Gå til innhold

Problemer med å komme inn på noen nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på bedriftsmarkedet setter særlig stor pris på at Telenor kuler an til tirsdag før de retter opp dette...vel og merke hvis dette er et "norsk" problem. Regner med teknikere allerede er godt igang med feilsøking, og at dette ordner seg i løpet av kvelden. 5 timer er mye, selv på en søndag...

 

...men jeg vet bedre enn å være sikker på noe som helst i verden, så skal selvsagt aldri si aldri ang tirsdag:-)

Lenke til kommentar

Jeg er selv påvirket av dette. Dropbox sluttet å synkronisere filer tidligere idag, jeg kommer meg ikke inn på http://www.java.sun.com/j2se/javadoc/ og sourceforge.net. Spesielt plager det med java sine sider og dropbox meg, siden jeg holdt på med et java-prosjekt sammen med en venn. Nå blir det mer tungvindt :/

 

Hadde lyst til å få ut frustasjon på twitter, men det funker naturligvis heller ikke. ;)

 

Får vel sende en tekstmelding, hehe.

 

Tok en traceroute, kan legge til at jeg sitter på mobilt bredbånd.

"traceroute: Warning: www.twitter.com has multiple addresses; using 168.143.162.36

traceroute to twitter.com (168.143.162.36), 64 hops max, 40 byte packets

1  10.251.17.170 (10.251.17.170)  136.175 ms  109.554 ms  219.638 ms

2  10.251.17.173 (10.251.17.173)  100.146 ms  129.769 ms  109.278 ms

3  10.251.17.180 (10.251.17.180)  95.918 ms  100.879 ms  99.496 ms

4  10.251.17.180 (10.251.17.180)  129.659 ms  125.740 ms  109.976 ms

5  217.148.150.2 (217.148.150.2)  89.923 ms  129.542 ms  99.887 ms

6  * * *"

 

Ser ut som det stopper i Oslo.

Lenke til kommentar

Det er egentlig helt ufattelig at én server skal kunne skape så store problemer. Med så mange kunder kan man ikke stole blindt på én enkelt enhet. Greit nok om det kun skulle gjelde et par tusen kunder, men her virker det jo som om de fleste (om ikke alle) er berørt. Det skal dog sies at jeg ikke har noen problemer med mobilen, selv om jeg har Telenor som leverandør også der. Så om noen er helt avhengig av noe på den andre siden av dammen, så kan man alltids koble opp gjennom mobilen. Ikke at jeg gidder å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

"En server er nede" er noens enkle forklaring som egentlig ikke aner hva de uttaler seg om.

Ifølge presseansvarlig hos Telenor så ligger feilen hos en underleverandør.. hva som er feilen kan bare spekuleres i, men hva de får beskjed om å fortelle kunder på telefon er noe helt annet. De fleste vil slå seg til ro med en slik forklaring, selv om vi som sitter på mer kompetanse caller bluffen ;)

Lenke til kommentar

Hvis årsaken faktisk er en server som er nede, så er jeg nesten sjokkert over at det foreløpig har tatt over 5 timer å fikse det. Forventet at Telenor hadde en redundans på noe så trivilet som dette...

 

 

Vel, når du ser hvor lite redundans NSB / JBV har på visse ting, så kan man jo begynne å lure.

Lenke til kommentar

Finnes det noen omveier som hjelper oss som ikke kan logge på steam, EA servere og nettsider? Da tenker jeg på noe slikt som en proxy som hele datamaskinen kopler seg igjennom eller lignende.

 

YES, jeg har noe som fikser problemet^^. Hotspotshield. Etter å ha lastet ned programmet og innstallert det, tar ca 5-10min, så starter du programmet og den vil åpne en nettside der du vil se når programmet kobler seg til en VPN. Når det står "connected" så vil alle sider fungere fint, og jeg klarte også med en gang å koble til steam. Jeg kommer også inn www.opendns.com og www.twitter.com som ser ut til å også ha vært et problem.

 

For å laste ned programmet, som er gratis, gå til HotspotShield

 

Værsågod

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...