Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

okei, men da finner jeg ut knebøy og benkpress på tirsdag, men det er jo knebøy på onsdag også da trenger jeg og ta knebøy der da? men åssen tar jeg Row/Clean? må vel nesten ta Assistance? er jo ingen mage øvelser her.

 

den uka jeg skal finna ut 5rm min, trenger jeg kjøre 5 set da?

 

men Assistance, er det egentlig helt random øvelser jeg kan ta? men er jo ikke med chins her heller?

 

btw: kan ikke trene mandag (stenger tilig) så trener tirsdag,torsdag,lørdag.

 

så tirsdag:

knebøy

benkpress

row/clean

 

Assistance

random mage øvelser?

 

torsdag:

knebøy

millitæpress

markløft

Assistance:

random mage øvelse?

 

lørdag:

knebøy

benkpress

row/clean

Assistance:

dips

går det fint med curling stang her? (biceps)

og random triceps øvelse?

 

eller gider du og skrive opp Assistance øvelser på dagene?

 

men hvor tongt skal jeg løfte på Assistance øvelser? eller bestemer jeg det selv?

 

hvorfor er det egentlig bare millitæpress en dag i uka, og knebøy vær dag?

 

men problem er at de ikke har 0.5kg eller 1kg eller 2kg, det de har er 20kg 15kg 10kg 5kg 2.5kg 1.25kg. så hvor kan jeg kjøpe vektskiver hen? :p

 

edit: Set Interval er vel samma åssen % som står der? den er på 12.5% nå.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Assitanse øvelser er iso-øvelser til de dagene. Det sier deg selv at du ikke kan kjøre milltærpress somm assitanse på mandag.

 

Det er kun en milltærpress dag fordi to ville blitt for mye.

 

Du bestemmer selv hvor tung du vil ha assitanse øvelsene.

 

Knebøy vær dag fordi det er den beste øvelsen for kroppen. Ikke bare får du ekstreme horomon utskillinger av øvelsen men også setter knebøy stor press på kjernemuskelturen, skjelletet og senene. Alt i alt, du kan kun gjøre knebøy og spise mye og legge på deg flere kilo med muskler på overkroppen. Eneste du skal gjøre er å pjotte inn 5RM og kopiere ut, ikke noe endringer.

 

0,5kgs -> 1kgs vekter - http://www.discount-supplements.co.uk/training-accessories/weight-training

 

Spørs jo også hvilken stang du har, olympisk eller 30mm+-. Hvis 30mm så kan du lett skaffe 0,5kgs vekter her i Norge. 0,5kgs vekter for olympisk er definert mye vanskeligere, så sjekk ut linken jeg ga deg.

 

Magen får skamkjørt seg på markløft og knebøy, så ikke vær redd. Søk på roing teknikk, så har du hvordan du tar row.. Hvis det blir forvanskelig bytt ut roing med chin ups/pull.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

jeg husker egentlig ikke hvor mange mm det var, men er en stang som veier 20kg og en som veier 15kg men husker ikke mm :p du har ikke en side som er norsk a? eller så kan jeg jo høre med de som jobber der om og kjøpe å :p

 

da bruker jeg en uke på og finne ut 5rm min, men knebøy er 3 ganger i uka skal jeg ta det alle dagene da? (denne uka her) og den uka jeg finner ut 5rm skal jeg kjøre 1x5 eller 5x5 da?

 

ser dette riktig ut?:

 

tirsdag

knebøy

benkpress

chins og pull ups (5x5?)

 

torsdag:

Knebøy

millitæpress

Markløft

 

lørdag:

knebøy

Benkpress

chins og pull ups (5x5?)

dips (3x5-8?)

 

vil vel funker dette her? må spørre for og være 100% sikker :p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Det der ser bra ut.

 

Det du gjør;

Du tar denne uken til å finne 5RM på alle øvelsene, prøv å være så nøyaktig som mulig. Og bedre å skrive opp for lite enn for mye.

 

Så pjutter du inn 5RM i kalkulatoren, den gjør det den skal og skriver ut. Nå kan du enten da deg en uke fri for å hvile kroppen eller begynne rett på sak.

 

Men det er en ting du må være klar over, det er at kalkulatoren ikke er helt god når du kommer oppi 100kilo på noen av vektene. Kalkulatoren er smart nok til å regne ut %2.5 av noe, men når du kommer opp i foreksempel 140kg på markløft, så sier kalkulatoren at du må øke med 4kilo hver trening. Som sier seg selv at det blir litt vel mye, så når du synes det blir for tungt, så øk heller med 1-2kg hver trening.

Lenke til kommentar

okei den er grei :thumbup:

 

men du hadde ingen norske sider? :p

 

og bare lurte på hvis det er torsdag eller lørdag eller noe jeg ikke får trent eller en hel uke, hva gjør jeg da? og hvis det er en uka jeg skal løfte ganske tongt men klarer ikke 5 reps, skal jeg ta av litt vekt da?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Beklager, vet ikke om noen norske sider.

 

La oss si at du ikke får trent på torsdag (dag 2 på programet) men du får trent tirsdag og lørdag. Da fortsetter du bare programmet.

 

Men hvis du ikke får trent på lørdag (dag3) da har du et lite program. Da er det bare mye enklere å ta dag1 og dag3 på nytt igjen mens dag2 endrer du ikke på.

 

La oss si at det er en dag du ikke klarer vekten, eneste du gjør da er å prøve 1-2 ganger til, klarer du ikke da skrur du tilbake øvelsen 4 uker.

 

Husk, spis mye og sov lenge.

Lenke til kommentar

okei takk for hjelpa :new_woot:

 

 

må jeg skru 4 uker tilbake om jeg ikke klarer det? :p men jeg får bare leite etter noen sider. og finne ut hvor mye mm stanga er på.

 

de åpner at på tirsdag sto det, får jeg håpe og da! og de skal bygge på enda mer et digert basseng som vi kan svømme i, er ikke svøming god trening a? eller blir det overtrening og svømme en extra dag i uka? :p er ikke nødvendig det åså.

 

tok noen bilder for noen uker siden, skal bli moro og se ressultater etter en stund :thumbup:

 

er egentlig fornødy med ressultaene til nå og da :D alle t-sjortene er for småe nå :innocent: (og de er baggy)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke bli overtrent av å svømme. Kan hjelpe ganske godt på resituasjonen, blodet vil gå raskere i kroppen og få ut giftstoffene/melkesyren.

 

Om du ikke klarer vekten har du 1-2 forsøk til, husk at det ikke er nødvendigvis styrken som spiller inn men mentalle og troen på deg selv. Klarer du det ikke etter 1-2 forsøk skrur du tilbake øvelsen 4 uker.

Lenke til kommentar

okei, men det siste problemet er at jeg ikke finner 0.5kg og 1kg på en side :(:p det minste de har er 1.25 og det blir jo litt for mye og øke med 2.5kg i uka liksom :/

 

 

men skal til danmark i feiren, er treningsrom der, men om de ikke har alt jeg bruker gjør det noe om jeg tar noen andre øvelser da? ( dette er snakk om bare 1 uke) er benk der så jeg vartfall..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Når du skal i danmark kan du bruke den uken som hvile (kroppen og nervesystemet ha hvile).

 

Problemet blir vel å finne 0,5ks vekter og 1kgs vekter, men fortvil ikke!

 

Det er noe som heter PlateMates Magnetic Donut, som finnes i 1kg og 0,5kg. Det er sånne du bare klister på stangen også henger de.

Lenke til kommentar

okei, men gjør vel ikke noe om jeg trener 1 dag eller noe i danmark? hehe er avhenge

 

hm.. det hørtes ikke så domt ut, vet du hvor jeg kan få kjøpr det? :p

 

og den uka jeg har hvile, hvor på programmet skal jeg starte på at da? den uke jeg tok fri

 

eks den uka jeg skulle trent uke 4, så når jeg kommer hjem skal jeg trene på uke 4 at da? eller uke 5 som jeg egentlig skulle? (hvis jeg hadde trent uke 4)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

okei, men gjør vel ikke noe om jeg trener 1 dag eller noe i danmark? hehe er avhenge

 

hm.. det hørtes ikke så domt ut, vet du hvor jeg kan få kjøpr det? :p

 

Amazon.com og mange nettbutikker i england seller det. Nei, det gjør ingenting. Men det er ikke på treningsstudiet du får muskler, det er der du nedbryter muskler. Det er i hvilen kroppen bygger opp musklene ;)

Lenke til kommentar

jeg vil helst bestille fra norge :p (er vel i norge å?)

 

og den uka jeg har hvile, hvor på programmet skal jeg starte på at da? den uke jeg tok fri

 

eks den uka jeg skulle trent uke 4(men så tok jeg fri), så når jeg kommer hjem skal jeg trene på uke 4 at da? eller uke 5 som jeg egentlig skulle? (hvis jeg hadde trent uke 4)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

jeg vil helst bestille fra norge :p (er vel i norge å?)

 

og den uka jeg har hvile, hvor på programmet skal jeg starte på at da? den uke jeg tok fri

 

eks den uka jeg skulle trent uke 4(men så tok jeg fri), så når jeg kommer hjem skal jeg trene på uke 4 at da? eller uke 5 som jeg egentlig skulle? (hvis jeg hadde trent uke 4)

 

Tror ikke det finnes i norge nei. Men et lite søk på google..

 

Jeg har ingenting imot spørsmål, og er den personen som stiller spørsmål til alt, men kom igjen a.. tenk litt selv. Du lærer av dine feil.

Lenke til kommentar

ah da blir det jo sikkert masse penger bare i frakt og alt det der da..

 

 

sant det. Men jeg aner ikke, og vil ikke gjøre noe feil.. men det er sånn jeg tror det er vartfall.

 

eller er det noe ænna jeg kan gjøre for og få på 0.5kg og 1kg? fant vist ut at jeg må ha 2 med 0.5kg og 2 med 1kg og 2 med 2kg, og de har jo det ingen stand, stress :/.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

tror den kalkulatoren der viser litt feil? altså blir vartfall veldig tong markløft etterhvert.. også 0.5kg skiver er verdens rekord skiver..

 

men i hvertfall blir vanskelig og følge den kalkulatoren der da når jeg ikke har skivene osv, er det ingen andre måter på og regne det på a?

 

 

EKS: hvis 5rm min er på 75kg hvor tongt skal jeg løfte og når skal jeg øke ( jeg må øke med 2.5kg)

1 set 2 set 3 set 4 set 5 set, og hvor mye skal jeg øke om ganger pr set? jeg vet dette her står på kalukulatoren men jeg får ikke fulgt den, og så synes jeg den viser tonge løft..

 

kunne gjerne gjort akkurat det som står der, men når jeg ikke har vektskivene så blir det litt vanskelig, får eks: 41 jeg får ikke løfta det men jeg kan løfte 42,5kg.... må vil finnes en løssning på dette? men må si markløften er tong her altså hvis den var på 75kg skal jeg løfte 70kg alerede første dag... og så oppover...

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

4uker? mente jeg trengte bare denne uka til og finne ut det på jeg, men åssen skal jeg finna ut hvor tongt jeg skal løfte osv da, pr set? og når øker jeg..

 

har du msn?, hadde vært lettere og prate der :p om du gider da hehe.

 

eks: hvis maxen min kom på 75kg med 5 reps på knebøy, hvor tongt skal jeg løfte første uke, og så øke med 2.5kg vær uke?, til jeg ikke klarer mer og så har jeg da en ny 5rm, og så fortsetter jeg på neste uke? men hva burde jeg starte med på 1 set og så hvor tongt på 2 set osv til 5 set..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

men du får følge meg loggen min, og si om jeg gjør noe feil da :p

 

tenkte jeg skulle øke med 2.5kg vær uke, så hvis knebøy blir på 80kg med 5 reps, tar jeg først 30kg (oppvarming) så 55kg så 60kg så 65kg så 65kg så 67,5kg i en uke, så neste uke - 30kg(oppvarming) så 55kg så 60kg så 65kg 67,5kg så 70kg osv, helt til jeg ikke klarer mer, vil det funke? men er det ment at de første settene skal være "irreterenes lett?" og når jeg ikke klarer og øke mer så kom den på 85kg med 5 reps eller mer, så starter jeg litt høyere neste gang(altså første set før var 55kg men nå 57,5kg så 60kg osv..)?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...