Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

økt 3

 

Benkpress 5x10 47,5 kg

 

Knebøy

70kg x5

75kg x5

75kg x5

75kg x5

Millitæpress

35kg x5

35kg x5

37,5kg x5

37,5kg x5

 

Dips

egen kroppsvekt: fant ut en litt mer effektiv måte på og ta Dips på, kjente det veldig.

8

6

8

 

Franskpress går det greit om jeg slutter med franskpress? sånn som i dag var jeg veldig sliten i tricepsen etter Dipsen.

25kg x10

25kg x10

 

kjente det veldig mye i dag :) Dipsen var tung (p.g.a ny måte)

 

Kostholdet for i dag kommer i kveld.

 

edit: er det vanlig at musklene blir litt "slakke" en liten stund etter trening? altså ikke like harde på en måte..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

kotholdet i dag.

 

 

 

1. havre fras (frokostblanding) 4dl melk, + 1dl melk i en kopp og to tran kapsler.

2. rett etter trening en kopp sjokolade melk. Og når jeg kom hjem, 3 brødskiver med servelat og agurk og majones, 5dl melk.

3. (Middag) lasagne, og tilbehør(salat,loff osv.), og drikke (cola box :blush: )

4. lasagne (rester fra middag :p)

5. 3 brødskiver med svart pølse, 4dl melk.

ellers spiser jeg noe frukt eller noe noe vann.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du spiste mye feil og lite mat. Brød gir lite næring du trenger nå du trener. Blant annet så er ikke frokostblandinger topp heller, vil tippe at det er ca 50-60g karbohydrater, 10g protein og 2-5g fett. Der 10-20g av karbohydratene er sukker.

 

Hva med soya flakk (40g protein, 20g fett per 100g) med melk, blir akkurat som en frokostblanding med fullverdige proteiner og godt fett ;)

 

Du er stærk på roingen og chins :thumbup:

Lenke til kommentar

hvordan ser soya flakk ut? tror jeg aldri har smakt det :p

 

men pleier og lage meg eggerøre og ha på brødskive da.

 

altså jeg går ivertfall opp i vekt :)

 

takk for det, men på chins holder jeg ikke sånn bredt da, men nå neste uke åpner badeland at, mye bedre og trene der :)

 

flere tips?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

var ikke helt det jeg mente da :p jeg mente på en trening

eks: knebøy - 50kg så 60kg så 70kg eller 40kg(oppvarming) 70kg 70kg 70kg 70kg...

 

 

men når jeg skal øke etter hver trening gjelder det alle øvelsene? men når jeg ikke klarer og øke mer hva gjør jeg? starter på nytt at ja men hvor tongt? :p og når skal jeg makse i baseøvelsene?

Lenke til kommentar

Velg selv om du vil kjøre 70-70-70 eller 50-60-70.

 

Du må øke på alle øvelsene ja. Når du ikke klarer å øke mer så tar du en uke fri fra øvelsen og skrur tilbake 10-20kg og begynner på'n igjen med økningen. Du kan makse når du ikke klarer å øke mer.

Madcow (det programet jeg kjører nå) går ut på at du skal finne ut din 5RM først, så bruker du 4 uker på å bygge deg opp til å klare 5rm og der fra øker du med %2.5 hver trening.

Lenke til kommentar

hm... kankje jeg kan begynne med det å, men da bruker jeg 4 uker på og finne ut 5rm min? og den siste uka så finner jeg ut 5rm? og så legger jeg på 2.5% etter hver trening eller etter hver økt? kan du sende link til madcow? men som du sikkert har fått med deg så følger jeg et eget program til benkpress :)

 

en ting til om jeg ikke får økt med 2kg a, tror jeg bare får økt med 2.5, går det greit? eller 1.25

 

edit: åssen blir det på dips og chins a? akkurat nå kjører jeg egen vekt der, men legger på noen kilo og det blir for lett der, funker det?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

skal prøve ut dette her :) men er ikke 100% sikker på 5rm min enda men tror jeg vet så skriver inn det nå.

 

men er ikke alt jeg vet på 5rm enda så venter med det da :) sånn som markløft, men om det er en øvelse som ikke står der, kan jeg bare skrive inn det jeg klarer på en øvelse der da? eller er det bare ment for baseøvelser? :)

 

 

edit: er vel ikke vits og makse vel? den blir jo maksa av seg selv på en måte da på uke 12

 

og det står millitæpress 1 gang i uka men jeg har det 2, gjør det noe om jeg kjører samma vekta 2 ganger i uka da, samma med knebøy :p

 

men tror egentlig jeg har et problem, har ikke 0.5kg skiver, heller ikke 2kg skiver, så da får jeg jo ikke økt med 1 kg pr gang.. hva gjør jeg da? :ermm:

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

La oss bare gjøre noen par ting klart. DU ENDRER INGENTING. DU LEGGER IKKE TIL NOEN SOM HELST ØVELSER ENN DE SOM STÅR DER.

 

Hvorfor tror du programmet er satt opp AKKURAT slik? Mark Ripptoe har forsket på styrketrenign i snart 30 år nå, så vær så snill, ikke kødd til alt.

 

Følg disse punktene mine:

1) Finn ut 5RM på; Knebøy, markløft, benkpress, overhode press og roing.

2) Pjutt det inn i programmet.

3) Følg det slavisk.

 

Noen tips;

Blir det for tungt og du klarer ikke å øke %2.5, så øker du heller med %1,5. Klarer du ikek løftet, så tar du et til forsøk, klarer du ikke det da, skrur du tilbake øvelsen 4 uker.

 

Du kan alltids kjøpe inn 0.5kgs vektskiver selv.

Lenke til kommentar

men det programmet der er jo bare 3 dager? og jeg ville egentlig ha 4, er litt kjedelig med bare 3 dager trening i uka... må si trening er komplisert. men jaja får vel følge det programmet da hvis det gir bra ressultater over hele kroppen, men var ikke alle øvelsene der jeg kjønte helt hvordan tar du Row/Power Clean? og Weighted Hypers og Weighted Situps :p men hvor tongt skal jeg løfte der? (Assistance)

 

hvor mange uker skal jeg bruke på og finna ut 5rm min? trenger jeg bare 1 uke på det og teste det ut? off sorry masset men kjønner ingen ting.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Weighted hypers og Weighted Situps er noe du ikke trenger å ha med. Det er bare asstianse, altså om du trenger det, så værsegod.

 

Å finne 5RM er enkelt, du tar opp en vekt og tar 5 reps, blir det for enkelt så tar du tyngre vekt, motsatt vei.. lettere vekt.

 

For all del så kan du finne ut 5rm på en trening eller å splitte opp alle øvelsene i en uke, på mandag prøver du 5rm på knebøy, tirs milltær press, tor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...