Gå til innhold

Alan Wake - Hva er greia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Det er vel som BioShock. De som spiller lite elsket det (ofte), men vi som har spilt en stund synes det er en dårlig rip-off av System Shock. ;)

 

Men å krangle på et forum blir for dumt, så jeg takker for meg.

 

Eg var ikke klar over vi kranglet, eg trodde vi diskuterte :) Men vi var vell ferdig med det nå ja :)

Lenke til kommentar

Alt dette viser at folk er veldig forkskjelige og vi kan ha våre egne mening. Men min mening er at man kan ikke samenligne Alan Wake med Mw2, de er helt forskjellige sjangere. Alen Wake har sitt for folk som er glad i skumle ting og som vil ha en god historie. Har sittet med kjæresten og sett på hele spille med god lyd, stor tv, mørkt rom og på Nightmare Dificulty. Det blir ikke bedre en det. Så vis Dere er lei av å pelme folk på Mw2 er Alan Wake det perfekte spille. (Ps: Vis dere synest gameplayen er kjedelig så set opp vansklihetsgraden. )

Lenke til kommentar

Er jo gratis for alle som har kjøpt spillet nytt, så jeg hadde ikke så veldig høye forventinger til DLC`et. Det var greit, og gratis. Så 9/10 ville jeg gitt DLC`et. Da jeg har vært borti værre DLC tidligere; Mad Moxxi(Borderlands), Mothership Zeta(Fallout 3)samt det Saints Row 2-DLC`et.

 

Var vel bare gratis for de som kjøpte limited edition med boka og greier? Jeg måtte betale for det...

 

Nei, jeg hadde kjøpt standard-utgaven og koden var med. Kjøper aldri som regel collectors edition for noe annet enn Fallout, GTA og andre serier jeg har likt i flere år.

 

Føler den limited edtion til Alan Wake var litt unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hørt om Bright Falls? ;)

 

Og nei, Alan Wake er kjedelige saker. Første fiende var bra. Samme fiende igjen og igjen tre hundre ganger uten en eneste annen fiende til variasjon er ikke fullt så bra.

 

Ja, har sett dem. Men de varer ikke lenge. Jeg mener de kan lage en skikkelig tv-serie der en episode varer 40-50min. :)

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan henge deg så opp i at det er mange like fiender og på dette grunnlaget kalle spillet kjedelig. Historien, stemningen og grafikken er så bra at det gjør opp for det du mener er for liten variasjon i fiender. Dog, å spille Alan Wake uten å følge med på historien kan nok være kjedelig ja. (Mener ikke å si at du ikke fulgte med, for det vet jeg ikke, men sånn generelt.)

Endret av Punky
Lenke til kommentar

Problemet med Alan Wake er at det er praktisk talt null gåter å løse, og alle fiendene er mer eller mindre identiske til langt ute i spillet. At fiendene ikke engang er farlige hjelper jo heller ikke. Resultatet ble at jeg gikk gjennom en ekstremt lineær korridor uten å møte en enese overraskelse på flere timer. Delvis pga elendig fiende-design, og delvis fordi jeg stadig fant de der sidene til boken som avslørte hva som kom til å skje.

 

Ta det første Silent Hill-spillet som et bra eksempel på hvordan ting gjøres. Introen alene er klassisk og gir deg den rette stemningen uten at så mye skjer. For eksempel kjører en politidame på motorsykkel forbi hovedpersonen, og en stund senere kjører han forbi vraket av en politimotorsykkel. Vi får ikke forklart noe som helst om det i introen, men det gir en ekkel følelse av at noe er galt. Det samme når dattera stikker av i starten. Vi ser en jente i tåken et sted, men hun stikker av hele tiden. Igjen, det gir en ganske ekkel følelse av at noe ikke stemmer. Radioen skurrer når noe nærmer seg, men tåken gjør at vi ikke aner hva det er før det er for sent. Kameraet er utnyttet på en usedvanlig bra måte, noe som øker stemningen enda mer. Jeg kunne gitt utallige eksempler til hvordan alt i Silent Hill er laget for å skremme vettet av deg, men du skjønner poenget. Det gjør at den dag i dag er Silent Hill 1 til den første playstation fortsatt ett av e beste skrekkspillene noensinne. Selv SH2 er bare en blek kopi på mange måter.

 

Eller prøv Project Zero. Det tok over en halvtime før jeg fant min første fiende, men da den kom var jeg nær ved å skru på lyset. Silent Hill er vanvittig skremmende, men Project Zero er i en klasse for seg.. For å si det sånn: Ikke spill det alene om natten om du er mørkredd... ;)

 

Vil jeg ha en bra historie leser jeg en bok. Historien i Alan Wake er grei nok, men jeg ser heller Twin Peaks igjen.

Lenke til kommentar

Problemet med Alan Wake er at det er praktisk talt null gåter å løse, og alle fiendene er mer eller mindre identiske til langt ute i spillet. At fiendene ikke engang er farlige hjelper jo heller ikke. Resultatet ble at jeg gikk gjennom en ekstremt lineær korridor uten å møte en enese overraskelse på flere timer. Delvis pga elendig fiende-design, og delvis fordi jeg stadig fant de der sidene til boken som avslørte hva som kom til å skje.

 

 

Spillet et mye gøyer vis du spiller på nightmare. ;) Prøv det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen poster er fjernet fra tråden. La oss holde CoD: Modern Warfare borte fra denne diskusjonen, da hvorvidt man liker MW2 eller ikke har lite til ingenting å gjøre med Alan Wake. Hold diskusjonen til temaet!

Det er selvsagt bra at dere diskuterer og argumenterer for dere, men et par av dere ser ut til å ha trykket på repeat-knappen et par ganger i løpet av tråden. Prøvå unngå det.

 

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

Eg likte spilet veldi godt, litt synd at det var so kort, husker eg fikk spille,t og samme dag/natt var eg ferdig. Var vel berre litt lengre enn Splinter cell, får ikkje håpe det blir ein trend og lage korte spill.

ja, det kan virke som alle nye spill skal være korte.

 

du betaler 399kr for det ved release også vil det bygge på seg med diverse dlc's som du nesten må ha for ikke å tape spillet + en dag må man kanskje betale for å aktivere multiplayer :)

kanskje dlc vil inneholde grafikk om ikke så lenge heller .....

Lenke til kommentar

Eg likte spilet veldi godt, litt synd at det var so kort, husker eg fikk spille,t og samme dag/natt var eg ferdig. Var vel berre litt lengre enn Splinter cell, får ikkje håpe det blir ein trend og lage korte spill.

ja, det kan virke som alle nye spill skal være korte.

 

du betaler 399kr for det ved release også vil det bygge på seg med diverse dlc's som du nesten må ha for ikke å tape spillet + en dag må man kanskje betale for å aktivere multiplayer :)

kanskje dlc vil inneholde grafikk om ikke så lenge heller .....

Ikke si det høyt, noen kan høre deg og implementere det en eller annen plass! :p

 

Har faktisk til dags dato ikke kjøpt noe DLC. Min naive mening er den at de kunne godt forskjøvet releasen med en måned og gitt oss det sammen med spillet :innocent: Men da vil de jo selvsagt ikke tjene de ekstra ca 150(?) kronene per 2 timer ekstrainnhold...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...