Gå til innhold

HTC Desire vs. Samsung Wave


Anbefalte innlegg

hvis batteritiden på htc wildfire blir bra høres det ut som en tlf for meg, jeg var en stund gira på wave men det dabbet av litt nå etter å ha lest bloggen til angry_norwegian.

 

Jupp, samma her. Men forhåpentligvis blir dette ordnet, særlig det med mailen hørtes ut som en ganske stor tabbe fra Samsung sin side.

 

Fatter ikke problem med mail jeg bruker G mail og Hotmail og det funker som bare det og man kan slette så mange man vil av gangen.....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke problem med mail jeg bruker G mail og det funker som bare det og man kan slette så mange man vil av gangen.....

 

Problemet er ikke sletting, men å merke e-post som lest. Som igjen er et problem fordi e-postklienten overser at e-posten er merket som lest på serveren (aka. message state flags).

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Fatter ikke problem med mail jeg bruker G mail og det funker som bare det og man kan slette så mange man vil av gangen.....

 

Problemet er ikke sletting, men å merke e-post som lest. Som igjen er et problem fordi e-postklienten overser at e-posten er merket som lest på serveren (aka. message state flags).

 

Jeg skjønner virkelig ikke problemet , man kan ta imot eposter,lese de, slette de men det er vel bare meg :shrug:

Lenke til kommentar

Ros til angry_norwegian, som bruker tid på å avdekke feil! De fleste er vel enige om at Wave er en rå telefon (hardwaremessig), så hvis Samsung får de riktige tilbakemeldingene og mener alvor med Bada, kanskje det kan bli veldig bra etter hvert?

Lenke til kommentar

Jeg syns den er rå softwaremessig også jeg. For meg som ikke er noen storforbruker av email er dette enkelt og greit den perfekte mobil. Noen få bagateller er det selvfølgelig, men de er så små at man ikke irriterer seg over dem i daglig bruk og de burde være enkle å fikse med en oppdatering av firmwaren.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke problemet , man kan ta imot eposter,lese de, slette de men det er vel bare meg :shrug:

du kan lese og evnetuelt slette men meldinger du har lest vil forbli ulest, så vis du har 300 mail som du har lest på serveren, men venter en viktig mail så vil samsungen si at du har 300 uleste mail. og nekte å godta de er lest.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke problemet , man kan ta imot eposter,lese de, slette de men det er vel bare meg :shrug:

du kan lese og evnetuelt slette men meldinger du har lest vil forbli ulest, så vis du har 300 mail som du har lest på serveren, men venter en viktig mail så vil samsungen si at du har 300 uleste mail. og nekte å godta de er lest.

 

Nei dette stemmer ikke, mailen kommer som kun emne først så må man åpne den for å få frem selve mailen. Etter du har lest den går den fra aktiv hvit til grå det aktiveres da at den er lest så dere tar feil... Og vilket normalt menneske har 300 mail man ikke leser? Pc er også en fin ting til mail. Jeg får max 20-30 mail om dagen de fleste på pc så jeg må være utrolig kjedelig som person :ermm: De går i allefall fint å både lese, de merkes som lest og jeg sletter.

 

Det er jo ikke perfekt på Desire heller..

 

Amobil

 

Kalenderen og e-postleseren på Desire er brukervennlig og funksjonsrike nok for folk flest, men kunne vært mer avansert for å tilfredsstille proffbrukere.

 

Tenker siden folk her inne tydeligvis må være proffbrukere da brukere her inne får så masse mail kun på mobiler, opptatt av IMAP-servere som jeg ikke vet hva er etc..... Enten dette eller så henger man seg opp i tull/bagateller som folk flest ikke bryr seg et dugg om? Jeg tar imot mail alt fra i hele Oslo der jeg kobler meg opp til masse forskjellige servere til Nes på bygda så jeg skjønner ikke problemet sorry. Funker fint som F for meg og min hverdag men jeg er jo ikke konsernsjef da :whistle:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke problemet , man kan ta imot eposter,lese de, slette de men det er vel bare meg :shrug:

du kan lese og evnetuelt slette men meldinger du har lest vil forbli ulest, så vis du har 300 mail som du har lest på serveren, men venter en viktig mail så vil samsungen si at du har 300 uleste mail. og nekte å godta de er lest.

 

Nei dette stemmer ikke, mailen kommer som kun emne først så må man åpne den for å få frem selve mailen. Etter du har lest den går den fra aktiv hvit til grå det aktiveres da at den er lest så dere tar feil... Og vilket normalt menneske har 300 mail man ikke leser? Pc er også en fin ting til mail. Jeg får max 20-30 mail om dagen de fleste på pc så jeg må være utrolig kjedelig som person :ermm: De går i allefall fint å både lese, de merkes som lest og jeg sletter.

 

Det er jo ikke perfekt på Desire heller..

 

Amobil

 

Kalenderen og e-postleseren på Desire er brukervennlig og funksjonsrike nok for folk flest, men kunne vært mer avansert for å tilfredsstille proffbrukere.

 

Tenker siden folk her inne tydeligvis må være proffbrukere da man får så masse mail kun på mobil..... Enten dette eller så henger man seg opp i tull/bagateller som folk flest ikke bryr seg et dugg om?

På mailtyper som Gmail så funker dette utmerket som du nevner Jada-Jada, men dette er ikke snakk om gmail, men outlook type mails, slik som mails med egenvalgt ending, f.eks. [email protected], eller lignende. Veit ikke om det fortsatt er sånn der, iom at jeg selv bruker gmail.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at meldinger som ER lest, på PC og ikke på mobil, likevel lastes ned fra server til e-post-klienten i bada. Man sjekker jo gjerne e-post med PC i løpet av dagen og. Når klienten i bada laster ned disse også til mobil så viser den de som ulest selv om de har blitt lest i en annen klient på en PC. Det er hvertfall slik jeg forstår det.

 

Jeg ville også satt opp mailen min slik at den lastes ned fra server både til e-post-klienten på mobilen og til e-post-klienten på PC-en. Det er nødvendig for å ha full oversikt. Sånn sett vil det være irriterende dersom man må merke hver enkelt melding som lest i e-post klienten til bada hver gang man har lest meldingen tidligere på en PC.

Lenke til kommentar

Les posten min på nytt, jeg så via du har leste mail på serveren vil ikke waven være enig men vise at du har bare ulest mail.

 

Det virker som du blir hårsår når noen viser til det som oppfattes som ett problem du ikke kan løse

 

Er vel i grunn bare å slette de du har lest på pc og visa versa men som skrevet jeg bruker g mail og hotmail og er kjempefornøyd med e mail programmene på WAVE men nå er det vel på tide å komme seg videre i denne tråden..

bare å slette mail, det for noe tull.

Er nå en gang slik at noen er avhengig av mail i jobben og hvis du ikke kan koble waven til uten et slikt problem så blir den for meg ubrukelig i den sammenheng.

Lenke til kommentar

Les posten min på nytt, jeg så via du har leste mail på serveren vil ikke waven være enig men vise at du har bare ulest mail.

 

Det virker som du blir hårsår når noen viser til det som oppfattes som ett problem du ikke kan løse

 

Er vel i grunn bare å slette de du har lest på pc og visa versa men som skrevet jeg bruker g mail og hotmail og er kjempefornøyd med e mail programmene på WAVE men nå er det vel på tide å komme seg videre i denne tråden..

bare å slette mail, det for noe tull.

Er nå en gang slik at noen er avhengig av mail i jobben og hvis du ikke kan koble waven til uten et slikt problem så blir den for meg ubrukelig i den sammenheng.

 

Skjønner du ikke? Dette er ikke noe problem for meg OK? Jeg bruker min telefon i jobben hver dag uten noen problemer om du liker det eller ei er dette greit? For meg så fungerer mail delen strålende, jeg får tatt imot, sendt, lest, slettet ferdig med det. Kan du ikke heller konsentrere deg å hjelpe alle de som klager på din tlf type Desire i stedet for det er nok å ta tak i der... Du er jo helt desperat å finne noe negativt ved denne telefonen så er du helt frisk?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei det stemmer nok veldig godt og det er vel strengt tatt sdhc det faktisk er snakk om. Tingen er at produsentene og kjeder har en tendens til å kun skrive micro sd. F. Eks støtter mikro sd opp til 32 gb.. 32 gb sd kort er sdhc - hc for High capacity. Hvis det står om en telefon at den støtter opp til 2 gb micro sd så er dette maks og den støtter den gamle sd versjonen som ikke er kompatibel med hc kort. Støtter en telefon i hvertfall 4 gb så er dette hc kort og kan da i prinsippet støtte mer enn 4 gb også..

Lenke til kommentar

Som dere kanskje har fått med dere fra en annen tråd, så ble denne linken lagt ut. Absolutt verdt å lese før man eventuelt skal kjøpe seg en HTC Desire.

 

:ohmy: Ai ai ai her var det jo en laang smørbrødliste med "viktige" negative ting 51 sider lang faktisk så hvorfor har ikke Desire eiere linket oss til denne slik velgere her får ordentlig inntrykk?

 

Er da ikke rart min bror vil bytte med meg når man leser dette han klager jo hele tiden på sin Desire.

 

Her er det bare å fordype seg stich_it, angry_norwegian og resten av gutta boys :p

Kan jo bare nevne at jeg er en meget travel jente som får mye mail daglig og er super duper fornøyd med min Wave, jeg bruker hotmail.

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Som dere kanskje har fått med dere fra en annen tråd, så ble denne linken lagt ut. Absolutt verdt å lese før man eventuelt skal kjøpe seg en HTC Desire.

 

:ohmy: Ai ai ai her var det jo en laang smørbrødliste med "viktige" negative ting 51 sider lang faktisk så hvorfor har ikke Desire eiere linket oss til denne slik velgere her får ordentlig inntrykk?

 

Er da ikke rart min bror vil bytte med meg når man leser dette han klager jo hele tiden på sin Desire.

 

Her er det bare å fordype seg stich_it, angry_norwegian og resten av gutta boys :p

Kan jo bare nevne at jeg er en meget travel jente som får mye mail daglig og er super duper fornøyd med min Wave, jeg bruker hotmail.

 

 

det er greit å lese hele innlegget til før man dømmer en mobil nord og ned :)

 

"

For those of you who don't have the HTC Desire, don't be put off by the sheer number of issues listed here. Most are minor nit-picky things. Some have workarounds. Others you might not even care about"

 

for meg som bruker to mail til daglig og mye mail, via exchange, og da "sletter" jeg få mail hver dag siden jeg må ha disse lagret..så er det ihvertfall veldig irriterende at jeg må "unreade" meldinger som jeg ikke har lastet ned tidligere?

 

men dette er igjen en mindre feil etter min mening på samsung. en liten detalj.....vet ikke om det er nok til å si at mobilen er så dårlig pga det.....

 

Det tar vel strengt tatt tid å utvikle en ny smarttelefonsoftware...

Lenke til kommentar

den vist jeg faktisk ikke om.

leste første posten der og det er ting som er både faktisk litt proplematiske og andre ting som virker som folk rett og slett ikke har lest brukerhåndboken eller lignende.

men samtidig så er det ting som er ankepunkter med telefonen og de fleste(så vidt jeg leste) er det gitt løsninger på.

 

men da har da vært lysende klart fra starten av at desire ikke er svaret på alles drømmer ei heller den perefkte telefonen for alle.

 

*til Jada-jada*

jo jeg er faktisk helt frisk, og vis jeg ser noen klage pået problem (Stort sett uansett hva) så prøver jeg å hjelpe vis jeg tror jeg har noe fornuftig å komme med.

men slik kommentar som det står du på hjørnet av saklig og usakelig.

 

dog må jeg si at de tser ut til at du stopper resonementet med et et problem med jeg har det ikke så da finnes det ikke.

 

vet det finnes/fantes problemer med desire som andre har hatt, men jeg har de ikke . det betyr ikke at de ikke finnes. men det betyr at jeg ikke kan hjelpe.

Lenke til kommentar

den vist jeg faktisk ikke om.

leste første posten der og det er ting som er både faktisk litt proplematiske og andre ting som virker som folk rett og slett ikke har lest brukerhåndboken eller lignende.

men samtidig så er det ting som er ankepunkter med telefonen og de fleste(så vidt jeg leste) er det gitt løsninger på.

 

men da har da vært lysende klart fra starten av at desire ikke er svaret på alles drømmer ei heller den perefkte telefonen for alle.

 

*til Jada-jada*

jo jeg er faktisk helt frisk, og vis jeg ser noen klage pået problem (Stort sett uansett hva) så prøver jeg å hjelpe vis jeg tror jeg har noe fornuftig å komme med.

men slik kommentar som det står du på hjørnet av saklig og usakelig.

 

dog må jeg si at de tser ut til at du stopper resonementet med et et problem med jeg har det ikke så da finnes det ikke.

 

vet det finnes/fantes problemer med desire som andre har hatt, men jeg har de ikke . det betyr ikke at de ikke finnes. men det betyr at jeg ikke kan hjelpe.

 

Er vel ikke en usaklig ting å spørre deg om du er frisk da jeg lurer seriøst på dette...

En ting med deg som jeg har lagt merke til er at du lever i stor sett fornektelse. Alt hos deg er tydelig perfekt mens i den store verden er det faktisk en del problemer og dette er kanskje noe du bør ta fatt i.

Som mange ganger skrevet så er det masse negativt med Desire uten at jeg har giddet å brukt masse tid og energi på dette men nå kommer ting tydelig frem i posten her. Et godt ordtak som passer her er "hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær" mulig skog i dette tilfellet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...