Gå til innhold

Prosjekt NES Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft prosjekt må jeg si :thumbup:

 

Jeg viste ikke at det gikk ann og koble rca rett til hovdekortet på den måten. Vil lyden bli noe bra? Jeg har også lyst til å lage en liten stuepc som jeg bygger inn i noe eller bare lager helt fra bunnen av.

Endret av oPRE
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei

 

Blei litt inspiriert og lurte på å gjer det samme som deg når eg såg loggen din.

Desverre har eg omtrent ingen erfaring med lodding o.l. det einaste verktøyet du brukte som eg verkeleg kan bruke er nokk båremaskin og dremel. Er loddinga og generelt moddinga av NES kabinettet for å få plass til hovedkortet svert vanskelig, eller trur du ein førstegangs bygger kunne fått det til?

 

NB: Trur du det er plass til eit blue-raye drev av den typen som er i bærbare maskiner inni kabinettet?

Lenke til kommentar

Hei hei. Anbefaler deg å kjøpe en ok loddebolt og litt 1mm loddeting og bare prøve deg fram med noe ledningen og kanskje et printkort. Du kan også se litt på youtube om du finner how-to's.Er en del jobb, både i skjæring og oppmåling, men du kunne nok ha klart det. Bare husk å måle mange ganger før du skjærer. Det å få plass til hovedkortet er ganske tricky, men den beste måten jeg fant for å få beholde de originale bryterne var å montere det opp ned. Det hadde nok passet et blue-ray drev inni der, men ikke på min maskin da hk er montert såpass høyt at det ikke passer. Dette er gjort for å minske støy fra vifta.

 

Et siste tips, være forsiktig, det er tross alt en gammel maskin så plastikken er ikke like bøyelig som den en gang var.

 

Ellers er det bare å spørre om det er noe du lurer på.

 

Mvh Mr.A

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kommer nok til å bruke windows 7. Annen programvare vet jeg ikke enda, men blir nok en NES emulator og et eller annet media program som tillater streaming fra en server som blir satt opp.

 

Diverse skruer. Altså alt av skruer jeg mangler for å gjøre pc'en ferdig. Eneste som mangler for øyeblikket. Har ikke funnet passende skruer enda.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i gjengede stenger. Har litt problemer med å finne noen som selger det i passende tykkelse(ca 3mm i diameter). Må være ca 8-9cm lang. Ser de har noe slikt på Clas Ohlson, men har ikke et butikk i nærheten. Kikket innom Biltema et par ganger da jeg fant et par passende skruer på nettsiden deres som matchet perfekt, men det ser ikke ut som de har hatt dem inne noen gang.

 

Takk på forhånd

Mvh Mr.A

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driver og bygger litt på pc'en nå, og den blir forhåpentlighvis ferdig i løpet av kort tid. Fant ikke lange nok skruer så jeg måtte improvisere litt, men tror det blir bra. Lurer egentlig bare på om det enda er noe aktivitet her. Er vel ikke vits at jeg bruker tid på å poste oppdateringer om det ikke er noen som leser dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...