Gå til innhold

Prosjekt NES Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Skal ikke lage pc, det var reparasjon og vedlikehold av NES-en jeg kjøpte for 200 kr som ikke fungerte. Den har jeg fikset mens jeg venter på lakken skulle bli ferdig på lower-case.

 

Eneste arbeide jeg har med NES er og få NES-kontrolleren til å fungere på pc uten å ødelegge original kontrolleren. Altså lage en kasse der jeg kan koble til orginal kontroller der kassen sender vidre signalet til pc-en via USB slik at jeg ikke ødelegge orginal kontroller jeg skal koble til media/nas servern jeg lager.

 

Kontroller som skal koble til er Xbox, ps2, Snes/nes, atari og et par andre

 

 

 

post-142830-1276695000,2986_thumb.jpg

Her teste jeg kontrollen. Skal lage noe lunde samme kontroller for NES osv.

 

 

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom til å tenke på hvor dumt det egentlig var at kompisen min som skal redde NES'en får kontrollene, for jeg har virkelig lyst til å kjøre en emulator med ekte kontroller med usb. Noen som vet hvor jeg kan skaffe 2 kontroller til og 2 sånne brikker som gjør den om til usb ?

Lenke til kommentar

Takk for linkene TJ-nome

 

 

Tror nok det blir 2 sånne Retrokit brikker, for jeg vil beholde den originale ledningen på NES kontrollen og heller lodde brikkene på innsiden.

 

Edit: Da er det kommet et nytt bilde både på arbeidsloggen og her i kommentartråden av den faktiske NES'en. Dette er bilder som den forige eieren har tatt, da jeg ikke har fått NES'en riktig enda.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Veldig kjip. Tar litt tid ja, bor i nord Norge, og den skal sende fra en plass utfor oslo så.

 

Skal gjøre så godt som jeg kan for å få en update så fort som mulig, men får ikke helt til Google sketchup.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Beklager for dobbeltpost.

 

Da ser det ut som om eieren av NES'en prøvde å svindle oss. Han har nå slettet anonsen og vil ikke ta kontakt i det heletatt. Må vel bare prøve å finne oss en annen selger da. Noen her på forumet som har en NES til salgs så ta gjerne kontakt på pm.

Lenke til kommentar

Synd det må være mange useriøse selgere... men du kunne ikke våre en dag kjappere :whistle:

 

Har nett solgt NES jeg fikset med to kontrollere. Fekk veldig bra pris så kunne ikke akkurat la den gå vekk. Har enda en NES men den er dessverre et samleobjekt.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Synd det må være mange useriøse selgere... men du kunne ikke våre en dag kjappere :whistle:

 

Har nett solgt NES jeg fikset med to kontrollere. Fekk veldig bra pris så kunne ikke akkurat la den gå vekk. Har enda en NES men den er dessverre et samleobjekt.

 

 

Er du så sikker på at du hadde hatt lyst til å selge den til en som skal plukke den i småbiter ?

 

Hvis ingen tar kontakt her på forumet så må jeg nesten gå på finn.no jakt igjen.

Lenke til kommentar

Hehe, er det et problem?

 

Skal faktisk ta meg en tur på søppelfylling i morgen. Fekk beskjed dem hadde en Super Nintendo 64 liggende som en kamerat og jeg skal sjå på. Skal si i fra vist jeg finner en NES mens jeg er i gang :thumbup:

 

Ellers har du en side jeg fekk tipset på epost her om dagen..

 

http://www.sortiment.no/

 

Som selger NES for 1000 kr.

 

 

Kanskje litt mere trygt å kjøpe fra en butikk en fra finn. Si ifra hvis du finner en da, kjøper heller fra forumbrukere en en random fra finn.

Lenke til kommentar

Leste denne workloggen og kommentartråden til ditt Prosjekt.

Så tok jeg meg en tur ned i kjelleren og i et skap sto (da dataadada) en NES :new_woot: Power LED lyer men jeg hører ingen ting fra NES'en.

Og jeg finner den ikke på TV'n. Skal den være lydløs ? Eller er det noe galt med min NES ?

Lenke til kommentar

Leste denne workloggen og kommentartråden til ditt Prosjekt.

Så tok jeg meg en tur ned i kjelleren og i et skap sto (da dataadada) en NES :new_woot: Power LED lyer men jeg hører ingen ting fra NES'en.

Og jeg finner den ikke på TV'n. Skal den være lydløs ? Eller er det noe galt med min NES ?

 

 

:dribble:

 

Tror ikke NES skal lage lyd, er litt usikker da jeg faktisk aldri har hatt en eller brukt en før så. er ingenting som kan lage lyd på innsiden så vidt jeg ser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...