Gå til innhold

Iphone-applikasjon for forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen er at det er lite og ingenting av det den appen her løser som du ikke kan gjøre i nettleseren dersom de som lager siden er kompetente og har ressurser til å lage den. Og da vil de med veldig lite ressursbruk, både i konstruksjon og support, støtte et stort antall reduserte enheter (Nintendo DS, Samsung LCD-TV, Nokia N97 er et lite utvalg enheter som kan nyte godt av dette), ikke bare én enhet i dagens versjon.

Skyt meg hvis jeg tar feil, men er ikke alt denne appen gjør er å logge deg inn automatisk og vise siden i HTML? Jeg syns jeg leste at man uansett må installere eget mobil-tema her som skalerer alt i mobilstørrelse uansett og da har du det du ønsker? Eller tar jeg feil? For jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke støtter Nintendo DS, Samsung LCD-TV og Nokia N97 nå med det mobilspesifikke temaet.

Likte appen veldig godt, men litt slitsomt å måtte zoome inn og det er litt vanskelig å trykke på emner.

Noe som blir fikset så fort de får installert den nye versjonen og Mobil-temaet som da gjør at forumet passer skjermene.

Lenke til kommentar

iVær så snill å Ikke lag nettside til iPhone, lag nettsider i mobilutgave ;)

iPlease

 

Forøvrig helt enig med dette innlegget. Dette kan fort utvikle seg til å bli en strid på linje med IE vs. Netscape "i gamle dager".

La programvaren tilpasse seg standardene, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Er det dette vi kaller i forkant?

 

Har ikke snøring på hvorfor ikke slike ting kan sees igjennom nettleseren på telefonen. Lag heller en justert nettleservariant for mobiltelefoner. Skjønner ikke at foretak/folk vil begrense seg til iPhone sin begrensede brukermasse når man kan treffe alle lesere, selv de uten iPhone med en løsning i nettleseren.

 

Er en grunn til at nettet er åpent sant? :)

Lenke til kommentar

Har ikke snøring på hvorfor ikke slike ting kan sees igjennom nettleseren på telefonen. Lag heller en justert nettleservariant for mobiltelefoner. Skjønner ikke at foretak/folk vil begrense seg til iPhone sin begrensede brukermasse når man kan treffe alle lesere, selv de uten iPhone med en løsning i nettleseren.

Hadde du lest skikkelig hadde du skjønt at de gjør dette. iPhone-applikasjonen er laget for å fungere sammen med den nye versjonen av ip.board. I den nye versjonen følger det med et mobilt tema tilpasset små skjermer. Det er dette temaet man kommer til å se i iPhone-applikasjonen. Så vidt jeg har forstått(har ikke prøvd den) så viser bare applikasjonen forumet i HTML, men holder deg automatisk innlogget o.l.

 

Det virker derfor som om applikasjonen bare er et tillegg til standarden (HTML) i dette tilfellet, som dere så inderlig maser om :)

Lenke til kommentar

er iphone-søpla virkelig så dårlig at man må ha eget program for å se forumet ?

bruker Opera på min Android, og plassen er bedre utnyttet enn bildet viser, og text-wrap fungerer - i motsetning til bildet.

 

er folk virklig dum nok til å bruke apples censur-og elendige sikkerhet ?

Lenke til kommentar
Adobe er vist litt uenig med deg:

Begynn å se 05:30

Det de viser der er noe alle har støttet i ti år, og er i praksis ikke bra nok. Du må ha spesialisert HTML for å virkelig gi et godt produkt til de forskjellige enhetene. Media:Handheld-stylesheet løser bare det helt overfladiske utseendemessig. På sider med veldig god semantisk struktur på HTML som er laget med nettopp portabilitet i fokus fungerer det perfekt, men jeg har aldri sett en slik side i praksis desverre, selv om det ikke er så vanskelig å få til.

 

Adobe har så mye makt at hvis de sier at det skal være sånn så blir det sånn.

Apple har heldigvis veldig lite makt når det kommer til det som blir diskutert her. Alle utviklere (ikke designere) jeg har møtt har respekt for W3C/WHATWG og få om ingen andre innen HTML.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Apple har heldigvis veldig lite makt når det kommer til det som blir diskutert her. Alle utviklere (ikke designere) jeg har møtt har respekt for W3C/WHATWG og få om ingen andre innen HTML.

Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på dette, men det virker jo som om Apple startet prosessen med å fase ut flash f.eks.?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

"Prosessen" med å fase ut Flash har utviklere holdt på med i et halvt tiår. Vi har allerede greid å drepe Java, Java Webstart, Shockwave, Quick Time/Windows Media embed objects samt at Silverlight står delvis i ro i startgropa og nå står Flash som siste plugin vi alle har økset etter i åresvis. Apples valg for iPad har lite og ingenting med det å gjøre bortsett fra at Se og Hør-journalister tror det er noe nytt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...