Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den uka jeg drar til danmark blir jeg borte 1 uke og 1 dag, skader det med litt "useriøs" trening da? altså ikke så veldig hard trening, kan hende jeg dropper og trene en dag å, og øvelsene vil bli anderledes, skader det i en uke?.

 

og hvis jeg drar i uke 3 på programmet, skal jeg starte på uke 4 når jeg kommer hjem at da? måtte bare spørre for og være helt sikker ;)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

den uka jeg drar til danmark blir jeg borte 1 uke og 1 dag, skader det med litt "useriøs" trening da? altså ikke så veldig hard trening, kan hende jeg dropper og trene en dag å, og øvelsene vil bli anderledes, skader det i en uke?.

 

og hvis jeg drar i uke 3 på programmet, skal jeg starte på uke 4 når jeg kommer hjem at da? måtte bare spørre for og være helt sikker ;)

 

Spurte ikke du om dette før, Joakim? Hvis du går over til andre øvelser enn det du er vant til så ikke ta det for hardt. Selv om du nå har et grunnlag behøver det ikke være så lurt å pumpe i vei.

 

Hvordan annerledes da? Nye øvelser for de samme muskelgruppene? Hvis det gjelder dette så har du som sagt grunnlaget, og kan trene hardere enn hvis du nettopp hadde begynt å trent, bare ikke kjør for mye på.

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

jo men må være sikker :p

 

og lurte egentlig mest på det siste der, om jeg drar i uke 3, så skal jeg starte på uke 4 når jeg kommer hjem?

 

skal ikke kjøre hardt er jo tross alt på ferie :p bare for og holde meg opp til jeg starte på programmet at, vil ikke miste styrken min, eller muskler.

 

 

er ikke sikker på hvor mange vekter der der der men, så går ikke helt etter programmet den uken jeg drar..

 

 

noen som kan sette opp et program bare for den uka eller? er en benk(er med en sånn greie som trener låra på den), og stang der, og curling stang, tror det ikke er så mye mer der..

 

 

eller tror du dette funker i en uke, altså det er ferie så.

 

lørdag: benk,og lårcurl,og curling stang, og en rygg øveste med stanga - http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/lats/barbell-bent-over-row-palm-up/

 

tirsdag: (kan hende jeg tar fri spørs hva vi skal ellers tar jeg: benk,fraskpress,lårcurl,rygg øvesle med stanga.

 

torsdag: mark,millitæpress,lårcurl,biceps med curling stang.

 

lørdag: da er jeg på et nytt treningsrom så vet ikke hva som er der. så får se hva jeg tar.

 

vekta vet jeg ikke men skal ikke løfte tyngre en det jeg skulle a gjort den uke.

 

tror du dette vil funker for en ferie uke?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

finnes det en bok som det står mye om trening og kosthold i? altså mye nyttig om nesten alt. og lett og forstå? som heller ikke koster veldig mye. kankje jeg finner ut mye jeg lurer på å :)

 

tenkte jeg kunne lese så jeg lærer mye om trening amma :):p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Noe du burde invenstere i ja.

 

Jeg har lest et par bøker, noen om mentale med treningen, andre med kosthold og noen med trenings pyskolgi og sånt. Det jeg har skjønt er at det nytter ikke å følge det som står i bøkene som, du skal.. spise.. egg hverdag eller at 10 reps er best for masse. Du må faktisk bare eksprimentere selv, du må lese mange bøker før du skjønner at det du leste først ikke alltid stemmer.

 

De fleste bøkene jeg har lest (untatt en) er engelske. Håper ikke det gjør noe.

 

Sukker - En snikende fare av Dag Viljen Poleszynski

- Veldig mye bra informasjon om kosthold og mye forskning. Dag Poleszynski skriver om steinalderkosthold og hva vi er genetisktilpasset til å spise for å yte best i idretssammenheng.

The Truth About Building Muscle av Sean Nalewanyj

- Okey, la meg innrømme, navnet på boken høres definert ut som en scam. Men seriøst, denne boken er den første boken jeg begynte å lese og sverger på den. Boken er delt opp i flere kapitler som tar for seg Kosthold, Trening og kosttilskudd. Kapitelene om trening er veldig basic og forteller deg akkurat hvordan du bygger muskler, men the fact er at de fleste ikke vet det. Kapitelne om kosthold bør du ta med en smule salt.

 

Bodybuilding Innergame av Sean Nalewanyj

- Jeg kan sverge på at dette er den beste boken om treningspyskolgi jeg har lest. For du som vil vite hvordan kroppen oppfører seg under ekstrem stress og hva som skiller en taper fra en vinner, ja.. Denne boken anbefales.

 

5-3-1 av Jim Wendler

- Vel.. Hva skal jeg si. Har du lyst på å vite hvordan noen av verdens sterkeste menn trener, så er dette en bok du ikke må glippe. Dette er kun Jim Wendlers tanker om trening, men var nyttig å lese.

 

Starting Strenght 2nd av Mark Ripptoe

- Mark Ripptoe er en av verdens mest kjente couch innenfor styrketrening. Boken inneholder alt du trenger å vite om markløft, knebøy, benkpress og press, og mange andre øvelser. Boken tar også for seg program oppsett litt lengre i boken. Veldig bra (leser den nå fakitsk)

 

Building the gymnastic body av Christopher Sommer

- Skumlesten denne boken her i helgen og fikk virkelig opp øynene om hva styrketrening egentlig innebærer. Det handler ikke om vekt løfting, men noe helt annet, hvordan bruke sin egen kropp til å bygge ekstrem styrke.

 

The Education of a Bodybuilder av Arnold Schwarzenegger

- Hvordan Arnold kom seg opp der han er idag. Kroppsbygger - Skuespiller og govenør. Hvordan han delikterte hele livet sitt for kroppsbyggning og hvordan han brukte samme methoder for å oppnå det han er idag, govenør.

Boken var faktisk så interesang at jeg leste hele boken på 2 dager. Min idol :love:

 

Har lest mange flere bøker, men har ikke oversikten. Flere bøker du bør invenstere pengene i - Strong Enough?, The Stone Lifter, Super Joints, Alle bøkene av Lyle McDonald hvis du vil vite alt om kosthold, The Strongest Shall Survive, Mastery of Hand Strength, Alle bøkene av Chrisopher Sommer og Super Squats.

 

Ser at du vil ha bøker om trening og kosthold, problemer er at det er så meget. Hvilken trening? Kroppsbygging, styrkeløft, gymmastikk...? Hvordan kosthold? Lavkarbo, høykarbo, bulk, deff.. Osv. Les alt du finner av bøker, så skal du se at forståelsen av ting kommer mye bedre.

 

Lykke til og god lesing.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

jeg vil vite om det jeg driver med og ja egentlig alt xD er vel mest styrke jeg driver med da.

 

The Education of a Bodybuilder av Arnold Schwarzenegger du sa det var dit idol.

 

er den moro, eller lærte du mye der? er helst ute etter og lære ting.

 

Heyyy slow down man. Så lenge du leser om styrke så vil du lære, om du leser andres historier, vitenskapelige fakta om styrketrening eller kroppen så vil du lære. The Education of a bodybuilder er egentlig en motviasjons bok, men arnold har også inkludert et par sider bak i boken om hvordan han trener og hva som er bra å spise. Du vil også lære mye om sporten kroppsbygging og hva det innbærer (om du er interesert i det). Om du kun leser for å lære og ikke synes det er gøy å lese, vil du få et stort problem.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

jeg kommer til og bytte ut chins eller pull ups med roing. altså denne http://www.xn--svr-zla.no/images/exercises/cable_pulls.jpg

 

har hørt det er viktig med roing.

 

men jeg kjører vel åssen reps og åssen vekt jeg vil på roing?

 

så det ser da slikk ut:

 

 

Tirsdag -

knebøy -

benkpress -

chins

roing

 

Torsdag:

Knebøy -

Markløft -

Millitæpress -

 

Lørdag:

knebøy -

Benkpress -

roing -

pull ups -

dips -

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

skriver loggen etterpå.

 

men lurte på en ting, jeg fikk ikke tatt roing i dag, siden det ikke var noe krakk der, ellers måtte jeg ha sittet på gulvet, og det funka ikke så bra. så vart nedtrekk i steden for i dag, men funker denne øvelsen her som roing (så lenge til de får tak i krakk der :p)

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/lats/barbell-bent-over-row/ den går vel mye på biceps den å, men mest rygg.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...