Gå til innhold

Pad i mange varianter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Skal bli morsomt å se hva utviklerne klarer å gjøre med windows compact 7.

Det siste Microsoft trenger nå er at Apple og Android dominerer enda et segment.

Lenke til kommentar

Vel, som jeg nevnte når ipad kom, selv om jeg ikke er så imponert over selve Ipaden så skaper apple alltid masse oppstuss rundt den typen ting de lanserer, så man får mange konkurrenter, har lenge vært interessert i bedre utvalg av slikt. Bra at det nå er i ferd med å komme.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er rett og slett forelsket i Asus sine slates, HDMI-docken gjør 12" perfekt til en bærbar HTPC, og "laptop-docken" gjør at den kan erstatte min UL30a. Om det er noe jeg kan klage på så er det at 10" er ett par tommer for stor. Skulle gjerne sett denne i 7-8" for økt "portabilitet". Også artig å se at HW-leverandørene samler seg bak Windows CE7.

Lenke til kommentar

Hahah... morsomt at selskaper tror de bare kan klaske sammen noen deler, og pushe det ut på en halvferdig platform, og vente at dette konkurere likt med et produkt apple har jobbet i hemmelighet med i flere år.

 

Mange av de konkurrerer nok bedre for mitt formål. Og hvem sier at de ikke har jobbet med det før i dag? (hvem sier forsåvidt at apple har jobbet så hardt med det lenge også? Oset har de jo fra før, og maskinen i seg selv er jo ikke så revolusjonerende)

 

AtW

Lenke til kommentar

Ble overrasket over hvor mange som hiver seg på touchpad-bølgen nå framover.

 

Jeg synes at noen burde stukket seg ut og gitt oss ekstrafunksjonalitet som HDMI-inngang slik at "Pad'en" også kan benyttes som monitor. Sikkert mange bruksområder en kan finne en slik HDMI-inngang nyttig. Det hadde ihvertfall ikke gjort noen om enkelte ekslusive utgaver kom med noen sånne ekstra muligheter.

 

Sikkert mye annet fint de kunne bakt inn i enheten i samme slengen.

Lenke til kommentar

Jeg bare håper vi ikke venter forgjeves på Notion Ink Adam, for PixelQi skjermen gjør den i stand til å brukes utendørs i sterkt sollys. Som f.eks. i hengekøyen min på hytta. Ellers ser det ut som vi får mye å velge mellom på det tradisjonelle tablet markedet :)

Lenke til kommentar

Hahah... morsomt at selskaper tror de bare kan klaske sammen noen deler, og pushe det ut på en halvferdig platform, og vente at dette konkurere likt med et produkt apple har jobbet i hemmelighet med i flere år.

 

Mange av de konkurrerer nok bedre for mitt formål. Og hvem sier at de ikke har jobbet med det før i dag? (hvem sier forsåvidt at apple har jobbet så hardt med det lenge også? Oset har de jo fra før, og maskinen i seg selv er jo ikke så revolusjonerende)

 

AtW

Det har vært spekulert i at iPhone er et resultat av arbeidet med iPad enn omvendt, og Steve Jobs bekreftet det langt på vei på D8 denne uken. De hadde en idé om en "slate", laget en prototype og innså at de kunne lage en mobiltelefon med multitouch og la den større enheten på hylla inntil videre. Altså er iPhone og iPad endel av samme prosjektet. De begynte med en "slate", lærte noe, laget en mobiltelefon i tre iterasjoner og lærte mye som de tok med seg når de laget iPad. Så ja, Apple har jobbet lenge med iPad.

Lenke til kommentar

Hahah... morsomt at selskaper tror de bare kan klaske sammen noen deler, og pushe det ut på en halvferdig platform, og vente at dette konkurere likt med et produkt apple har jobbet i hemmelighet med i flere år.

 

Mange av de konkurrerer nok bedre for mitt formål. Og hvem sier at de ikke har jobbet med det før i dag? (hvem sier forsåvidt at apple har jobbet så hardt med det lenge også? Oset har de jo fra før, og maskinen i seg selv er jo ikke så revolusjonerende)

 

AtW

Det har vært spekulert i at iPhone er et resultat av arbeidet med iPad enn omvendt, og Steve Jobs bekreftet det langt på vei på D8 denne uken. De hadde en idé om en "slate", laget en prototype og innså at de kunne lage en mobiltelefon med multitouch og la den større enheten på hylla inntil videre. Altså er iPhone og iPad endel av samme prosjektet. De begynte med en "slate", lærte noe, laget en mobiltelefon i tre iterasjoner og lærte mye som de tok med seg når de laget iPad. Så ja, Apple har jobbet lenge med iPad.

 

Men har de jobbet hardt med den lenge? :) Grunnen til at jeg formulerte meg slik er at alt IT-utstyr er en kontinuerlig videreutvikling av eksisterende teknologi, strekker man det langt begynte man å jobbe med en bærbar når transistorene kom. Det jeg legger i å jobbe hardt er å bestemme seg for å ha et konkret produkt, og utvikle dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

ÅÅÅ elsk at så mange varianter kommer! Spesielt med android! :D Venter på en skikkelig killer maskin med andoid nå.. : ]]

 

Asus sin så helvettes nice ut :D

Enig i den! Bærbar PC med avtagbar tavle blir liksom to i en :D

 

For de som er interesserer seg for friprog ser det ut til at MeGoo (sammenslåing av Maemo og Moblin) også har vært på en liten vennesøk den siste uken.

 

Acer har fortalt at de vil komme med nett-PC-er og tavler allerede i år med MeeGo.

 

Nokia (selvfølgelig) vil også komme med produkter som benytter MeeGo.

 

ASUS har også hitet til at de også skal produsere enheter som skal bruke MeeGo.

 

Linpus og Novell har tidlig vist sin interesse, men andre programvare-distributører som har vist interesse for Moblin ser også ut til å rette fokuset på MeeGo. Ubuntu (som startet et Moblin-prosjekt) bruker en del ressurser på deres eget grensesnitt og kan nok være et unntak blant disse.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Hahah... morsomt at selskaper tror de bare kan klaske sammen noen deler, og pushe det ut på en halvferdig platform, og vente at dette konkurere likt med et produkt apple har jobbet i hemmelighet med i flere år.

 

Mange av de konkurrerer nok bedre for mitt formål. Og hvem sier at de ikke har jobbet med det før i dag? (hvem sier forsåvidt at apple har jobbet så hardt med det lenge også? Oset har de jo fra før, og maskinen i seg selv er jo ikke så revolusjonerende)

 

AtW

Det har vært spekulert i at iPhone er et resultat av arbeidet med iPad enn omvendt, og Steve Jobs bekreftet det langt på vei på D8 denne uken. De hadde en idé om en "slate", laget en prototype og innså at de kunne lage en mobiltelefon med multitouch og la den større enheten på hylla inntil videre. Altså er iPhone og iPad endel av samme prosjektet. De begynte med en "slate", lærte noe, laget en mobiltelefon i tre iterasjoner og lærte mye som de tok med seg når de laget iPad. Så ja, Apple har jobbet lenge med iPad.

 

Men har de jobbet hardt med den lenge? :) Grunnen til at jeg formulerte meg slik er at alt IT-utstyr er en kontinuerlig videreutvikling av eksisterende teknologi, strekker man det langt begynte man å jobbe med en bærbar når transistorene kom. Det jeg legger i å jobbe hardt er å bestemme seg for å ha et konkret produkt, og utvikle dette.

 

AtW

Nå er det ikke å strekke det langt å si at iPad og iPhone begge er resultat av samme idé og at det de lærte av iPhone også har hatt betydning for iPad, men jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar

Nja, er nå litt skeptisk til at andre vil slå særlig igjennom. De mangler både markedsføringsekspertene til Apple, i tillegg til at journalister ikke er like mye bitt av hype-basillen. Det er også dette med at Apple i overskriften gir mange klikk om jeg har forstått det riktig, det er pop å skrive om for å øke treffprosenten og dermed vil Apples produkt hele tiden være veldig synlig.

 

Det holder ikke å bare lage et bedre produkt. I tillegg vil jo også fordommene fra Apple-fans fort kunne gi et produkt dårlig rykte før det i det hele tatt er på markedet. Å stemple noe som "billig kopi" og annet til og med før man har testet produktet.

 

Apple kan også design. De behandler kanskje kundene sine som fjols de vil ta valg for, men de designer sakene sine bra. Bedre med god design og kanskje ikke full ytelse, fremfor dårlig design og maks ytelse.

 

Forhåpentligvis kommer det bra alternativer som ikke filtrerer vekk innhold på nett og med god design. Så slipper vi å kjøpe et produkt hvor Jobs og co filtrerer vekk innhold og tilhørende applikasjoner som de finner uetisk, umoralsk eller politisk ukorrekt. Evt. at Apple bare endrer filosofien sin litt, det hadde vært knall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...