Gå til innhold

Mexico gulfen - Olje lekkasje - media?


Krypt0

Anbefalte innlegg

Kanskje dette er feil plass å poste dette, men jeg prøver.

 

Er det noen som reagerer på hvor lite informasjon det gies i media om denne olje katastrofen i gulfen?? Den lille fisen av en vulkan på Island ble jo en rekord i media..

 

Men denne blow out "ulykken" i gulfen er den største olje katastrofen noen sinne, og det kommer minimalt med info ut i media. Personlig så mener jeg att det som kommer ut er bare propaganda uansett. Det er bare toppen av isfjellet det vi hører i dag.

 

Dette høres dramatisk ut, men hva om dette bare er en liten begynnelse..

 

 

Noen formeninger, eller er dere for opptatt med VM og lady gaga? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. det er "langt unna", dvs. de kortsiktige konsekvensene (ødelagt fiske, daue fugler, gugge på badestrender etc.) angår ikke oss

2. det er ikke en "nyhet" lenger. (dag 1: "det er olje overalt", dag 2: "det er olje overalt", ...dag 122: "det er olje overalt" og dag 123: "det er olje overalt", det blir litt sånn som de daglige trafikkulykkene, vi vet det er blod og dritt og forvridde metalldeler uten å få nærbilder av mennesker med revnet lever som skriker uten underkjeve i full HD hver kveld)

3. langtidseffektene (nye regler for oljenæringen, dyrearter som dør ut, folkemening som endrer seg) er ikke annet enn spekulasjoner enda.

4. jeg synes vi får med oss det viktigste (nye mislykkede stoppforsøk, nye strender med olje, direktører som går av, folk som blir syke.. joda det når avisene helt her borte i lille Norge)

Lenke til kommentar

Ja det er langt unna, men strømmen fra mexico gulfen renner rett forbi stranda her nede. Så hvis det hadde vist seg for å være umulig å stanse før om et år eller to og dem ikke får fingen ut med å lage oppsamling systemer som fungerer så..

 

Nei det er ikke en nyhet, godt poeng. Men når det gjelder hva dem fokuserer mest på (selvfølgelig miljøet) så synes jeg det er trist hvordan det er i dag att det ikke er nevnt en ting om de 11 døde, og hva dem gjør for de pårørende..

 

Joda, viktigste (nye mislykkede stoppforsøk, nye strender med olje, direktører som går av, folk som blir syke..

 

Men det er sikkert ikke rart det ikke blir gitt mer info om de utsatte strendene osv når myndighetene ikke lar media inn noen plass. Dette er rykter fra lokal befolkning, fiskere osv. Og att journalister har blitt arrestert for å prøve å komme seg inn på disse plassene. Om det er sant vet ikke jeg, men det høres litt gale ut.

 

Det er spekulering ja. Men hvorfor er det så veldig mange amerikanere og andre mennesker som prøver å få sagt noe på YouTube osv om slike saker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...