Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Case Poclain 788


Anbefalte innlegg

Har problemer med svingfunksjonen på gravemaskinen. Funker helt fint, fram til maskinen blir varm etter 30-40 min, der den plutselig stopper. Hvis jeg da stopper og starter motoren, funker den fint i alt fra 2 til 10 min før den streiker igjen.

Når den har sluttet å fungere er det bare bremsen til svinginga som slår seg av som den skal.

Har styrehydraulikk og har gått over alt av ventiler med manometer og sjekket ordentlig og finner ingen feil.

Når maskinen er kald og svingfunksjonen funker som den skal, så blir det en rykning i hydraulikkslangen som kommer fra hydraulikkpumpa, og den rykninga er borte når maskinen streiker.

 

Jo høyere arbeidsturtall jeg har på maskinen, jo fortere streiker han når den er blitt varm.

 

Finner ikke ut hva det er og holder på å bli gal. så håper på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men har du målt trykket på svingmotoren og eventuellt styretrykket når dette skjer?

Er verdiene normale eller hvordan ligger det ann?

I og med det er en Poclain så er den vel såpass gamel at det ikke er noe elektronikk eller el-funksjoner på dette?

Lenke til kommentar

når dette skjer er styretrykket normalt, men hovedtrykket uteblir.

går det ann at sleiden kiler seg fast? men igjen så blir det litt rart i og med at det virker igjen etter stopp og start av motor.

har hatt ute sleiden flere ganger og den ser helt ok ut.

Det er en 96 modell.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...