Gå til innhold

HTC Desire vs. Samsung Wave


Anbefalte innlegg

 

Som mange ganger skrevet så er det masse negativt med Desire uten at jeg har giddet å brukt masse tid og energi på dette men nå kommer ting tydelig frem i posten her. Et godt ordtak som passer her er "hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær" mulig skog i dette tilfellet..

 

 

Alle som kjøper en mobil nå, utenom Iphonebrukere vet at det ikke finnes en mobil uten feil...spm er om hvilke av bagatellene man kan leve med.

jeg kan leve med disse problemene som er nevnt om Desire..fordi de endrer ikke mine behov :).

 

Alle kan komme men en lang liste over alle telefonene i markedet med feilene/manglene de har......

 

Noen som deg...kan f.eks leve med at mailapplikasjonen ikke sjekker om at mailen som er lastet ned er lest eller ikke tidligere...men all ny mail er ulest.....andre kan ikke leve med dette.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den vist jeg faktisk ikke om.

leste første posten der og det er ting som er både faktisk litt proplematiske og andre ting som virker som folk rett og slett ikke har lest brukerhåndboken eller lignende.

men samtidig så er det ting som er ankepunkter med telefonen og de fleste(så vidt jeg leste) er det gitt løsninger på.

 

men da har da vært lysende klart fra starten av at desire ikke er svaret på alles drømmer ei heller den perefkte telefonen for alle.

 

*til Jada-jada*

jo jeg er faktisk helt frisk, og vis jeg ser noen klage pået problem (Stort sett uansett hva) så prøver jeg å hjelpe vis jeg tror jeg har noe fornuftig å komme med.

men slik kommentar som det står du på hjørnet av saklig og usakelig.

 

dog må jeg si at de tser ut til at du stopper resonementet med et et problem med jeg har det ikke så da finnes det ikke.

 

vet det finnes/fantes problemer med desire som andre har hatt, men jeg har de ikke . det betyr ikke at de ikke finnes. men det betyr at jeg ikke kan hjelpe.

 

Er vel ikke en usaklig ting å spørre deg om du er frisk da jeg lurer seriøst på dette...

En ting med deg som jeg har lagt merke til er at du lever i stor sett fornektelse. Alt hos deg er tydelig perfekt mens i den store verden er det faktisk en del problemer og dette er kanskje noe du bør ta fatt i.

Jeg synes det er både usaklig og usmakelig å spørre om noen er "frisk". Det har da virkelig ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Inntrykket mitt av stich_it er forøvrig at han er langt mer konstruktiv enn det du er. Du kan med fordel droppe usaklige kommentarer og slutte å la en diskusjon om mobiltelefoner gå såpass inn på deg. Hold deg til det konstruktive i stedet. Du er nemlig altfor opptatt av å forsvare dine valg og dine behov, og snakker stadig vekk om problemer folk påpeker ved samsung wave som ikke-problemer kun fordi de ikke er det for deg. Slikt er ikke veldig konstruktivt ovenfor andre personer som kan ha helt andre behov.

Lenke til kommentar

Samsung har rå hardware og er den desidert peneste av dem...

 

Nå har jeg hatt en haug med andre samsung-mobiler (E700, D500, E720, D600 som jeg kommer på nå) og de har alltid hatt herlig hardware og kvalitetsfølelse, men ræv software. Kjøpte akkurat en Galaxy Spica til min mor og skulle oppdatere android fra 1.5 til 2.1 og måtte da installere verdens mest ubrukelige software for å gjøre dette. Prøvde på 3 maskiner før den i det hele tatt klarte å finne telefonen, og ikke bare minnekortet. Da jeg skulle oppdatere hang hele driten seg og maste om "recovery", og da jeg hadde gjort det, rebootet telefonen bare og hadde fortsatt 1.5. Tok ca 5 timer å oppgradere den totalt...

 

Nå er det langt fra sikkert at Bada er like dårlig som resten av samsung-software jeg har prøvd, men jeg er skeptisk...

 

En annen ting er at jeg har blitt avhengig av så mange apps til android at jeg ikke kan gå over til Bada før noen lager tilsvarende... Det viktigste jeg kommer på er XBMC Remote...finnes noe slikt til Bada?

 

Hvis Wave hadde kjørt Android hadde det ikke vært noen tvil ihvertfall :)

 

Har desire selv forresten....

Lenke til kommentar

Ha ha hvem er det som går i strupen med alt man har når det snakkes litt negativt?

 

Jeg sitter her og gliser meg rød i ansiktet samtidig jeg syntes det er bare såååååååå patetisk.

 

I "ALLE" tråder man sier et stk ord negativt om kjære Desire kommer troppene stormende og vrir det til at andre er usaklige og dette gjør meg bare så kvalm.

 

Er det noen som derimot finner noe negativ om Wave så rotter dere sammen og går til angrep på oss som prøver å fortelle de positive sidene ved denne telefonen.

 

Det er dere som ikke tåler å lese noe negativt, barnslige som dere er.

 

Dette er da for pokker ikke en hvem pisser lengst konkurranse i barnehagen for så å sutre til mamma men slikt oppleves det (flaut).

 

Jeg elsker denne og skal bruke den masse her fremover, dette er skikkelig bevis fra en som har Desire og til og med er ærlig i tillegg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

 

Ha en strålende dag!

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Jeg elsker denne og skal bruke den masse her fremover, dette er skikkelig bevis fra en som har Desire og til og med er ærlig i tillegg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

 

Ha en strålende dag!

Jeg og liker denne. Nyttig tråd som jeg har lest litt i fra før av, noe du også tydeligvis burde ha gjort. Dette er nemlig ikke én person som forteller sin ærlige mening om Desire, det er derimot en person som ønsker å kartlegge og finne løsninger på problemer med hjelp fra den store brukerbasen xda-developers har. Dette presiserer også trådstarteren, jeg siterer fra de to første linjene i tråden: "The purpose of this thread is not to say it's a bad device. On the contrary, it has been a dream to use.". Et veldig godt initiativ. :)

Lenke til kommentar

Jeg elsker denne og skal bruke den masse her fremover, dette er skikkelig bevis fra en som har Desire og til og med er ærlig i tillegg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

 

Ha en strålende dag!

Jeg og liker denne. Nyttig tråd som jeg har lest litt i fra før av, noe du også tydeligvis burde ha gjort. Dette er nemlig ikke én person som forteller sin ærlige mening om Desire, det er derimot en person som ønsker å kartlegge og finne løsninger på problemer med hjelp fra den store brukerbasen xda-developers har. Dette presiserer også trådstarteren, jeg siterer fra de to første linjene i tråden: "The purpose of this thread is not to say it's a bad device. On the contrary, it has been a dream to use.". Et veldig godt initiativ. :)

 

Jepp han er ærlig og mye negativt kommer frem, man finner ikke ærlige folk her inne så da er denne fin å bruke så takk for rosen.

Lenke til kommentar

Jeg elsker denne og skal bruke den masse her fremover, dette er skikkelig bevis fra en som har Desire og til og med er ærlig i tillegg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

 

Ha en strålende dag!

Jeg og liker denne. Nyttig tråd som jeg har lest litt i fra før av, noe du også tydeligvis burde ha gjort. Dette er nemlig ikke én person som forteller sin ærlige mening om Desire, det er derimot en person som ønsker å kartlegge og finne løsninger på problemer med hjelp fra den store brukerbasen xda-developers har. Dette presiserer også trådstarteren, jeg siterer fra de to første linjene i tråden: "The purpose of this thread is not to say it's a bad device. On the contrary, it has been a dream to use.". Et veldig godt initiativ. :)

 

Jepp han er ærlig og mye negativt kommer frem, man finner ikke ærlige folk her inne så da er denne fin å bruke så takk for rosen.

 

Takk for det! Alltid kjekt å høre at man er en løgner fra folk man ikke kjenner...

 

Så, de som liker Desire best er løgnere, og de som liker Wave best er ærlige...er det slik?

Lenke til kommentar

Var på Lefdal i dag og prøvde Wave, og jeg ble solgt :love: Tenker å bestille fra nettet nå :)

 

Farlig å testen den i det hele tatt holde den i hånda da er man solgt :p

 

Det var det samme med meg, venninna min kjøpte den og jeg fikk låne den og da var jeg solgt med en gang :love:

 

Da er det bare å glede seg.

Lenke til kommentar

Da er den bestilt, igjennom Netcom sin hjemmeside :)Netcom - Wave

 

Totalpris 12 mnd: 2047,- med Supertalk. Dette er et dyrt abonnement, men blir ringt til mer enn jeg selv ringer, så tror jeg kan tjene på det. Tror heller ikke at jeg kommer til å angre på at jeg valgte Wave. Bruker jo hotmail, og små "feil" kan jeg leve med til denne prisen.

 

Flott da kom det noe godt ut av denne tråden at 3 velger snadder telefonen Wave så gratulerer til dere :)

Lenke til kommentar

Fatter ikke problem med mail jeg bruker G mail og det funker som bare det og man kan slette så mange man vil av gangen.....

 

Problemet er ikke sletting, men å merke e-post som lest. Som igjen er et problem fordi e-postklienten overser at e-posten er merket som lest på serveren (aka. message state flags).

 

Jeg skjønner virkelig ikke problemet , man kan ta imot eposter,lese de, slette de men det er vel bare meg :shrug:

Man sletter da virkelig ikke e-post som ikke er spam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...