Gå til innhold

Helbredet - alltid "noen andre"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Hvorfor er det "ad ridiculum" å be om etterprøvbare bevis, eller noe håndfast?

 

Tror ikke "verdi"debatt.no blir noe annet enn folk med samme mening som siterer bibelsitater om hverandre..

Lenke til kommentar

Hvorfor er det "ad ridiculum" å be om etterprøvbare bevis, eller noe håndfast?

 

Tror ikke "verdi"debatt.no blir noe annet enn folk med samme mening som siterer bibelsitater om hverandre..

Jeg snakker om all drittkastingen og latterliggjøringen rundt. Det har sin tid det også, som alt annet, men det ødelegger ALLTID for en god debatt. Om du debatterer for å føle deg bedre om deg selv, for all del, gjør narr. Om du debatterer for å få poenget ditt over til noen andre, kom deg på deres nivå og møt dem med respekt.

Verdidebatt har mange kristne, men også ateister. Alle blir møtt med respekt og alle diskusjonene holder et høyt nivå, rent mellommenneskelig. Klart mange diskuterer bibeltekster, men politikk og samfunnsspørsmål blir også diskutert. Er man genuint ute etter en god og konstruktiv debatt uten enn å hovere over troende med referanser til FSM, ord som "fantasivenn", "dere lever i steinalderen" og "gleder meg til helvete, der er alle vennene mine", så vil du finne den GODE debatten om hva det skal være på verdidebatt.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det "ad ridiculum" å be om etterprøvbare bevis, eller noe håndfast?

 

Tror ikke "verdi"debatt.no blir noe annet enn folk med samme mening som siterer bibelsitater om hverandre..

Jeg snakker om all drittkastingen og latterliggjøringen rundt. Det har sin tid det også, som alt annet, men det ødelegger ALLTID for en god debatt. Om du debatterer for å føle deg bedre om deg selv, for all del, gjør narr. Om du debatterer for å få poenget ditt over til noen andre, kom deg på deres nivå og møt dem med respekt.

Verdidebatt har mange kristne, men også ateister. Alle blir møtt med respekt og alle diskusjonene holder et høyt nivå, rent mellommenneskelig. Klart mange diskuterer bibeltekster, men politikk og samfunnsspørsmål blir også diskutert. Er man genuint ute etter en god og konstruktiv debatt uten enn å hovere over troende med referanser til FSM, ord som "fantasivenn", "dere lever i steinalderen" og "gleder meg til helvete, der er alle vennene mine", så vil du finne den GODE debatten om hva det skal være på verdidebatt.

...Og gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet... :w00t:

Lenke til kommentar

Om trådstarter er genuint interessert i svar fra kristne anbefaler jeg http://www.verdidebatt.no. Det er der alle befinner seg. De orker ikke henge i ad ridiculum's hule (les: diskusjon.no)

 

Diskusjon om ateisme på verdidebatt:

 

-Halvparten av de reliøse vet ikke om evolusjonen eller fjellet av bevis for den, og diskusjonene ser ut til å ende opp i naturfag for videregående før trådene kan fortsette.

 

-De ser ut til å tro at helbredelse er godt dokumentert, eller at det finnes dokumenterte helbredelser.

 

-Enkelte ser ut til å tro at tro beviser guds eksistens.

 

...

 

...

 

Våre kristne er bedre, med unntak av de psykisk syke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ut fra tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1237615 fikk jeg lyst å stille DEG, ett spørsmål.

 

Har DU blitt helbredet? Eller er det alltid noen andre som har blitt det. Noen andre som ble kvitt magesmerte, tannpine, feber, dårlig selvbilde og slike ting som Gud pleier å helbrede? Eller kanskje du har opplevd å bli helbredet fra noe mer konkret, noe en tredjepart ikke kan si noe på? Var du blind, men kan nå se osv?

 

FYR LØS

 

Ja, jeg har blitt helbredet :)

 

Jeg er født med melkeallergi og da jeg ble 11-12 år fikk jeg flere allergier, både fisk, nøtter, frukt osv, og flere ting jeg aldri fant ut av. Jeg ble etterhvert så dårlig at jeg fikk store pusteproblemer (føltes som jeg ble kvalt) og var så dårlig i magen at jeg følte jeg hadde fått i meg gift... Ekstrem diaré, grøsninger over hele kroppen, feber, hodepine, osv.

Jeg hadde så mye vondt i magen at jeg trodde det var normalt å alltid ha vondt... Gikk til mange leger og alternative behandlere som trykket på magen og kunne kjenne at jeg sleit med magen, men ingen kunne hjelpe meg, for man fant ikke ut alle allergiene mine.

 

Jeg fikk en dag høre om Svein Magne Pedersen ved www.mjl.no og ringte han. Han ba for meg i Jesu navn. Har hatt en helt normal mage siden den gang!! Tåler alt jeg ikke tålte!

 

TO GOD BE THE GLORY! :)

Endret av Antonette
Lenke til kommentar

TO GOD BE THE GLORY! :)

And all glory to the lettlurte...

 

... For i dag så tåler du alt av melkeprodukter og alle de andre produktene på denne listen din. Dette kan du nå spise helt greit og i så store kvanta du bare orker? Eller la du/dere om kosten også?

 

Jeg bare lurer, for jeg er nemlig gud selv i så fall, for min minste guttunge forsvant plagene han hadde når vi kuttet ut melke produkter (Kumelk ER faktisk for kalvene og ikke for mennesker...). Da hadde han ikke vondt i maven lenger og han satt ikke halve døgnet på do... altså ingen sjarlatan innblandet i det hele tatt og resultatet var det samme? Så all glory to me then? Eller mener du at du var mye sykere og hadde mye større plager enn min minste sønn?

 

Men du skal altså ha oss til å tro at den gud du lovpriser er så ond at han lot deg gjennomgå disse smertene bare for at du skulle ringe til en av norges aller største bløffmakere, ( Fyren som faktisk krever 10 kroner minuttet for at han magiske telefon svarer skal helbrede folk!! Sjekk det ut selv om du ikke tror meg...!) for så å fri deg fra alle smertene på et øyeblikk? Si meg, det har ALDRI falt deg inn hvor stor tosk denne guden din kan være da, så utsatte deg for dette når ham med letthet kunne latt det være? Eller ser du bare på pinen som en fin måte å lære på? Der du lærte at det lønner seg å være gudsfryktig eller noe slikt tull? Du er så fryktelig forutinntatt at det grenser til ignoranse...

 

Alle de som har ringt denne sjarlataneren eller alle de andre såkalte helbredere som aldri fikk noen hjelp hører vi aldri om.... Tror du det var fordi de ikke trodde på jesus nok at det ikke virket på dem?

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... For i dag så tåler du alt av melkeprodukter og alle de andre produktene på denne listen din. Dette kan du nå spise helt greit og i så store kvanta du bare orker? Eller la du/dere om kosten også?

 

Jeg bare lurer, for jeg er nemlig gud selv i så fall, for min minste guttunge forsvant plagene han hadde når vi kuttet ut melke produkter (Kumelk ER faktisk for kalvene og ikke for mennesker...). Da hadde han ikke vondt i maven lenger og han satt ikke halve døgnet på do... altså ingen sjarlatan innblandet i det hele tatt og resultatet var det samme? Så all glory to me then? Eller mener du at du var mye sykere og hadde mye større plager enn min minste sønn?

 

Hei! Jeg vet selvfølgelig ikke om jeg var sykere enn din sønn. Det jeg vet er at jeg er født med melkeallergi (fikk illrødt utlsett over hele kroppen). Jeg holdt meg da selvfølgelig unna alle melkeprodukter. Da jeg ble ungdom fikk meg mange allergier, og noen jeg ikke fant ut av. Holdt meg unna det jeg visste jeg ikke tålte selvfølgelig, men jeg reagerte på "alt", og på mange forskjellige måter, men magen var verst.. Har i etterkant lurt på om jeg var allergisk mot soya, som jeg brukte istedet for melk, men jeg hadde aldri hørt om soyallergi da, så det falt meg ikke inn å teste ut.

 

Fra Svein Magne Pedersen ba for meg har jeg tålt ALT uten å måtte legge om kosten. Kall meg gjerne lettlurt eller at det var placebo, men han ba for meg og jeg fikk en normal mage og det har vart i over 10 år nå :new_woot:

 

Men du skal altså ha oss til å tro at den gud du lovpriser er så ond at han lot deg gjennomgå disse smertene bare for at du skulle ringe til en av norges aller største bløffmakere, ( Fyren som faktisk krever 10 kroner minuttet for at han magiske telefon svarer skal helbrede folk!! Sjekk det ut selv om du ikke tror meg...!) for så å fri deg fra alle smertene på et øyeblikk? Si meg, det har ALDRI falt deg inn hvor stor tosk denne guden din kan være da, så utsatte deg for dette når ham med letthet kunne latt det være? Eller ser du bare på pinen som en fin måte å lære på? Der du lærte at det lønner seg å være gudsfryktig eller noe slikt tull? Du er så fryktelig forutinntatt at det grenser til ignoranse...

 

Jeg vet godt at SVP tar betalt for at vi ringer han, men om man ikke vil betale kan man oppsøke han selv personlig eller sende inn elektronisk bønneforespørsel. Jeg blander meg ikke borti hvordan han tjener og bruker pengene sine, han må ha mat på bordet som alle andre.

 

Det er ikke lett å gå gjennom sykdom og prøvelser (eller se på andre som går gjennom det), og jeg skal ikke late som det var så lett for meg da jeg var ung heller.

 

Alle de som har ringt denne sjarlataneren eller alle de andre såkalte helbredere som aldri fikk noen hjelp hører vi aldri om.... Tror du det var fordi de ikke trodde på jesus nok at det ikke virket på dem?

 

Nei, det tror jeg ikke. Jeg vet ikke hvorfor Gud helbreder noen og ikke andre, men jeg tror at noen har fått nådegaven til å helbrede.

Lenke til kommentar

La oss si at en million mennesker ber om å bli helbredet. 5 blir helbredet. De 5 er mirakler, de 999995 andre er ... guds uransaklige veier? Gud valgte ut en håndfull som skulle bli helbredet, mens resten sitter fortsatt med lidelsene sine .....

 

Er det bare meg som synes dette ikke henger på greip? Ikke at gud bare velger å helbrede 5, men at det finnes folk i et opplyst samfunn som presterer å tro at en helbredelse etter bønn automatisk er guds verk, mens et mye større antall fravær av helbredelse etter bønn ikke er noe man kan klandre den samme guden for, for "det var slik gud ville det, gud hadde en mening med det" eller noe i den retning? Uansett hva gud gjør eller ikke gjør, så får han all ære av fanklubben sin, som går med skylapper på størrelse med Canada.

 

På tide å våkne opp og lukte på realitetene. Er det tilfeldig at bønnesvar inntreffer like ofte som tilfeldigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motivet for Svein-Magne Pedersen er penger, intet annet Og lettlurte mennesker er det nok av, så dermed strømmer pengene inn.

 

"Fra en omsetning på 6,8 millioner kroner i 2005 kunne virksomheten i 2008 registere inntekter på 15,5 millioner kroner"

 

"Sunnmørsposten kunne da fortelle at Pedersen i forbindelse med et bønnemøte på Sunnmøre forsøkte å vekke et dødt barn til live igjen via bønn. Det gikk ikke." :w00t:

Lenke til kommentar

Pedersen tilbyr også "forebyggende" bønn til 14 kr minuttet

 

"– Vi er under konstant påvirkning av farlige strålinger. Vi opplever også farlige epidemier og mange typer smittsomme sykdommer, fortsetter han."

 

"Lydopptaket på teletjenesten SOS Helse er på mer enn tolv minutter. Bare de to siste minuttene brukes til bønn og avslutningsinformasjon." 14 kr minuttet, og det er bare et lydopptak ... ROFL! En må virkelig være ... "spesielt begavet" for å tro på denne svindleren. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pedersen tilbyr også "forebyggende" bønn til 14 kr minuttet

 

"– Vi er under konstant påvirkning av farlige strålinger. Vi opplever også farlige epidemier og mange typer smittsomme sykdommer, fortsetter han."

 

"Lydopptaket på teletjenesten SOS Helse er på mer enn tolv minutter. Bare de to siste minuttene brukes til bønn og avslutningsinformasjon." 14 kr minuttet, og det er bare et lydopptak ... ROFL! En må virkelig være ... "spesielt begavet" for å tro på denne svindleren. :roll:

 

Jeg vet ikke alt SVP driver med (har bare vært i kontakt med han den ene gangen jeg ringte, og da hadde jeg ikke hørt noe om han, annet enn at han var en kristen), men om han tar penger som går til misjon ser jeg ikke noe galt i det. Han har helbredelsens nådegave, det er i alle fall sikkert :) Jeg kjenner også folk som har blitt helbredet av andre, men tilfeldigvis ringte jeg akkurat den mannen som ble ganske omtalt og kritisert i ettertid..

 

Jeg ringer gjerne SVP igjen ved behov i alle fall ;)

Lenke til kommentar

Matteus 7

 

Falske profeter

15 Ta dere i vare for de falske profetene! De kommer til dere i saueham, men innvendig er de glupske ulver. 16 På fruktene skal dere kjenne dem. Plukker man druer av tornebusker eller fiken av tistler? 17 Et godt tre bærer god frukt, et dårlig tre bærer dårlig frukt. 18 Et godt tre kan ikke gi dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke gi god frukt. 19 Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hugget ned og kastet på ilden. 20 Derfor skal dere kjenne dem på fruktene.

Falske disipler

21 Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’

 

 

Nei, jeg har ikke plutselig blitt religiøs :green:

 

 

Og...

 

 

Pedersen er sur på snåsamannen

 

Komedie på høyt nivå! Den ene bedrageren liker ikke den andre fordi han får ham til å se ut som en skurk ... hvis det er noen trøst, har snåsamannen også tjent penger på svindelen.

Lenke til kommentar
Jeg ringer gjerne SVP igjen ved behov i alle fall ;)
Så du tror virkelig at hans telefonsvarer har magiske helbredende evner? :) For det er alt du får tak i der i gården nemlig, men lykke til... La oss bruke hodet et øyeblikk her.... Jesus og troen på ham og helbredelse har vært med oss i to tusen år.... Lege vitenskapen har vært med oss, i moderne form (altså etter at de sluttet å årelate folk for enhver sykdom...) i ca 200 år... Etter at legevitenskapen fikk sitt gjennombrudd med moderne medisin og moderne behandlings metoder har vår forventede levealder steget med 25 til 40 år... Barne dødeligheten har i Jesus tiden vært HELT enorm, hele 40% av nyfødte døde enten under fødsel (der mor også veldig ofte døde) eller rett etter fødselen på grunn av ganske enkle komplikasjoner som vi i dag ser på som ren rutine å behandle, (Har selv en farfar som var den niende i en rekke av 12 søsken der bare 7 overlevde etter 5 års alder...) Så kommer spørsmålet: Hvor var jesus og helbredelsen hen i denne tiden? Hvorfor er det moderne medisin som har fått til dette når jesus sin helbredelse er så utrolig fruktbar? Mistenker deg Antonette, for ALDRI egentlig ha tenk igjennom dette jeg...

 

Du sier at jesus gjør ditt og jesus gjør datt, men når vi ser skikkelig på det så har ikke jesus foretatt seg en dritt han i det lange løp, tvert i mot har han og gud latt en rekke helt uskyldige mennesker dø både pinefult og bortkastet, men dette bortforklarer du garantert med at det var guds plan også videre kjenner jeg kristne rett.... En annen ting du neppe heller har tenkt på er hvorfor sykehusene våre er fulle av leger og ikke helbredere...? Kan du svare meg på dette spørmålet Antonette?

 

For hvis helbredelse var så sikkert som du her forfekter ville leger ha stått i kø nede på NAV i dag og folk som SVP ville sittet inne på sykehusene og helbredet folk mirakuløst... Hvorfor er det ikke slik? Vet hva du tenker nå og du tar feil. For jeg kunne GODT tenkt meg at det var slik jeg, at jeg bare kunne reist ned på sykehuset, eller enda bedre, ringt ned til sykehuset, og blitt helbredet med en gang når jeg er syk da jeg har vært borti nok leger som er så oppblåste og fulle av seg selv at de er mer til fare for pasienter enn til gagn, men slik er det jo ikke. Jeg er fremdeles nødt til å oppsøke en lege når jeg eller mine har knekt noe eller er syke på annet vis... Og ikke engang SI at dette bunner ut i tro, for hvis guden din ikke evner å hjelpe de menneskene som ikke tror og som derved ville hatt en god pekepinn på hans eksistens, vel da er den guden ikke bare en dritt sekk, men en grusom drittsekk også...

 

 

Og hvorfor i det hele tatt utsette folk for sykdom i det hele tatt når han jo VET at han vil helbrede dem i etterkant? Er han bare sadistisk eller er han en showoff også? Kanskje begge deler? Først lar han deg bli syk og lide en hel rekke plager før han helbreder deg... Jupp, definitivt en sadistisk showoff gud dette... Men slike spørsmål UNGÅR du å stille deg ikke sant? De blir for paradokse og vanskelige, for du VIL jo at gud skal være der og du vil ikke at han skal være noen sadist... Vel, det valget er ikke ditt, for hvis gud ER allmektig og kan helbrede folk så må han være både sadist OG en showoff (en som liker å bli sett) når han først gjør folk syke... Jada, vi kan blande inn satan også videre så mye du vil, spørsmålet er fremdeles det samme da gud jo står bak satan også...

 

 

Gud er faktisk helt avhengig av satan faktisk, for uten ondskap kan ikke guds godhet skinne imellom, for det er ingenting å sammenligne det med... Men heller ikke dette har du tenkt særlig over tydeligvis, om i det hele tatt... Gud er god og alt det onde..., vel, det er noen annen skyld, SELV om gud står bak alt... What a great god this must be!! :no:

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som jeg skrev kort i forrige innlegg; det er ingen som har delt sin egen historie.

 

Det finner jeg helt logisk, fordi hvem i det huleste kan få lyst til å dele noe med ett gjeng "apekatter" som bare sitter å sikler etter en troende de kan harselere med?

Hvis derimot "the usual suspects" klarer å komme på litt andre vinklinger, og gjerne prøve å holde dialogmoduset gennom hele meningsutvekslingen, ja da kanskje ...

 

 

 

On topic (angående spmål. har du opplevd helbredelse ved bønn)

 

Ja.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en dag høre om Svein Magne Pedersen ved www.mjl.no og ringte han. Han ba for meg i Jesu navn. Har hatt en helt normal mage siden den gang!! Tåler alt jeg ikke tålte!

 

TO GOD BE THE GLORY! :)

Interessant at du nevner Svein Magne Pedersen fordi moren min hadde dødelig kreft og kom også i kontakt med denne mannen. Han ba for henne og hun fant Jesus på nytt. Hun ville så sterkt møte han og faren min kjørte henne til et sted hvor han forkynnet det hellige, og i tillegg mottok donasjoner selvfølgelig. Gud må jo ha penger.

 

Moren min døde 3 mnd etter, etter å ha ligget i en uke uten mat og vann, ettersom hun nektet å gi slipp. Hun døde med andre ord på den mest forferdelige måten som finnes.

 

Jeg forsøkte å få henne til å prøve medisin som faktisk har dokumentert virkning, som f. eks tabletter med THC-innhold. Men dette nektet hun fordi Jesus og Svein Magne Pedersen har jo helbredet henne! Det var umulig å rokke ved hennes tro.

 

Men jøss, Svein Magne Pedersen er en flott mann han! Og din helbredelse har sannsynligvis lite med placebo å gjøre! ;)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Jeg fikk en dag høre om Svein Magne Pedersen ved www.mjl.no og ringte han. Han ba for meg i Jesu navn. Har hatt en helt normal mage siden den gang!! Tåler alt jeg ikke tålte!

 

TO GOD BE THE GLORY! :)

Interessant at du nevner Svein Magne Pedersen fordi moren min hadde dødelig kreft og kom også i kontakt med denne mannen. Han ba for henne og hun fant Jesus på nytt. Hun ville så sterkt møte han og faren min kjørte henne til et sted hvor han forkynnet det hellige, og i tillegg mottok donasjoner selvfølgelig. Gud må jo ha penger.

 

Moren min døde 3 mnd etter, etter å ha ligget i en uke uten mat og vann, ettersom hun nektet å gi slipp. Hun døde med andre ord på den mest forferdelige måten som finnes.

 

Jeg forsøkte å få henne til å prøve medisin som faktisk har dokumentert virkning, som f. eks tabletter med THC-innhold. Men dette nektet hun fordi Jesus og Svein Magne Pedersen har jo helbredet henne! Det var umulig å rokke ved hennes tro.

 

Men jøss, Svein Magne Pedersen er en flott mann han! Og din helbredelse har sannsynligvis lite med placebo å gjøre! ;)

 

Så vondt å høre.

 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg husker veldig godt at jeg prøvde en liiiiten melkesjokoladebit etter at SVP ba for meg. Hadde jeg da fått vondt i magen hadde jeg tenkt at jeg ikke ble helbredet og jeg ville holdt meg helt unna melk (og alt det andre jeg ikke tålte).

 

Den type "helbredelse" der sykdom/symptomer ikke forsvinner, men den syke skal leve som om man er frisk "for man må bare tro sterkt nok, så blir man frisk" har jeg ingenting til overs for. Enten blir man helbredet eller så blir man ikke.

 

Da jeg ringte SVP sa han at han ikke lovet helbredelse (han kan jo heller ikke helbrede, det er Gud som gjør det) og at det IKKE kom an på MIN tro, så jeg tviler på at det var han som ga moren din instrukser om å ikke ta medisiner.

 

Det positive for din mor må jo være at hun fant Jesus og kunne dø i troen på ham. Det Gud først og fremst vil for oss er at vi skal bli frelst.

 

Lenke til kommentar
Jeg ringer gjerne SVP igjen ved behov i alle fall ;)
Så du tror virkelig at hans telefonsvarer har magiske helbredende evner? :) For det er alt du får tak i der i gården nemlig, men lykke til... La oss bruke hodet et øyeblikk her.... Jesus og troen på ham og helbredelse har vært med oss i to tusen år.... Lege vitenskapen har vært med oss, i moderne form (altså etter at de sluttet å årelate folk for enhver sykdom...) i ca 200 år... Etter at legevitenskapen fikk sitt gjennombrudd med moderne medisin og moderne behandlings metoder har vår forventede levealder steget med 25 til 40 år... Barne dødeligheten har i Jesus tiden vært HELT enorm, hele 40% av nyfødte døde enten under fødsel (der mor også veldig ofte døde) eller rett etter fødselen på grunn av ganske enkle komplikasjoner som vi i dag ser på som ren rutine å behandle, (Har selv en farfar som var den niende i en rekke av 12 søsken der bare 7 overlevde etter 5 års alder...) Så kommer spørsmålet: Hvor var jesus og helbredelsen hen i denne tiden? Hvorfor er det moderne medisin som har fått til dette når jesus sin helbredelse er så utrolig fruktbar? Mistenker deg Antonette, for ALDRI egentlig ha tenk igjennom dette jeg...

 

Du sier at jesus gjør ditt og jesus gjør datt, men når vi ser skikkelig på det så har ikke jesus foretatt seg en dritt han i det lange løp, tvert i mot har han og gud latt en rekke helt uskyldige mennesker dø både pinefult og bortkastet, men dette bortforklarer du garantert med at det var guds plan også videre kjenner jeg kristne rett.... En annen ting du neppe heller har tenkt på er hvorfor sykehusene våre er fulle av leger og ikke helbredere...? Kan du svare meg på dette spørmålet Antonette?

 

For hvis helbredelse var så sikkert som du her forfekter ville leger ha stått i kø nede på NAV i dag og folk som SVP ville sittet inne på sykehusene og helbredet folk mirakuløst... Hvorfor er det ikke slik? Vet hva du tenker nå og du tar feil. For jeg kunne GODT tenkt meg at det var slik jeg, at jeg bare kunne reist ned på sykehuset, eller enda bedre, ringt ned til sykehuset, og blitt helbredet med en gang når jeg er syk da jeg har vært borti nok leger som er så oppblåste og fulle av seg selv at de er mer til fare for pasienter enn til gagn, men slik er det jo ikke. Jeg er fremdeles nødt til å oppsøke en lege når jeg eller mine har knekt noe eller er syke på annet vis... Og ikke engang SI at dette bunner ut i tro, for hvis guden din ikke evner å hjelpe de menneskene som ikke tror og som derved ville hatt en god pekepinn på hans eksistens, vel da er den guden ikke bare en dritt sekk, men en grusom drittsekk også...

 

 

Og hvorfor i det hele tatt utsette folk for sykdom i det hele tatt når han jo VET at han vil helbrede dem i etterkant? Er han bare sadistisk eller er han en showoff også? Kanskje begge deler? Først lar han deg bli syk og lide en hel rekke plager før han helbreder deg... Jupp, definitivt en sadistisk showoff gud dette... Men slike spørsmål UNGÅR du å stille deg ikke sant? De blir for paradokse og vanskelige, for du VIL jo at gud skal være der og du vil ikke at han skal være noen sadist... Vel, det valget er ikke ditt, for hvis gud ER allmektig og kan helbrede folk så må han være både sadist OG en showoff (en som liker å bli sett) når han først gjør folk syke... Jada, vi kan blande inn satan også videre så mye du vil, spørsmålet er fremdeles det samme da gud jo står bak satan også...

 

 

Gud er faktisk helt avhengig av satan faktisk, for uten ondskap kan ikke guds godhet skinne imellom, for det er ingenting å sammenligne det med... Men heller ikke dette har du tenkt særlig over tydeligvis, om i det hele tatt... Gud er god og alt det onde..., vel, det er noen annen skyld, SELV om gud står bak alt... What a great god this must be!! :no:

 

Jeg snakket med SVP personlig, ikke en telefonsvarer.

Jeg forkaster overhodet ikke skolemedisin og kjenner selvfølgelig mange som har blitt friske/kvitt plager ved hjelp av skolemedisin/naturmedisin. Jeg har selv fått god hjelp av leger, men nå handlet dette emnet om helbredelse da, og ja, jeg har opplevd helbredelse en gang - pga plager som skolemedisin desverre ikke kunne hjelpe med.

 

Ikke alle som ber om helbredelse blir helbredet. Jeg vet ikke hvorfor det et sånn, og jeg vet ikke hvorfor akkurat jeg ble frisk.

 

Og som sagt i tidligere innlegg: nei, helbredelse handler ikke om tro eller hvor sterk tro man har. Flere ikke-troende blir friske ved helbredelse, og flere troende blir ikke friske. Noen blir det, andre ikke.

Lenke til kommentar

Så vondt å høre.

 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg husker veldig godt at jeg prøvde en liiiiten melkesjokoladebit etter at SVP ba for meg. Hadde jeg da fått vondt i magen hadde jeg tenkt at jeg ikke ble helbredet og jeg ville holdt meg helt unna melk (og alt det andre jeg ikke tålte).

Tenk på det, dersom du føler smerte så føler du dette fordi hjernen sender og mottar signaler som gjør at du opplever dette som smerte. Dette er det meget enkelt for hjernen å omgå dersom den vil gjøre det. Og mange forskjellige ting kan forårsake at akkurat dette skjer. Noe som er meget godt dokumentert. Placebo er ikke innbilning, det er en dokumentert effekt som bør forskes på og ikke legges under tabu.

 

Den type "helbredelse" der sykdom/symptomer ikke forsvinner, men den syke skal leve som om man er frisk "for man må bare tro sterkt nok, så blir man frisk" har jeg ingenting til overs for. Enten blir man helbredet eller så blir man ikke.

Ellers så blir man aldri helbredet, men at kroppen gjør det selv. Noe som igjen er godt dokumentert.

 

Da jeg ringte SVP sa han at han ikke lovet helbredelse (han kan jo heller ikke helbrede, det er Gud som gjør det) og at det IKKE kom an på MIN tro, så jeg tviler på at det var han som ga moren din instrukser om å ikke ta medisiner.

Han ga ikke moren min instrukser, men han fortalte at Jesus og Gud skulle helbrede henne og at dette allerede var gjort. Dette var årsaken til at hun nektet for videre behandling. Svein Magne Pedersen kan snakke med Gud like godt som jeg kan.

 

Det positive for din mor må jo være at hun fant Jesus og kunne dø i troen på ham. Det Gud først og fremst vil for oss er at vi skal bli frelst.

Nei, det positive hadde vært dersom hun hadde gitt slipp lenge før. Og ikke tviholdt på at Jesus skulle redde henne. Hennes tro var i dette tilfellet ren tortur.

 

Dersom vi vil kan vi jo nevne hvilke helbredelser placebo faktisk HAR gjort. Ta virus, forkjølelser og influensa som et godt eksempel. Vorteviruset er noe som er fysisk og som er meget vanskelig å bli kvitt. Vorteviruset tar over hudceller og får disse til å dele seg i rekortfart. Dermed oppstår det vi ser som en vorte. Grunnen til at virus er vanskelig for kroppen å bli kvitt, spesielt vortevirus er fordi viruset skjuler seg i kroppens egne celler. Dermed er det vanskelig for immunforsvarer å legge merke til det.

 

Så, hvordan i all verden er det mulig å helbrede dette ved å gni en fleskesvor på vorta og deretter grave den ned? Eller fylle en kopp vann og legge den i måneskinn, eller at noen kjøper vortene av deg? Du skulle ikke tro dette er mulig? Men likevel er det godt dokumentert at dette faktisk ER tilfellet. Hva er forklaringen? Jo, placebo selvfølgelig.

 

Placebo er ingen magisk greie. Det er en effekt hvor vår egen overbevisning skaper fysiske reaksjoner i kroppen som deretter påvirker immunforsvaret. Som oftest er den mest logiske forklaringen den faktiske forklaringen. Hvorfor trekke inn Gud når det overhodet ikke er behov for det?

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...