Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kort hår på jenter


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 20 som en stund har lurt litt på en ting:

 

For rundt halvannen måned siden var jeg så lei av mitt ganske lange hår og tok frem saks og barbermaskin og tok vekk alt jeg hadde av hår på hodet. Nå har jeg vel rundt 2/3 cm. langt (som er litt lengre enn det høres ut, forøvrig)

I tillegg har jeg en ganske "slækk" og guttete klesstil med store skjorter og baggy bukser. (noe som sammen med håret innimellom gir meg et veldig "lesbisk" utseende)

 

Og nå kommer vi til spørsmålet: Jeg merket at gutta ble mer 'på meg' på byen enn hva de var før jeg tok håret, og det virker som om jeg er ekstra spennende med flanellskjorte og baggy bukser.

Er dette bare rent tilfeldig, eller hva er det, gutter? Er det spennende å ende til sengs med ei som virker som om hu er lesbisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror egentlig ikke det handler så mye om seksuel legning. Heller at en fremstår som en person som tørr å ha sine egne meninger, frigjort, ukomersiell etc. En jente som tørr og ytre seg, gå imot massen, har også en tendens til å fremstå som en mer seksuelt frigjort person (i mange gutters øyne). At ting er litt annerledes er jo også litt spennende..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er spesielt tiltrekkende med militær kort hår, men det kan gjøre at en person virker mer spennende, siden det er så unormalt/unikt.

 

Tror det vil gjøre at det er større sjanse for at jeg snakket med ei sånn jente (blir mye det samme som peacocking), men ville hatet om kjæresten min gjorde det :p

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, jeg snur meg ikke etter jenter med kort hår engang. Det må være øverst på turnofflista mi. Nå vet jeg ikke hvor kort hår du har, men for meg SKAL en jente ha lenger hår enn forbi ørene og vel så det.

 

Jeg aner ikke hvem du har truffet på byen, det er iaf ikke meg.

+1 (minus by-delen, da jeg kun er 15).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, jeg liker veldig godt jenter med kort hår. Generelt liker jeg jenter med guttete oppførsel, noe som ofte går hånd i hånd med et noe guttete utseende, uten at jeg skal si hva som er et guttete utseende på en jente.

 

Angående et "lesbisk" utseende, så kan det jo hende at mange gutter tenker "Hun er lesbisk" og dermed tenker "Jeg kan ikke få henne" og at jenta dermed blir "hard2get" = gutten blir interessert.

Lenke til kommentar

Jenter med kort hår er mindre populære en jenter med langt hår.

Jenter med kort hår "må" derfor ta til takke med det de får.

Jenter med kort hår er derfor i teorien lettere bytter.

 

..og er det noe gutta på by'n liker er det lette bytter :thumbup:

 

PS. Mange jenter ser pene ut med kort hår, men de ser alltid penest ut med langt :love:

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Angående et "lesbisk" utseende, så kan det jo hende at mange gutter tenker "Hun er lesbisk" og dermed tenker "Jeg kan ikke få henne" og at jenta dermed blir "hard2get" = gutten blir interessert.

 

Ja, herregud, det har jeg merket! Var på en festival for ikke så lenge sida der jeg hadde en veldig innpåsliten fyr etter meg. Jo mer jeg sa til han at jeg var lesbisk, jo mer prøvde han seg! *facepalm*

Lenke til kommentar

Nei, jeg er heterofil! Men det er veldig greit å bruke det som unnskyldning:P

 

Jenter med kort hår er mindre populære en jenter med langt hår.

Jenter med kort hår "må" derfor ta til takke med det de får.

Jenter med kort hår er derfor i teorien lettere bytter.

 

..og er det noe gutta på by'n liker er det lette bytter :thumbup:

 

PS. Mange jenter ser pene ut med kort hår, men de ser alltid penest ut med langt :love:

 

Jasså, ja! Er det det dere tror? Haha

Lenke til kommentar

Jenter med kort hår er mindre populære en jenter med langt hår.

Jenter med kort hår "må" derfor ta til takke med det de får.

Jenter med kort hår er derfor i teorien lettere bytter.

 

..og er det noe gutta på by'n liker er det lette bytter :thumbup:

 

PS. Mange jenter ser pene ut med kort hår, men de ser alltid penest ut med langt :love:

Interessant teori angående hvem som er "lett på tråden". Er man ute etter et ligg er dette kanskje noe å gå etter, men personlig ville jeg ikke ha hatt sex med en jente jeg visste var... tja, løs.

 

Angående dine påstander om hvem som er mest populær, kan du vise til en undersøkelse som viser dette? Det virker som det er bare noe du synes, men du legger det frem som generelle fakta.

Lenke til kommentar

Sitronsaft: Jeg tror virkelig ikke han er alene om å tenke sånn, Folk går oftere etter de som ser ut som 'utskudd' i tro om at de er enklere å få til sengs (om man bare ser etter et ligg that is) Men det med at kort hår viser usikkerhet var noe helt nytt for meg!

Lenke til kommentar

Verfolne, hvilke typer steder går du ut på? Om du går, og har gått, på alternative steder tror jeg svaret sier seg selv :) Jeg tror du virker som en mer spennende og fargerik person. (Sier ikke at du ikke var det før, men at folk kanskje får et annet førsteinntrykk av deg nå, enn før.)

Lenke til kommentar

Det varierer veldig, haswonit! Kommer an på hvem jeg er med osv. Har bodd et år i Bergen, og ja, det ble flest turer til Hulen må jeg innrømme:P Du har jo et poeng der, jeg vil tro at hvis jeg dro på de mest 'poshe' utestedene i oslo ville jeg blitt latt i fred:P

 

Det er kanskje lettere å få et førsteinntrykk (som stemmer i hvertfall) nå, ja, du har et godt poeng der!

Lenke til kommentar

Interessant teori angående hvem som er "lett på tråden". Er man ute etter et ligg er dette kanskje noe å gå etter, men personlig ville jeg ikke ha hatt sex med en jente jeg visste var... tja, løs.

Nei, jeg jakter heller ikke på lette bytter, men det er mange andre som gjør det. Jeg påstår heller ikke at de ER løse, men at de blir oppfattet som enklere enn sine medsøstre av mange.

Angående dine påstander om hvem som er mest populær, kan du vise til en undersøkelse som viser dette? Det virker som det er bare noe du synes, men du legger det frem som generelle fakta.

NMI har ikke hatt noe på dette nylig, men at jenter med langt hår er mer populære "kjærste" emner er ikke tvil. (gjelder selvsagt ikke alle gutter, men flertallet)

Lenke til kommentar

Om du tar ein titt innom "turn off" tråden. Så ser du at mange nevner "Kort hår" som ein turn off på jenter.

Altså er langt hår å foretrekke :)

 

 

Ja, det er jo faktisk noe som henger igjen fra da vi var neandertalere; langt, skinnende hår betyr godt med vitaminer og mineraler i kroppen, noe som betyr et 'langt' liv og bra partner. Men det var da 4000 år sida:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...