Gå til innhold

Skinnygutter er de som får jentene. Mage = woooh?


Anbefalte innlegg

Hadde vært interessant å lese slik statistikk, post gjerne en link. Stiller meg uansett kritisk til slik statistikk, fysisk attraktivitet er ikke noe du kan kvantifisere og lage statistikk om det. Heller ikke personlighet. Hadde vært interessant å sett hvordan karisma og attraktivitet til din partner korrelerer. Ikke at jeg vet hvordan en slik undersøkelse skulle kunne gjøres, men jeg er ganske sikker på at du også her vil finne en korrelasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ein nattklubb kan du vinne mykje på ei expressiv personlegheit, men mtp. langvarige forhold vil du, statistisk sett, ende opp med ein partner som er omtrentlig like fysisk attraktiv og av same høgd, ansenitet og rikdomsnivå. Når eg snakkar om personlegheit tenkjer eg forøvrig ikkje på kor flink du er å sjekke damer ;), men på kva personlegheitstrekk du besitter og viser i kvardagen.

Kilde ? Greit nok, det med inntekt skal jeg si meg enig med men det andre strider mot det jeg har sett i løpet av mine år på denne jord så langt.

 

De som tror utseende er alt: Stakkars dere.

Nokon spesiell grunn til at du fjerna alderen din?

 

Personlegheit er eit komplisert tema mtp. forhold fordi det er vanskeleg å klassifisere, og spesielt i denne diskusjonen har eg inntrykk av at mange til dømes vil sjå på religiøsitet som eit personlegheitstrekk, noko det per definisjon ikkje er (unntaksvis ateisme som er eit tegn på ei skeptisk eller evaluerande personlegheit).

Kva kjelder anngår kan eg henvise til forelesninga mi som viste denne tabellen over korrelasjonar mellom partnarar innan dei forskjellige kategoriane:

 

Age .90

Religiosity .50

Education .50

Attitudes .40

Smoking & Drinking .40

Attractiveness .40

Height & Weight .30-.40

Intelligence .30-.40

Personality .15

 

 

For å klargjere kva som meinast med personlegheit har ein til dømes denne utforminga, kalt "dei fem store" (Wikipedia har ein grei definisjon):

 

Openness

Conscientiousness

Extraversion

Agreeableness

Neuroticism

 

I motsetning viste studia "International preferences in selecting mates: A study of 37 cultures "

(Buss et al., 1990) at visse trekk ved personlegheit er viktigare ved partnerval og i denne studia havna personlegheit på topp mens SES, utseende osv. havna i bunnen. Meir interessant i denne studia er kanskje det at kvinner er på utkikk etter menn med ambisjonar, likt utdanningsnivå, gode finansielle utsikter og høg sosial status, mens menn prioriterar utseende. Personligheit er like viktig for begge partar.

 

Det har blitt forslått å eksludere personlegheit fullstendig når ein tar i betraktning kvifor folk vel partnarane sine, fordi det er veldig vanleg både å velge ein partanr som er lik deg sjølv og å velge ein partnar som er di motsetning.

 

*Beklagar at innlegget er litt rotete og delvis på engelsk.*

 

 

Edit: Kan ikkje laste opp studier og statistikkar frå studiet mitt då eg ikkje har lyst å bli utvist for å spre copyrighta informasjon.

Endret av HValder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HValder: Viser den tabellen korrelasjonen mellom hvor mange av partnerne som har lik personlighet? Den sier med andre ord at likhet mellom personligheter ikke er særlig vanlig. Den sier heller ikke at personlighet ikke er viktig. Og det er påfallende at det er bare 40%(?) av parene som er like attraktive, det vil si at det er flere par som er "ujevne".

 

Eller tolker jeg tabellen helt feil nå?

 

Dessuten er det definisjonen av personlighet åpenbart ganske annerledes en hva jeg legger i ordet. Og det vil ikke forundre meg om definisjonen på personlighet er forskjellig fra de to studiene.

Lenke til kommentar

Det er bare å være sjalu på oss som har 6pack. Jeg er tynn. 21 år, men en grei 6pack.

Sånn er det bare. De feite får få damer, mens de som er tynne, maskuline, høye (1.90 sjæl)

får de damene de stort sett vil. Realize it.

 

Edit: Gode til og snakke for seg teller jo en del ;) Men kanskje selvtilliten kommer fra det ovenfor? Det tror iallefall jeg.

 

 

Mye blir jeg mobbet, men jeg gliser bare like mye som så ofte jeg får kommentarer om hvor tynn jeg er, fordi jeg får meg noe minst like mye som antall ganger noen sier noe om meg. :)

Hvis utseendet ditt har vært avgjørende for selvtilliten, er det kanskje ikke så overraskende om du har opplevd en del mobbing. Alle disse bimboene som bare går etter utseendet kan du gjerne ha i fred for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HValder: Viser den tabellen korrelasjonen mellom hvor mange av partnerne som har lik personlighet? Den sier med andre ord at likhet mellom personligheter ikke er særlig vanlig. Den sier heller ikke at personlighet ikke er viktig. Og det er påfallende at det er bare 40%(?) av parene som er like attraktive, det vil si at det er flere par som er "ujevne".

 

Eller tolker jeg tabellen helt feil nå?

 

Dessuten er det definisjonen av personlighet åpenbart ganske annerledes en hva jeg legger i ordet. Og det vil ikke forundre meg om definisjonen på personlighet er forskjellig fra de to studiene.

Den enklaste måten å tolke tabellen blir (i mitt hode) slik:

 

Sett at du har x antal personar i eit rom fordelt 50/50 mtp. tiltrekking, mengda vil då i teorien fordele seg slik tabellen tilsir, med desidert størst prioritet på alder og mindre på personlegheit.

 

Definisjonen på personlegheit vil garantert ha dei same grunnprinsippa i dei to studiene (tabellen er ei samling av mange uavhengige studier).

Lenke til kommentar

Den enklaste måten å tolke tabellen blir (i mitt hode) slik:

 

Sett at du har x antal personar i eit rom fordelt 50/50 mtp. tiltrekking, mengda vil då i teorien fordele seg slik tabellen tilsir, med desidert størst prioritet på alder og mindre på personlegheit.

 

Definisjonen på personlegheit vil garantert ha dei same grunnprinsippa i dei to studiene (tabellen er ei samling av mange uavhengige studier).

Det er fortsatt diffust hvordan tabellen skal tolkes. Det som henfaller meg mest er hvis jeg tenker at vi har 100 par i et rom, da vil 90 av parene ha ca. samme alder, 50 vil ha samme religiøse overbevisning osv.

 

Mulig at grunnprinsippene er det samme, men hvor mye kan man forvente at et par skal forstå i løpet av et intervju eller et spørreskjema? Og kan man forvente at alle studiene har greid å formidle hva de mener med personlighet på samme måte?

 

Dette er selvfølgelig løs synsing, men om noe så komplekst som personlighet kan kvantifiseres og gjøres statistikk ut av ser jeg på med skepsis. Å se personlige egenskaper på papir er noe helt annet enn å oppleve dem i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det ER personlighet som teller. Med et spesielt fokus på karisma, lederegenskaper og selvtillit. Og ikke glem sosial status.

 

For de av dere som hevder at de pene gutta stikker av med de pene damene har dere langt på vei rett. For atraktive mennesker kommer gjerne slike egenskaper som en indirekte konsekvens av utseendet. Om en person får høre at han er pen dag ut og dag inn vil det selvfølgelig virke inn på selvtillitten hans. Som igjen virker inn på lederegenskaper og karismaen. Og vips, så fikk vi en dæsj av sosial status og.

 

Faktum er at utseende nesten ikke teller en dritt for gutter. Et godt utseende er en fordel, intet mer. Men atraktive mennesker har gjerne lettere for å utvikle en atraktiv personlighet, da ting gjerne kommer litt mer av seg selv.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Er uenig med at utseende ikke teller en dritt, det teller endel, men ikke like mye som personlighet. Det som ikke teller en dritt er det genetisk betingede utseende.(Til en viss grad) Det er utrolig hvor annerledes du blir oppfattet hvis du bare endrer litt på klesstilen og sørger for å være velstelt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, en svett kar med fett hår som lukter svette og går i hullete klær vil aldri få seg noe. Man må gjøre det beste ut av det man har, og vise at man tar seg selv alvrolig. Ha god hygiene, bruk skikkelige klær, og ordnre håret ditt. Det har mye å si.

 

Men genetisk utseende, eller kroppsfasong (innenfor rimelighetens grenser) teller svært lite.

Lenke til kommentar

Personligheten gjør deg pen.

 

Men vil fortsatt stå med at utsende teller mest når du skal bli kjent med personen, aka det Angelica skrev.

 

Til trådstarter.

 

Få unna underhudsfettet ditt og last opp ett bilde på biip.

Husk å nevn at du er singel også.

 

Da skal du få se :)

 

Men så er jo vi normale mennesker er vi ikke? (Vi som trener seriøst)

 

Har faktisk aldri sett en godt trent person gjøre dette, bortsett fra ett par bolere som er cocky og ikke vet bedre..

 

 

Faktisk så har jeg tenkt tanken bare for å eksperimentere, men så har jeg kjæreste og samtidig ikke samvittighet til å gjøre noe så dumt med meg selv:) Er vanvittig old fashion jeg, så dette biip/deiligst.no passer ikke meg. Liker det naturlige og ekte med livet.

 

Det hadde vært gøy å prøve ut :p Men hadde nok ikke hatt samvittighet til å gjøre det, blir bare for fjortis for meg.

 

hehe, blir litt for fjortis ja. Det er greit at jeg føler meg ung å sprek, men noe må da holdes på voksent kjør. :)

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at utsende på jenter betyr mye. Hva enn dere folk sier at personligheten er alt blabla.

 

Men persongligheten er veldig viktig også.

Jeg ble sammen med en jente for rundt 1 år siden, hun virket veldig hyggelig og oppgående, og selfølgelig store pupper, vakkert ansikt og knall kropp. Men hun hadde angst og var deprimiert, noe hun sutret om hele tiden. Det ble faktisk for mye for meg, og personligheten gjor hun faktisk stygg.

 

Ærlig så ville jeg heller ikke orket å bruke tid på en som ikke står opp til kravene mine av hva som er fint.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hvis man ser på de jentene som henger på biip.no så er det kun tøs og billige jenter som poster bilder av seg selv med sykeste utrigninger og enormt push på puppene. De fleste av disse har 1000 kommentarer fra gutter som er "Du er digg", "Lett knulla deg" osv osv. Det går på samme ting som sixpack bildene av guttene. Sixpack er for jenter som pupper er for gutter. Digg å se på, men spiller ikke en stor rolle med å virkelig skaffe seg en kjæreste. Kjenner mange som er syltynne men har ruter, misunner dem ikke bittelitt en gang. Siste vi bør bry oss om er at de får kommentarer av tøs som liker et beinrangel!

Lenke til kommentar

Man kan ikke separere utseendet og personlighet heller.

Stemmeleie, korppsbevegelser, øyne/ansikt og slike ting har mye å si for hvordan vi opplever en persons personlighet, ikke bare innholdet i det han sier.

Mye av personligheten ligger jo faktisk ikke bare i det man sier, men hvordan man sier det og hvordan man fysisk virker for andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...