Gå til innhold

HTC Desire vs. Samsung Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer Jada-jada til å si Wave, og ca 10 andre til å si Desire.

 

Begge er gode telefoner. Wave er mindre mainstream, men har et helt ferskt OS (Bada) som bare Samsung bruker. Desire har Android, med flere applikasjoner og større utviklermiljø. Framtiden til Wave og Bada er usikker - det kan bli en suksess, og det kan bli en flopp. Det tryggeste valget slik sett er nok Desire, men Wave er en flott telefon rent hardwaremessig.

 

Med andre ord, jeg vet ikke hva du bør velge :p

Lenke til kommentar

Hvilken telefon du bør velge, er det vel bare du selv som vet. Jeg vet det er et kjedelig svar. Men så lenge vi hele tiden snakker om gode telefoner, er det kun preferansene som avgjør. De avgjør vel egentlig uansett. Men du skjønner hva jeg mener.

 

Selv valgte jeg HTC Desire. Rett og slett fordi den er en enormt herlig telefon. Og den tilbyr meg alt det jeg trenger. Radio. Musikkspiller. Herlig grensesnitt. Gode muligheter hva gjelder å skreddersy telefonen til my particular needs, og syncing med andre sosiale medier jeg er på.

 

Flott skjerm. Kjapp respons. God touch. Beste telefonen jeg noensinne har hatt. :)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bare på grunn av at Desire har vært ute lenger og flere allerede har kjøpt den at mange foreslår Desire. Android i seg selv utgjør jo en stor forskjell mellom Wave og Desire, det må jo selv du kunne se. Jeg synes i hvertfall det blir feil å komme inn her og si "Helt klart Wave!" når trådstarter stiller et såpass åpent spørsmål.

 

Hvis vi lettere skal kunne hjelpe og gi et ordentlig svar må nok trådstarter spesifisere litt bedre hva telefonen skal brukes til, som stich_it nevner.

Lenke til kommentar

Wave fordi den er i metall, er liten og snerten med markedets beste skjem...

 

Desire fordi den er en knall telefon med Android OS og Sense UI. Men hvis ikke storrelsen paa telefonen bekymrer deg, saa er den kommende Samsung Galaxy S et mye raaere Android alternativ.

Lenke til kommentar

Wave fordi....

 

1.Får starte med skjermen, denne er SUPERAMOLED.

Rimelig stor forbedring i forhold til vanlig AMOLED skjerm (verdens beste)

 

2.Batteri: standby 450t, tale 8,5t, musikkavspilling holder i 4 dager kontra 1 på Desire.

 

3.Den har Bluetooth 3.0 Desire har det ikke.

 

4. Wifi b/g/n har den. Du lurer på hvilken smarttelefon som ikke har det....Desire har det ikke.......

 

5.Divxplayer, uansett hvor denne hører hjemme......den har da iallefall det. Desire f.eks har det ikke.

 

6.Bada, siden du ikke har hørt om det KAN det ikke bli bra? Vel det er det ingen som vet ennå. Men alle testene er foreløbig veldig positive iallefall.

 

7. 2 GB(kommer også i 8 GB) internt minne ikke mye? Desire har f.eks 512MB.

 

8. Aluminium body synes vel de fleste er positivt kontra plast?

 

9. Handwriting recognition.

 

10.Proximity sensor.

 

11.Tv utgang.

 

12.Kan brukes som fjernkontroll til tv/Dvd etc

 

Desire

 

1.Større skjerm.

2.Android.

 

KUDOS- svinepelz :p

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ok. Høres litt utrolig ut at det skal gjøre tre dagers forskjell på musikk avspilling.

Så spør igjen er det noe som er testet på de to telefonene under like test forhold?

 

Det tror jeg ingen her inne kan svare noe garantert svar på men HTC har vist gang på gang at de er en batterisluker.

 

Jeg hadde en Samsung Spica i to uker og den hadde også veldig god batteritid så det er vel flere faktorer at Samsung er bedre en HTC der..

 

Desire og Legend som er de siste flaggskipnyhetene fra HTC er jo begge håpløse på batteritid og må lades hver dag skriver de fleste som har disse telefonene.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ok. Høres litt utrolig ut at det skal gjøre tre dagers forskjell på musikk avspilling.

Så spør igjen er det noe som er testet på de to telefonene under like test forhold?

 

En ting er skjermen til Wave som gir mindre strømforbruk, samt mener jeg å ha lest en plass at Hummingbird prosessoren til Samsung er mer optimalisert en Snapdragon, her er en link

 

Her er hele artikkelen om Hummingbird vs Snapdragon

Lenke til kommentar

Den store elektronikksiden Chip.de har testet telefonene og de har målt maks taletid. Samme test blir utført på alle mobilene, under maks belastning.

 

Resultat:

Samsung S8500 Wave - 7:47

HTC Desire - 4:41

 

En slik enorm forskjell i taletid viser noe om hvordan enheten trekker strøm.

 

Oppetid ved surfing er ikke testet.

 

For øvrig kan det nevnes at Samsung Wave innehar 1. plassen på mobilrangeringen, mens HTC Desire er på 52. plass, av totalt 137 tester.

Endret av norMain
Lenke til kommentar

Det tror jeg ingen her inne kan svare noe garantert svar på men HTC har vist gang på gang at de er en batterisluker.

Jeg hadde en Samsung Spica i to uker og den hadde også veldig god batteritid så det er vel flere faktorer at Samsung er bedre en HTC der..

 

Desire og Legend som er de siste flaggskipnyhetene fra HTC er jo begge håpløse på batteritid og må lades hver dag skriver de fleste som har disse telefonene.

så du slenger ut en påstand du ikke kan opgi en eneste kilde på?

vis det stemmer er det synd fordi det trekker tvil til ett ellers veldig bra innlegg.

jeg har desire selv og ja den suger strøm og jeg lader den vær natt, ikke fordi jeg må men fordi det er veldig greit åvite at jeg har strøm hele neste dag. og den ligger jo bare der hele natten uansett :p

jeg har ved flere anledninger gått 2 dager uten å lade telefonen men det er ca maks uten å tyne instillinger.

 

å slenge ut statestikker man ikke har kilde på og antagelser som fakta gjør fort en diskusjon til en "min er bedre en din så de så" diskusjon

 

norMain: hva slags nett var den undersøkelsen gjordt i?

bare sån fordi jeg er nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Du har en pc ikke sant? Da finner du noe som heter Google og så søker du deg frem selv til det du ønsker å finne. En fantastisk oppfinnelse og så slipper vi andre å skrive noe feil også vinn vinn situasjon for alle sammen...

Du kommer med påstanden men gidder ikke dokumentere den selv?

Jeg jobber ikke før deg, jeg ber deg dokumentere at påstanden sin er riktig, da den før meg høres litt utrolig ut.

Sier meg ikke uenig i at samsung har bedre batteritid, men ber deg dokumentere din påstand som før meg høres litt utrolig ut.

Lenke til kommentar

Dokumentere at Wave har så god batteritid? Jeg skriver av egenerfaring

pluss jeg har lest alt av tester og erfaringer jeg har funnet på nett både før og etter jeg fikk den selv. Hvis du tror jeg sitter her og gir råd ut av en uvirkelig fantasi vel da biter jeg bare meg selv i ræva for å si det på godt norsk. Jeg velger at trådstartere velger å tro på en som har erfaring med produktet det er vel grunnlaget for å gi råd og veiledning her inne er det ikke det hele meningen med dette forumet? Du får du selv velge hva du tror på utrolig men sant.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Er det min skyld at jeg lurer på hva kilden til din uttalelser er?

Hvorfor sa du ikke med engang at du har telefonen selv og du har testet det selv første gangen jeg spurte?

Ja det er utrolig å folk påstår på nettet uten å kunne dokumentere ting...

Må si du virkelig reagerer dårlig på kritiske stilte spørsmål.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ingen her inne kan svare noe garantert svar på men HTC har vist gang på gang at de er en batterisluker.

Jeg hadde en Samsung Spica i to uker og den hadde også veldig god batteritid så det er vel flere faktorer at Samsung er bedre en HTC der..

 

Desire og Legend som er de siste flaggskipnyhetene fra HTC er jo begge håpløse på batteritid og må lades hver dag skriver de fleste som har disse telefonene.

så du slenger ut en påstand du ikke kan opgi en eneste kilde på?

vis det stemmer er det synd fordi det trekker tvil til ett ellers veldig bra innlegg.

jeg har desire selv og ja den suger strøm og jeg lader den vær natt, ikke fordi jeg må men fordi det er veldig greit åvite at jeg har strøm hele neste dag. og den ligger jo bare der hele natten uansett :p

jeg har ved flere anledninger gått 2 dager uten å lade telefonen men det er ca maks uten å tyne instillinger.

 

å slenge ut statestikker man ikke har kilde på og antagelser som fakta gjør fort en diskusjon til en "min er bedre en din så de så" diskusjon

 

norMain: hva slags nett var den undersøkelsen gjordt i?

bare sån fordi jeg er nysgjerrig.

 

Det oppgis ikke. Skal jeg spekulere, så ville jeg TRO at de tester samtaletid via Tysklands største nettleverandør.

EDIT: Skal jeg spekulere ENDA mer vil jeg tro det muligens er en lab test, siden de nevner maks belastning på mobilen. Som vi vet vil jo belastningen på et signal i virkeligheten variere. Sjelden det er maks belastning over tid.

 

Men nå er det ikke bare Chip.de som omtaler batteritiden til Samsung Wave som svært god. Areamobile.de er også en tysk side som sier at batteritiden er overraskende bra. Grunnen til at jeg referer tyske sider akkurat nå, er at tyskerne er ganske grundige i sine tester, og faktisk tester ut enhentene med stoppeklokke. De fleste mobilsidene rundt omkring utaler seg gjerne utifra generell personlig erfaring. Og som vi vet, da er tid veldig relativ!

Endret av norMain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...