Gå til innhold

Ny falsk meningsmåling om innvandring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

I følge artikkelen er det http://www.sentio.no/ som har utført meningsmålingen. Spør de hvordan de har gjort den?

 

Nationen er vel gjerne tilknyttet Senterpartiet, som jeg oppfatter som vinglepetter av partiene våre.

 

Jeg har forresten til gode å finne denne informasjonen i alle de "røde" mediene våre.

 

Her har du litt bakgrunnsinformasjon som de hadde "holdt skjult for deg":

 

http://multimedia.api.no/www.nationen.no/archive/03253/Bakgrunnstall_3253577a.pdf

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

De er røde alle som en.

 

Tok en titt på bakgrunnslinken din. Interessant nok.Innvandring er ordet de har brukt uten presisering av ordet. Som f.eks flerkulturelle rugekasser og islamske ghettoer, kontra "svenska tjejer".

 

Så i grunn en ganske verdiløs undersøkelse, men de fikk nok orgasme av å sette den på trykk.

Lenke til kommentar

Ja, alle vet da at journalister får orgasme når de kan avsløre rasisme og negere som lager vaffelkaker på basar for å kjøpe strå til hyttene til bestemora hjemme i Afrika...

 

..eller ikke.

 

Sånn rent generelt, hva tror du egentlig den jevne nordmann, du vet, de som ikke bruker halvparten av all tid til å diskutere innvandring, oppfatter "innvandring" som?

 

Tabloidpressen alene har gjort ordet "innvandring" ganske ensbetydende med "ikke-vestlig innvandring".

 

Ellers er det bra de ikke spesifiserte det til "Innvandrere fra Wales" og spurte ene og alene i Ringsaker i Hedmark. Da ville 90 % vært kritiske, siden en gjeng walesere banket opp en lokal gutt med jernstenger etter en litt fuktig kveld på byen.

Lenke til kommentar

Kaarerekanraadi, hva mener du er "falskt" med denne meningsmålingen?

Folk har forskjellige definisjoner på ordet "innvandring". Måten Sentio har stilt spørsmålene, åpner for at hver enkelt person må selv definere ordet innvnadring sin betydning. Og hvorfor er mediene "røde" siden de trykker denne undersøkelsen?

Lenke til kommentar

Kaarerekanraadi, hva mener du er "falskt" med denne meningsmålingen?

Folk har forskjellige definisjoner på ordet "innvandring". Måten Sentio har stilt spørsmålene, åpner for at hver enkelt person må selv definere ordet innvnadring sin betydning. Og hvorfor er mediene "røde" siden de trykker denne undersøkelsen?

 

De må definere det selv, ja.

 

Men ærlig talt, når noen ringer og du står der og skal svare så er det vanskelig å være negativ, og om du kan putte andre skandinaver inn der så kan du rettferdiggjøre å være mer positiv.

 

Jeg har selv blitt oppringt og spurt om Terra-systemet og mitt inntrykk av det. Jeg har et svært negativt inntrykk, men det kostet å gi en 2 av 10.

Lenke til kommentar

Merkelig; alle undersøkelser som ikke passer dine preferanser (som i utgangspunktet består av motstand til innvadring) er i følge deg propaganda, lureri og ”sosialistisk” tull. Men finner du en undersøkelse som passer ditt perspektiv så er det plutselig anerkjent vitenskapelig fakta og bevis. Å være selektiv i forhold til subjektive preferanser i forbindelse med slike undersøkelser, uten å ha egenskap eller kapasitet som menneske å ta et steg utenfor ”ringen” av disse preferanser for får en objektiv innsikt i de samme preferanser, er det enkleste måte å lure seg selv.

 

Jeg vet at det gjør vondt å lese slike undersøkelser for deg når en slik undersøkelse påviser at ditt perspektiv på innvandring ikke er i samsvar med majoriteten av folket. Men å bortforklare det meste som svada når det ikke passer ditt syn er det samme som å si at du ikke kan stille deg kritisk til egne preferanser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Norge trenger dem. Men hvis disse personene er her for å lage kaos, så kast dem ut.

 

Norge trenger dem. Men hvis disse personene er her for å lage kaos, så kast dem ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hvis vi fikk alle nordmenn ut i jobb kunne vi klart oss uten innvandring? Ja, da begynner du på det prosjektet, så skal jeg ta tiden på deg.

Lenke til kommentar

Hva med å holde seg litt mer seriøs?

 

Om vi akkurat trenger arbeidskraft fra utlandet er en ting. Om den alikevel er velkommen er en annen. Ikke alle nordmenn kan jobbe. Selvom det garantert sitter mange hjemme som kunne og burde vært i jobb er det dem som faktisk ikke kan. Og som det står øverst på informasjon om sykemelding i forhold til arbeid, "Er man for syk til å jobbe skal man holde seg hjemme og ferdig med det". Når det gjelder dem som kan jobbe så er det mange som vil men møter problemer hos NAV eller når de prøver å skffe seg jobb uten å gå gjennom NAV. Så før man klager over alle dem som er arbeidsledige eller går på trygd burde man prøve å hjelpe dem som ønsker å komme seg ut i arbeidslivet.

 

Så nei, arbeidskraft fra utlandet er nok ikke så nødvendig som mange skal ha det til, men om det vestlige som kommer for å jobbe og gjøre nytte for seg og som gjør en innsatts for å lære språket og som ikke lager bråk så er de velkommne for min del uansett.

Lenke til kommentar

De er røde alle som en.

 

Tok en titt på bakgrunnslinken din. Interessant nok.Innvandring er ordet de har brukt uten presisering av ordet. Som f.eks flerkulturelle rugekasser og islamske ghettoer, kontra "svenska tjejer".

 

Så i grunn en ganske verdiløs undersøkelse, men de fikk nok orgasme av å sette den på trykk.

 

(min utheving)

 

Når spørreteksten ikke spesifiseres ytterligere så er det rimelig å anta at det heller ikke er noen grunn til å gjøre det, hvis man mente innvandring fra et bestemt geografisk område så ville det vært opplyst i spørsmålet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hva med å holde seg litt mer seriøs?

 

Om vi akkurat trenger arbeidskraft fra utlandet er en ting. Om den alikevel er velkommen er en annen. Ikke alle nordmenn kan jobbe. Selvom det garantert sitter mange hjemme som kunne og burde vært i jobb er det dem som faktisk ikke kan. Og som det står øverst på informasjon om sykemelding i forhold til arbeid, "Er man for syk til å jobbe skal man holde seg hjemme og ferdig med det". Når det gjelder dem som kan jobbe så er det mange som vil men møter problemer hos NAV eller når de prøver å skffe seg jobb uten å gå gjennom NAV. Så før man klager over alle dem som er arbeidsledige eller går på trygd burde man prøve å hjelpe dem som ønsker å komme seg ut i arbeidslivet.

 

Så nei, arbeidskraft fra utlandet er nok ikke så nødvendig som mange skal ha det til, men om det vestlige som kommer for å jobbe og gjøre nytte for seg og som gjør en innsatts for å lære språket og som ikke lager bråk så er de velkommne for min del uansett.

 

Whehey! Her oppsummeres vel egentlig ganske godt hva som er problemet, alt som trengtes var ett lite useriøst pirk.

 

Slik jeg ser det er at det er utopi å tro at alle nordmenn skal kunne jobbe, til det er det alt for mange som ikke eier arbeidsmoral eller har forskjellige problemer som forhindrer arbeid. Å få bukt med det vil være komplett umulig, og likeså er det tåpelig å foreslå en såpass naiv løsning.

 

Når det er sagt er det ikke bare "polakker og svensker" som er god arbeidskraft for Norge - førstegenerasjonsinnvandrerene fra 70 - 80 og tidlig 90 tall har lagt igjen uendelig mye blod svette og tårer for felleskapet i Norge, men det er vel gjerne ikke noe man vil huske siden det ikke passer inn med bildet som media har innprentet i folk. Jeg syntes ærlig talt disse fortjener en klapp på skulderen - og ikke skjenn fordi Norge ikke klarte å integrere de godt nok, med de langtidskonsekvensene som vi høster i dag.

Lenke til kommentar

Å bruke ord som "useriøs", "tåpelig" og "naiv" gjør ikke annet enn å få ditt innlegg til å fremstå som komplett latterlig! Unngå den slags heretter.

 

Det er uansett feil av deg og svært generaliserende å si at et problem er at mange nordmenn ikke eier arbeidsmoral. Det er som sagt mange som ønsker å komme i arbeid, men som bare møter køer og endeløse ventelister uansett om de henvender seg til NAV eller til Arbeidskontoret, men som er lei av å gå rundt og slenge uten å ha noe å gjøre.

 

Hva som må ha vært tilfellet for 70, 80 og 90-tallet er helt og irrelevant da vi er i år 2010 og må prioritere utifra det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Vennligst ikke dikter hvordan jeg skal skrive mine innlegg, jeg har min mening og du har din. La oss holde oss til å debattere rundt de.

 

Du kan gjerne mene at det er for dumt av meg å tro at hovedproblemene ikke ligger i køene hos NAV, akkurat som jeg kan mene at da er du naiv :)

 

Du har helt rett i at vi må se på hva som kan virke i dag, men ærlig talt - ser du ikke dypere årsaker og konsekvensene av de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...