Gå til innhold

Helbredet - alltid "noen andre"


Anbefalte innlegg

Ut fra tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1237615 fikk jeg lyst å stille DEG, ett spørsmål.

 

Har DU blitt helbredet? Eller er det alltid noen andre som har blitt det. Noen andre som ble kvitt magesmerte, tannpine, feber, dårlig selvbilde og slike ting som Gud pleier å helbrede? Eller kanskje du har opplevd å bli helbredet fra noe mer konkret, noe en tredjepart ikke kan si noe på? Var du blind, men kan nå se osv?

 

FYR LØS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble i min tid helbredet fra å tro på kristendommen og det åpnet mine øyne slik at jeg er i stand til å se verden slik verden egentlig er. Helbredelsen kom av noe som het naturvitenskap og det har den glimrende egenskapen at den fjernet meg fre tankefengslet jeg satt i og fikk meg ut der jeg kan puste, tenke og snakke fritt!

 

Absolutt en helvbredelse jeg anbefaler til alle jeg møter, alt som trengs er et åpent sinn der du ikke stenger noe ute og litt lesing i om evnet. Det var redningen for meg!

 

Jeg ble derved helbredet! :)

 

RSW, jeg liker deg :)

 

Men håper vi også kan få noen kristne som ønsker å dele fra sitt liv.

Lenke til kommentar

Hadde litt vondt i hodet her om dagen så jeg gikk til min lokale healer for å bli kvitt smertene. Funker det.

 

En annen dag jeg hadde vondt i hode så masserte jeg meg selv i nakken. Jaggu funker ikke det også.

 

Konklusjon: Jeg har helbredende evner.

 

Har dette noe å gjøre med Gud? Nei.

Endret av Tå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du formulerer spørsmålet feil. Spør heller om noen har sett noen andre bli healet, eller enda bedre, om de har hørt historier om andre som har blitt healet. ^^,

 

Hehe, det har jeg både hørt og lest nok om :) Andre som blir helbredet.

 

Og jeg formulerer neppe feil, når tittelen på tråden er Alltid "noen andre" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært med å be for folk som har blitt helbredet. Her er en del vitnesbyrd fra miljøet eg går i om helbredelser.

 

http://www.veienbibelskole.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=17&Itemid=19

 

Han i rullestolen, har dere fulgt ham opp? han har ikke brukt rullestol siden? Regner med dere fikk telefonnummeret hans, sa dere kunne høre hvordan det går underveis. Hva sier legen hans? Eller, kanskje han ikke hadde lege, kurder som han var. Er det da man sier, "how convinient" ?

Endret av vlesknet
Lenke til kommentar

Det som slår meg i ALLE slike helbreder saker er at ingen engang tenker på å gi gud skylden for at han delte ut sykdommene/plagene til de han liksom helbreder etterpå... Gud er kun god han, alt annet feies glatt under teppet og nevnes ikke med et ord...

 

En annen ting som slår meg ved slike helbredelser er at ingen, jeg gjentar: INGEN! av de som står og ser på krevet et bitte lite bevis for at den "sykdommen" vedkommende ble helbredet fra var de virkelige sykdom. For alt det mesteparten vet kan vedkommende som blir trillet inn i rullestol være olympisk mester i hundremeter, for de sjekker det ikke. De bryr seg heller ikke om å sjekke om det rett og slett kan skyldes placebo effekten som "helbreder" folk, det har de ikke engang tenkt på, men den er faktisk viktigere enn vi tror. Eller at det er ren skjær tilfeldighet at vedkommende blir frisk og at det ikke hadde noe med helbredelsen å gjøre i det hele tatt.

 

Problemet er at de kun hører om de som er blitt "mirakuløst" friske og ikke et pip om alle de som ikke har blitt friske... Vi hører heller ikke om senere tilbakefall, senere komplikasjoner osv... Og virker det ikke, vel, da trodde ikke personen skikkelig på guds kraft... enkelt ikke sant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som slår meg i ALLE slike helbreder saker er at ingen engang tenker på å gi gud skylden for at han delte ut sykdommene/plagene til de han liksom helbreder etterpå... Gud er kun god han, alt annet feies glatt under teppet og nevnes ikke med et ord...

 

En annen ting som slår meg ved slike helbredelser er at ingen, jeg gjentar: INGEN! av de som står og ser på krevet et bitte lite bevis for at den "sykdommen" vedkommende ble helbredet fra var de virkelige sykdom. For alt det mesteparten vet kan vedkommende som blir trillet inn i rullestol være olympisk mester i hundremeter, for de sjekker det ikke. De bryr seg heller ikke om å sjekke om det rett og slett kan skyldes placebo effekten som "helbreder" folk, det har de ikke engang tenkt på, men den er faktisk viktigere enn vi tror. Eller at det er ren skjær tilfeldighet at vedkommende blir frisk og at det ikke hadde noe med helbredelsen å gjøre i det hele tatt.

 

Problemet er at de kun hører om de som er blitt "mirakuløst" friske og ikke et pip om alle de som ikke har blitt friske... Vi hører heller ikke om senere tilbakefall, senere komplikasjoner osv... Og virker det ikke, vel, da trodde ikke personen skikkelig på guds kraft... enkelt ikke sant?

 

Enig med deg.

 

Slik som jeg oppfatter det, så når kristne klarer helbrede noen, så løper de derfra fortere enn svint, sånn i tilfelle sykdommen viser seg igjen, etter den verste placeboen har gitt seg.

 

Jeg synes det er HELT UTROLIG hvis Veien bibelskole faktisk helbredet denne rullestobrukeren, også bare går smilende fra åstedet.

 

Forresten så ble ikke denne tråden helt hva jeg trodde. Nå er vi foreløbig kun tvilere som er enige om at helbredelser er humbug (med unntak fra Jan-David, som kanskje ikke setter spørsmål med det han poster? Jan-David, er du der? Har du noen kommentarer? Eller er vi bare dumme her?

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt utenfor "helbredelse", men jeg lurer litt på om de aller fleste har et positivt bilde av kiropraktorer?

 

Dette er jo en type pseudo-vitenskapelig praksis, men jeg har hørt mange historier om mennesker som har hatt gode resultater etter å ha vært hos en kiropraktor.

 

Ut fra min erfaring er kiropraktorer mye "triks" og en liten dose fysioterapi (hvorav triksene ikke har noen særlig effekt utenom at det er stilig å knekkes plasser du ikke trodde var mulig)

Lenke til kommentar

Jeg vet at du ville høre skikkelige førstehåndshistorier, gjerne dokumenterbare, men det er kanskje en grunn til at du ikke får det...

 

Det eksisterer ikke et eneste dokumentert tilfelle av guddommelig helbredelse gjennom hele menneskehetens historie.

 

Så ja, det er alltid "noen andre", og tilfellene er alltid diffuse og kan ikke sjekkes opp på noen måte. Og det er alltid lidelser som det ikke er lett å se, det er f.eks. aldri en tapt kroppsdel som kommer tilbake. Aldri en lidelse som har blitt sjekket av objektive leger før og etter helbredelsen, og der legene kan bekrefte umiddelbar, fullstendig helbredelse. Typisk en person som ingen vet sikkert om er syk i utgangspunktet og som heller ikke blir fulgt opp i ettertid.

 

Jeg begynner å lure på om Gud ikke er MEKTIG nok til å foreta skikkelige helbredelser der det ikke finnes noen tvil!? Jeg utfordrer herved Gud til å helbrede meg hvis han greier det! Vis hva du er god for!

 

 

Skal rapportere tilbake her hvis jeg helbredes.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt utenfor "helbredelse", men jeg lurer litt på om de aller fleste har et positivt bilde av kiropraktorer?

 

Dette er jo en type pseudo-vitenskapelig praksis, men jeg har hørt mange historier om mennesker som har hatt gode resultater etter å ha vært hos en kiropraktor.

 

Ut fra min erfaring er kiropraktorer mye "triks" og en liten dose fysioterapi (hvorav triksene ikke har noen særlig effekt utenom at det er stilig å knekkes plasser du ikke trodde var mulig)

Er selv gift med ei som er utdannet fot terapaut... og sykepleier! Jeg smilte litt i sjegget første gang hun skulle gjøre greiene sine på meg, men jeg smilte ikke da jeg dagen etter fant ut at urinen min var selvlysende grønn og luktet utrolig ille...

 

Nå tror hverken hun eller jeg at dette skyldes hokus pokus, men tror snarere at det faktisk er noen elektriske nerve baner under bena hun trykker på/stimulerer som gir effekt. For jeg må jo innrømme at det har virket på meg enda jeg hadde null tro på det... Men hokus pokus, eller guds inngripen er det helt garantert ikke, da min kone, om mulig, er mer ateist enn det jeg er.

 

Hadde vært veldig gøy å hatt en skikkelig test av dette en gang for å se hva som faktisk skjer, hva dette gjør med nerve banene, blod omløpet osv.

 

Pluss at folk går med til de grader feil sko som gjerne skal være pene men ikke har noen komfort, noe som også kan skyldes god effekt for alt jeg vet.... Veldig mange av den eldre generasjonen har store tåen trykket innover mot foten pga feil skotøy og det blir ikke akkkurat bedre med årene... Så velg sko med omhu :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

En ting jeg nevnte var at jeg var hos en naprapat når jeg fikk senebetennelse, det funket faktisk på meg, men det kan jo hende det bare var det faktum at jeg fikk hard og god massasje på de riktige stedene. Prøvde akupunktur der også, men jeg er ikke så glad i nåler så der meldte jeg pass med en gang jeg synes jeg følte at nålen knakk inne i armen min, så fikk ikke så mye ut av det annet enn priking.

 

Tenker ikke akkurat på dette som helbredning sånnsett, siden man faktisk gjør noe med kroppen til pasienten, og man slipper å høre en halvtimes tale først.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...