Gå til innhold

Problemer med å komme inn på noen nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilen er hos Level 3 i US, så Telenor er uskyldig i dette.

 

Christian: Takk for info.

 

Telenor: Jeg savner info her:

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/iqRequest.do?create=kb:Driftsmeldinger&forward=driftsmeldinger

 

Ikke alle leser VG :)

 

Level 3: Your network needs more links to the US.

 

Hentet fra:

http://www.level3.com/downloads/Level_3_Network_map.pdf

post-58557-1277061328,7867_thumb.png

Endret av g5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg blir litt irritert over denne uttalelesen;

 

"Flere Canal Digital-kunder hevder at de har hatt problemer. Informasjonssjef Kenneth Tjønndal Pettersen avviser imidlertid dette."

 

Avviser han at jeg ikke kommer inn enkelte nettsider i USA? Logge på EA? Kan jeg bare si ifra til internetten at alt er ok i følge CD, så er bare å slippe meg inn? ...djiiz...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er en Canal Digital kunder og jeg kan ikke komme inn på Steam eller Ea download manager og mange andre US nettsteder. Jeg bor i Trondheim.

 

Hvis jeg prøver å laste opp http://forums.steampowered.com/forums/ jeg får en melding som sier:

 

"Your internet connection has timed out"

 

Not good, not good at all :p.

 

Hørt dere at Obama har spurt congress om å få en "Internet Kill Switch". Kanskje han fikk det og har slått av internetten som en test til å vise verden at det fungerer! :)

 

“We are confident that the communication networks and the Internet would be so designated [as critical infrastructure], so in the interest of national security the president could order them disconnected.”
Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Flere Canal Digital-kunder hevder at de har hatt problemer. Dette bekreftes nå av informasjonssjef Kenneth Tjønndal Pettersen.

 

- Vi sliter med det samme som Telenor. Spesielt på utenlandslinjen som vi leier av dem er det problemer, sier han.

 

Se der ja! Måtte vel brekke seg vekk fra VM-kampen og sjekke litt:-) Gir opp nettet for ikveld og setter på Moon istedet! Snx

Lenke til kommentar

For å si det sånn gikk det en mail til diverse media tidligere i kveld. Og vips hadde VG sak etter en times tid. Om det var min eller noen andres tips som førte til dette aner jeg ikke. At aviser og så videre begynner å mase pleier å hjelpe selv om det ikke er Telenors feil, for da må de mase videre også.

Skjønner ikke helt hvorfor enkelte norske sider, som skal ligge på norske servere, går ned på grunn av dette.

Og, det er ufattelig at det ikke er noen for for bakuplinjer hvis slikt skjer, trafikken burde jo da kunne routes via Asia eller hvor som helst rundt.

Lenke til kommentar

Problemene på norske nettsider skyldes som regel reklameservere i tyskland som ikke er tilgjengelige. Blokker disse med Adblock Plus til firefox så går sidene som normalt, men uten reklame. Eventuelt kan du legge til

127.0.0.1 helios.aftenposten.no

og

127.0.0.1 adserver.adtech.de

på hver sin linje på slutten av filen C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

 

Har laget en mirror av kartet som g5 postet på http://host.datagutten.net/Level_3_Network_map.pdf for de som er interessert (Glad jeg har webhotell med shell-tilgang).

Av kartet kan man se at den eneste forbindelsen level 3 har mellom norge og sverige og resten av verden går gjennom København.

Til tross for 7 linjer mellom europa og usa går alle gjennom enten London eller Paris

Endret av PHP
Lenke til kommentar

Kommer du inn på twitter.com?

Når du sier det har vært ustabilt i to dager er du nok ikke rammet av samme feil som de andre, der har det vært helt nede bare i ettermiddag.

 

Jeg har ingen problemer med forbindelsen til blizzard sine servere i europa, men kommer ikke inn på us.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...