Gå til innhold

Politiet i USA stopper folk som har gått på rødt lys......


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hun dyttet jo bort politimannen og motstår arrest.

Derfor politimannen tar igjen med makt.

 

Som en tidligere nevnte i tråden så er amerikansk politi ikke noe å tulle med, de har mye fler kriminelle med våpen i statene enn vi har i Norge.

Lenke til kommentar

Den ene damen gjør motstand da politimannen forsøker å arrestere henne, deretter angriper veninnen(?) hennes også politimannen. Jeg synes vedkommende burde være glad for at han ikke dro frem night-stick eller pepperspray - det ville vært en fornuftig måte å reagere på, fremfor dette basketaket her. Og folket flokker seg rundt og står og FILMER to kriminelle som angriper en politimann, fremfor å hjelpe politimannen. Jeg fatter ikke hva som er galt med samfunnet der borte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greia er jo at det er helt meningsløst for en politimann å stoppe en voksen dame for å fortelle henne at det er farlig å gå over veien. "Det kunne blitt en farlig situasjon." og "This cop deserves a fucking medal!". Det er jo poltimannen som skaper hele sitasjonen.

 

Nevertheless så var de jentene på trynet og da. Null sosial kunnskap skulle man tro.

Lenke til kommentar

Politimannen er altfor liten til å opptre på egenhånd. En høyere og sterkere mann vil ikke hatt noe problem med disse kvinnene. Jeg mener at poltimenn generelt burde være over 180 cm, helst 185 cm +. Da er det færre som tør å yppe til bråk. I Norge er dette sjeldent et problem, men i USA har jeg faktisk sett politmenn på rundt 170 cm.

Lenke til kommentar

Greia er jo at det er helt meningsløst for en politimann å stoppe en voksen dame for å fortelle henne at det er farlig å gå over veien. "Det kunne blitt en farlig situasjon." og "This cop deserves a fucking medal!". Det er jo poltimannen som skaper hele sitasjonen.

 

Nevertheless så var de jentene på trynet og da. Null sosial kunnskap skulle man tro.

 

Du glemmer at det er ulovlig å krysse gaten på det stedet - jaywalking er nemlig straffbart.

Lenke til kommentar

Ellers, er det ulovlig å gå på rød mann i Norge?

Jeg er veldig usikker faktisk. Var det ikke noe snakk om det for en stund siden, at det skulle bli ulovlig og straffes med bøter. Mener å huske at det var noe skikkelig ramaskrik rundt dette for en stund siden og at tråder i dette forum også diskuterte det. Mulig det er noe jeg har drømt. Forøvrig så synes jeg godt det kunne være forbudt.

Lenke til kommentar

Ellers, er det ulovlig å gå på rød mann i Norge?

Jeg er veldig usikker faktisk. Var det ikke noe snakk om det for en stund siden, at det skulle bli ulovlig og straffes med bøter. Mener å huske at det var noe skikkelig ramaskrik rundt dette for en stund siden og at tråder i dette forum også diskuterte det. Mulig det er noe jeg har drømt. Forøvrig så synes jeg godt det kunne være forbudt.

Var nok ikke noe du har drømt, husker det godt, er lov å krysse på rødt så lenge du ikke er til hinder for andre traffikanter, altså at de må bremse ned eller svinge unna deg. Og i Danmark er det vel rundt 800, husker ikke om det var danske eller norske kroner, i bot for å krysse på rødt.

Lenke til kommentar

I danmark så jeg en mann som ble stoppet av politiet for å gå på rød mann.

Jepp, i Danmark håndhever de den loven.

Jeg gikk sammens med en kollega på båten jeg jobbet på etter gata (en rolig gate) og ikke på fortauet og en eldre politimann stoppet oss med sirena på bilen. Da han skjønte at vi var norske forklarte han trafikken og reglene om gangsti/fortau der og lot oss gå videre uten bot heldigvis.

 

Btw, det er 3 ting du sier til en politimann i USA og det er...

-Yes sir.

-No sir.

og

-Thank you sir.

 

Tør du si mer enn det så har du "baller" :p

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg folkens...

 

Er det bare jeg som ikke ser innledningen til denne situasjonen? Når filmen starter er de allerede i gang med å krangle. At vi så får annenhånds informasjon om hva som startet krangelen er ikke nok, synes jeg. Spesielt ikke når det er et partsinnlegg fra politiets side.

 

Btw, det er 3 ting du sier til en politimann i USA og det er...

-Yes sir.

-No sir.

og

-Thank you sir.

Jeg kan en til:

- I am Norwegian. This is what we do!

 

Brukte den til politiet i Texas, og de kjøpte den... :D

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I hvilken sammenheng?

Var ute å spaserte i et kontor-område utenfor Dallas sent på kvelden. Vi bodde på et hotell like i nærheten. Nå spaserer ikke folk i Texas, de kjører alltid bil. Så når politiet kom kjørende forbi og så en enslig mann i et kvartal hvor alt var stengt - over 40 grader var det også - så tenkte de vel med seg selv at enten var det en skurk som lette etter et sted å bryte seg inn, eller så var jeg syk. Så de tok en u-sving nede i gaten og kom bort til meg...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...