Gå til innhold

Anmeldelse: Red Dead Redemption (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff ... her trengs en språkvask! Jeg foreslår faktisk at hw.no-nettverket ansetter en språkkonsulent noen måneder for å få skikk på ting her!

 

To eksempler:

 

Det er riktignok en klisjé av dimensjoner, og ei er den særlig original.

Øøøøh ... Hva er forskjellen på originale klisjeer og de andre? Hint: Klisjeer er jo nettopp ikke originale. Da er det ikke en klisje.

 

En gang en hardbanket kriminell, har han nå forlatt det tidligere bandelivet i forsøk på å leve et hederligere liv.

"Once a hard-boiled criminal, he has now left ..." kan ikke bare oversettes ordrett, for svarte!!! Det gir rett og slett ikke mening på norsk, og er et åpent sår av en anglisisme.

 

Skjerpings!

Lenke til kommentar
De føderale myndighetene har nemlig ikke glemt Marstons tidligere liv, og gir han et umulig valg mellom sin kone og barn eller å jakte ned sine tidligere kriminelle venner.

 

Uten å ha spilt spillet; må han ikke gjøre sistnevnte nettopp for å spare sin kone og barn? Da blir vel valget: enten drep vennene og få kona, eller drit i vennene og se kona dø.

Lenke til kommentar

Anmelderen burde ha testet ps3 versjonen istedenfor, noe som ville gitt en 10/10 opplevelse ; D

 

Jeg har ps3 versjonen og angrer som en hund.. Den har jo lavere oppløsning, MYE blassere farger, og i tillegg lavere detaljnivå.Så noe høyere karakter til ps3 versjonen hadde jeg aldri gitt.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Angry_norwegian: Og poenget med å kverulere over et par setningsfeil i en ellers bra anmeldelse er ?

Jeg kverulerer ikke, jeg påpeker grove feil som ikke burde være der. Språket er og var elendig i denne artikkelen.

Poenget er at hw.no+søstersider bør få en høyere språklig standard på artiklene. De behøver ikke være doktorgradsavhandlinger i rettskrivning, men bortimot korrekt norsk hadde vært hyggelig.

Lenke til kommentar

Det stemmer forsåvidt at inngangen i det 20. århundre ble omtalt som den andre industrielle revolusjonen. Som artikkelen nevner er det resultatene av denne spillet viser fram.

 

Riktignok ikke den beste kilden, men jeg siterer Wikipedia:

 

Den andre, industrielle revolusjon spredte seg fra ca. 1880 til 1920 og var preget av at en hel rekke land gjennomgikk en industriell omstillingsprosess. Tyskland og USA var i spissen og overtok Storbritannias posisjon som ledende industriland. Telegrafen, telefonen og bilen er eksempler på nyvinninger som satte sitt preg på denne perioden, og utnyttelse av elektrisiteten ble på mange måter et symbol, slik som dampmaskinen hadde blitt det under den første industrielle revolusjon.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Hoho, føler at jeg må rose artikkelforfatteren for en knakende god artikkel.

Er helt enig i alt han skriver og det var skrevet på en imponerende og morsom måte som, for en gangs skyld, gav meg lyst til å lese hele anmeldelsen.

Kudos!

 

Forøvrig synes jeg spillet fikk rett karakter.

Det er veldig bra, men det har noen aspekter ved seg som kan være irriterende ibland.

Alt fra kludder med hester, til at fiendene ikke dør når man skyter dem i huet og noe som ikke er en bug, men likevel irriterende, hvis man skulle møte en gjeng med folk på hester som skyter opp i været med en hengene etter hesten, skulle man da være så uheldig å være i nærheten er det stor sjanse for at de 5 folkene går løs på deg å:p

Er ganske irriterende på vei til oppdrag og slikt.

Ellers har jeg ingen ting å klage på!

Lenke til kommentar

Angry_norwegian: Og poenget med å kverulere over et par setningsfeil i en ellers bra anmeldelse er ?

 

Jeg er enig med Angry_norwegian. Dette er en anmeldelse på en offentlig spillside, ikke et innlegg på et forum. Det minste man kan forlange er at man faktisk kan skrive.

 

Det stemmer forsåvidt at inngangen i det 20. århundre ble omtalt som den andre industrielle revolusjonen. Som artikkelen nevner er det resultatene av denne spillet viser fram.

 

Riktignok ikke den beste kilden, men jeg siterer Wikipedia:

 

Den andre, industrielle revolusjon spredte seg fra ca. 1880 til 1920 og var preget av at en hel rekke land gjennomgikk en industriell omstillingsprosess. Tyskland og USA var i spissen og overtok Storbritannias posisjon som ledende industriland. Telegrafen, telefonen og bilen er eksempler på nyvinninger som satte sitt preg på denne perioden, og utnyttelse av elektrisiteten ble på mange måter et symbol, slik som dampmaskinen hadde blitt det under den første industrielle revolusjon.

 

Men om spillet foregår rundt 1912, vil det ikke da være i slutten av den andre industrieller revolusjonen, og ikke i begynnelsen?

 

Edit: Tenker på "1900-tallet var starten på den industrielle revolusjonen og spillet inkluderer elegant flere av datidens nyvinninger."

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...