Gå til innhold

Prosjekt NES Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å se framgang! Stå på videre! thumbup.gif

 

Takk skal du ha. Kjennes godt å endelig få begynnt med prosjektet.

 

 

Edit: Har et lite dilemma. Hvordan vei hovedkortet skal så. Det mest natulige hadde jo vært om det sto rett veien med komponentene opp, men så kom jeg over en på youtube som gjorde det omvendt, og det fikk meg til å tenke. Hva tenker dere om det ?

 

valgene står da mellom:

 

-Hovedkort rett veien, men porter ut bak

-Hovedkort opp ned men porter ut bak

-Hovedkort sidelengs, og konvertere signalet til RCA sånn at det ser så original ut som mulig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Takk. Er ikke helt fornøyd med hullet for I/O platen, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Brukte en ganske grov fil, og tok i litt mye på venstresiden. Eller er jeg ganske fornøyd med resultatet. Brukte vifta jeg fant som lagde minst lyd, siden NES'en ikke lager lyd originalt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke lest gjennom hele kommentartråden, Det her er mest ment som ett spørsmål, og evnt som ett forslag.

 

Hva med å kunne emulere SNES og?

 

 

Uansett, liker prosjektet, og skal lese gjennom tråden her ved senere annledning, når dattera mi forhåpentligvis ikke er like sint!

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke lest gjennom hele kommentartråden, Det her er mest ment som ett spørsmål, og evnt som ett forslag.

 

Hva med å kunne emulere SNES og?

 

 

Uansett, liker prosjektet, og skal lese gjennom tråden her ved senere annledning, når dattera mi forhåpentligvis ikke er like sint!

 

Tror jeg takker nei til tilbudet ditt, har ikke bruk for det.

 

Fy flate så sinnsykt fett :D

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Skal prøve å putte et par RCA kontakter der de originale var (på siden) men nå bare til lyd. Det jeg da trenger hjelp til er å finne ut hvilken pinner jeg skal bruke fra frontpanel audion kontakten. Noen som kan være behjelpelig med det ?

 

Edit:

 

Lette litt i manualen til hovedkortet og fant et par pinner som heter "Front Audio®" og "Front Audio(L)" Vil tro det er disse som er til lyden, så jeg tror jeg prøver meg på det.

 

Hele tabellen ligger i spoileren under

 

 

Pin | assignment

--------------------------

1 | MIC2(L)

2 | GND

3 | MIC®

4 | -AZR-DET

5 | Front Audio®

6 | Reserved

7 | FAVDIO-JD

8 | Key(No pin)

9 | Front Audion(L)

10 | Reserved

 

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Takk takk, gleder meg veldig selv.

 

Liten oppdatering:

 

Hovedkorte har innebygget PSU, og ledningen som går fra hovedkortet til pluggen på utsiden måtte forlenges. Det jeg ikke så var hvor dårlig denne pluggen var konstruert, så det ble en kortsluttning inni det. Har ikke testet om noenting tok skade av det, bare krysser fingrenepå at det gikk bra. Fikk gjort en del etter updaten i går, men som jeg sa i workloggen, så har jeg litt problemer med å få hentet ut de siste bildene jeg har tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...