Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ATV til og fra jobben?(deltid kveld)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en høyskolestudent som skal flytte til sentrum i sommer. Nå har jeg en BMW 523. Dog er det ikke så bra parkeringsmuligheter i byen(soneparkering) og i tillegg så er det jo selvfølgelig dyrt å ha bil, så tenkte å selge bilen og kjøpe meg noe annet. Tingen er at jeg har en deltidsjobb der jeg til tider slutter sent(kan være nærmere 12 om kvelden enkelte dager) og derfor vil jeg skaffe meg et alternativt transportmiddel. Bussen går sjelden, og er derfor en dårlig mulighet, hvertfall med tanke på at jeg har forelesninger fra kl 8.15 om morgenen, og derfor vil jeg hjem ASAP etter jobb :) Jeg vurderer å kjøpe en ATV. Jeg trenger disse tingene:

 

- Må kunne kjøres på kl B(evt M).

- Må kunne holde en relativt høy fart(80-90 ca) i motsetning til mopeder..

- Billig i drift.

- Forhåpentligvis kjørbar om vinteren.

- Max 30k.

- (Forhåpentligvis kan jeg sette den på siden av fortauet og slippe parkeringsavgift.)

 

Veien til jobb er for øvrig ca 11-12 km lang. Jeg er hovedsaklig ute etter erfaringer fra folk som kjører ATV til vanlig. Er de en ok løsning for en student? Jeg har ikke tenkt å kjøpe moped, i og med at halve veien mellom leiligheten min og jobben er en 70 sone. Moped er rett og slett livsfarlig imo. Det virker som de fleste som har en ATV har det som et leketøy, kanskje det er en grunn for det? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse