad, at kristendommen for alvor vokste i Norge.

Og det hadde ikke noe å gjøre med vold og tvang, men de undere som skjedde rundt Olav Haraldsson, det var derfor han fikk navnet Olav den Hellige.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan du vite noe om det ? Var du der da kristendommen kom til Norge ?

Idiotargumentet har vi hørt før. F.eks. om Big Bang: Var du der da Universet ble til?

 

Dette er ikke noe "idiotargument" Men med vilje satt på spissen for å fremprovosere en evt. mangfoldig og entydig dokumentasjon.

Når man kan hevde å være så skråsikker på noe som skjedde for over 1000 år siden, så må man jo enten ha vært til stede selv eller legge frem en helt bombesikker og entydig dokumentasjon.

En tom påstand holder ikke, for den kommer kun av eget hat og egne fordommer mot kristendommen.

 

Fulgte du ikke med i historietimen? Jeg skal ikke påstå at jeg husker så mye selv, men jeg husker noe om korstogene som gikk gjennom Europa og jeg tør påstå at de på en eller annen måte var innom Norge en tur også. Hadde det ikke vært for dette hadde vi kanskje fortsatt holdt oss til den norønne mytologi?

 

Ingen korstog kom til Norge.

Norge ble kristnet dels av munker fra England og dels av misjonærer fra Hamburg/Bremen.

Olav Trygvason kom senere, og han brukte nok en del trusler og vold. Men mange var også allerede kristne pga påvirkning fra vesteuropa. Og på vestlandet er det funnet rester etter kristne bosetninger så tidlig som på 700-tallet.

 

Olav Trygvason brukte vel neppe så mye vold heller, siden vi ennå har stavkirker med hedenske symboler. Og nettopp dette er jo tegn på at det gikk mer fredelig for seg, siden folket jo fikk beholde mye fra den gamle religionen.

 

Men folk var jo også mer voldelige på den tiden, og det var en del brenning av kirker og drap på kristne også.

Å framstille det slik at den ene part(kristne) var onde og voldelige, mens de andre var som fredelige engler blir helt feil uansett.

 

Offisiell historie som du lærer på skolen er skrevet av sosialister og ateister. Og å tro at du kan få nøytral informasjon om kristendommen fra kristendommens fiender som ennå i dag gjør alt for å bli kvitt alle spor av kristendom, det er som å tro på julenissen.

 

De som hater kristendom vil selvsagt ikke gi deg noe nøytral informasjon om kristendom, men produsere løgner og halvsannheter, samt vinkle alt slik at kristendommen blir framstilt på verst mulig måte.

 

 

Har du hørt om Olav den hellige? Det var han som etablerte kristendommen i Norge. Før dette var kristen tro og praksis heller laber og halvhjertet. Statskirken ble etablert under kirkemøtet i 1023, samt de kirkelover som var nødvendig for å få bukt med diverse hedenske tradisjoner. Det var Olav II som samlet nasjonen Norge under den kristne fanen, og han var ikke redd for å bruke makt.

 

Kristendommen hadde lenge vært i Norge på Olav den Helliges tid. Men det er riktig at Olav den Hellige har fått æren for å offisielt kristne Norge, dette skjedde imidlertid ikke i så mye med vold og tvang, siden kristendommen allerede hadde eksistert lenge i Norge, og mange var allerede kristne, bortsett fra indre østlandet og trøndelag.

 

At Olav brukte vold er ikke unormalt, han var konge i Norge. Og på den tiden måtte kongen vise seg sterk ved å bruke vold om nødvendig, fordi voldsbruk var vanlig på den tiden.

 

http://www.adressa.no/meninger/kronikker/article1123378.ece

 

Men det var først etter at Olav den Hellige ble drept på stiklestad, at kristendommen for alvor vokste i Norge.

Og det hadde ikke noe å gjøre med vold og tvang, men de undere som skjedde rundt Olav Haraldsson, det var derfor han fikk navnet Olav den Hellige.

 

Vet du hvorfor slaget på Stiklestad ble et slag i det hele tatt? Han kom tilbake fra "Russland" og ville ha tilbake tronen sin. Dette ville ikke de andre, fordi han var en tyrann og mange likte ikke måten han tvangsinnførte kristendommen. Derfor dannet de en bondehær for å hindre han fra å ta makten igjen. Og de vant til og med slaget, men Olav's martyrstatus gjorde at de tapte "krigen".

Lenke til kommentar

Vet du hvorfor slaget på Stiklestad ble et slag i det hele tatt? Han kom tilbake fra "Russland" og ville ha tilbake tronen sin. Dette ville ikke de andre, fordi han var en tyrann og mange likte ikke måten han tvangsinnførte kristendommen. Derfor dannet de en bondehær for å hindre han fra å ta makten igjen. Og de vant til og med slaget, men Olav's martyrstatus gjorde at de tapte "krigen".

:!: Norges historie ala TechTiger

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

 9 Deretter så jeg en skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, folk og tungemål. De sto foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper, med palmegreiner i hendene. 10 Og de ropte med høy røst:
          Seieren kommer fra vår Gud,
          han som sitter på tronen, og fra Lammet.

11 Alle englene sto rundt tronen og de eldste og de fire skapningene. De kastet seg ned for tronen med ansiktet mot jorden, tilba Gud 12 og sa:
          Amen.
          All lov og pris og visdom,
          takk og ære, makt og velde
          tilhører vår Gud i all evighet.
          Amen.

13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» 14 «Herre», svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg:
          «Dette er de som kommer ut av den store trengsel,
          de har vasket sine kapper
          og gjort dem hvite i Lammets blod.

Står rimelig klinkende klart i versene etterpå at det er mange flere enn 144 000 som kommer til himmelen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei 144000 er messianske jødar, som skal evangelisere i den store trengselstida. Kristne før den store trengsel er på dette tidspunkt allereie opprykka til himmelen. Bibelen er veldig tydeleg på at frelsa er tilgjengeleg for alle som trur på Jesus, så lenge det er nådetid. Å påstå at berre 144000 kjem til himmelen er JV vranglære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Å påstå at berre 144000 kjem til himmelen er JV vranglære. 

Å påstå at noen tolkning er feil uten å ha fasiten blir bare dumt....

 

Men tipper at du fremdeles slår deg på brystet og sier at det finnes over 2 milliarder kristne når noen spør, selv om de aller fleste har en annen tolkning av fantasiene i bibelen enn den du tilhører.... Det er jo et sted mellom 45 000 til 110 000 kristne sekter, menigheter og kulter som krangler så busta fyker over så lite som et komma og som har vært opphavet til enorm lidelse og ødeleggelse oppover, men det er to milliarder kristne, ikke sant? Hørte jeg ordet hykler?

Lenke til kommentar

Å påstå at noen tolkning er feil uten å ha fasiten blir bare dumt....

 

Men tipper at du fremdeles slår deg på brystet og sier at det finnes over 2 milliarder kristne når noen spør, selv om de aller fleste har en annen tolkning av fantasiene i bibelen enn den du tilhører.... Det er jo et sted mellom 45 000 til 110 000 kristne sekter, menigheter og kulter som krangler så busta fyker over så lite som et komma og som har vært opphavet til enorm lidelse og ødeleggelse oppover, men det er to milliarder kristne, ikke sant? Hørte jeg ordet hykler?

Les som det står

Tro som det står

Aldri et ord av skriften forgår

 

Fasiten er Bibelen. Vi skal gi Guds ord rett, ikkje tolke bort det som står der. Vi bør tolke minst mogleg, og der vi må tolke skal utydelege vers lesast i lys av tydelege. Ein klok mann sa at det ikkje er dei versa som vi ikkje forstår i Bibelen som er vanskelegast, men dei vi faktisk forstår. Dette er fordi Bibelen utfordrar måten vi lever livet vårt på.

 

Når det gjeld dei 144000 er det teologisk klinkande klart at dette gjeld messianske jødar. For det første er dei kristne opprykka mellom Op kapittel 3 og 4, vi er ikkje til stades i verda på dette tidspunkt. For det andre er dei 144000 oppdelt i 12 stammer, dette viser at det her er snakk om jødar.

 

Sjølv om du prøver å skildre ein splid i Guds kyrkjelyd, eksisterer det ein einskap mellom alle kristne på tvers av kyrkjesamfunn. Vi har alle del i Jesu lekam og blod, vi er alle frelst av nåde ved trua på Jesus. Vi er alle brødre sjølv om det eksisterer små nyansar i lære og former.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sjølv om du prøver å skildre ein splid i Guds kyrkjelyd, eksisterer det ein einskap mellom alle kristne på tvers av kyrkjesamfunn. Vi har alle del i Jesu lekam og blod, vi er alle frelst av nåde ved trua på Jesus. Vi er alle brødre sjølv om det eksisterer små nyansar i lære og former. 

Nei, jeg prøver ikke å skildre en splid, den er allerede ettertrykkelig skildret... Og det var sikkert derfor gud ga blaffen når kristne slaktet kristne over en lav sko i flere ti år lange kriger... for senere å forfølge kristne europa over fordi de ikke hadde den "rette" troen... 

 

Hykleriet ditt vil aldri endres, vil det vel? Du lever på en løgn og da gjør det liksom ikke noe å juge litt til ikke sant? For det hersker ingen fred og fordragelighet i den heller tamme norske kirken engang, og enda mindre i de sære mørkemenn kultene og sektene rundt om. Der bobler hatet over at kristne syntes ditt eller datt som er så feil som bare det og de dømmer hverandre til langt styggere ting enn massianske jøder skal jeg si deg og det eneste som holder enkelte kristne fra sekterisk vold er det sekulære samfunnet... Men det er altså brorskpap, men små nyanser i lære og former? Det eneste dere er enige om er den fiktive personen jesus, noe som er ganke så latterlig egentlig da den personen mest sannsynlig aldri har eksistert... Men det er dere enige om?

Lenke til kommentar

Dei fleste liberale i den norske kyrkja er ufrelste. Er det då rart at det vert strid? Det same kan seiast om drap og elende som RWS trekkjer fram. Det er handlingar utført av ufrelste menneske som kallar seg kristne i strid med Bibelen og Jesu eksempel. Hadde alle menneske i verda vore frelst, hadde verda vore ein mykje betre stad å leve. Hovudproblemet i verda er ikkje ulike religionar, politiske fraksjonar eller andre grupperingar. Problemet er SYND og ligg latent i vår alle sin natur. Vegen til eit betre samfunn startar i kvar einskild sitt hjarte ved å erkjenne at ein er ein syndar, vende seg bort frå synda og ta imot Jesus som herre og frelsar. Dette er vegen til sann fred, fred med våre medmenneske og fred med Gud. Jesus kan fjerne hatet ditt mot kristendom, RWS, og la deg smake ekte glede og fred. Gud velsigne deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dei fleste liberale i den norske kyrkja er ufrelste.

Flott unnskyldning... Ufrelste ja... Er det sekta di som bestemmer hvem som er frelste og ikke da? 

 

Snakk om å lage seg luftslott og unnskylde ALT den kristne troen og dens tillhengere har gjort oppover...  Det er selvsagt ikke kristne eller ideologien det er noe galt med, akkurat om det ikke er religionen islam det er noe galt med når de som faktisk følger den er simple mordere... Neida, islam er selvsagt uten skyld, de er jo ikke rett troende vettu...

 

Akkurat som at alle kristne som noengang har gjort noe galt ikke er rett troende kristne selvsagt... 

 

Har du forresten lagt merke til at til mer man følger disse primitive og brutale ideologien som jødedom, kristendom og islam faktisk til mer inhuman blir de som følger dem? Til mer drap, til mer urett og til mindre humane blir tilhengerne.. Ingen av de du kaller "ufrelste" kristne ville kastet mennesker fra høye byggninger fordi de hadde en annen legning enn dem, frelste kristne derimot er jeg ikke så sikker på at kunne tenkt seg å gjøre det samme... I den idiotiske troen at de fjerner den andre legningen for ever og alltid selvsagt, mens de fornekter noe som oppsto naturlig... Å stille fantasi guden sin til ansvar or en heller elendig skapelse faller visst ingen inn... Eller de tørr ikke er vel det rette å si.. 

Lenke til kommentar

Det er selvsagt ikke kristne eller ideologien det er noe galt med, akkurat om det ikke er religionen islam det er noe galt med når de som faktisk følger den er simple mordere... Neida, islam er selvsagt uten skyld, de er jo ikke rett troende vettu...

Eg vil ikkje forsvare islam på nokon som helst slags måte. Religion er djevelen sitt instrument for å undertrykkje menneske, og få om ingen religionar er så hatsk og krigersk som islam. Når det er sagt, vil eg framleis halde fast ved at hovudproblemet til mennesket er synda. Det er synd som øydelegg vår relasjon til Gud og våre medmenneske, det er synd som øydelegg menneskeliv og fører til død og fortaping. Krig og drap er berre eit ytre symptom på sjukdomen som er vår syndige natur. Du kallar muslimar for simple mordarar. Eg vil påstå dei er syndarar, på same måte som eg sjølv er ein fortapt syndar, på same måte som Moder Teresa og Nelson Mandela var syndarar. Alle menneske som har levd på jorda har vore syndarar, utanom éin - Jesus Kristus. Han levde det livet vi ikkje kunne leve, han gjorde soning for vår synd, han skapte evig fred. Same kven vi er og korleis vi har levd - Jesus treng vi alle. Han er svaret verda søkjer etter utan å vite det.

 

Når det gjeld vald mot homofile, kjenner eg ingen kristne som støttar å kaste folk utifrå høge bygningar. For øvrig er omgrepet legning for meg fullstendig meiningslaust. Dette er menneskeskapt og ikkje noko å skulde Gud for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...